Zobacz wątek - Złuszczony lakier./Ile za serwis?
NAS Analytics TAG

Złuszczony lakier./Ile za serwis?

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Złuszczony lakier./Ile za serwis?

Postprzez Ew3Ra » 9/2/2012, 10:32

Witam.
Mam dwa pytania.

1) Odstawiłm swojego bandziora do mechanika i zastanawiam się ile może mnie skasować za samą robociznę:
- wymiana oleju
- regulacja zaworów
- wymiana uszczelniaczy i płynów w lagach
- wymiana uszczelek pod pokrywa zaworów i pod kapą.
Dodam ze moto stoi u mechanika miesiÄ…c, bo ten doglÄ…da je tylko w wolnych chwilach.

2) Mechanik aby wykonać serwisowanie oczywiście musiał zdjąć bak.
Niestety na leżakującym zbiorniku w okolicy wlewu paliwa pojawiło się spore złuszczenie lakieru (pofałdowanie, coś jak poparzona skóra) jakieś 10cm x 10cm.
Mechanik powiedział, że to wina nieszczelnego wlewu, ze paliwo dostało się pod lakier i go złuszczyło, ponieważ bak był zalany do pełna, a na ziemi nie leżał w takiej samej pozycji co na ramie motocykla.
Złuszczenie było ukierunkowane od wlewu właśnie w stronę kierowcy co potwierdzałoby wersje lakiernika.
Czy mechanik ma racje i jest to wina nieszczelnego wlewu?
Czy może on o czymś nie pomyślał i powinienem jego pociągnąć do odpowiedzialności?
Ile może kosztować pomalowanie baku razem ze zrobieniem napisów po takiej szkodzie?

Z góry dziękuje za odpowiedzi.
Pozdrawiam.
Ew3Ra
Świeżak
 
Posty: 62
Dołączył(a): 23/11/2011, 22:33


Postprzez henio12323 » 9/2/2012, 10:51

wymiana oleju około 30 zł + koszt oleju, regulacje zaworów - tu co serwis inna cena :d pewnie koło 150 zł. lagi - 200 zł + koszt częsci zapewne. koszt uszczelek + jakies 50 zł.

2) skoro dałeś moto bez wad, to wiadomo że bez wad miał do ciebie wrócic. ja bym sie kłócił za ten ten bak. co prawda moze byc to kwestia że paliwo sie nalało pod, ( choć nie wiem jakim sposobem) bo zwykły kontakt lakieru z benzyną nie narobił by takiej szkody, chyba że bak był juz malowany jakimiś złymi lakierami. mógł też zalać czyms innym :P jakis żrącym srodkiem. tak czy siak bez względu czy to wina paliwa, czy czegos innego - dogadał bym sie z nim żeby sie zrzucał na malowanie, albo robił serwis za free + ty jedynie płacisz za częsci.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN


Postprzez Ew3Ra » 9/2/2012, 12:22

Ok. A ile może kosztować malowanie baku w raz ze zrobieniem napisów? (jak się je robi, nakleja czy maluje?)
JakaÅ› normalna farba nie cuda z kosmosu:p
Ew3Ra
Świeżak
 
Posty: 62
Dołączył(a): 23/11/2011, 22:33

Postprzez maatiaas » 9/2/2012, 12:26

Twój bak był już malowany i na dodtaek kiepskim podkładem, farba po dłuższym kontakcie z benzyną uległa z nia reakcji i odparzyło ją od podkładu... przyczyną był dłuższy kontakt powierzchni z benzyna, czyli jest prawdopodobne że wlew był nieszczelny ... ja za malowanie baku + naklejki biorę 200 zł , ale to cena na podkarpaciu, w stolycy pewnie drożej ... bo tu jebana bieda jest ...
Avatar użytkownika
maatiaas
Świeżak
 
Posty: 324
Dołączył(a): 15/9/2007, 19:27
Lokalizacja: BIESZCZADY

Postprzez tomekk0303 » 9/2/2012, 17:01

nie wazne czy byl malowany czy nie. stalo sie na warsztacie wiec on za to odpowiada. odpowiada = placi. wiec albo niech maluje to sam zeby wygladalo jak poprzednio albo koszty na pol i malujesz u dobrego fachowca. ja bym to tak rozwiazal.pieniazki za naprawy to chce sie zarobic ale jak sie cos ..... to na krzywy ryj
tomekk0303
Świeżak
 
Posty: 47
Dołączył(a): 4/9/2011, 08:40
Lokalizacja: Białystok

Postprzez Raczek_6 » 15/2/2012, 12:57

Koszt lakierowania zbiornika paliwa zależy od kilku czynników:
- czy jest w jednym kolorze czy w kilku
- oraz czy naklejki mają zostać stare czy nowe.

