Zobacz wątek - Zmiana napędu, zębatek
NAS Analytics TAG

Zmiana napędu, zębatek

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Zmiana napędu, zębatek

Postprzez Roziu » 20/2/2012, 14:20

Witam
Jestem posiadaczem motocykla Kawasaki ZX6R 2001. Chciałbym zmienić napęd wyczytałem że oryginalne przełożenie to przednia zębatka 15 zębów Tył 40 zębów Łańcuch 108 ogniw. Jeśli zmienił bym tylną zębatkę na 45 zębów a przednią zostawił tak jak jest to jak bardzo spadnie moja prędkość maksymalna mniej więcej o ile km/h ?
W szczególności zależy mi na przyśpieszeniu.
Może lepiej przednią też wymienić np na 14 zębów ? Może macie jakieś inne propozycje tak aby nie było zbytnio straty na VMAX a przyśpieszenie wzrosło bez szkód dla silnika ?
Roziu
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 15/1/2012, 14:39
Lokalizacja: Brak


Postprzez hubi199 » 20/2/2012, 14:34

hubi199
Bywalec
 
Posty: 581
Dołączył(a): 24/8/2011, 12:56
Lokalizacja: J-no


Postprzez Przemo_rene » 20/2/2012, 15:08

weź zębatkę na tył 43 zęby i i łańcuch o jedno ogniwo dłuższy. Jak nie będzie takiego to kup o dwa ogniwa dłuższy i daj w warsztacie by zakuli tak by było na 109 ogniw :)

Przy 43 zębach poczujesz różnicę ale nie będzie to ekstremum. Ogólnie zasada jest taka, że 3 zęby więcej z tyłu to minus 1 ząb z przodu. Z tym, że niektóre motocykle mają tak skonstruowany ślizg łańcucha, że mniejsza przednia zębatka powoduje jego większe wycieranie się co nie jest dobre i średnio bezpieczne. Tak wiec więcej zębów z tyłu jest zawsze bezpieczniej niż mniej z przodu.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez Roziu » 20/2/2012, 17:02

Ok to jeśli dam tą zębatkę 43 ogniwa to prędkość Vmax spadnie dużo ? Ile mniej więcej stracę na prędkości ? Są jeszcze jakieś inne sposoby aby moja kawa miała większe przyspieszenie ?
Roziu
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 15/1/2012, 14:39
Lokalizacja: Brak

Postprzez Voxx » 20/2/2012, 18:28

jesli dodasz 3 zeby z tylu to vmax to 241 km/h
gsxr 1100
10 sezon 32l
2 gleby
Voxx
Świeżak
 
Posty: 237
Dołączył(a): 3/1/2010, 13:43
Lokalizacja: Beskid Zywiecki

Postprzez Przemo_rene » 20/2/2012, 21:56

inne sposoby podniesienia mocy to w Twoim wypadku zestawy dysz i nastawy firmy DynoJet, filtr powietrza sportowy, tłumik przelotowy i to wszsytko zestrojone poprawnie bo bez tego może być nawet gorzej. Taniej wyjdzie kupić np zx9r ;)
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 11 gości




na gr