Zobacz wątek - Wirnik rozrusznika- pomiar opornosci komutatora

Wirnik rozrusznika- pomiar opornosci komutatora

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, Bostorn, Miczab, leff, henio12323, rosa, cycu_rsko

Wirnik rozrusznika- pomiar opornosci komutatora

Postprzez mirekm71 » 12/3/2012, 04:02

Poniewaz slabo krecil rozrusznik postanowilem go zdemontowac i sprawdzic. Po podlaczeniu samego wirnika do akumulatora przez lampke okazalo sie, ze wirnik ma zwarcie na komutatorze. Zakupilem drugi rozrusznik. Nie taki sam- podobny. Wirniki sa takie same chyba we wszystkich rozrusznikach mitsuba sm-13 montowanych w cbr 954, 1100xx, pan european, pewnie wiele 600 (starsze f2-f3) tez ma taki sam. Po rozebraniu i podlaczeniu wirnika przez zarowke do akumulatora okazalo sie, ze ten wirnik rowniez przewodzi prad. Mysle sobie, coz allegro, kupilem uszkodzony. Jako, ze trafil mi sie nie drogo kolejny rozrusznik to kupilem. On rowniez ma przejscie na komutatorze. Kazdy z tych rozrusznikow kreci ale wydaje mi sie, ze ma duzy pobor i nie wyrywa ich z reki tak jak samochodowe.

W zwiazku z tym jesli ktos ma taki rozrusznik np w czesciach i moglby sprawdzic czy komutator ma przejscie to byloby milo :D
Avatar użytkownika
mirekm71
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1150
Dołączył(a): 7/6/2010, 23:55
Lokalizacja: Brzeg


Postprzez Przemo_rene » 12/3/2012, 08:48

przejście do czego? :) Bo Między plaszczyznami komutatora ma być przejście. Opisz dokładniej gdzie przykładasz próbniki. Pamiętaj poza tym, że rozrusznika nie da się stestować bez przyłożonej do niego siły (opór koła zamachowego) bo jak każdy silnik elektryczny może on się rozbiec i uszkodzić/spalić/rozlecieć :) Może nie to mierzysz co trzeba :)
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez mirekm71 » 12/3/2012, 15:36

Tak, chodzilo mi o przejscie miedzy plaszczyznami komutatora. Myslalem, ze skoro sa odizolowane od siebie i jeszcze sie te rowki czysci to nie ma byc tego przejscia. A jednak ma byc, dzieki za odpowiedz :wink:
Avatar użytkownika
mirekm71
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1150
Dołączył(a): 7/6/2010, 23:55
Lokalizacja: Brzeg

Postprzez Voxx » 12/3/2012, 19:21

miedzy plaszczyznami powinno byc przejscie okolo 1 ohm ale to zalezy taz od danego rozrusznika , wazne zeby wszystkie sasiadujace plaszczyzny mialy takie same wyniki , zwarcie na wirniku pomierz do masy czyli do osi wirnika z kazda plaszczyzna tam nie powinno byc przejscia , a jesli wszystko ok a dalej slaby to przyjzyj sie tuleja na wirniku , nie moze byc tam zbyt duzego luzu , no i szczotki czyli docisk i ich wielkosc :)
gsxr 1100
10 sezon 32l
2 gleby
Voxx
Świeżak
 
Posty: 237
Dołączył(a): 3/1/2010, 13:43
Lokalizacja: Beskid Zywiecki

Postprzez tomera » 12/3/2012, 20:30

i jeszcze stan łozysk/tuleji w których obraca sie wałek,
i wez pod uwage ze w aucie masz ciut wiekszy/ciezszy silnik wiec i rozrusznik musi byc mocniejszy
tomera
Stały bywalec
 
Posty: 1053
Dołączył(a): 23/9/2008, 15:13

Postprzez Przemo_rene » 13/3/2012, 09:15

rozruszniki w motocyklach są mocy około 1KW. Czyli przykładowo z prawa Ohma pobierają około 1,2KW/12V=100A :)

Czyli nie są taki mocne wcale. A całość rozrusznika wyczyść najlepiej alkoholem izopropylowym (do dostania w sklepach z elektroniką) i jedyne co przesmaruj smarem do łożysk lub cieniutko smarem do łańcucha to samą tuleję w obudowie co wirnik w niej się trzyma.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez mirekm71 » 13/3/2012, 16:43

Sprawdzajac wszystkie trzy bez obciazenia to kreca sie tak samo. Lozysko z przodu jest smarowane olejem z silnika, z tylu tulejke mozna cieniutko przesmarowac. Zrobi sie cieplej to zamontuje do motocykla i sprawdze. Moze to cos z pradem bylo a ja rozrusznik wyciagnalem?
Avatar użytkownika
mirekm71
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1150
Dołączył(a): 7/6/2010, 23:55
Lokalizacja: Brzeg



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości




na gr