Trzymanie stóp na podnożkach
Posty: 13
• Strona 1 z 1
Trzymanie stóp na podnożkach
Witajcie,
nurtuje mnie pytanie, jak poprawnie trzymać nogi na podnóżkach? Czytałem o tym dużo, ale nie znalazłem konkretnej odpowiedzi. Ja zawsze trzymam śródstopiem, już prawie palcami, przy każdej zmianie biegu lub hamowaniu stopa idzie do przodu, po czym znów ją cofam na śródstopie. Natomiast jak zauważyłem w MotoGP, przy złożeniu wewnętrzna stopa ma być oparta na palcach, natomiast zewnętrzna oparta nie na śródstopiu, lecz środku stopy, podnóżek oparty o obcas buta. Tylko takie ułożenie znów jest kłopotliwe w przypadku wielu zakrętów jeden za drugim, bo trzeba połączyć jakoś przesuwanie tyłka na siedzeniu z zmienianiem pozycji obu stóp, co często nie jest łatwe. I zastanawiam się właśnie, czy nie powinno się przypadkiem podczas jazdy po prostce trzymać nóg także na środku stopy, podnóżek oparty o obcas?
nurtuje mnie pytanie, jak poprawnie trzymać nogi na podnóżkach? Czytałem o tym dużo, ale nie znalazłem konkretnej odpowiedzi. Ja zawsze trzymam śródstopiem, już prawie palcami, przy każdej zmianie biegu lub hamowaniu stopa idzie do przodu, po czym znów ją cofam na śródstopie. Natomiast jak zauważyłem w MotoGP, przy złożeniu wewnętrzna stopa ma być oparta na palcach, natomiast zewnętrzna oparta nie na śródstopiu, lecz środku stopy, podnóżek oparty o obcas buta. Tylko takie ułożenie znów jest kłopotliwe w przypadku wielu zakrętów jeden za drugim, bo trzeba połączyć jakoś przesuwanie tyłka na siedzeniu z zmienianiem pozycji obu stóp, co często nie jest łatwe. I zastanawiam się właśnie, czy nie powinno się przypadkiem podczas jazdy po prostce trzymać nóg także na środku stopy, podnóżek oparty o obcas?
- Cadavre7733
- Świeżak
- Posty: 1
- Dołączył(a): 11/3/2012, 21:15
Re: Trzymanie stóp na podnożkach
Cadavre7733 napisał(a):Tylko takie ułożenie znów jest kłopotliwe w przypadku wielu zakrętów jeden za drugim, bo trzeba połączyć jakoś przesuwanie tyłka na siedzeniu z zmienianiem pozycji obu stóp, co często nie jest łatwe. I zastanawiam się właśnie, czy nie powinno się przypadkiem podczas jazdy po prostce trzymać nóg także na środku stopy, podnóżek oparty o obcas?
Ale chodzi Ci o trzymanie stopy kiedy jesteś na torze czy kiedy jedziesz po drodze? Jeśli chodzi Ci o jazdę po drodze to raczej nie patrz na technikę jazdy po torze, bo są to dwie różne techniki. Tam chodzi o maksymalne wykorzystanie balansu, środka ciężkości i przyczepności przy złożeniach. Na drodze raczej chodzi o takie ustawienie stóp, żebyś miał w wygodnie do dźwigni zmiany biegów i hamulca (żeby móc szybko zareagować w razie potrzeby). Bardziej istotny od tego jak trzymasz stopy jest nacisk na podnóżki.
GSX1400
-
maciejka69 - Stały bywalec
- Posty: 1091
- Dołączył(a): 4/8/2011, 12:50
- Lokalizacja: Okolice Krakowa
Re: Trzymanie stóp na podnożkach
maciejka69 napisał(a):Bardziej istotny od tego jak trzymasz stopy jest nacisk na podnóżki.
a dlaczego? ten mit był już obalony w Twist of the wrist II
- sebasbox
- Świeżak
- Posty: 382
- Dołączył(a): 21/1/2010, 15:07
no z tym naciskiem na podnóżki to pojechałeś maciejka trochę. Wszystko jest ładnie opisane i pokazane w Twist of the wrist II. Tak więc udaj się do najbliższego sklepu po książkę lub ewentualnie po dvd. Wszystkiego powinieneś się dowiedzieć właśnie tam.
how low can you go? | www.pajacyk.pl
-
k9aro3l - Stały bywalec
- Posty: 1013
- Dołączył(a): 14/11/2010, 18:39
- Lokalizacja: Bartoszyce
k9aro3l napisał(a):no z tym naciskiem na podnóżki to pojechałeś maciejka trochę. Wszystko jest ładnie opisane i pokazane w Twist of the wrist II. Tak więc udaj się do najbliższego sklepu po książkę lub ewentualnie po dvd. Wszystkiego powinieneś się dowiedzieć właśnie tam.
