Zobacz wątek - r6 vs zx6r

r6 vs zx6r

Tutaj tylko zadajemy pytania o ocenę oferty motocykla, którą sobie upatrzyłeś. Dotyczy motocykli o pojemności większej niż 125 ccm.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, rosiboj, lagiboy, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, suhy-19, Bostorn, Boshi, Black-Ghost, leff

r6 vs zx6r

Postprzez nabudi » 24/2/2012, 18:52

Jako iz od jakiegos czasu szukam kolejnego moto a ze nie ma nic obok mnie fajnego non stop mam dylematy... najbardziej mi pasuje kawa zx6r ewentualnie 9r 2000-2001 rok lub r6 98-2000 rok i tu pytanie do ludzi co raczej mieli stycznosc z tymi moto... jak sie ma jazda na r6 ? wsumie na poczatku odrzucałem ten moto ale tak pomyslalem czemu by nie... to ze w kawie sa papierowe ramy a w r6 nie ma 2 to juz wiem ... bardziej mi chodzi o spalanie i moc w dolnym w gornym zakresie obrotow... najbardziej mnie to interesuje w r6... bo czasami trzeba gdezies wyskoczyc turystycznie i ciekawi mnie ile taka r6 spali wolnym tempem 120-140 a ile przy palowaniu no i jak jest z moca w dolnym i srednim zakresie obrotow ? nie ma niestety nikt w okolicy ze znajomych r6 zebym sie przejechal i ocenil wiec pewnie przekonam sie dopiero jak pojade kupic a przed kupnem chcialbym opini zaczerpnac :)
tak przy okazji co mozna powiedziec o tej ?
http://otomoto.pl/yamaha-yzf-yamaha-r6- ... 49278.html
z tego co ja widze co tylek malowany ale tak to wydaje sie ok w tej kasie
nabudi
 


Postprzez skidmarks » 24/2/2012, 19:48

Mialem kawasaki zx9 i jest jak dla mnie fajnym motocyklem. Ma dużą moc i fajnie mi się nim jeździło z tego względu ze jako 192cm facet nie wyglądałem jakbym na grzbiecie psa jechał :)

A ha lubi prowadzenie silną ręką wtedy zaczyna się słuchać.
Yamaha YZF 1000
Avatar użytkownika
skidmarks
Stały bywalec
 
Posty: 1401
Dołączył(a): 18/6/2009, 18:26
Lokalizacja: zachód Polski

Postprzez Vergon » 24/2/2012, 19:53

O tej R6 z linku wiele powiedział już sam sprzedający:
"uszczelniacze + olej w lagach, przed sezonem wymienione zostały tarcze hamulcowe i przewody hamulcowe w stalowym oplocie".
Stawiam pół litra, że walona przodem, zbyt duży zbieg okoliczności a poza tym każdy element malowany łącznie z czachą.
Od oryginału różni się jeszcze akcesoryjnymi lusterkami, kierunkami tylnymi, ciemną szybą z garbem, manetkami, końcówkami kierownicy, innym wypełnieniem zadupka, malowanymi felgami, nie ma osłony łańcucha a na przednim kole masz z 50g ołowiu, więc, albo wulkanizator d*pa, albo felga krzywa.

Jeżeli chodzi o R6 to szukaj roczników 2001 i 2002 ze względu na skrzynie i tylną lampę, która jest ładniejsza po lifcie.
Moc na dole wystarczająca, ale nie sądzę, żeby wyróżniała się jakoś szczególnie na tle konkurencji.
Za to na górze obi się ciekawie, od ~6500 jest ogień.
Jak znajdę wykres z hamowni to wrzucę, bo on najlepiej obrazuje jak wygląda przeskok pomiędzy powiedzmy 5500 a 6500 obrotów.
Przez 4,5tyś km każdorazowo wlewałem minimalnie mniej do baku przy tankowaniu niż kumpel do 600RR jadący tym samym tempem.
Avatar użytkownika
Vergon
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 3302
Dołączył(a): 24/2/2010, 10:11
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez nabudi » 24/2/2012, 19:55

no ja mam 180, siedzialem na zx9r to powiem ze zarabiscie mi sie siedzialo :) pewnie kupie to co pierwsze sie trafi w fajnej kasie i nie 500 km odemnie :) a jak z zakretami ?bo wiadomo 600 a 900 czy litr inaczej sie na wiklach prowadzi ;] r6 strasznie kurduplowate sie gdzies wydaja a na kawie wlasnie nie czułem sie jak na psie ... z drugiej strony nie mialem okazji na r6 siedziec, jedynie na r1 ;/

edit/ Vergon sporo pomogles z tym linkiem :) sporo napisales , mi tylko malowany ogon wpadl w oko
nabudi
 

Postprzez skidmarks » 24/2/2012, 20:06

DobrzeZX9r w winklach idzie. Na pewno nie jest taka sprawna jak R6 ale.. Nie bedzie cię próbować wysadzić jak przedobrzysz a z "szóstką" róznie bywa. Jak umiesz powozić to ci taka ZX9r też pójdzie ostro w winklu :) Do tego nie łapie shimmy (bynajmniej ja nie zauważyłem) nieraz się zgasiło koło za mocno z gumy (gwóźdź w asfalt wbiłem) i nie złapała ani razu tez przy dzidowaniu po nierównym asfalcie.
Ja się nie tnę jak mam predkosc 15km/h mniejsza niż na innym motocyklu bo dla mnie ma grać całość a nie tylko jakiś tam parametr .
Yamaha YZF 1000
Avatar użytkownika
skidmarks
Stały bywalec
 
Posty: 1401
Dołączył(a): 18/6/2009, 18:26
Lokalizacja: zachód Polski

Postprzez Vergon » 24/2/2012, 20:19

Mam 180 z groszami i na takiej R6 zrobiłem w tamte wakacje tripa 4500km w 9 dni, więc nie wiem o jakim siedzeniu na psie i braku wygody mówicie ;)
Avatar użytkownika
Vergon
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 3302
Dołączył(a): 24/2/2010, 10:11
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez nabudi » 24/2/2012, 20:21

mam podobne zdanie co ty :) te kilka km mnie nie zbawi a wlasnie r6 opinie ma takie ze no potrafi wysadzic :) plus ze piszesz ze wlasnie nie ma tendencji do lapania shimmy. Te kawy o tyle fajne sprzety ze za mniejsze pieniądze niz inne modele dostaje sie naprawde sporo :) i to jest dla mnie sporym argumentem przemawiającym za kawami zx6 lub 9 r
a r6 to raczej tak tylko rozmyslam :) wydaje mi sie o wiele latwiej w fajnej kasie bedzie kawe wychaczyc zwlaszcza ze ograniczony jestem finansowo i tak na wydanie z 8,5k - 9 k bym mial na sam moto bo musi mi jeszcze zostac na pierdoly... przeglad, ubezpieczenie, podstawowe wymiany... a zalezy mi zeby do konca marca juz cos stalo bo snieg topnieje i az plakac sie chce jak reszta jezdzic bedzie a ja bede szukac dalej moto :D

Vergon - poprostu r6 sprawia wrazenie malego moto ;p ale akurat znajomy żaden nie mial to nie siedzialem ;/
nabudi
 

Postprzez Vergon » 24/2/2012, 20:27

Gdybyś miał trochę więcej $ to może bym miał propozycję dla Ciebie...i koszt podstawowych wymian, ubezpieczenia i przeglądu by Ci odszedł ;)
Avatar użytkownika
Vergon
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 3302
Dołączył(a): 24/2/2010, 10:11
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez nabudi » 24/2/2012, 20:31

niestety polska perfidny kraj i trzeba pilnowac sie z $ :] jak bym mial troszke wiecej $ to tez tak bym nie szukal tylko wziol cos kokretnie zadbanego ;p
nabudi
 

Postprzez Ronnie » 24/2/2012, 23:19

Witam, niedługo też będę stał przed podobnym wyborem jakiejś sportowej 600. Mam 188 cm wzrostu, 75kg, poprzedni sezon przejeździłem na er-5 i na wygodę nie narzekałem chodź przy większych prędkościach brak owiewek uprzykrzał jazdę i teraz zdecydowałem się zmienić na coś bardziej sportowego. Upodobał mi się zx6r po 2000roku (mogę przeznaczyć do 10tys na motocykl) tylko nie wiem czy będzie w miarę wygodny, aczkolwiek w sezonie planuje 2-3 dłuższe wycieczki a tak to miasto i okolice. Wiadomo że najlepiej było by przejechać się takim sprzętem i samemu stwierdzić ale na razie nie mam takiej możliwość. Co jeszcze byście polecili do 10tys z sportowych 600? jest jakaś większa różnica między zx6r z 2002 oprócz kilku kucy więcej?
Ronnie
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 9/12/2010, 21:47

Postprzez mognilwo » 25/2/2012, 00:40

Mam zx6r z 2000 roku i spalanie jest naprawdę zadowalające. Po mieście maks 6l, po trasie do 120 km/h 5,5, a przy ostrym dawaniu w palnik 7. Pozycja jak na sporta bardzo wygodna. Motocykl ma już 12 lat i rama bez żadnych nieprzyjemnych historii. Z mojej strony polecam.
Avatar użytkownika
mognilwo
Świeżak
 
Posty: 409
Dołączył(a): 10/12/2008, 19:27

Postprzez kravec » 25/2/2012, 01:50

skidmarks napisał(a):DobrzeZX9r w winklach idzie. Na pewno nie jest taka sprawna jak R6 ale.. Nie bedzie cię próbować wysadzić jak przedobrzysz a z "szóstką" róznie bywa. Jak umiesz powozić to ci taka ZX9r też pójdzie ostro w winklu :) Do tego nie łapie shimmy (bynajmniej ja nie zauważyłem) nieraz się zgasiło koło za mocno z gumy (gwóźdź w asfalt wbiłem) i nie złapała ani razu tez przy dzidowaniu po nierównym asfalcie.
Ja się nie tnę jak mam predkosc 15km/h mniejsza niż na innym motocyklu bo dla mnie ma grać całość a nie tylko jakiś tam parametr .


a tak przy okazji zapytam żeby może obalić mit: piszesz o wbijaniu gwoździ, krąży legenda o ramach... jak Twoje spostrzeżenia, może znasz innych którzy jeździli 9'kami. Zdarzało się to rzeczywiście? Często?
Avatar użytkownika
kravec
Administrator
 
Posty: 5571
Dołączył(a): 30/8/2006, 16:14
Lokalizacja: Pabianice

Postprzez skidmarks » 25/2/2012, 07:56

Mi nie pękła, co dalej z motocyklem nie wiem może przez moje użytkowanie poleciała juz. znajomi predzej z ZX6 i też nie mieli problemów. Już parę razy sie spotkałem jak użytkownicy nie doceniają jak mają , na ogół nie ma "och-ów" "ach-ów" późnije ładują sie w litry innych marek i wtedy zaczyna się jaki to ZX6r to był fajowy :D
Yamaha YZF 1000
Avatar użytkownika
skidmarks
Stały bywalec
 
Posty: 1401
Dołączył(a): 18/6/2009, 18:26
Lokalizacja: zachód Polski

Postprzez eneasz » 25/2/2012, 08:57

A co ja mowilem wszystkim w 2006 roku? To wszyscy się klucili.
eneasz
 

Postprzez nabudi » 25/2/2012, 21:14

mysle ze z kawy z tych lat bede jednak najbardziej zadowolony.. a czy 600 czy 900 to mi lotto... 900 nie wykorzystam w pelni ale bylo by fajniejsze na dalsze trasy ... tak mi sie przynajmniej wydaje... co sie trafi to wezme ... co do pekajacych ram to raczej po2000 roku to mit... jak ktos nie potrafi jezdzic to zawsze mu cos peknie :X w kazdym razie dzieki za odpowiedzi ;]
nabudi
 

Postprzez Black-Ghost » 26/2/2012, 16:14

600 a 900 różni sie kosmicznie elastycznoscią. Jeśli myslisz o dalszych wypadach turystyczno sportowych poptrz z zx9r, jesli myslisz tylko o szkoleniu skila patrz za zx6r.
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4636
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez eneasz » 26/2/2012, 16:29

Jak Myslisz o dalszych wypadach turystycznych to kup turystyka. 5 lat temu ludzie tez spuszczali się,ze kupują litry bo elastyczność. Kup co w lepszym stanie dostaniesz.

A kolega od elastycznosci może mi napisać w hydeparku o co mu chodzi, ze jak to się ma do życia na drodze? Raczej tam bo szkoda zamiesmiecac tu temat a argument iście malarski/polny
eneasz
 

Postprzez nabudi » 26/2/2012, 17:06

mysle bardziej o szkoleniu skila, moze raz na miesiac wypad na pseudo polskie tory typu radom... a wypady turystyczne to czasami porostu na rozluźnienie w weekend... dzisiaj bylem ogladac zx6r (opis w motocykle ktorych unikac dalem :) ) i niestety nie kupilem bo padaka ... za kilka dni moze zx9r pojade ogladac... tak jak eneasz mowi... to co w lepszym stanie to kupie... wybor raczej padl na kawe... obojetne czy 6 czy 9... nie bede latal tym moto do konca zycia wiec jak mi kawa nie podpasuje to sprzedam poprostu za sezon :)
nabudi
 

Postprzez Black-Ghost » 27/2/2012, 18:34

Nie chce mi sie zakładac tematu w hyderpaku. Wiesz wogóle co to jest elastycznosc w motocyklu? 1000cm nawet na 6 biegu po odwinieciu manetki wyrywa do przodu gdzie 600 szarpie łańcuchem. Wiec prosze cie co tu wyjasniac? przejedz sie to sam zobaczysz. Najlepiej zx6r i zx12r, sprawdzisz na sobie co to jest elastycznosc.
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4636
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez eneasz » 27/2/2012, 19:39

I o ile chcesz zwiększyć prędkość? Generalnie to według prawa możesz jeździć tylko na 1 i 2 biegu (ograniczenie prędkości do 130 czy ile tam teraz jest na autostradach których wogole niema) więc nie bądź śmieszny spuszczajac się nad elastycznoscia a może ty ruszasz z 5 i pózniej ci łańcuch szarpie bo go nie potrafisz naciągnąć i zabijasz 4 biegi w dół żeby przyspieszyć od 50 do 80 w 2,4s bo przecież w 4 sekundy to ty w życiu niczego nie wyprzedzisz. Daruj sobie dalsza dyskusje bo z mojej strony ona się zakończyła bongdybys potrafił jeździć w co wątpię to byś wiedział co to jest użytecznych zakre obrotów i dlaczego 600 kręci się do 19 lub 21k a litr nie[/url]
Ostatnio edytowano 27/2/2012, 19:46 przez eneasz, łącznie edytowano 2 razy
eneasz
 

Następna strona


Powrót do Oceny ofert sprzedaży.



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na gr