Zobacz wÄ…tek - naprawa i regeneracja amortyzatorow w garazu
NAS Analytics TAG

naprawa i regeneracja amortyzatorow w garazu

Enduro, Cross
_________

naprawa i regeneracja amortyzatorow w garazu

Postprzez twenty » 13/2/2012, 23:36

Czytałem na forum wielokrotnie iż regeneracja lub naprawa amortyzatorów to dość łatwa i nie skomplikowana czynność i każdy średnio zaawansowany miłośnik mechaniki sprosta temu zadaniu. Prawda. Czasami tylko zastanawiam się czemu tak mało jest tych średniaków a jeszcze lepiej mówiąc pomysłowość lub nie wiedza nie zna granic. Chciał bym tu zaprezentować żniwo ostatnich kilku tygodni jakie miałem "przyjemność" zebrać po tzw naprawach lub regeneracjach. Bywa tak często iż spotyka się opinie o złych simeringach lub uszczelniaczach (są takie) ale problem jest w tym jeśli ktoś nie potrafi usunąć przyczyny nieszczelności i takie prace sprowadzają się do wymiany samych uszczelniaczy. Nie jest dziwne ze po pierwszym wyjeździe amortyzatory ciekną ponownie. Nie wiem tez dlaczego niektórzy zwracają uwagę na swoje zawieszenie wówczas kiedy przestaje działać lub cieknie tak intensywnie iż zalewa klocki hamulcowe i osłabia efekty hamowania. Poniżej przedstawiam kilka fotek na których widać dotkliwie co kryje się w amortyzatorach , najgorsze jest to ze wiele z tych części było ponownie użytych i zamontowane w amortyzatorach po tzw. regeneracji i kiedy kolejne wymiany uszczelniaczy nie przynosiły skutków wówczas zwracano sie do serwisu. Bardzo poważnym problemem jest brak odpowiednich narzędzi i używanie bezmyślnie czegoś co było właśnie pod ręka nie zwracaj ac uwagi na skutki takiego postępowania.

Na początek prezentuje bardzo często spotykany przypadek jak wbijano tulejki ślizgowej- simeringi za pomocą jakiegoś tępego narzędzia

http://desmond.imageshack.us/Himg546/sc ... res=medium
http://desmond.imageshack.us/Himg846/sc ... res=medium
http://desmond.imageshack.us/Himg822/sc ... res=medium
http://desmond.imageshack.us/Himg833/sc ... res=medium
http://desmond.imageshack.us/Himg210/sc ... res=medium
http://desmond.imageshack.us/Himg191/sc ... res=medium

Nie umiejętność w rozkładaniu gabli powoduje takie obrazy, czesto przyczyna takiego stanu jest tez zbyt mocne podgrzewanie elementow amortyzatora co ma "ułatwić" rozebranie ich

http://desmond.imageshack.us/Himg813/sc ... res=medium
http://desmond.imageshack.us/Himg857/sc ... res=medium

W amortyzatorach można często znaleźć takie obrazy jak te tulejki ale najgorsze jest to ze ktoś to ponownie zakłada a kiedy zawieszenie źle pracuje przychodzi myśl ze coś jest z tym nie tak

http://desmond.imageshack.us/Himg10/sca ... res=medium
http://desmond.imageshack.us/Himg10/sca ... res=medium
http://desmond.imageshack.us/Himg19/sca ... res=medium
http://desmond.imageshack.us/Himg593/sc ... res=medium

A to dowody na to jak nie należny traktować podzespołów zawieszenia (młotek i przcinak i spawarka) nie maja co tu szukać.Bardzo wazne jest aby ogladac naprawiane elementy i użyć trochę wyobraźni a nie siły

