SHOEI Qwest vs XR-1100
Posty: 24
• Strona 1 z 2 • 1, 2
SHOEI Qwest vs XR-1100
Witam,
mam pytanie odnośnie wymienionych w temacie kasków. Mianowicie który z nich wybrać i dlaczego właśnie ten. Słyszałem, że obydwa są bardzo dobrej jakości i zapewniają wysoki komfort użytkowania i bezpieczeństwa, jednak różnica cenowa jest ok. 350 zł, a przy początkowym zakupie zawsze warto szukać oszczędności tam, gdzie to możliwe.
Pozdrawiam i czekam na opinie.
mam pytanie odnośnie wymienionych w temacie kasków. Mianowicie który z nich wybrać i dlaczego właśnie ten. Słyszałem, że obydwa są bardzo dobrej jakości i zapewniają wysoki komfort użytkowania i bezpieczeństwa, jednak różnica cenowa jest ok. 350 zł, a przy początkowym zakupie zawsze warto szukać oszczędności tam, gdzie to możliwe.
Pozdrawiam i czekam na opinie.
- chris.bernaciak
- Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 7/1/2012, 16:00
- Lokalizacja: Warszawa / Piaseczno
-
motoluka - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1914
- Dołączył(a): 17/5/2011, 18:53
- Lokalizacja: Europe
XR1100 jest niby bardziej na sporta ale ja jeżdżę na nakedzie i jest bardzo dobrze. XR1100 w porównianiu do QWESTa ma nieco lepszą wentylację (ponoć) i całkowicie wyjmowany środek kasky (poduchy). I to chyba tyle różnic. Jeżeli koniecznie chcesz oszczędzić to bierz QWESTa to i tak bardzo dobry garnek (chyba ta sama skorupa co w XR110).
-
tomek_gda - Świeżak
- Posty: 361
- Dołączył(a): 20/9/2010, 18:25
- Lokalizacja: Gdańsk
Przez ostatni miesiąc miałem ten sam dylemat. Dzisiaj kupiłem Qwesta
Powód? Zwyczajnie lepiej leżał na mojej głowie. Prawda jest taka, że są to niemal identyczne kaski, tylko Shoei przylepił Qwestowi metkę turystyczną, a XRowi - sportową. Z różnic:
- już wcześniej wspomniany całkowicie wyjmowany środek w XR (w Qwescie na stałe przymocowana jest górna część)
- trochÄ™ inaczej wyprofilowana skorupa (mnie XR cisnÄ…Å‚ trochÄ™ w skronie)
- podobno Qwest jest cichszy i lepiej wentylowany, ale tego nie sprawdziłem
- no i oczywista różnica - cena; moim zdaniem za wyciąganą górną część gąbki nie warto płacić 300zł
Myślę, że można powiedzieć, że XR jest kaskiem na co dzień ukierunkowanym na sport, a Qwest na szybką turystykę. Także idź przymierz oba modele i wtedy podejmij decyzję.

- już wcześniej wspomniany całkowicie wyjmowany środek w XR (w Qwescie na stałe przymocowana jest górna część)
- trochÄ™ inaczej wyprofilowana skorupa (mnie XR cisnÄ…Å‚ trochÄ™ w skronie)
- podobno Qwest jest cichszy i lepiej wentylowany, ale tego nie sprawdziłem
- no i oczywista różnica - cena; moim zdaniem za wyciąganą górną część gąbki nie warto płacić 300zł

Myślę, że można powiedzieć, że XR jest kaskiem na co dzień ukierunkowanym na sport, a Qwest na szybką turystykę. Także idź przymierz oba modele i wtedy podejmij decyzję.
Kawasaki ZR-7S
Yamaha FZ6 FAZER
Yamaha FZ6 FAZER
- kowal_71
- Bywalec
- Posty: 885
- Dołączył(a): 12/4/2010, 13:46
- Lokalizacja: Wrocław
z tą wyjmowaną wyściółką to jest tak, że założysz kominiarkę termoaktywną (30zł) i nawet nie bedziesz musiał prać środka kasku
Ja kupiłem xr-1100 ze względu na wygodę, poprostu się w nim dobrze czułem, a wyrwałem go na promocji, więc cena była zbliżona do qwesta.

