Zobacz wątek - Pierwszy przegląd 1000 km

Pierwszy przegląd 1000 km

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, Bostorn, Miczab, leff, henio12323, rosa, cycu_rsko

Pierwszy przegląd 1000 km

Postprzez Seb » 9/3/2012, 13:57

Witam,

Kupiłem na jesieni 2-letnią Yamahe MT-03 z przebiegiem 500 km.
Chciałem zrobić pierwszy przegląd (taki co w instrukcji jest zalecany po 1000km).

Co powinno się robić przy takim przebiegu?
Olej, filtry, może płyn hamulcowy (w końcu stał 2lata)..

Coś jeszcze należy sprawdzić/ zrobić na pierwszym przeglądzie?

2letnia gwarancja kończy się w kwietniu, więc nie czuję się zobowiązany korzystać z serwisu firmowego.

Co radzicie?
Seb
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 9/3/2012, 13:17


Postprzez Throttle » 9/3/2012, 15:55

Po 1000 km musisz zmienić koniecznie olej, wyczyść filtr powietrza, naciągnij łancuch ( o smarowaniu nie będę pisał bo to oczywiste). Płyn hamulcowy teoretycznie zmienia się co 2 lata. Motocykl tak naprawdę dopiero co po dotarciu silnika więc nówka. Nic więcej nie musisz robić. Nic tylko lać benzynę i spokojnie do następnego serwisu ( masz pewnie po 6 tys ) śmigać.
Avatar użytkownika
Throttle
Świeżak
 
Posty: 327
Dołączył(a): 1/3/2012, 12:35

Postprzez rosiboj » 9/3/2012, 16:42

A nie zastanawiales sie zeby zrobic servis w yamaszce i przedluzyc sobie gwarancje? Pierwszy servis to tylko olej i sprawdzenie czy wszystko ok, wiec to podstawowy i nie kosztuje wiele (w koncu ile mogra wziasc za zmiane oleju) a jak bedziesz sprzedawac, masz full service historie i jeszcze jak zaplacisz pare groszy to gwarancje i niski przebieg ... tak tylko mowie, bo moze warto troszke wydac by pozniej zarobic troszke
Tysiąc serc jedno bicie one direction ponad życie
Avatar użytkownika
rosiboj
Moderator
 
Posty: 2210
Dołączył(a): 8/3/2012, 15:29
Lokalizacja: mam wiedziec?

Postprzez tobiach » 9/3/2012, 18:38

W serwisie yamahy pierwszy przegląd wygląda nastepująco:
- olej+filtr
- sprawdzenie filtra powietrza
- sprawdzenie większości śrub motocykla ( czy się nie poluzowały)
- swiatła, ładowanie akumulatora
- podłacznie pod "komputer"
- luz łańcucha czyszczenie smarowanie
- luzy na linkach
- ciśnienie w kołach
Komar-2, Honda Rebel 125, Jawa 250 Suzuki SV 650 S 06'
Avatar użytkownika
tobiach
Świeżak
 
Posty: 288
Dołączył(a): 7/10/2008, 20:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Postprzez Sumomoto » 9/3/2012, 18:53

Witam

Cała prawda. Jedź do serwisu i poproś o przeglad po 1000km i tyle.
Robocizna to: olej +filtr (typowy i tani nawet org), przegląd tylko kilku śrubek, wzrokowo oględziny hamulców, łańcucha (może z regulacją), możne ktoś zajrzy do f.powietrza, linki i kapcie i tyle.
Zaleca się również wymiany płynów co 2 lata, ale twoja decyzja.
W jednocylindrowcach 660 Yamahy robiło się kontrolę luzów zaworowych po 1000-cu, ale wg książki w "nowej" tenere 660 pow.2008 dopiero przy 10000. polecam zajżeć kontrolnie w połowie przebiegu, żeby sprawdzić, czy zegary nie były "nowsze niż nowe":).
Po staremu było: 1000,6000, itd

Możliwe, że MT tez tak ma.
Jedź do serwisu zrób co trzeba.
Sumomoto Motocykle Kraków
Avatar użytkownika
Sumomoto
Świeżak
 
Posty: 233
Dołączył(a): 24/2/2012, 14:13
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Seb » 9/3/2012, 22:49

Rosiboj napisał(a):A nie zastanawiales sie zeby zrobic servis w yamaszce i przedluzyc sobie gwarancje?


O.. no właśnie. To nie przyszło mi do głowy, że można sobie przedłużyć gwarancję, co prawda chyba tylko na silnik i elektrykę (z tego co znalazłem gdzieś na stronie dealera Yamahy) ale zawsze coś. Muszę zadzwonić do serwisu, zapytać jak wygląda sprawa.

Dzięki za sugestię

tobiach napisał(a):W serwisie yamahy pierwszy przegląd wygląda nastepująco:
- olej+filtr
- sprawdzenie filtra powietrza
- sprawdzenie większości śrub motocykla ( czy się nie poluzowały)
- swiatła, ładowanie akumulatora
- podłacznie pod "komputer"
- luz łańcucha czyszczenie smarowanie
- luzy na linkach
- ciśnienie w kołach


O taką informację mi chodziło.. Tak przypuszczałem, że poza standardem w postaci 'olej i filtry', w czynnościach powinien być jakiś rodzaj kontroli 'po-fabrycznej' - moment dokręcenia śrub, luzy na zaworach - też pewnie warto sprawdzić.

Zamiast do warsztatu tuż obok będę się musiał bujnąć do serwisu trochę dalej.

Dzięki za info

Edytuj posty!
komarcc
Seb
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 9/3/2012, 13:17

Postprzez tobiach » 10/3/2012, 11:48

Taki przegląd kosztuje 300zł + olej i filtr.
Komar-2, Honda Rebel 125, Jawa 250 Suzuki SV 650 S 06'
Avatar użytkownika
tobiach
Świeżak
 
Posty: 288
Dołączył(a): 7/10/2008, 20:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na gr