Pierwszy przeglÄ…d 1000 km
Posty: 7
• Strona 1 z 1
Pierwszy przeglÄ…d 1000 km
Witam,
Kupiłem na jesieni 2-letnią Yamahe MT-03 z przebiegiem 500 km.
Chciałem zrobić pierwszy przegląd (taki co w instrukcji jest zalecany po 1000km).
Co powinno się robić przy takim przebiegu?
Olej, filtry, może płyn hamulcowy (w końcu stał 2lata)..
Coś jeszcze należy sprawdzić/ zrobić na pierwszym przeglądzie?
2letnia gwarancja kończy się w kwietniu, więc nie czuję się zobowiązany korzystać z serwisu firmowego.
Co radzicie?
Kupiłem na jesieni 2-letnią Yamahe MT-03 z przebiegiem 500 km.
Chciałem zrobić pierwszy przegląd (taki co w instrukcji jest zalecany po 1000km).
Co powinno się robić przy takim przebiegu?
Olej, filtry, może płyn hamulcowy (w końcu stał 2lata)..
Coś jeszcze należy sprawdzić/ zrobić na pierwszym przeglądzie?
2letnia gwarancja kończy się w kwietniu, więc nie czuję się zobowiązany korzystać z serwisu firmowego.
Co radzicie?
- Seb
- Świeżak
- Posty: 9
- Dołączył(a): 9/3/2012, 13:17
Po 1000 km musisz zmienić koniecznie olej, wyczyść filtr powietrza, naciągnij łancuch ( o smarowaniu nie będę pisał bo to oczywiste). Płyn hamulcowy teoretycznie zmienia się co 2 lata. Motocykl tak naprawdę dopiero co po dotarciu silnika więc nówka. Nic więcej nie musisz robić. Nic tylko lać benzynę i spokojnie do następnego serwisu ( masz pewnie po 6 tys ) śmigać.
-
Throttle - Świeżak
- Posty: 327
- Dołączył(a): 1/3/2012, 12:35
A nie zastanawiales sie zeby zrobic servis w yamaszce i przedluzyc sobie gwarancje? Pierwszy servis to tylko olej i sprawdzenie czy wszystko ok, wiec to podstawowy i nie kosztuje wiele (w koncu ile mogra wziasc za zmiane oleju) a jak bedziesz sprzedawac, masz full service historie i jeszcze jak zaplacisz pare groszy to gwarancje i niski przebieg ... tak tylko mowie, bo moze warto troszke wydac by pozniej zarobic troszke
Tysiąc serc jedno bicie one direction ponad życie
-
rosiboj - Moderator
- Posty: 2217
- Dołączył(a): 8/3/2012, 15:29
- Lokalizacja: mam wiedziec?
W serwisie yamahy pierwszy przeglÄ…d wyglÄ…da nastepujÄ…co:
- olej+filtr
- sprawdzenie filtra powietrza
- sprawdzenie większości śrub motocykla ( czy się nie poluzowały)
- swiatła, ładowanie akumulatora
- podłacznie pod "komputer"
- luz łańcucha czyszczenie smarowanie
- luzy na linkach
- ciśnienie w kołach
- olej+filtr
- sprawdzenie filtra powietrza
- sprawdzenie większości śrub motocykla ( czy się nie poluzowały)
- swiatła, ładowanie akumulatora
- podłacznie pod "komputer"
- luz łańcucha czyszczenie smarowanie
- luzy na linkach
- ciśnienie w kołach
Komar-2, Honda Rebel 125, Jawa 250 Suzuki SV 650 S 06'
-
tobiach - Świeżak
- Posty: 288
- Dołączył(a): 7/10/2008, 20:39
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Witam
Cała prawda. Jedź do serwisu i poproś o przeglad po 1000km i tyle.
Robocizna to: olej +filtr (typowy i tani nawet org), przegląd tylko kilku śrubek, wzrokowo oględziny hamulców, łańcucha (może z regulacją), możne ktoś zajrzy do f.powietrza, linki i kapcie i tyle.
Zaleca się również wymiany płynów co 2 lata, ale twoja decyzja.
W jednocylindrowcach 660 Yamahy robiło się kontrolę luzów zaworowych po 1000-cu, ale wg książki w "nowej" tenere 660 pow.2008 dopiero przy 10000. polecam zajżeć kontrolnie w połowie przebiegu, żeby sprawdzić, czy zegary nie były "nowsze niż nowe":).
Po staremu było: 1000,6000, itd
Możliwe, że MT tez tak ma.
Jedź do serwisu zrób co trzeba.
Cała prawda. Jedź do serwisu i poproś o przeglad po 1000km i tyle.
Robocizna to: olej +filtr (typowy i tani nawet org), przegląd tylko kilku śrubek, wzrokowo oględziny hamulców, łańcucha (może z regulacją), możne ktoś zajrzy do f.powietrza, linki i kapcie i tyle.
Zaleca się również wymiany płynów co 2 lata, ale twoja decyzja.
W jednocylindrowcach 660 Yamahy robiło się kontrolę luzów zaworowych po 1000-cu, ale wg książki w "nowej" tenere 660 pow.2008 dopiero przy 10000. polecam zajżeć kontrolnie w połowie przebiegu, żeby sprawdzić, czy zegary nie były "nowsze niż nowe":).
Po staremu było: 1000,6000, itd
Możliwe, że MT tez tak ma.
Jedź do serwisu zrób co trzeba.
Sumomoto Motocykle Kraków
-
Sumomoto - Świeżak
- Posty: 233
- Dołączył(a): 24/2/2012, 14:13
- Lokalizacja: Kraków
Rosiboj napisał(a):A nie zastanawiales sie zeby zrobic servis w yamaszce i przedluzyc sobie gwarancje?
O.. no właśnie. To nie przyszło mi do głowy, że można sobie przedłużyć gwarancję, co prawda chyba tylko na silnik i elektrykę (z tego co znalazłem gdzieś na stronie dealera Yamahy) ale zawsze coś. Muszę zadzwonić do serwisu, zapytać jak wygląda sprawa.
Dzięki za sugestię
tobiach napisał(a):W serwisie yamahy pierwszy przegląd wygląda nastepująco:
- olej+filtr
- sprawdzenie filtra powietrza
- sprawdzenie większości śrub motocykla ( czy się nie poluzowały)
- swiatła, ładowanie akumulatora
- podłacznie pod "komputer"
- luz łańcucha czyszczenie smarowanie
- luzy na linkach
- ciśnienie w kołach
O taką informację mi chodziło.. Tak przypuszczałem, że poza standardem w postaci 'olej i filtry', w czynnościach powinien być jakiś rodzaj kontroli 'po-fabrycznej' - moment dokręcenia śrub, luzy na zaworach - też pewnie warto sprawdzić.
Zamiast do warsztatu tuż obok będę się musiał bujnąć do serwisu trochę dalej.
Dzięki za info
Edytuj posty!
komarcc
- Seb
- Świeżak
- Posty: 9
- Dołączył(a): 9/3/2012, 13:17
Posty: 7
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości