Zobacz wÄ…tek - kranik
NAS Analytics TAG

kranik

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

kranik

Postprzez Alexen » 16/5/2007, 17:48

Mam takie pytanie mianowicie chodzi mi o kranik w motocyklach zostawiacie go otwartego non stop czy zamykacie jak zostawiacie na noc motocykl czy jak stajecie np gdzies na zalozmy 30 minut ?
Dzieje sie cos zlego jezeli sie go nei zamyka i jest otwarty caly czas ?
Avatar użytkownika
Alexen
Świeżak
 
Posty: 80
Dołączył(a): 12/3/2007, 18:29
Lokalizacja: Lublin


Postprzez siekson » 16/5/2007, 18:23

dzieki bogu teraz nie mam kranika ale 100lat temu w simsonie mialem cos takiego. byl Otwarty caly czas i nic zlego sie nie dzialo
Avatar użytkownika
siekson
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 933
Dołączył(a): 19/11/2005, 11:47
Lokalizacja: Warszawa


Postprzez elco » 16/5/2007, 22:46

No ja w swojej Hondzie, ktora takowy kranik posiadala raczej nigdy go nie zakrecalem. Nie bylo zadnych problemow. Jedyna wyjatkowa sytuacja bylo zimowanie motocykla. Wtedy stala z zamknietym kranikiem paliwa.
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez Alexen » 17/5/2007, 14:50

no bo wlasnie sie nad tym tak zastanawialem co to wlasciwie daje na zime to rozumiem, kiedys mi powiedzieli ze sie motocykl zalewa i po to ten kranik jest :shock:
Avatar użytkownika
Alexen
Świeżak
 
Posty: 80
Dołączył(a): 12/3/2007, 18:29
Lokalizacja: Lublin

Postprzez x_miki_x » 17/5/2007, 17:56

a tam ja jak gdzies staje to zamykam nawet na 5min, taki nawyk mam, chyba jedyny minus to ze jak go znowu odkrecisz musisz troszeczke poczekac az paliwo dojdzie
"żyj tak, że kiedy umrzesz twoim znajomym zrobi sie przykro" | www.201.photobucket.com/albums/aa296/lu ... sterko.jpg
x_miki_x
Świeżak
 
Posty: 448
Dołączył(a): 29/10/2006, 12:38
Lokalizacja: z nienacka

Postprzez Alexen » 17/5/2007, 19:47

hmmm no wlasnie bo ostatnio jak palilem motocykl orazu po odkreceniu to nie chcial odpalic musialem manetka poruszac i zaskoczyl.... a z rana jak ide po motocykl do garazu to pali odrazu :| hmmm mozliwe ze jak motocykl stoi na krzywym to tak sie dzieje ? albo jak jest zimno dosc ?
Avatar użytkownika
Alexen
Świeżak
 
Posty: 80
Dołączył(a): 12/3/2007, 18:29
Lokalizacja: Lublin

Postprzez GrzeÅ› » 17/5/2007, 19:54

nie musisz zakręcać za każdym razem kranika. ustawiasz w poz "RES" i jest ok. chyba że jeździsz raz w miesiącu to zakręcaj bo wtedy rzeczywiście go zalejesz
GrzeÅ›
Świeżak
 
Posty: 172
Dołączył(a): 27/8/2006, 11:48
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Postprzez lmpk » 18/5/2007, 21:54

na res to ja bym przestawił jak na on sie skończy..... będzie troche wachy zeby po tanken myknąc :)
f3
Avatar użytkownika
lmpk
Świeżak
 
Posty: 325
Dołączył(a): 11/10/2006, 12:14
Lokalizacja: Mazury

Postprzez zoltar » 12/7/2007, 20:40

No właśnie, z tym myknięciem to nie do końca tak jest. Ja dzisiaj myknąłem na nogach z motocyklem u boku.... Przestawiłem na RES. Ujechałem ze 2 km może mniej, i zaczeły mi spadać obroty, po chwili motocykl zgasł.
Na stacji dotankowałem zamiast 16 tylko 12 litrów.
Czyli 4 jeszcze miałem w baku...
Co może być przyczyną ? Macie jakiś pomysł ?
zoltar
Świeżak
 
Posty: 115
Dołączył(a): 9/6/2007, 16:48
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez patrykt7 » 12/7/2007, 21:48

zoltar napisał(a):No właśnie, z tym myknięciem to nie do końca tak jest. Ja dzisiaj myknąłem na nogach z motocyklem u boku.... Przestawiłem na RES. Ujechałem ze 2 km może mniej, i zaczeły mi spadać obroty, po chwili motocykl zgasł.
Na stacji dotankowałem zamiast 16 tylko 12 litrów.
Czyli 4 jeszcze miałem w baku...
Co może być przyczyną ? Macie jakiś pomysł ?


Może być zapchana rurka w kraniku od rezerwy jeżeli takową masz :)
patrykt7
Świeżak
 
Posty: 28
Dołączył(a): 29/4/2007, 15:18

Postprzez BadYunior » 13/7/2007, 10:59

Jeśli nie masz problemu z zaworkiem iglicowym gaźnika i cały czas jezdzisz to ja bym sobie głowy zakręcanim nie zajmował. Dokładnie tak robię, cały czas otwarty a zamykam jedynie na zimę i otwieram na wiosnę ze świeżym paliwem.
BadYunior
Świeżak
 
Posty: 137
Dołączył(a): 26/8/2005, 13:42
Lokalizacja: Warszawa i okolice

Postprzez zoltar » 13/7/2007, 12:42

Dobra.... Mam do Was przesłanie.
Jak myślisz, że masz kranik w pozycji RES, to i tak zejdź z motocykla i upewnij sie czy na pewno jest w tej pozycji....
Nie wiem czemu myślałem ze ma RES jak miałem ON.... Ale w nocy mi sie przyśniło że mogłem sie mylić :) i rano sprawdziłem. Po tankowaniu przestawiłem na RES.....
Ostatnio edytowano 13/7/2007, 13:14 przez zoltar, łącznie edytowano 1 raz
zoltar
Świeżak
 
Posty: 115
Dołączył(a): 9/6/2007, 16:48
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez kargulvmax » 13/7/2007, 13:11

Po to w japońcach (chyba że dyskutujemy o WSK cz MZ ) do kranika jest od gażnika podłączony wężyk i podczas gdy silnik chodzi to dopiero podciśnienie kranik otwiera .Wyjątkiem pozycja PRI tam się leje bez przeszkód zalecane po długim postoju gdy paliwo odparuje z gażników i trzeba wtedy długo kręcic.Jeżeli wezyka podćisnienia nie ma a można to myślę samemu sprawdzić to radzę zamykać kranik bo cuda się zdarzają i kumplowi przez noc z 15 litrów wachy wyleciało bo zaworek iglicowy zastrajkował.Pozdr
Carpe diem
kargulvmax
Świeżak
 
Posty: 275
Dołączył(a): 17/1/2006, 12:00
Lokalizacja: Gostyń Wlkp.



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 8 gości




na górê