er5 + SV650S / svforum.pl(wisznia)
- radziorek15
- Świeżak
- Posty: 95
- Dołączył(a): 16/3/2011, 13:12
- Lokalizacja: Białystok
-
motoluka - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1914
- Dołączył(a): 17/5/2011, 18:53
- Lokalizacja: Europe
radziorek15 napisał(a):z tą wyjmowaną wyściółką to jest tak, że założysz kominiarkę termoaktywną (30zł) i nawet nie bedziesz musiał prać środka kasku
Nic z tych rzeczy. Kominiarka termoaktywna to nie worek foliowy który nie przepuszcza wody/potu. Kominiarka czy w ogólę odzież termoaktywna w przypadku nadmiernego pocenia się przekazuje pot do kolejnych warstw ubrania żeby wyparował, w przypadku kominiarki tą kolejną warstwą jest niestety wyściółka kasku.
Ale prawda jest taka że środek kasku można prać bez jego wypinania*. Kiedy się wypnie jest to rzecz jasna dużo wygodniejsze, ale jak najbardziej da się to zrobić bez wypinania. Ostrożnie tylko ze środkami, żadnej agresywnej chemii tylko coś w stylu szamponu dla dzieci (tego nie szczypiącego w oczy).
* To może nie dotyczyć wszystkich kasków. Być może są takie których nie można czyścić w ten sposób.
-
tomek_gda - Świeżak
- Posty: 361
- Dołączył(a): 20/9/2010, 18:25
- Lokalizacja: Gdańsk
OK, dziękuję za wszystkie komentarze
@motoluka, jest to mój pierwszy garnek, dopiero będę robić kurs na prawo jazdy, samego motocykla jeszcze nie posiadam. W trakcie / po kursie będę przymierzał się do zakupu jakiegoś GS500 lub XJ600 - motocykl głównie na miasto z niewielkimi wypadami poza.
Trafiłem właśnie na okazję i zakupiłem XR-1100. Mam nadzieję, że będzie mi dobrze służył.

@motoluka, jest to mój pierwszy garnek, dopiero będę robić kurs na prawo jazdy, samego motocykla jeszcze nie posiadam. W trakcie / po kursie będę przymierzał się do zakupu jakiegoś GS500 lub XJ600 - motocykl głównie na miasto z niewielkimi wypadami poza.
Trafiłem właśnie na okazję i zakupiłem XR-1100. Mam nadzieję, że będzie mi dobrze służył.
- chris.bernaciak
- Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 7/1/2012, 16:00
- Lokalizacja: Warszawa / Piaseczno
To gratuluję zakupu, XR moim zdaniem jest o szczebelek wyżej, wykonanie jest równie dobre a aerodynamika lepsza. Także jak masz kasę to dobrze wybrałeś.
-
motoluka - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1914
- Dołączył(a): 17/5/2011, 18:53
- Lokalizacja: Europe
Trochę po czasie, ale kaski posiadają jedną istotną różnicę - zastosowanie.
Niby oczywiste, ale skoro posiadają inne zastosowanie to muszą być do niego dostosowane.
XR-1100 jest kaskiem do jazdy sportowej, QWEST do szybszej turystyki.
XR będzie lepiej sprawował się przy dużych prędkościach.
Z przeznaczeniem kasku jest związana jeszcze jedna kwestia którą trzeba brać pod uwagę przy wyborze odpowiedniego kasku - wentylacja w kaskach sportowych pracuje poprawnie w pozycji pochylonej, w kaskach turystycznych przy wyprostowanej.
Niby oczywiste, ale skoro posiadają inne zastosowanie to muszą być do niego dostosowane.
XR-1100 jest kaskiem do jazdy sportowej, QWEST do szybszej turystyki.
XR będzie lepiej sprawował się przy dużych prędkościach.
Z przeznaczeniem kasku jest związana jeszcze jedna kwestia którą trzeba brać pod uwagę przy wyborze odpowiedniego kasku - wentylacja w kaskach sportowych pracuje poprawnie w pozycji pochylonej, w kaskach turystycznych przy wyprostowanej.
- Marcinrednose
- Świeżak
- Posty: 49
- Dołączył(a): 2/5/2008, 19:44
- Lokalizacja: Warszawa
Marcinrednose napisał(a):[...]
Niby oczywiste, ale skoro posiadają inne zastosowanie to muszą być do niego dostosowane.
[...]
Nie muszą. Tak samo jak ktoś kto kupuje sporta nie musi nim jeździć po torze (pomimo że te maszyny z założenia służą właśnie do tego). Wolna wola i wolny wybór, xr1100 sprawdza się bardzo dobrze na nakedzie (wentylacja, aerodynamika itd).
