Złuszczony lakier./Ile za serwis?
Posty: 10
• Strona 1 z 1
Złuszczony lakier./Ile za serwis?
Witam.
Mam dwa pytania.
1) Odstawiłm swojego bandziora do mechanika i zastanawiam się ile może mnie skasować za samą robociznę:
- wymiana oleju
- regulacja zaworów
- wymiana uszczelniaczy i płynów w lagach
- wymiana uszczelek pod pokrywa zaworów i pod kapą.
Dodam ze moto stoi u mechanika miesiÄ…c, bo ten doglÄ…da je tylko w wolnych chwilach.
2) Mechanik aby wykonać serwisowanie oczywiście musiał zdjąć bak.
Niestety na leżakującym zbiorniku w okolicy wlewu paliwa pojawiło się spore złuszczenie lakieru (pofałdowanie, coś jak poparzona skóra) jakieś 10cm x 10cm.
Mechanik powiedział, że to wina nieszczelnego wlewu, ze paliwo dostało się pod lakier i go złuszczyło, ponieważ bak był zalany do pełna, a na ziemi nie leżał w takiej samej pozycji co na ramie motocykla.
Złuszczenie było ukierunkowane od wlewu właśnie w stronę kierowcy co potwierdzałoby wersje lakiernika.
Czy mechanik ma racje i jest to wina nieszczelnego wlewu?
Czy może on o czymś nie pomyślał i powinienem jego pociągnąć do odpowiedzialności?
Ile może kosztować pomalowanie baku razem ze zrobieniem napisów po takiej szkodzie?
Z góry dziękuje za odpowiedzi.
Pozdrawiam.
Mam dwa pytania.
1) Odstawiłm swojego bandziora do mechanika i zastanawiam się ile może mnie skasować za samą robociznę:
- wymiana oleju
- regulacja zaworów
- wymiana uszczelniaczy i płynów w lagach
- wymiana uszczelek pod pokrywa zaworów i pod kapą.
Dodam ze moto stoi u mechanika miesiÄ…c, bo ten doglÄ…da je tylko w wolnych chwilach.
2) Mechanik aby wykonać serwisowanie oczywiście musiał zdjąć bak.
Niestety na leżakującym zbiorniku w okolicy wlewu paliwa pojawiło się spore złuszczenie lakieru (pofałdowanie, coś jak poparzona skóra) jakieś 10cm x 10cm.
Mechanik powiedział, że to wina nieszczelnego wlewu, ze paliwo dostało się pod lakier i go złuszczyło, ponieważ bak był zalany do pełna, a na ziemi nie leżał w takiej samej pozycji co na ramie motocykla.
Złuszczenie było ukierunkowane od wlewu właśnie w stronę kierowcy co potwierdzałoby wersje lakiernika.
Czy mechanik ma racje i jest to wina nieszczelnego wlewu?
Czy może on o czymś nie pomyślał i powinienem jego pociągnąć do odpowiedzialności?
Ile może kosztować pomalowanie baku razem ze zrobieniem napisów po takiej szkodzie?
Z góry dziękuje za odpowiedzi.
Pozdrawiam.
- Ew3Ra
- Świeżak
- Posty: 62
- Dołączył(a): 23/11/2011, 22:33
wymiana oleju około 30 zł + koszt oleju, regulacje zaworów - tu co serwis inna cena :d pewnie koło 150 zł. lagi - 200 zł + koszt częsci zapewne. koszt uszczelek + jakies 50 zł.
2) skoro dałeś moto bez wad, to wiadomo że bez wad miał do ciebie wrócic. ja bym sie kłócił za ten ten bak. co prawda moze byc to kwestia że paliwo sie nalało pod, ( choć nie wiem jakim sposobem) bo zwykły kontakt lakieru z benzyną nie narobił by takiej szkody, chyba że bak był juz malowany jakimiś złymi lakierami. mógł też zalać czyms innym
jakis żrącym srodkiem. tak czy siak bez względu czy to wina paliwa, czy czegos innego - dogadał bym sie z nim żeby sie zrzucał na malowanie, albo robił serwis za free + ty jedynie płacisz za częsci.