W W-wie w firmie zajmujÄ…cej siÄ™ lakierowaniem motocykli oraz specjalnymi lakierami koszt lakierowania to od 300PLN + koszt naklejek.
Niestety samochodowy bezbarwny szybko się rysuje i później taki zbiornik brzydko wygląda.

- wymiana oleju 30 + olej i filtr (w zależności od oleju około 150zł) około 180
- regulacja zaworów 150 - 200
- wymiana uszczelniaczy i płynów w lagach 150-200 + olej i uszczelniacze (50 + 55) 250 - 300
- wymiana uszczelek pod pokrywa zaworów i pod kapą. pod pokrywą jest wielorazowego użytku chyba że jest popękana 102zł + dodatkowe uszczelki, pod którą kapą ? 8, 15 lub 24 zł
ceny części http://www.larsson.pl/


Regulacja zaworów to kwestia kilku godzin, wymiana oleju z nagrzaniem około 30-40 minut, wymiana uszczelniaczy w przednim zawieszeniu około 3-4 godziny ,
W sumie jeden dzień roboczy - jeśli dorabia po godzinach to moim zdaniem powinien wyrobić się w 3-4 dni + czas oczekiwania na ewentualne potrzebne części.

Jeśli oddałaś sprawny motocykl bez uszkodzeń lakieru to taki powinnaś otrzymać przy odbieraniu.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez sonycbr77 » 15/2/2012, 18:25

nie koniecznie benzyna mogla tak wyzrec lakier efekt pomarszczonej skory robi wylany na lakier plyn hamulcowy
Avatar użytkownika
sonycbr77
Bywalec
 
Posty: 853
Dołączył(a): 2/12/2010, 13:28
Lokalizacja: Turek

Postprzez Repsol » 15/2/2012, 19:50

Raczek_6 napisał(a):Niestety samochodowy bezbarwny szybko się rysuje i później taki zbiornik brzydko wygląda.


Samochodowy? (a są NIE samochodowe?) Co masz na myśli? Wg. mnie nie ma czegoś takiego jak samochodowy. Bezbarwny to bezbarwny, jest składnikiem stosowanym w niektórych systemach lakierniczych jako zazwyczaj ostatnia warstwa, nie tylko w samochodach/motocyklach.

Jeśli łatwo się rysuje, to należy zerknać do kart technologicznych producenta lakieru i zastosować się do wytycznych tam zawartych lub zmienić produkt na lepszy, zazwyczaj droższy niestety ;)
2 x ZX6R
Avatar użytkownika
Repsol
Świeżak
 
Posty: 275
Dołączył(a): 7/4/2008, 10:19

Postprzez SuzukiMaster » 15/2/2012, 21:25

Moim zdaniem zawinił mechanik rozlewając na bak płyn hamulcowy tak jak to wyżej wspomniał sonycbr77 nie ma innej opcji :twisted: ktoś tam wspomniał o złym podkładzie hahah co za głupota :lol: oddałeś do mechanik i nic nie było a przychodzisz po paru dniach zobaczyć jak tam moto i bak łuszczy się jak korzuch z gotowanego mleka :lol: .
Powiedz temu mechanikowi aby dał tobie około 350 -400zł na polakierowanie baku :)
:twisted: wina jest tylko i wyłącznie tego kretyna :twisted:
(wystarczy że taki płyn będzie na lakierze 3 min i mamy taki efekt jak twój bak )
Avatar użytkownika
SuzukiMaster
Świeżak
 
Posty: 205
Dołączył(a): 5/1/2012, 22:37
Lokalizacja: Wejherowo

Postprzez Raczek_6 » 18/2/2012, 16:38

Repsol napisał(a):
Raczek_6 napisał(a):Niestety samochodowy bezbarwny szybko się rysuje i później taki zbiornik brzydko wygląda.


Samochodowy? (a są NIE samochodowe?) Co masz na myśli? Wg. mnie nie ma czegoś takiego jak samochodowy. Bezbarwny to bezbarwny, jest składnikiem stosowanym w niektórych systemach lakierniczych jako zazwyczaj ostatnia warstwa, nie tylko w samochodach/motocyklach.

Jeśli łatwo się rysuje, to należy zerknać do kart technologicznych producenta lakieru i zastosować się do wytycznych tam zawartych lub zmienić produkt na lepszy, zazwyczaj droższy niestety ;)


Tak w cudzy słowie.

Są lakiery bezbarwne o różnej twardości, z bazy R-M 4-ry rodzaje.
Ten który jest używany przede wszystkim do samochodów - najtańszy (potocznie nazywany samochodowym), czasami tańsi lakiernicy używają do lakierowania motocykli, efekt opisałem wcześniej.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości




na górê