Kawasaki ZX6R 2001 nie równo pracuje na wolnych obrotach.
Posty: 17
• Strona 1 z 1
Kawasaki ZX6R 2001 nie równo pracuje na wolnych obrotach.
Witam. Mam taki problem. Jak odpalę motocykl to do jakiegoś czasu pracuje równo. Jak się nagrzeje to zaczyna przerywać i nawet gaśnie. Świece wymieniałem niedawno i filtr powietrza. Gazniki synchronizuję co raz i to nic nie pomaga. Niedawno czyściełem gazniki i to samo. Dziś nawet kupiłem lepszą benzynę i dalej to samo. Zauważyłem, że jak ściągnę filtr powietrza i obudowę i prysnę samostartem na króćce ssące to wzrastają obroty. To wychodzi, że łapie lewe powietrze. Wymieniłem oringi na króćcach ssących i dalej to samo. Posmarowałem nawet silikonem wnętrze króćców aby je uszczelnić lepiej i dalej to samo. Ktoś może miał podobny problem??? Aaaa jak jadę to wszystko jest dobrze silnik ciągnie równo i ma swoją moc tylko te wolne obroty. Z góry dziękuję i pozdrawiam.
- bichu51
- Świeżak
- Posty: 53
- Dołączył(a): 9/9/2009, 20:54
- Lokalizacja: Kończewice
A gdzie Ty tym samostartem pikasz? Wewnątrz airbox-a? (bo piszesz, że jak ściagniesz filtr i obudowe). Wydaje mi się, że nie psikasz na króćce (króćce łączą gażniki od spodu z głowicą). A jeżeli już chcesz sprawdzać w ten sposób lewe powietrze, to nie powinieneś ruszać ani filtra ani airboxa, bo wtedy równie dobrze mozesz na rozrusznik lać ten samostart a opary i tak zostaną wessane przez gaźniory.
Rób zawory tak jak wyżej koledzy Ci radzą, po zaworach oczywiście od nowa gaźniki trzeba zrobić.
Rób zawory tak jak wyżej koledzy Ci radzą, po zaworach oczywiście od nowa gaźniki trzeba zrobić.
2 x ZX6R
-
Repsol - Świeżak
- Posty: 275
- Dołączył(a): 7/4/2008, 10:19
Dziś jeszcze raz zsynchronizowałem gazniki. Wyjechałem na wioskę powoli jezdziłem bo śnieg z leksza padał. Było idealnie. Obroty 1100. Miło było posłuchać jak silnik na jałowym pracuje. Pojezdziłem kilka razy w tom i z powrotem. Skręcałem już na podwórko i silnik zaczął lekko przerywać. Po niedługim czasie znowu wskazówka od obrotów lata jak głupia. Mam już tak któryś raz, że zsynchronizuje gazniki i jest kilka KM dobrze i potem znowu to samo. Zapomniałem dodać wymieniłem króćce ssące z głowicy na której silnik chodził dobrze. Co do samostartu to pryskam go na króćce przy ściągniętym airboxie i jak kolega napisał to też mi się zdaje, że samostart od ciepłego się unosi i wciągany jest normalnie, przez gazniki. Niedawno pryskałem przy założonym airboxie to obroty nie wzrastały, ale zdawało mi się, że on tam nie dochodzi. Może jednak nie łapie lewego powietrza. Często jest tak, że jak motor odpalam i chodzi na jałowym cały czas i w ogóle nim nie jeżdzę to chodzi w miarę równo. A jak zacznę jezdzić to przerywa mocniej i gaśnie. Jeszcze jedno zauważyłem, że jak podłączam wakuometry to jak chodzi na jałowym to wskazówki od 1 i 3 cylindra ruszają się niewiele w górę i dół a dwie pozostałe gdzieś na pół zegarka latają to jak ty coś z ciśnieniem? Może jest za mały luz na zaworach??
- bichu51
- Świeżak
- Posty: 53
- Dołączył(a): 9/9/2009, 20:54
- Lokalizacja: Kończewice
kolego obstawiam że masz popękane lub "zdrętwiałe" membranki w gaźniku, gdy moto zimne membranki są szczelne, gdy się rozgrzeje membranki mogą byc już zmęczone i zgrębiałe, gumka robi sie mięękka wówczas gdzieś może puszczać ... objawy sie zgadzaja...
-
maatiaas - Świeżak
- Posty: 324
- Dołączył(a): 15/9/2007, 19:27
- Lokalizacja: BIESZCZADY
sam sobie odpowiedziales na pytanie 2 cylindry maja slabe cisnienie co potwierdzaja odczyty z waku , zawory sa podparte i nie domykaja sie stad brak kompresji i gasniecie , poza tym jak dalej bedziesz tak jezdzil z ta usterka to wypalisz gniazda zaworowe a wtedy glowica do roboty albo wymiany ,
gsxr 1100
10 sezon 32l
2 gleby
10 sezon 32l
2 gleby
- Voxx
- Świeżak
- Posty: 237
- Dołączył(a): 3/1/2010, 13:43
- Lokalizacja: Beskid Zywiecki
waku sa rozne moze waku cos nie halo . maja możliwość regulacji wychylania wskazówki?
ja proponuje ustawić najpierw zawory i zanim wezmiesz sie za regulacje to porzadnie nim polatac niech sie wszystko rozrusza
ja proponuje ustawić najpierw zawory i zanim wezmiesz sie za regulacje to porzadnie nim polatac niech sie wszystko rozrusza
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Nowy nabytek KTM RC8
-
RUTRA.RD - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4149
- Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
- Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa
Ostatnio specjalnie wyjąłem silnik z ramy, aby dokładnie sprawdzić luz na zaworach. Okazało się, że dwa ssące zawory na jednym cylindrze mają za mały luz. Tak się złożyło, że podkładki z rozbiórkowego silnika były idealne. Luzy już wszędzie są ok. Silnik założyłem. odpalam i jeszcze raz synchronizacja gazników. Niby chodzi ładnie. Nie raz się wskazówka od obrotów minimalnie bujnęła. Może z 500 obrotów tyle to jest nic. Chodził siebie dobrze, aż nagle wskazówka spadła gdzieś o 2000 orb. i znowu przerywa. Świece są w sumie prawie nowe. Miałem już takie przypadki na nich, że po odpaleniu nie chciał chodzic na jakiś cylinder bo przebicie było. Wyczyściełem ją i iskra ładnie skakała. Miałem tak na dwóch świecach. To może jednak ze świecami coś nie tak?? Bo jak zaczyna przerywać to słychać, że jakiś cylinder się wyłącza. Jakby nie było iskry chwilowo, albo paliwo nie dochodziło. Może świece jeszcze raz wymienić? Myślałem o irydowych. Opłaca się je kupić?? Czy lepiej zwykłe? Mam u siebie założone NGK. Jeszcze jedno jak zaczął przerywać to jak go ostro przegazowałem to chwilowo chodził równo. Nie wiem może to tylko przypadek, a może coś w tym jest?
- bichu51
- Świeżak
- Posty: 53
- Dołączył(a): 9/9/2009, 20:54
- Lokalizacja: Kończewice
Posty: 17
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości