Wymiana płynu w chłodnicy
Posty: 12
• Strona 1 z 1
Wymiana płynu w chłodnicy
Witam,
Ostatnio odkryłem dziurę w chłodnicy i poszła do spawania. Spuściłem cały płyn, chłodnica naprawiona. Chciałem napełnić chłodnicę nowym płynem i taki mam problem że płyn nie chce zejść w ogóle ze zbiorniczka wyrównawczego do chłodnicy ani przewodów. Weszło może 500ml z powinno 2.8l
Chciałem uruchomić silnik bo pomyślałem że termostat może go nie puszczać, ale po przyciśnięciu zapłonu, silnik nie chce wpompować paliwa i miga ikonka FI.
Jaki może być problem i co mam robić, czemu może nie chcieć płyn przejść dalej i czemu silnik się nie uruchamia?
Motocykl to Suzuki GSR 600 2005r
Ostatnio odkryłem dziurę w chłodnicy i poszła do spawania. Spuściłem cały płyn, chłodnica naprawiona. Chciałem napełnić chłodnicę nowym płynem i taki mam problem że płyn nie chce zejść w ogóle ze zbiorniczka wyrównawczego do chłodnicy ani przewodów. Weszło może 500ml z powinno 2.8l
Chciałem uruchomić silnik bo pomyślałem że termostat może go nie puszczać, ale po przyciśnięciu zapłonu, silnik nie chce wpompować paliwa i miga ikonka FI.
Jaki może być problem i co mam robić, czemu może nie chcieć płyn przejść dalej i czemu silnik się nie uruchamia?
Motocykl to Suzuki GSR 600 2005r
- Cole
- Świeżak
- Posty: 9
- Dołączył(a): 5/11/2011, 16:08
a czy przypadkiem płyn nie powinien być wlewany bezposrednio do chłodnicy ?
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Właśnie rozwiązałem problem, który chyba był przez moją głupotę.
Za komunikat FI odpowiedzialny był immobiliser, plastiki miałem zdjęte, moto nie chciało zapalić ze względu na odległość kluczyka od anteny immob.
Racja, płyn do silnika i chłodnicy nalewa się osobno wlewem koło zbiornika paliwa.
Za komunikat FI odpowiedzialny był immobiliser, plastiki miałem zdjęte, moto nie chciało zapalić ze względu na odległość kluczyka od anteny immob.
Racja, płyn do silnika i chłodnicy nalewa się osobno wlewem koło zbiornika paliwa.
- Cole
- Świeżak
- Posty: 9
- Dołączył(a): 5/11/2011, 16:08
henio12323 napisał(a):a czy przypadkiem płyn nie powinien być wlewany bezposrednio do chłodnicy ?
W Hornecie właśnie tak jest że najpierw zalewa się bezpośrednio do chłodnicy a potem uzupełnia zbiornik wyrównawczy. Nie wiem czym jeździ kolega który założył temat ale podejrzewam że u niego powinno być podobnie.
-
tomek_gda - Świeżak
- Posty: 361
- Dołączył(a): 20/9/2010, 18:25
- Lokalizacja: Gdańsk
Na chłopski rozum, chyba powinno być tak zawsze. Przecież chłodnica jest umiejscowiona wyżej niż zbiorniczek. A jak mówi nam czysta fizyka to chyba płyn nie popłynie nam w górę
No chyba, że się mylę

No chyba, że się mylę

MZ ETZ 251 -> Honda CBF 600 S -> YAMAHA FZS 1000 FAZER
-
sznajdi - Bywalec
- Posty: 566
- Dołączył(a): 4/3/2009, 10:20
- Lokalizacja: Poznań
sznajdi napisał(a):Na chłopski rozum, chyba powinno być tak zawsze. Przecież chłodnica jest umiejscowiona wyżej niż zbiorniczek. A jak mówi nam czysta fizyka to chyba płyn nie popłynie nam w górę
No chyba, że się mylę
Dokladnie!
Plyn do chlodnicy, potem odpowietrz przewody delikatnie w nie stukajac az nie beda bombelki przy wlewie widocznie, zalewasz pod kurek i uzupelniasz zbiorniczek
tea who you yea bunny
-
zxer - Stały bywalec
- Posty: 1277
- Dołączył(a): 9/10/2010, 11:53
- Lokalizacja: Londyn / inowroclaw
wymiana płynu to teoretycznie banalna czynność
ale warto zajrzeć do serwisówki, czy przypadkiem nie ma magicznej srubki w blokach albo w głowicy która by odpowietrzała układ. znam przypadek że kolezka zalał moto płynem tyle co weszło w chłodnice, zakrecił korek i pojechał
daleko nie ujechał bo zatarł silnik. w cylindrze nie było płynu/albo było go mało
w tym moto była srubka własnie w głowicy którą sie układ odpowietrzało ;P to taki off top troche
ale warto o tym pamiętać




KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
podepne się do tematu bede wymieniał płyn w ktm exc-f 250 i tam nie ma zbiorniczka wyrównawczego i na moje jak to zawsze robiłem leje do chłodnicy az bedzie widać płyn czy coś jeszcze? wiem że jest tam taka nakrętka na chłodnicy i chyba ja trzeba wykrecic i jak tam tedy bedzie sie wylewać to jest ok?
Dzesiu KTM EXC-F 250 2007
- Dzesiu10
- Bywalec
- Posty: 857
- Dołączył(a): 8/7/2008, 23:42
- Lokalizacja: Zielona Góra
w EXC zalewasz płyn a w głowicy odkręcasz srubke, jak zacznie leciec - zakręcasz. potem dolewasz płynu do jednej chlodnicy a na drugiej odkręcasz znowu srubke od góry tą i też odpowietrzasz. dolewasz około 1 cm ponizej szyjki wlewu czyli tez około 1 cm nad żeberkami 

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Może być też tak że odpowietrzanie układu następuje automatycznie przy włączonym silniku (tak jest m.in. w hornetach).
-
tomek_gda - Świeżak
- Posty: 361
- Dołączył(a): 20/9/2010, 18:25
- Lokalizacja: Gdańsk
Posty: 12
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 5 gości