Zmiana napędu, zębatek
Posty: 6
• Strona 1 z 1
Zmiana napędu, zębatek
Witam
Jestem posiadaczem motocykla Kawasaki ZX6R 2001. Chciałbym zmienić napęd wyczytałem że oryginalne przełożenie to przednia zębatka 15 zębów Tył 40 zębów Łańcuch 108 ogniw. Jeśli zmienił bym tylną zębatkę na 45 zębów a przednią zostawił tak jak jest to jak bardzo spadnie moja prędkość maksymalna mniej więcej o ile km/h ?
W szczególności zależy mi na przyśpieszeniu.
Może lepiej przednią też wymienić np na 14 zębów ? Może macie jakieś inne propozycje tak aby nie było zbytnio straty na VMAX a przyśpieszenie wzrosło bez szkód dla silnika ?
Jestem posiadaczem motocykla Kawasaki ZX6R 2001. Chciałbym zmienić napęd wyczytałem że oryginalne przełożenie to przednia zębatka 15 zębów Tył 40 zębów Łańcuch 108 ogniw. Jeśli zmienił bym tylną zębatkę na 45 zębów a przednią zostawił tak jak jest to jak bardzo spadnie moja prędkość maksymalna mniej więcej o ile km/h ?
W szczególności zależy mi na przyśpieszeniu.
Może lepiej przednią też wymienić np na 14 zębów ? Może macie jakieś inne propozycje tak aby nie było zbytnio straty na VMAX a przyśpieszenie wzrosło bez szkód dla silnika ?
- Roziu
- Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 15/1/2012, 14:39
- Lokalizacja: Brak
- hubi199
- Bywalec
- Posty: 581
- Dołączył(a): 24/8/2011, 12:56
- Lokalizacja: J-no
weź zębatkę na tył 43 zęby i i łańcuch o jedno ogniwo dłuższy. Jak nie będzie takiego to kup o dwa ogniwa dłuższy i daj w warsztacie by zakuli tak by było na 109 ogniw
Przy 43 zębach poczujesz różnicę ale nie będzie to ekstremum. Ogólnie zasada jest taka, że 3 zęby więcej z tyłu to minus 1 ząb z przodu. Z tym, że niektóre motocykle mają tak skonstruowany ślizg łańcucha, że mniejsza przednia zębatka powoduje jego większe wycieranie się co nie jest dobre i średnio bezpieczne. Tak wiec więcej zębów z tyłu jest zawsze bezpieczniej niż mniej z przodu.

Przy 43 zębach poczujesz różnicę ale nie będzie to ekstremum. Ogólnie zasada jest taka, że 3 zęby więcej z tyłu to minus 1 ząb z przodu. Z tym, że niektóre motocykle mają tak skonstruowany ślizg łańcucha, że mniejsza przednia zębatka powoduje jego większe wycieranie się co nie jest dobre i średnio bezpieczne. Tak wiec więcej zębów z tyłu jest zawsze bezpieczniej niż mniej z przodu.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
inne sposoby podniesienia mocy to w Twoim wypadku zestawy dysz i nastawy firmy DynoJet, filtr powietrza sportowy, tłumik przelotowy i to wszsytko zestrojone poprawnie bo bez tego może być nawet gorzej. Taniej wyjdzie kupić np zx9r 

http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
Posty: 6
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 11 gości