Karol, są też inne teorie, ewentualnie źle się zrozumieliśmy. Tu np. cytat z Tomka Kulika:
"w zakręcie [..] do wywierania nacisku na kierownicę, odpychając wewnętrzną ręką, dokładamy nacisk stopy zewnętrznej na podnóżek, mocno w dół. Stopa wewnętrzna ma być cofnięta na podnóżku, by nie zaczepiła o nawierzchnię na zakręcie. Kolano zewnętrzne naciska na bak, stopa zewnętrzna naciska podnóżek. Stopa naciskająca stabilizuje nasze ciało na motocyklu, dając większy komfort kierowania i stabilniejszą postawę w siodle."
GSX1400
-
maciejka69 - Stały bywalec
- Posty: 1091
- Dołączył(a): 4/8/2011, 12:50
- Lokalizacja: Okolice Krakowa
No dobra w sumie sprzeczał się nie będę bo nie mam aż takiego doświadczenia żeby poważyć którąkolwiek z tych teorii. Jeśli ktoś jeździ według szkoły Tomka i dobrze mu się jeździ to ok.
Tylko jestem ciekaw jaką siłę Tomek miał na myśli, bo jeśli mamy naciskać teorią 'im mocniej tym lepiej' to wydaje mi się to trochę nie logiczne, bo wtedy motocykl będzie nam się prostował... No chyba że miał na myśli nacisk w takim stopiu ażeby ustabilizować swoją pozycję, czyli bez jakiejś specjalnej spinki na zewnętrzny podnóżek to ok.
Tylko jestem ciekaw jaką siłę Tomek miał na myśli, bo jeśli mamy naciskać teorią 'im mocniej tym lepiej' to wydaje mi się to trochę nie logiczne, bo wtedy motocykl będzie nam się prostował... No chyba że miał na myśli nacisk w takim stopiu ażeby ustabilizować swoją pozycję, czyli bez jakiejś specjalnej spinki na zewnętrzny podnóżek to ok.
how low can you go? | www.pajacyk.pl
-
k9aro3l - Stały bywalec
- Posty: 1013
- Dołączył(a): 14/11/2010, 18:39
- Lokalizacja: Bartoszyce
Jak robiłem prawo jazdy na A. to instruktor non stop się na mnie wydzierał że źle nogę trzymam, bo się stop świeci ;D
Przez 3 lata jeździłem TZR i mi taki nawyk wszedł, a na tej YBR mi ta noga akurat tam gdzie nie powinna zjeżdżała ;P
Wyzbyć się tego nie mogłem...
Przez 3 lata jeździłem TZR i mi taki nawyk wszedł, a na tej YBR mi ta noga akurat tam gdzie nie powinna zjeżdżała ;P
Wyzbyć się tego nie mogłem...
-
kalboy92 - Świeżak
- Posty: 62
- Dołączył(a): 2/5/2008, 18:32
- Lokalizacja: Kalisz
-
k9aro3l - Stały bywalec
- Posty: 1013
- Dołączył(a): 14/11/2010, 18:39
- Lokalizacja: Bartoszyce
nagle 50 teorii się znajduje, i cytowanie ludzi i książek, no fajnie tylko przede wszystkim pytanie czy jest to jazda bardzo sportowa (np po torze) czy typowo turystyczna, poza tym pytanie jakim motocyklem ktoś jeździ bo to też ma znaczenie. Różne motocykle mogą wymusić na kierowcy odpowiednią pozycję, podobna sytuacja tyczy się ustawienia nóg.
Wypowiedź Tomka jest ok ale niekoniecznie do jazdy turystycznej i jest przeznaczona bardziej do jazdy sportowej dla osób potrafiących już co nieco na motocyklu.
