Zobacz wątek - Pęknięcie czy rysa na cylindrze? RM 125 Pomocy..

Pęknięcie czy rysa na cylindrze? RM 125 Pomocy..

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, Bostorn, Miczab, leff, henio12323, rosa, cycu_rsko

Pęknięcie czy rysa na cylindrze? RM 125 Pomocy..

Postprzez baddave » 4/2/2012, 17:13

Witam posiadam RM'ke z 98 roku 125 cm3 . Dzisiaj rozebrałem głowicę aby przyjrzeć się cylindrowi i jestem trochę zaniepokojony bo zauważyłem jakby nadpęknięcie albo rysę nie wiem dokładnie. W dotyku przypomina jakby rysę ale nie jestem pewien. Dodam że motocykl pali na kopa czy jest zimny czy ciepły. I kompresję też ma bardzo dobrą, właśnie odnawiam motocykl i bardzo mi zależy na tym by wszystko grało. Podsyłam fotki do wglądu cylindra od środka Obrazek
Obrazek

Pozdrawiam i czekam na opinię .
baddave
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 4/2/2012, 17:08


Postprzez komarcc » 4/2/2012, 18:37

Zdjęcia są bardzo słabej jakości, jednak uważam, że jest to rysa, przyjrzyj się czy na tłoku też takiej nie ma, może coś tam wpadło może podeszło pomiędzy tłok a cylinder, nie wiadomo. Jeśli rysa jest dość głęboka i łatwo można ją wyczuć palcem to sprawdź wszystko dokładnie, bo samo z siebie się to nie zrobiło.
Avatar użytkownika
komarcc
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
Lokalizacja: Wieluń

Postprzez baddave » 4/2/2012, 19:17

Myślę że jak go kupowałem to on praktycznie nie był myty po jeździe ani nic . I Wiem że jak ściągnąłem gaźnik to w króćcu ssącym były ziarenka piasku więc możliwe że przez to tak się stało ? Okej postaram się jeszcze dziś zrobić dokładniejsze zdjęcia i wyczuć czy jest głęboka czy nie. Pozdrawiam
P.s tak jak napisałem możliwe że to wina piasku ?
baddave
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 4/2/2012, 17:08

Postprzez jackal_pl » 4/2/2012, 20:57

Jak najbardziej piasek! Właściwie to tylko takie cząsteczki są w stanie uszkodzić cylinder, czy to z gaźnika czy ze strony zanieczyszczonego oleju.
Na Twoim miejscu kupiłbym nowy cylinder, można też ten wyszlifować, ale nie wiem co bardziej się opłaca.
Kawasaki ER-5, 98r.
jackal_pl
Świeżak
 
Posty: 299
Dołączył(a): 9/3/2009, 19:55
Lokalizacja: Okolice Gliwic

Postprzez SuzukiMaster » 4/2/2012, 21:01

Oczywiście że możliwe , ja jak miałem pare lat temu skuterka to też miałem taki problem :) a wynikał on z chwilowego braku filtra powietrza bez którego nałykał się świństwa i jak go remontowałem to cylinder miał parę takich rys jak widać to na twoim zdjęciu (gdzieś jeszcze mam ten cylinder chyba w garażu) , co mnie zdziwiło .. brak takich rys na tłoku były ale drobne nie wyczuwalne palcem i też kapresje miał dobrą .
Avatar użytkownika
SuzukiMaster
Świeżak
 
Posty: 205
Dołączył(a): 5/1/2012, 22:37
Lokalizacja: Wejherowo

Postprzez tomera » 4/2/2012, 22:25

http://screenshooter.net/2822044/fmxpjca

na bokach wyglada jak by byl podebrany przez pierscien, nie wydaje sie wam ?
tomera
Stały bywalec
 
Posty: 1053
Dołączył(a): 23/9/2008, 15:13

Postprzez henio12323 » 4/2/2012, 22:43

jackal - sam sobie nicasil szlifuj :D

to jest rysa, często powstaja własnie w tym miejscu - na wylocie. gdy cokolwiek wpada do cylka ląduje własnie tam a potem szlifuje tą scianke. dodatkowo ruchy pełzające tłoka przedwczesnie zuzywają własnie tą scianke i przeciwną. wiec pękniecie to nie jest. ale mam dla ciebie niezbyt dobre wieści. konczy ci sie nicasil i szykuje sie regeneracja. koszt regeneracji 1000 zł lub nowy cylek - z 1500 zł.
1 pytanie bo jak na tej fotce widac prób tzn od górnej krawędzi ok 3-4 mm taki brązowy pierscien jakby jest a potem wyslizgane ładniej. zobacz czy czujesz pod palcem taki skok (próg) miedzy brązowym miejscem a wyślizganym
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 25957
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez baddave » 4/2/2012, 23:27

Hmm, no próg czuć po prostu tam gdzie niby jest ta rysa. Ale byłem o 21 u mechanika i mówi żeby dać do szlifu więc nie wiem co robić. Na kupno nowego mnie nie stać a jak dam do szlifu to i tłok będę musiał pod niego dobrać. Nie znam się dokładnie, jutro ściągnę do końca cylinder i zobaczę czy jest rysa na tłoku. A po czym zauważyłeś że kończy się nicasil ?
Aha a nie wystarczyła by regeneracja tulei ?
baddave
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 4/2/2012, 17:08

Postprzez baddave » 4/2/2012, 23:40

@Tomera słyszałem że to jest nalot oleju
baddave
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 4/2/2012, 17:08

Postprzez SuzukiMaster » 4/2/2012, 23:41

Tak jak mówisz po szlifie czeka cie dorabianie tłoka :) jak nie wiesz co robić a z tego co piszesz moto ma kapresje to złóż
i sprzedaj do zydka :twisted:
Avatar użytkownika
SuzukiMaster
Świeżak
 
Posty: 205
Dołączył(a): 5/1/2012, 22:37
Lokalizacja: Wejherowo

Postprzez baddave » 4/2/2012, 23:51

No wiesz chciałem jeszcze na nim pośmigać , znalazłem kolesia w katowicach co robi nowe tuleje starą wybija i wstawia nową koszt takiej około 350 zł . Opłaca się ? do tego kuty tłok ?
Tak wygląda po tulejowaniu http://www.motor-tech.katowice.pl/galeria/IMAG0078.jpg
baddave
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 4/2/2012, 17:08

Postprzez henio12323 » 5/2/2012, 09:51

przede wszystkim musisz wiedziec czy masz nicasil czy tuleje. czasem ciezko to sprawdzic ale przyłóż magnes ( z dala od zaworu wydechowego) i zobacz czy mocno przyciaga do scianek cylindra czy nie. jak widze to tam żadnej tuleji nie masz. tylko czyste aluminium wiec magnes nie powinien ciągnąc mocno (moze lekko sie trzymac) wtedy nie rób wioski i nie ładuj tuleji. to jest zabicie silnika w 2T. to mozna zrobic w turystyku, w skuterku ale nie w wyczynówce. jak nie stac cie na nowy cylinder/regeneracje to zrób tak jak kolega wyzej napisał - sprzedaj motor bo cie na niego nie stać. i kup sobie yamahe DT 125. a jak chcesz mieć zdrowego wyczyna to musisz zrobic dobry remont przed dobrą jazdą.
wracając - jezeli to nicasil to nic sie nie szlifuje, jedynie honuje - nacina rowki na olej. jezeli nicasil sie wytarł to tłok ociera juz o aluminium a nie powłoke nicasilową. wiec w krótkim czasie zatarł byś silnik.

podrzuć wiecej fotek to moze cos jeszcze sie ogarnie w temacie
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 25957
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez tomera » 5/2/2012, 12:04

baddave napisał(a):@Tomera słyszałem że to jest nalot oleju

u mnie tez tak wygladal cylek w nsr 70 na cylu permakit'u czy jakos tak tez na nicasylu i po wyciagnieciu tloka z cyla okazalo sie ze pierscionki go tak porebrały bo mialy juz za duzy luz na obwodzie,
tak czy inaczej remont cie czeka panie kolego :)
a tego mechanika co ci sprawdzal to albo go olej albo jezdzij do niego wczesniej jak jeszcze widzi cos na oczy
tomera
Stały bywalec
 
Posty: 1053
Dołączył(a): 23/9/2008, 15:13

Postprzez baddave » 5/2/2012, 13:46

Hmm szczerze po przyłożeniu magnesu, łapie ścianki. Myślałem nad tuleją ponieważ ja i tak nie jeżdżę wyczynowo ani nic tylko od czasu do czasu w teren i po lesie. Teraz nie wiem czy dać do tulejowania czy tak jak mówisz do honowania. Co by było lepsze ? Lepsze tak jak mówisz nowy tłok albo regeneracja nikasilem. Druga sprawa zdjąłem cylinder i tak jak pisaliście raczej to jest rysa na 99% powstała na wskutek ziarnka piasku. Na tłoku są ryski tak gdzie jest ta rysa również jest ale nie taka wielka jak na cylindrze poczyszczę wszystko, przedmucham sprężonym powietrzem i dodam fotki.
baddave
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 4/2/2012, 17:08

Postprzez komarcc » 5/2/2012, 14:38

Ja myślę, że jakbyś miał tuleję żeliwną to większa rysa zrobiłaby się na tłoku, a na cylindrze prawie byś jej nie czuł, ale może się mylę, choć wiele razy spotkałem się już z taką sytuacją i właśnie tłok miał dość głębokie rysy, a cylinder prawie nieruszony.
Avatar użytkownika
komarcc
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
Lokalizacja: Wieluń

Postprzez baddave » 5/2/2012, 15:08

A u mnie jest na odwrót widocznie mój cylinder był na nicasilu. I teraz nie wiem czy dać do honowania czy dać do tulejowania co lepsze ?
baddave
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 4/2/2012, 17:08

Postprzez henio12323 » 5/2/2012, 16:23

skoro przeswituje juz aluminium, (rysy wzdłuzne na wylocie i dolocie) to na co ci honowanie ?
nicasil to bardzo twarda powłoka i prędzej porysujesz tłok niz powłoke :D ale czasem jak wpadnie własnie jakis syf i przerysuje to niekiedy wystarczy przehonować ( o ile jeszcze jest co honowac) i wsadzic tłoczek i smigac dalej :D ty piszesz że masz juz wyczuwalny próg wiec pewnie juz nicasil sie konczy - wiec wymiana nicasilu sie szykuje. jak mówiłem porób wiecej fotek to sie oceni co i jak

co do zeliwa - to co że nie ganiasz wyczynowo, wystarczy że wyjedziesz w temp +30 stopni i troche pomęczysz na długiej propstej i juz moze ci tłok spuchnąc i sie przytrzeć silnik. to jest taka masakra że nie wiem. nigdy w zyciu nei chciałbym maszyny na zeliwie o ile fabrycznie idzie na nicasilu. pozatym potem nie odsprzedasz maszyny za dobrą kase na zeliwie.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 25957
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na gr