http://desmond.imageshack.us/Himg684/sc ... res=medium
http://desmond.imageshack.us/Himg16/sca ... res=medium
http://desmond.imageshack.us/Himg821/sc ... res=medium
http://desmond.imageshack.us/Himg849/sc ... res=medium
http://desmond.imageshack.us/Himg4/scal ... res=medium
http://desmond.imageshack.us/Himg210/sc ... res=medium
http://desmond.imageshack.us/Himg825/sc ... res=medium
http://desmond.imageshack.us/Himg828/sc ... res=medium
http://desmond.imageshack.us/Himg600/sc ... res=medium
http://desmond.imageshack.us/Himg197/sc ... res=medium
http://desmond.imageshack.us/Himg585/sc ... res=medium
http://desmond.imageshack.us/Himg828/sc ... res=medium
http://desmond.imageshack.us/Himg816/sc ... res=medium
http://desmond.imageshack.us/Himg710/sc ... res=medium
http://desmond.imageshack.us/Himg560/sc ... res=medium
http://desmond.imageshack.us/Himg24/sca ... res=medium
http://desmond.imageshack.us/Himg59/sca ... res=medium
http://desmond.imageshack.us/Himg843/sc ... res=medium
http://desmond.imageshack.us/Himg851/sc ... res=medium
http://desmond.imageshack.us/Himg835/sc ... res=medium
http://desmond.imageshack.us/Himg823/sc ... res=medium

Nie którzy z Forum mogą pewnie rozpoznać swoje stare elementy zawieszenia. Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 14/2/2012, 21:54 przez twenty, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
twenty
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 11/11/2011, 12:37
Lokalizacja: kalkar


Postprzez henio12323 » 14/2/2012, 08:36

popraw fotki to bedzie pomocny artykuł dla wielu osób :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN


Postprzez maly1997 » 30/1/2014, 17:48

Pogrzebałem ostatnio w necie i znalazłem takie coś :
http://www.youtube.com/watch?v=IW3t0htev1o
Typek dobrze pokazuje co i jak ale z tego co widzę to nigdzie na polskich stronach nie znalazłem takich przyrządów jakie on pokazuje.

są też tutaj ( nie polska stronka) http://www.rockymountainatvmc.com/Sales ... ce=Youtube


Jeśli ma ktoś polską stronę z tymi przyrządami to będę wdzięczny :D
maly1997
Świeżak
 
Posty: 77
Dołączył(a): 12/8/2012, 21:15
Lokalizacja: MrÄ…gowo

Postprzez MJR128 » 30/1/2014, 19:03

mały poskładać, a poskładać poprawnie to dwie różne rzeczy.
Gość po poskładaniu tego amora zagwarantował złą objętość pęcherza gazu.
Remonty i tuning silników, zawieszeń, tulejowanie, szlify, wymiany korbowodów, naprawa wałów. Honowanie Nicasilu. Części i akcesoria. tel. 607198003 http://WWW.MOTO-KORN.PL (otwórz link)
Avatar użytkownika
MJR128
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 847
Dołączył(a): 10/12/2006, 20:39
Lokalizacja: Ladzin/Kraków

Postprzez maly1997 » 30/1/2014, 21:53

Czym on pompował na końcu amor?
MJR ile bierzesz za regeneracje tak maksymalnie z kosztami wysyłki itp. ?
Pozdr.
maly1997
Świeżak
 
Posty: 77
Dołączył(a): 12/8/2012, 21:15
Lokalizacja: MrÄ…gowo

Postprzez henio12323 » 30/1/2014, 23:12

napełnia sie amor tak - ustawia odpowiednio tłoczek albo tą gume podłącza maszynke która daje próznie cisnienie gazu, i cisnienie oleju

i pompujesz sobie na przemian wpuszczasz olej i wysysasz i tak aż całkowicie odpowietrzysz, potem pompujesz azotu jak trzeba ręcznie sie nie da odpowietrzyc w 100%
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez MJR128 » 31/1/2014, 11:25

Zobacz PW.

Żeby napompować zakładane ciśnienie gazu trzeba napompować go bezstratnie.
Czyli tak, żeby przy odłączeniu przewodu nie uleciało nic gazu ze zbiornika.
Objętość zbiornika jest mała więc niewielki wypływ gazu spowoduje dużą różnicę ciśnienia.
Nie sądzę by ta ręczna pompka z filmiku zagwarantowała pompowanie bezstratne.
Remonty i tuning silników, zawieszeń, tulejowanie, szlify, wymiany korbowodów, naprawa wałów. Honowanie Nicasilu. Części i akcesoria. tel. 607198003 http://WWW.MOTO-KORN.PL (otwórz link)
Avatar użytkownika
MJR128
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 847
Dołączył(a): 10/12/2006, 20:39
Lokalizacja: Ladzin/Kraków



Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości




na górê