-
tomek_gda - Świeżak
- Posty: 361
- Dołączył(a): 20/9/2010, 18:25
- Lokalizacja: Gdańsk
a wy to wszystko z teorii i z tego co przeczytaliście? Kto miał obydwa i obydwa przetestował, że wydaje takie opinie? Gościu w sklepie, w którym kupuję uważa, że są to prawie takie same garnki. XR specjalnie dla tych, którzy muszą mieć najdroższy i w dodatku z naklejką sport w domyśle.
GSX1400
-
maciejka69 - Stały bywalec
- Posty: 1091
- Dołączył(a): 4/8/2011, 12:50
- Lokalizacja: Okolice Krakowa
maciejka69 napisał(a):a wy to wszystko z teorii i z tego co przeczytaliście? Kto miał obydwa i obydwa przetestował, że wydaje takie opinie?
Z tą teorią to chyba nie do mnie? Jeżdżę w xr1100 na nakedzie mówię jak to widzę bo kask sprawdza się na tego typu motocyklach.
maciejka69 napisał(a):XR specjalnie dla tych, którzy muszą mieć najdroższy i w dodatku z naklejką sport w domyśle.
Najdroższy jest x-spirit i w domyśle to ten model należy kojarzyć "z naklejką sport" co kolwiek to znaczy.
maciejka69 napisał(a):Gościu w sklepie, w którym kupuję uważa, że są to prawie takie same garnki.
Zamiast ślepo wierzyć gościowi u którego kupujesz lepiej wziąć oba kaski do rączek, przymierzyć, pojeździć i wtedy pisać o przemyśleniach a nie teoretyzować

-
tomek_gda - Świeżak
- Posty: 361
- Dołączył(a): 20/9/2010, 18:25
- Lokalizacja: Gdańsk
tomek_gda napisał(a):maciejka69 napisał(a):XR specjalnie dla tych, którzy muszą mieć najdroższy i w dodatku z naklejką sport w domyśle.
Najdroższy jest x-spirit i w domyśle to ten model należy kojarzyć "z naklejką sport" co kolwiek to znaczy.maciejka69 napisał(a):Gościu w sklepie, w którym kupuję uważa, że są to prawie takie same garnki.
Zamiast ślepo wierzyć gościowi u którego kupujesz lepiej wziąć oba kaski do rączek, przymierzyć, pojeździć i wtedy pisać o przemyśleniach a nie teoretyzować
spoko, nie ma co się spinać. Ja tylko zapytałem kto latał w obydwu, a wy od razu do ataku. Lataliście w obydwu czy tylko teoretyzujecie?

1.Fakt najdroższy jest x-spirit.
2.Nie wierzę ślepo gościowi, zakładałem obydwa i XR leżał mi gorzej, ale nie jeździłem. Na wiosnę przetestuję oba, obiecuję.
GSX1400
-
maciejka69 - Stały bywalec
- Posty: 1091
- Dołączył(a): 4/8/2011, 12:50
- Lokalizacja: Okolice Krakowa
tomek_gda napisał(a):Marcinrednose napisał(a):[...]
Niby oczywiste, ale skoro posiadają inne zastosowanie to muszą być do niego dostosowane.
[...]
Nie muszą. Tak samo jak ktoś kto kupuje sporta nie musi nim jeździć po torze (pomimo że te maszyny z założenia służą właśnie do tego). Wolna wola i wolny wybór, xr1100 sprawdza się bardzo dobrze na nakedzie (wentylacja, aerodynamika itd).
Kolego naucz się czytać ze zrozumieniem.
- Marcinrednose
- Świeżak
- Posty: 49
- Dołączył(a): 2/5/2008, 19:44
- Lokalizacja: Warszawa
Może niech kolega nauczy się przelewać myśli na "papier" w sposób bardziej zrozumiały bo ile razy nie przeczytam Twojego posta to nadal uważam że dobrze go zinterpretowałem i chyba większych problemów z czytaniem (a tym bardziej zrozumieniem) nie mam.
Niech kolega najpierw napisze czy jeździł w którymkolwiek z tych kasków.
(Nikogo nie atakuje).
Niech kolega najpierw napisze czy jeździł w którymkolwiek z tych kasków.
(Nikogo nie atakuje).
-
tomek_gda - Świeżak
- Posty: 361
- Dołączył(a): 20/9/2010, 18:25
- Lokalizacja: Gdańsk
Napisałem, żę "skoro posiadają inne zastosowanie to muszą być do niego dostosowane. "
Nie napisałem, że skoro posiadają inne zastosowanie to muszą być zgodnie z nim użytkowane.
