Zobacz wątek - Wymiana płynu w chłodnicy
NAS Analytics TAG

Wymiana płynu w chłodnicy

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Wymiana płynu w chłodnicy

Postprzez Cole » 23/2/2012, 18:32

Witam,
Ostatnio odkryłem dziurę w chłodnicy i poszła do spawania. Spuściłem cały płyn, chłodnica naprawiona. Chciałem napełnić chłodnicę nowym płynem i taki mam problem że płyn nie chce zejść w ogóle ze zbiorniczka wyrównawczego do chłodnicy ani przewodów. Weszło może 500ml z powinno 2.8l
Chciałem uruchomić silnik bo pomyślałem że termostat może go nie puszczać, ale po przyciśnięciu zapłonu, silnik nie chce wpompować paliwa i miga ikonka FI.

Jaki może być problem i co mam robić, czemu może nie chcieć płyn przejść dalej i czemu silnik się nie uruchamia?

Motocykl to Suzuki GSR 600 2005r
Cole
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 5/11/2011, 16:08


Postprzez henio12323 » 23/2/2012, 18:38

a czy przypadkiem płyn nie powinien być wlewany bezposrednio do chłodnicy ?
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Duch^ » 23/2/2012, 18:40

Jeżeli jesteś pewny że chłodnica jest drożna po tym spawaniu to nalej w przewody płyn i problem z głowy. 8)
Avatar użytkownika
Duch^
Świeżak
 
Posty: 44
Dołączył(a): 14/9/2011, 18:43
Lokalizacja: Białystok

Postprzez Cole » 23/2/2012, 19:57

Właśnie rozwiązałem problem, który chyba był przez moją głupotę.
Za komunikat FI odpowiedzialny był immobiliser, plastiki miałem zdjęte, moto nie chciało zapalić ze względu na odległość kluczyka od anteny immob.
Racja, płyn do silnika i chłodnicy nalewa się osobno wlewem koło zbiornika paliwa.
Cole
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 5/11/2011, 16:08

Postprzez tomek_gda » 23/2/2012, 20:25

henio12323 napisał(a):a czy przypadkiem płyn nie powinien być wlewany bezposrednio do chłodnicy ?

W Hornecie właśnie tak jest że najpierw zalewa się bezpośrednio do chłodnicy a potem uzupełnia zbiornik wyrównawczy. Nie wiem czym jeździ kolega który założył temat ale podejrzewam że u niego powinno być podobnie.
Avatar użytkownika
tomek_gda
Świeżak
 
Posty: 361
Dołączył(a): 20/9/2010, 18:25
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez sznajdi » 23/2/2012, 21:53

Na chłopski rozum, chyba powinno być tak zawsze. Przecież chłodnica jest umiejscowiona wyżej niż zbiorniczek. A jak mówi nam czysta fizyka to chyba płyn nie popłynie nam w górę ;)
No chyba, że się mylę ;)
MZ ETZ 251 -> Honda CBF 600 S -> YAMAHA FZS 1000 FAZER
Avatar użytkownika
sznajdi
Bywalec
 
Posty: 566
Dołączył(a): 4/3/2009, 10:20
Lokalizacja: Poznań

Postprzez zxer » 23/2/2012, 22:05

sznajdi napisał(a):Na chłopski rozum, chyba powinno być tak zawsze. Przecież chłodnica jest umiejscowiona wyżej niż zbiorniczek. A jak mówi nam czysta fizyka to chyba płyn nie popłynie nam w górę ;)
No chyba, że się mylę ;)


Dokladnie!

Plyn do chlodnicy, potem odpowietrz przewody delikatnie w nie stukajac az nie beda bombelki przy wlewie widocznie, zalewasz pod kurek i uzupelniasz zbiorniczek
tea who you yea bunny
Avatar użytkownika
zxer
Stały bywalec
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 9/10/2010, 11:53
Lokalizacja: Londyn / inowroclaw

Postprzez henio12323 » 23/2/2012, 22:23

wymiana płynu to teoretycznie banalna czynność :P ale warto zajrzeć do serwisówki, czy przypadkiem nie ma magicznej srubki w blokach albo w głowicy która by odpowietrzała układ. znam przypadek że kolezka zalał moto płynem tyle co weszło w chłodnice, zakrecił korek i pojechał :D daleko nie ujechał bo zatarł silnik. w cylindrze nie było płynu/albo było go mało :D w tym moto była srubka własnie w głowicy którą sie układ odpowietrzało ;P to taki off top troche :P ale warto o tym pamiętać
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Dzesiu10 » 24/2/2012, 00:04

podepne się do tematu bede wymieniał płyn w ktm exc-f 250 i tam nie ma zbiorniczka wyrównawczego i na moje jak to zawsze robiłem leje do chłodnicy az bedzie widać płyn czy coś jeszcze? wiem że jest tam taka nakrętka na chłodnicy i chyba ja trzeba wykrecic i jak tam tedy bedzie sie wylewać to jest ok?
Dzesiu KTM EXC-F 250 2007
Dzesiu10
Bywalec
 
Posty: 857
Dołączył(a): 8/7/2008, 23:42
Lokalizacja: Zielona Góra

Postprzez barek253 » 24/2/2012, 08:48

masz to opisane dokładnie w serwisowce ktma ale powinno sie nalewac z odkręcona srubką
dla pewności zalac płynu odplaić na chwile i sprawdzic co i jak
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39

Postprzez henio12323 » 24/2/2012, 09:37

w EXC zalewasz płyn a w głowicy odkręcasz srubke, jak zacznie leciec - zakręcasz. potem dolewasz płynu do jednej chlodnicy a na drugiej odkręcasz znowu srubke od góry tą i też odpowietrzasz. dolewasz około 1 cm ponizej szyjki wlewu czyli tez około 1 cm nad żeberkami :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez tomek_gda » 24/2/2012, 11:00

Może być też tak że odpowietrzanie układu następuje automatycznie przy włączonym silniku (tak jest m.in. w hornetach).
Avatar użytkownika
tomek_gda
Świeżak
 
Posty: 361
Dołączył(a): 20/9/2010, 18:25
Lokalizacja: Gdańsk



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na gr