Dlaczego ?
przede wszystkim przeczytajmy fragment który mówi o cofnięciu stopy po wewnętrznej aby nie przyhaczyć o asfalt, sorry ale to dotyczy bardzo mocnego składania się na zakręcie, więc 80 % motocyklistów nigdy tego nie będzie potrzebowała bo po co chować nogę skoro i tak nie kładę aż tak motocykla.
Jak ktoś chce się dokształcić to niestety fora tutaj nie wiele pomogą. Poprawną pozycję i technikę jeżdżenia mogą pokazać tylko nieliczni którzy mają duże doświadczenie i wiedzę z tego tematu (a nie tylko nawinięte km czy lata jeżdżenia).
PodsumowujÄ…c:
jazda po mieście - nogi na podnóżkach trzymamy na śródstopiu albo zahaczamy o obcas, tak aby mieć możliwość zmiany biegów, czy używania hamulca nożnego,
jazda sportowa - tak jak opisał Tomek K. czyli bardziej stopy na palcach;
jazda turystyczna - połączenie obydwu powyższych;
Tyle w temacie.
Jak ktoś ma pytania zapraszam na priv albo na lekcje czy to do mnie czy do kogokolwiek kto ma o tym pojęcie.
Pozdrawiam,
Adam
Wypowiedź Tomka jest ok ale niekoniecznie do jazdy turystycznej i jest przeznaczona bardziej do jazdy sportowej dla osób potrafiących już co nieco na motocyklu.
Dlaczego ?
przede wszystkim przeczytajmy fragment który mówi o cofnięciu stopy po wewnętrznej aby nie przyhaczyć o asfalt, sorry ale to dotyczy bardzo mocnego składania się na zakręcie, więc 80 % motocyklistów nigdy tego nie będzie potrzebowała bo po co chować nogę skoro i tak nie kładę aż tak motocykla.
Jak ktoś chce się dokształcić to niestety fora tutaj nie wiele pomogą. Poprawną pozycję i technikę jeżdżenia mogą pokazać tylko nieliczni którzy mają duże doświadczenie i wiedzę z tego tematu (a nie tylko nawinięte km czy lata jeżdżenia).
PodsumowujÄ…c:
jazda po mieście - nogi na podnóżkach trzymamy na śródstopiu albo zahaczamy o obcas, tak aby mieć możliwość zmiany biegów, czy używania hamulca nożnego,
jazda sportowa - tak jak opisał Tomek K. czyli bardziej stopy na palcach;
jazda turystyczna - połączenie obydwu powyższych;
Tyle w temacie.
Jak ktoś ma pytania zapraszam na priv albo na lekcje czy to do mnie czy do kogokolwiek kto ma o tym pojęcie.
Pozdrawiam,
Adam
Instruktor nauki jazdy A,B - Poznańhttp://szkola-motocyklowa.blogspot.com/ - Twoje kompendium wiedzy
- adam_tomasz
- Moderator
- Posty: 414
- Dołączył(a): 15/4/2007, 14:20
- Lokalizacja: Poznań
adam_tomasz napisał(a):Wypowiedź Tomka jest ok ale niekoniecznie do jazdy turystycznej i jest przeznaczona bardziej do jazdy sportowej dla osób potrafiących już co nieco na motocyklu.
Dlaczego ?
przede wszystkim przeczytajmy fragment który mówi o cofnięciu stopy po wewnętrznej aby nie przyhaczyć o asfalt, sorry ale to dotyczy bardzo mocnego składania się na zakręcie, więc 80 % motocyklistów nigdy tego nie będzie potrzebowała bo po co chować nogę skoro i tak nie kładę aż tak motocykla.
Moim zdaniem jazda turystykiem nie oznacza, ze ktos nie zakreca. Bardzo czesto wlasnie jadac po gorskich kretych drogach turysci tra podwoziami o ziemie a jesli trzymaja stopy "na foczke" to beda tarli butami. Powiedzialbym, ze 20% osob nie bedzie potrzebowala cofac stopy. Przyczyna moze tez byc to, ze podnozki w turystykach umieszczone sa nizej.
-
mirekm71 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1150
- Dołączył(a): 7/6/2010, 23:55
- Lokalizacja: Brzeg
Posty: 13
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 1 gość