Dla mnie jasne.
Obecnie mam Shoei X-Spirit II, wcześniej jeździłem w Shoei XR-800 (staruszek - poprzednik obecnego XR-1100).
Przed wyborem X-Spirita II poważnie myślałem o XR-1100 - rozmawiałem z wieloma użytkownikami, dealerami, przeczytałem wiele testów, a że szwagier brał QWESTa dla dziewczyny to też się dla niego zainteresowałem tematem.
Osoby znające temat zgodnie twierdzą, że XR-1100 jest przeznaczony do jazdy szosowo-sportowej, QWEST do szybszej turystyki. W przypadku obu kasków dealerzy posiadają wiedzę nt. systemu wentylacji kasków. Popytaj ich- powiedzą, że wentylacja w XR-1100 działa odpowiednio jak się pochylisz, w QWEST w pozycji wyprostowanej. Weź do ręki 2 kaski i popatrz też na system wlotu powietrza. Na 99% jest o tym też mowa w teście któregoś z tych kasków w motogenie.
Zgadzam się z Tobą, że nie ma konieczności, żeby w kasku sportowym jeździć na torze. Nie mam nic na przeciwko żeby w kasku turystycznym jeździć na torze - wolna wola. Tylko po co kupować turystę na tor, albo kask sportowy na wypady turystyczne???
Mimo wszystko zdecydowąłem sie na X-SPIRITA II - głownym powodem zakupu był znakomity (lepszy niż w XR-1100) system wentylacji.
Nie napisałem, że skoro posiadają inne zastosowanie to muszą być zgodnie z nim użytkowane.
Dla mnie jasne.
Obecnie mam Shoei X-Spirit II, wcześniej jeździłem w Shoei XR-800 (staruszek - poprzednik obecnego XR-1100).
Przed wyborem X-Spirita II poważnie myślałem o XR-1100 - rozmawiałem z wieloma użytkownikami, dealerami, przeczytałem wiele testów, a że szwagier brał QWESTa dla dziewczyny to też się dla niego zainteresowałem tematem.
Osoby znające temat zgodnie twierdzą, że XR-1100 jest przeznaczony do jazdy szosowo-sportowej, QWEST do szybszej turystyki. W przypadku obu kasków dealerzy posiadają wiedzę nt. systemu wentylacji kasków. Popytaj ich- powiedzą, że wentylacja w XR-1100 działa odpowiednio jak się pochylisz, w QWEST w pozycji wyprostowanej. Weź do ręki 2 kaski i popatrz też na system wlotu powietrza. Na 99% jest o tym też mowa w teście któregoś z tych kasków w motogenie.
Zgadzam się z Tobą, że nie ma konieczności, żeby w kasku sportowym jeździć na torze. Nie mam nic na przeciwko żeby w kasku turystycznym jeździć na torze - wolna wola. Tylko po co kupować turystę na tor, albo kask sportowy na wypady turystyczne???
Mimo wszystko zdecydowąłem sie na X-SPIRITA II - głownym powodem zakupu był znakomity (lepszy niż w XR-1100) system wentylacji.
- Marcinrednose
- Świeżak
- Posty: 49
- Dołączył(a): 2/5/2008, 19:44
- Lokalizacja: Warszawa
Marcinrednose napisał(a):dealerzy posiadają wiedzę nt. systemu wentylacji kasków. Popytaj ich- powiedzą, że wentylacja w XR-1100 działa odpowiednio jak się pochylisz, w QWEST w pozycji wyprostowanej. Weź do ręki 2 kaski i popatrz też na system wlotu powietrza. Na 99% jest o tym też mowa w teście któregoś z tych kasków w motogenie.
o, i to jest ciekawe i brzmi wiarygodnie. Widzę, że do mojej jazdy zupełnie wystarczy mi QWEST. Jak będę miał kiedyś zajawkę na sporta i na tor, kupię sobie inny
GSX1400
-
maciejka69 - Stały bywalec
- Posty: 1091
- Dołączył(a): 4/8/2011, 12:50
- Lokalizacja: Okolice Krakowa
może i jasna i oczywista, ale do tej pory pisano tutaj, że XR jest do jazdy sportowej i tyle. Nikt nie napisał dlaczego
GSX1400
-
maciejka69 - Stały bywalec
- Posty: 1091
- Dołączył(a): 4/8/2011, 12:50
- Lokalizacja: Okolice Krakowa
Posty: 24
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Akcesoria motocyklowe
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości