Lagi w TZR
Posty: 4
• Strona 1 z 1
Lagi w TZR
Witam, w tamtym sezonie kupiłem TZR z 2004 roku, nic w niej zbytnio nie robiłem bo była wyszykowana, ale teraz zbliża się sezon i chciał bym ją do tego przyszykować. Co powinno się wymienić przed nowym sezonem ?? Dodam, że lagi lub płyn w lagach nie jest pierwszej jakości i pewnie od nowości nie był wymieniany. Ja nie bardzo się znam i nie wiem czy są te lagi dobre ale wydaj mi się że są zbyt miękkie. I jak rozpoznać, że płyn lyb lagi są popsute ??
A jeśli płyn jest zły to jak go wymienić ??
Pozdrawiam, Mateusz.
A jeśli płyn jest zły to jak go wymienić ??
Pozdrawiam, Mateusz.
- Ravo
- Świeżak
- Posty: 102
- Dołączył(a): 8/1/2011, 08:59
- Lokalizacja: Siedlce
Skopiowałem z innego forum Przepis:
1) zdejmujesz zaciski kola przod
2) zdejmujesz kolo przednie
3) odkrecasz korki gorne rur nosnych zawieszenia (uwaga, zeby nie wystrzelily - sprezyny zawieszenia sa o nie zaparte)
4) spuszczasz olej przez korki spustowe, a jesli iche nie ma
5) odkrecasz sruby trzymajace wnetrznosci zawieszenia (wspomniane wczesniej inbusowe sruby - sa od spodu lag, moooocno dokrecone); jesli oleju nie zlales, po ich wykreceniu wyplynie
4) zdejmujesz blotnik kola
6) luzujesz sruby w polce gornej i dolnej, uwazajac, by laga nie wyjechala z polek
7) wyjmujesz lagi z polek
mozna troche pompompowac juz wyjetymi lagami, zeby wyplukac z resztek oleju - uwazaj, bo jesli dobrze pamietam moze od gory juz byc luzem do wyjecia tulejka dystansowa i sprezyna - nie pamietam, czy sie jeszcze na czyms trzymaja te elementy
9) nozem lub srubokretem podwazasz uszczelniacze zgrubne (te czarne kolnierze na szczycie lag)
10) pod uszczelniaczem zgrubnym bedzie pierscien z drutu ala "seger", ktory trzyma wlasciwy uszczelniacz na swoim miejscu - trzeba go wyjac kleszczykami lub sruokretem
11) teraz najbrutalniejsza operacja - lapiesz jedna reka rure nosna, w druga lage, zsuwasz je lekko i potem energicznie rozsuwasz - trzeba tak szarpnac kilka razy, aby wybic uszczelniacz z gniazda. nie za slabo, nie za silnie, pare razy, az wszystko wylezie ze srodka
12) jak juz wybijesz uszczelniacz, masz wszystko rozlozone. mozesz zobaczyc stan pierscieni slizgowych gornych i dolnych, wypucowac lage w srodku etc.
13) skladasz wszystko do kupy w odwrotnej kolejnosci - zakladajac nowy uszczelniacz. nowy uszczelniacz proponuje nabic w gniazdo przy pomocy starego. zakladasz na rure nosna nowy uszczelniacz, na niego stary, bierzesz cos drewnianego i pobijajac od gory przez drewno mlotkiem dookola, powoli wbijasz uszczelniacz na miejsce. stary uszczelniacz powinien sie prawie calkiem schowac - da sie go latwo wydlubac srubokretem potem
14) nowy uszczelniacz musi byc tak gleboko wbity, aby widoczny byl frez na ten pierscien druciany (seger) - jak jest - zakladasz go
15) reszta z gorki w odwrotnej kolejnosci od rozkladania. do lag wlewasz - jesli dobrze pamietam - 482ml oleju na lage. ale sprawdz w serwisowce, bo moge juz zle pamietac. przed wlaniem nie zapomnij zakrecic od spodu tych inbusow i korkow spustowych (jak sa)
a dodatkowo zobacz to: masz opis http://www.motogen.pl/artykuly/porady/w ... art16.html
1) zdejmujesz zaciski kola przod
2) zdejmujesz kolo przednie
3) odkrecasz korki gorne rur nosnych zawieszenia (uwaga, zeby nie wystrzelily - sprezyny zawieszenia sa o nie zaparte)
4) spuszczasz olej przez korki spustowe, a jesli iche nie ma
5) odkrecasz sruby trzymajace wnetrznosci zawieszenia (wspomniane wczesniej inbusowe sruby - sa od spodu lag, moooocno dokrecone); jesli oleju nie zlales, po ich wykreceniu wyplynie
4) zdejmujesz blotnik kola
6) luzujesz sruby w polce gornej i dolnej, uwazajac, by laga nie wyjechala z polek
7) wyjmujesz lagi z polek

9) nozem lub srubokretem podwazasz uszczelniacze zgrubne (te czarne kolnierze na szczycie lag)
10) pod uszczelniaczem zgrubnym bedzie pierscien z drutu ala "seger", ktory trzyma wlasciwy uszczelniacz na swoim miejscu - trzeba go wyjac kleszczykami lub sruokretem
11) teraz najbrutalniejsza operacja - lapiesz jedna reka rure nosna, w druga lage, zsuwasz je lekko i potem energicznie rozsuwasz - trzeba tak szarpnac kilka razy, aby wybic uszczelniacz z gniazda. nie za slabo, nie za silnie, pare razy, az wszystko wylezie ze srodka
12) jak juz wybijesz uszczelniacz, masz wszystko rozlozone. mozesz zobaczyc stan pierscieni slizgowych gornych i dolnych, wypucowac lage w srodku etc.
13) skladasz wszystko do kupy w odwrotnej kolejnosci - zakladajac nowy uszczelniacz. nowy uszczelniacz proponuje nabic w gniazdo przy pomocy starego. zakladasz na rure nosna nowy uszczelniacz, na niego stary, bierzesz cos drewnianego i pobijajac od gory przez drewno mlotkiem dookola, powoli wbijasz uszczelniacz na miejsce. stary uszczelniacz powinien sie prawie calkiem schowac - da sie go latwo wydlubac srubokretem potem
14) nowy uszczelniacz musi byc tak gleboko wbity, aby widoczny byl frez na ten pierscien druciany (seger) - jak jest - zakladasz go
15) reszta z gorki w odwrotnej kolejnosci od rozkladania. do lag wlewasz - jesli dobrze pamietam - 482ml oleju na lage. ale sprawdz w serwisowce, bo moge juz zle pamietac. przed wlaniem nie zapomnij zakrecic od spodu tych inbusow i korkow spustowych (jak sa)
a dodatkowo zobacz to: masz opis http://www.motogen.pl/artykuly/porady/w ... art16.html
-
motocyklista188 - Bywalec
- Posty: 656
- Dołączył(a): 10/6/2010, 11:07
- Lokalizacja: Poznan
Przednie jak i tylne zawieszenie oglądamy w poszukiwaniu wycieków czy nadmiernego zużycia chromów rur nośnych (przód), oraz stanu zawleczek zabezpieczających uszczelniacze. chyba tylko po ty rozpoznasz. A skoro nie masz wyciekow to uszczelniacze sa dobre:) a co do oleju w lagach hmmm wiekszosc motocyklistow wymienia przed sezonem letnim 

-
motocyklista188 - Bywalec
- Posty: 656
- Dołączył(a): 10/6/2010, 11:07
- Lokalizacja: Poznan
Posty: 4
• Strona 1 z 1
Powrót do Motorowery do 50 ccm
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości