Zobacz wątek - Gpz 500s czy tu powinna być tuleja?

Gpz 500s czy tu powinna być tuleja?

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, Bostorn, Miczab, leff, henio12323, rosa, cycu_rsko

Gpz 500s czy tu powinna być tuleja?

Postprzez kaboose » 5/3/2012, 20:47

Witam.
Mam problem, mianowicie taki że przy przeglądzie wiosennym zauważyłem, ze łożysko w kole napędowym niedomaga. Więc standard kupiłem 3 łożyska(2 do felgi i 1 do zębatki). Swoją drogą że w serwisówce widnieje nr 6205G a o tym nawet google nie słyszało, a co dopiero w sklepie, więc kupiłem wysokoobrotowe 6205C3(może ktoś wytłumaczyć co to jest to G?).
Podczas zabierania sie do czyszczenia naszła mnie taka refleksja ze skoro światło łożyska w zębatce jest większe od średnicy osi to tam chyba powinna być jakaś tuleja. Szybki rzut oka do serwisówki(nie wiem z którego ona jest rocznika), i okazało sie że owszem.
Zdjęcie serwisówki:
http://zapodaj.net/fcbd0d81ede6.png.html
Natomiast ja u mnie to wygląda tak:
<a href=http://zapodaj.net/f80cded46de4.jpg.html>IMG_0278.JPG</a>
dalej jest juz tylko guma i felga.
Poszukiwania tej części zacząłem od allegro i egzemplarzy rozbitych, ale mało który sprzedawca wiedział o co mi chodzi, po przestudiowaniu rysunków mówili ze tej części nie mają.
Tu moje pytanie: Czy w GPZ500s z roku 93 występuje taka tuleja i mam szukać dalej, czy nie przejmować się i złożyć tak jak było?
Dodam ze moto jeździło dobrze, żadnych problemów nie było.
Gpz 500s 1993r
kaboose
Świeżak
 
Posty: 29
Dołączył(a): 1/2/2012, 11:39
Lokalizacja: Olsztyn


Postprzez Przemo_rene » 6/3/2012, 12:45

Bardziej na przyszłość jeżeli chcesz kupić lepsze łożyska niż fabryczne to kup podwójnie kryte. oznaczane na końcu 2RS. Ich nie smarujesz - wciskasz je gdzie trzeba i po sprawie. Są też odporne na wodę więc nawet mycie ich nie rusza.

Co do wystepowania tulei to tutaj masz wszystkie części które dla rocznika 1993 powinny się znajdować w obrębie koła tylnego :D

Obrazek



Obrazek



Poukładaj sobie po kolei wszystko i jak czegoś brakuje to szukaj na allegro całych sprzętów na części i dzwoń czy nie mają lub kup nowe w ASO.


ps. alternator już wymieniłeś na taki od nowszego modelu czy dopiero czekasz aż padnie? :D To taka wada fabryczna starych gpz przed liftem (chyba, że to już po lifcie to niedotyczy)
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez kaboose » 6/3/2012, 21:08

Dzięki za poradę dotyczącą łożysk, na przyszłość będę pamiętał.
Odnośnie alternatora to nie mam z nim żadnych problemów i daje rade nawet z umierającym akumulatorem :P Sporo czytałem opinii na temat GPZ i ludzie nie narzekali na alternatu. Chyba że chodzi o to felerne koło magnesowe :P cóż jak pisałem mechanicznie żadnych problemów nie mam mimo że moto stare, gorzej z wyglądem :/ Silnik planuje na koniec sezonu rozebrać i złożyć jako że moto jest czysto szkoleniowe a mechaniki też sie trzeba nauczyc :P wtedy sie zobaczy to koło.
(w sumie boje sie rozbierać silnik, bo poprzedni właściciel był jak widać niezły wykręt i połowa motocykla jest zrobiona na patent... po prostu nie wiem co tam znajdę :P)
Gpz 500s 1993r
kaboose
Świeżak
 
Posty: 29
Dołączył(a): 1/2/2012, 11:39
Lokalizacja: Olsztyn



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na gr