2) skoro dałeś moto bez wad, to wiadomo że bez wad miał do ciebie wrócic. ja bym sie kłócił za ten ten bak. co prawda moze byc to kwestia że paliwo sie nalało pod, ( choć nie wiem jakim sposobem) bo zwykły kontakt lakieru z benzyną nie narobił by takiej szkody, chyba że bak był juz malowany jakimiś złymi lakierami. mógł też zalać czyms innym

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Twój bak był już malowany i na dodtaek kiepskim podkładem, farba po dłuższym kontakcie z benzyną uległa z nia reakcji i odparzyło ją od podkładu... przyczyną był dłuższy kontakt powierzchni z benzyna, czyli jest prawdopodobne że wlew był nieszczelny ... ja za malowanie baku + naklejki biorę 200 zł , ale to cena na podkarpaciu, w stolycy pewnie drożej ... bo tu jebana bieda jest ...
-
maatiaas - Świeżak
- Posty: 324
- Dołączył(a): 15/9/2007, 19:27
- Lokalizacja: BIESZCZADY
nie wazne czy byl malowany czy nie. stalo sie na warsztacie wiec on za to odpowiada. odpowiada = placi. wiec albo niech maluje to sam zeby wygladalo jak poprzednio albo koszty na pol i malujesz u dobrego fachowca. ja bym to tak rozwiazal.pieniazki za naprawy to chce sie zarobic ale jak sie cos ..... to na krzywy ryj
- tomekk0303
- Świeżak
- Posty: 47
- Dołączył(a): 4/9/2011, 08:40
- Lokalizacja: Białystok
Koszt lakierowania zbiornika paliwa zależy od kilku czynników:
- czy jest w jednym kolorze czy w kilku
- oraz czy naklejki mają zostać stare czy nowe.
W W-wie w firmie zajmujÄ…cej siÄ™ lakierowaniem motocykli oraz specjalnymi lakierami koszt lakierowania to od 300PLN + koszt naklejek.
Niestety samochodowy bezbarwny szybko się rysuje i później taki zbiornik brzydko wygląda.
- wymiana oleju 30 + olej i filtr (w zależności od oleju około 150zł) około 180
- regulacja zaworów 150 - 200
- wymiana uszczelniaczy i płynów w lagach 150-200 + olej i uszczelniacze (50 + 55) 250 - 300
- wymiana uszczelek pod pokrywa zaworów i pod kapą. pod pokrywą jest wielorazowego użytku chyba że jest popękana 102zł + dodatkowe uszczelki, pod którą kapą ? 8, 15 lub 24 zł
ceny części http://www.larsson.pl/
Regulacja zaworów to kwestia kilku godzin, wymiana oleju z nagrzaniem około 30-40 minut, wymiana uszczelniaczy w przednim zawieszeniu około 3-4 godziny ,
W sumie jeden dzień roboczy - jeśli dorabia po godzinach to moim zdaniem powinien wyrobić się w 3-4 dni + czas oczekiwania na ewentualne potrzebne części.
Jeśli oddałaś sprawny motocykl bez uszkodzeń lakieru to taki powinnaś otrzymać przy odbieraniu.
- czy jest w jednym kolorze czy w kilku
- oraz czy naklejki mają zostać stare czy nowe.
W W-wie w firmie zajmujÄ…cej siÄ™ lakierowaniem motocykli oraz specjalnymi lakierami koszt lakierowania to od 300PLN + koszt naklejek.
Niestety samochodowy bezbarwny szybko się rysuje i później taki zbiornik brzydko wygląda.
- wymiana oleju 30 + olej i filtr (w zależności od oleju około 150zł) około 180
- regulacja zaworów 150 - 200
- wymiana uszczelniaczy i płynów w lagach 150-200 + olej i uszczelniacze (50 + 55) 250 - 300
- wymiana uszczelek pod pokrywa zaworów i pod kapą. pod pokrywą jest wielorazowego użytku chyba że jest popękana 102zł + dodatkowe uszczelki, pod którą kapą ? 8, 15 lub 24 zł
ceny części http://www.larsson.pl/
Regulacja zaworów to kwestia kilku godzin, wymiana oleju z nagrzaniem około 30-40 minut, wymiana uszczelniaczy w przednim zawieszeniu około 3-4 godziny ,
W sumie jeden dzień roboczy - jeśli dorabia po godzinach to moim zdaniem powinien wyrobić się w 3-4 dni + czas oczekiwania na ewentualne potrzebne części.
Jeśli oddałaś sprawny motocykl bez uszkodzeń lakieru to taki powinnaś otrzymać przy odbieraniu.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
Raczek_6 napisał(a):Niestety samochodowy bezbarwny szybko się rysuje i później taki zbiornik brzydko wygląda.
Samochodowy? (a są NIE samochodowe?) Co masz na myśli? Wg. mnie nie ma czegoś takiego jak samochodowy. Bezbarwny to bezbarwny, jest składnikiem stosowanym w niektórych systemach lakierniczych jako zazwyczaj ostatnia warstwa, nie tylko w samochodach/motocyklach.
Jeśli łatwo się rysuje, to należy zerknać do kart technologicznych producenta lakieru i zastosować się do wytycznych tam zawartych lub zmienić produkt na lepszy, zazwyczaj droższy niestety

2 x ZX6R
-
Repsol - Świeżak
- Posty: 275
- Dołączył(a): 7/4/2008, 10:19
Moim zdaniem zawinił mechanik rozlewając na bak płyn hamulcowy tak jak to wyżej wspomniał sonycbr77 nie ma innej opcji
ktoś tam wspomniał o złym podkładzie hahah co za głupota
oddałeś do mechanik i nic nie było a przychodzisz po paru dniach zobaczyć jak tam moto i bak łuszczy się jak korzuch z gotowanego mleka
.
Powiedz temu mechanikowi aby dał tobie około 350 -400zł na polakierowanie baku
wina jest tylko i wyłącznie tego kretyna
(wystarczy że taki płyn będzie na lakierze 3 min i mamy taki efekt jak twój bak )



Powiedz temu mechanikowi aby dał tobie około 350 -400zł na polakierowanie baku



(wystarczy że taki płyn będzie na lakierze 3 min i mamy taki efekt jak twój bak )
-
SuzukiMaster - Świeżak
- Posty: 205
- Dołączył(a): 5/1/2012, 22:37
- Lokalizacja: Wejherowo
Repsol napisał(a):Raczek_6 napisał(a):Niestety samochodowy bezbarwny szybko się rysuje i później taki zbiornik brzydko wygląda.
Samochodowy? (a są NIE samochodowe?) Co masz na myśli? Wg. mnie nie ma czegoś takiego jak samochodowy. Bezbarwny to bezbarwny, jest składnikiem stosowanym w niektórych systemach lakierniczych jako zazwyczaj ostatnia warstwa, nie tylko w samochodach/motocyklach.
Jeśli łatwo się rysuje, to należy zerknać do kart technologicznych producenta lakieru i zastosować się do wytycznych tam zawartych lub zmienić produkt na lepszy, zazwyczaj droższy niestety
Tak w cudzy słowie.
Są lakiery bezbarwne o różnej twardości, z bazy R-M 4-ry rodzaje.
Ten który jest używany przede wszystkim do samochodów - najtańszy (potocznie nazywany samochodowym), czasami tańsi lakiernicy używają do lakierowania motocykli, efekt opisałem wcześniej.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
Posty: 10
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości