Przeróbka
Posty: 6
• Strona 1 z 1
Przeróbka
Witam
Nazywam się Mariusz i jestem tu nowy, wiec proszę o wyrozumiałość dla mnie :)
Jeśli to nie odpowiedni dział, to bardzo przepraszam :/
Buduje motocykl od podstaw, dla siebie i pod siebie... Rama, wahacz, amortyzacja, sety, bak, kierownica po prostu wszystko robie od nowa dla siebie od podstaw...
Ale mam do was pytania a zarazem prośbę w doradzeniu mi :)
- Pierwsze moje pytanie jest jak by prócz skrzyni w silniku zastosować przekładnie łańcuchową zwiększającą moment obrotowy ??
http://www.pebart.com.pl/encyklopedia/d ... ancuch.jpg chodzi mi o coÅ› takiego.
Czy zda to egzamin ? Czy to niepotrzebny koszt ? a może zamiast zwiększyć osiągi i moc przekładni jeszcze bardziej obciąży silnik ?? :/
-Drugie, nie hamują mi hamulce :/ płyn jest, pompka i zacisk działają, nowe klocki i był odpowietrzany przejechałem jakieś 50km i po ostrym hamowaniu przestały hamować jedynie zwalniają. Jak by klocki ślizgały się bo tarczy. Wspomnę że jest to hamulec tylny. Może naciąć klocki ? bo tarcze i klocki otłuszczałem nawet bo myślałem ze to przez to, albo trzeba wymienić bo by się spiekły ? :/
-jakiś środek łatwy w rozprowadzaniu się uszczelniający bak, bo mam w pewnym miejscu pęknięcie i mimo spawania i tak delikatnie kapie, i jak by jakimś środkiem to uszczelnić, tylko jak tam łapę wsadzić, dlatego jakiś bardziej płynny ??
-Spawanie ramy... Trochę się tego obawiam ;/ Ale z płaskowników o grubości 4cm i szerokości ok. 14cm chce uspawać jak by środek motocykla i od niego dalej wyprowadzać... Tzn uspawać jak by Kwadrat z tych płaskowników wzmacniany profilami zamkniętymi, Do którego będzie mocowany silnik oraz wahacz, i od tego kwadratu dalej spawać ogon z profili zamkniętych o przekroju 25/25/30 oraz wspornikami do niego 20/30/20 oraz ramię do główki z rury bezszwowej (wymiarów nie pamiętam ;/ )
Czy to jest dobre rozwiÄ…zanie ? ??
Dziękuje wszystkim za uwagę, oraz cenne dla mnie rady i uwagi :)
Pozdrawiam
Nazywam się Mariusz i jestem tu nowy, wiec proszę o wyrozumiałość dla mnie :)
Jeśli to nie odpowiedni dział, to bardzo przepraszam :/
Buduje motocykl od podstaw, dla siebie i pod siebie... Rama, wahacz, amortyzacja, sety, bak, kierownica po prostu wszystko robie od nowa dla siebie od podstaw...
Ale mam do was pytania a zarazem prośbę w doradzeniu mi :)
- Pierwsze moje pytanie jest jak by prócz skrzyni w silniku zastosować przekładnie łańcuchową zwiększającą moment obrotowy ??
http://www.pebart.com.pl/encyklopedia/d ... ancuch.jpg chodzi mi o coÅ› takiego.
Czy zda to egzamin ? Czy to niepotrzebny koszt ? a może zamiast zwiększyć osiągi i moc przekładni jeszcze bardziej obciąży silnik ?? :/
-Drugie, nie hamują mi hamulce :/ płyn jest, pompka i zacisk działają, nowe klocki i był odpowietrzany przejechałem jakieś 50km i po ostrym hamowaniu przestały hamować jedynie zwalniają. Jak by klocki ślizgały się bo tarczy. Wspomnę że jest to hamulec tylny. Może naciąć klocki ? bo tarcze i klocki otłuszczałem nawet bo myślałem ze to przez to, albo trzeba wymienić bo by się spiekły ? :/
-jakiś środek łatwy w rozprowadzaniu się uszczelniający bak, bo mam w pewnym miejscu pęknięcie i mimo spawania i tak delikatnie kapie, i jak by jakimś środkiem to uszczelnić, tylko jak tam łapę wsadzić, dlatego jakiś bardziej płynny ??
-Spawanie ramy... Trochę się tego obawiam ;/ Ale z płaskowników o grubości 4cm i szerokości ok. 14cm chce uspawać jak by środek motocykla i od niego dalej wyprowadzać... Tzn uspawać jak by Kwadrat z tych płaskowników wzmacniany profilami zamkniętymi, Do którego będzie mocowany silnik oraz wahacz, i od tego kwadratu dalej spawać ogon z profili zamkniętych o przekroju 25/25/30 oraz wspornikami do niego 20/30/20 oraz ramię do główki z rury bezszwowej (wymiarów nie pamiętam ;/ )
Czy to jest dobre rozwiÄ…zanie ? ??
Dziękuje wszystkim za uwagę, oraz cenne dla mnie rady i uwagi :)
Pozdrawiam
- agentmariusz
- Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 4/2/2012, 09:58
- Lokalizacja: WKZ
1) mozna ale gdyby to miało sens motocykle fabrycznie by miały takie przekładnie. - a skoro nie maja czyli sensu wsadzania tego nie ma żadnego. na pewno bedą dodatkowe opory toczenia itp. zamiast tego po prostu pobaw sie przekładniami wtórnymi - zebatkami.
2) przyczyn m,oze byc kilka. klocki mozesz przetrzeć papierem sciernym lekko, tak żeby ewentualnie zeszklenie usunać. sprawdź czy tarcze ci nie biją. jak tarcza krzywa to moze sie tłoczek dociskac za mocno i podczas ew. hamowania po prostu nie ma siły hamowac. lub gdzies łapie powietrze i sie zapowietrza.
3) co do baku nie mam pojęcia ani pomysłu
moze oddaj do spawania pod wodÄ… ? najpewniejsza robota
4) nie wiem
2) przyczyn m,oze byc kilka. klocki mozesz przetrzeć papierem sciernym lekko, tak żeby ewentualnie zeszklenie usunać. sprawdź czy tarcze ci nie biją. jak tarcza krzywa to moze sie tłoczek dociskac za mocno i podczas ew. hamowania po prostu nie ma siły hamowac. lub gdzies łapie powietrze i sie zapowietrza.
3) co do baku nie mam pojęcia ani pomysłu

4) nie wiem

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
1) hmm przełożenie było by zakładane seryjnie, hmmm w tedy by było według mnie za duże przełożenie i by może nie mogli dostać homologacji bądź czegoś podobnego...
Powszechnie takie przełożenia widziałem w quadach i w buggy które dzięki odpowiednie dobranej przekładni z zębatkami daje dużą moc oraz i szybkość czego nie da się aż tak uzyskać przez przekładnie wtórne.
liczyłem nad przełożeniem 14/46 było by trochę mocy, a z tej wyjście na 16/42(ewentualnie 38) i by miało v-max ale czy oby na pewno to zdało egzamin jak myślę czy, czy przez znów źle dobrane przełożenia by silnik nie miał za ciężko :/
2) Odpowietrzałem je 2razy i nic ;/ tarcza też jest prosta... hmm nie pomyślałem o papierze ściernym, niby miały być dobre a okładzina jest jednolita, wcześniejsze co miałem były wentylowane dlatego myślałem o nacięciu
3) Było spawane sposobem TIG, wspomnę że jest to bak jednolity nie nakładka i o dziwo jest tam strasznie cienka ścianka ;/ Co spawacz powiedział że materiał się topi, przepala wiec "nasmarkał" inaczej nie dało by rady...
4) własnie ja też nie wiem :/ Ostatnio zimno to mówię posiedzę poszukam jakiś cennych informacji :d
Powszechnie takie przełożenia widziałem w quadach i w buggy które dzięki odpowiednie dobranej przekładni z zębatkami daje dużą moc oraz i szybkość czego nie da się aż tak uzyskać przez przekładnie wtórne.
liczyłem nad przełożeniem 14/46 było by trochę mocy, a z tej wyjście na 16/42(ewentualnie 38) i by miało v-max ale czy oby na pewno to zdało egzamin jak myślę czy, czy przez znów źle dobrane przełożenia by silnik nie miał za ciężko :/
2) Odpowietrzałem je 2razy i nic ;/ tarcza też jest prosta... hmm nie pomyślałem o papierze ściernym, niby miały być dobre a okładzina jest jednolita, wcześniejsze co miałem były wentylowane dlatego myślałem o nacięciu
3) Było spawane sposobem TIG, wspomnę że jest to bak jednolity nie nakładka i o dziwo jest tam strasznie cienka ścianka ;/ Co spawacz powiedział że materiał się topi, przepala wiec "nasmarkał" inaczej nie dało by rady...
4) własnie ja też nie wiem :/ Ostatnio zimno to mówię posiedzę poszukam jakiś cennych informacji :d
- agentmariusz
- Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 4/2/2012, 09:58
- Lokalizacja: WKZ
2. Prawdopodobnie zapieczony tłoczek zacisku, rozbierz przeczyść wszystko, najlepiej kup od razu zestaw regeneracyjny, powinien kosztować ok.10zł. Zalej nowym płynem hamulcowym.
3. Bak masz plastikowy? Jeśli tak to oddaj go do dobrego spawacza plastiku, koszt mały, a po takiej naprawie będziesz pewny, że już w tym miejscu nic nie poleci. Środków uszczelniających nie widziałem i raczej takie coś do zbiorników paliwa nie istnieje, a nawet jeśli to pewnie jest to mało skuteczne. Ewentualnie kup nowy zbiornik.
Napisz coś więcej o tym własnym projekcie, co będzie tam za silnik, z jakich motocykli to składasz? Bo przecież amortyzatorów sam nie zrobisz
Nie myślałeś, żeby kupić już gotową ramę i ją przerobić, byłoby znacznie łatwiej i pewniej.
I jeszcze jedno chyba, coś Ci się w wymiarach pomyliło, bo skąd weźmiesz płaskownik o grubości 4cm? Jeśli dasz sporo takich płaskowników to ta rama będzie strasznie ciężka.
3. Bak masz plastikowy? Jeśli tak to oddaj go do dobrego spawacza plastiku, koszt mały, a po takiej naprawie będziesz pewny, że już w tym miejscu nic nie poleci. Środków uszczelniających nie widziałem i raczej takie coś do zbiorników paliwa nie istnieje, a nawet jeśli to pewnie jest to mało skuteczne. Ewentualnie kup nowy zbiornik.
Napisz coś więcej o tym własnym projekcie, co będzie tam za silnik, z jakich motocykli to składasz? Bo przecież amortyzatorów sam nie zrobisz

Nie myślałeś, żeby kupić już gotową ramę i ją przerobić, byłoby znacznie łatwiej i pewniej.
I jeszcze jedno chyba, coś Ci się w wymiarach pomyliło, bo skąd weźmiesz płaskownik o grubości 4cm? Jeśli dasz sporo takich płaskowników to ta rama będzie strasznie ciężka.
-
komarcc - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2335
- Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
- Lokalizacja: Wieluń
2) własnie tłoczek wszystko chodzi tylko jak by się klocki na tarczy ślizgały :/ może się spiekły i trzeba je papierem przelecieć okaże się.
3) bak jest normalny cały metalowy... i poprzedni właściciel go przerabiał, wiec nie wiem czy ten bak nie był robiony na zamówienie, albo od czegoś sprytnie dobrany.
hmm jaki projekt
Wszystko połączyć czyli street-stunt-cafe racer czemu hmm sam nie wiem hahaha
ogólnie mówiąc jestem indywidualistą i chce poprostu mieć coś wyjątkowego
i jeszcze mieć tą satysfakcję że się go zrobiło samemu mmm
materiały jak się je bierze w całości jak są zdają się w miarę lekkie ok 70kg co odejdą ścinki itp wiec będzie lżejsza. Sorki mój błąd o grubości ok 1,2cm (tak taki gruby) i z tego chce zrobić takie jak by główne centrum ramy czyli mocowanie silnika, wahacza, dospawać do tego ogon no i ramę do główki...
Może dla lepiej znających się ode mnie ;/
http://img10.allegroimg.pl/photos/orygi ... 83640127_4
co to jest za motocykl z linku ? Tzn bardziej chodzi mi o bak.
O i o takie połączenie mi chodzi lagi up side down, płaska kierownica, bak jak na zdjęciu (w miarę krągły ale nie za wysoki), i zgrabny tyłeczek
Planuje pomalować go na biało, a wszelkie elementy metalowe jak lagi, wahacz, ramę dać do chromowania.
oraz owiewkę dorobić podobiznę Guy'a Fawkes czyli pospolitą maskę V JAK VENDETTA...
dodatkowo jeździć w kasku retro czyli w hełmie chromowym bądź czarnym macie.
Co wy na to?
3) bak jest normalny cały metalowy... i poprzedni właściciel go przerabiał, wiec nie wiem czy ten bak nie był robiony na zamówienie, albo od czegoś sprytnie dobrany.
hmm jaki projekt

Wszystko połączyć czyli street-stunt-cafe racer czemu hmm sam nie wiem hahaha

ogólnie mówiąc jestem indywidualistą i chce poprostu mieć coś wyjątkowego
i jeszcze mieć tą satysfakcję że się go zrobiło samemu mmm

materiały jak się je bierze w całości jak są zdają się w miarę lekkie ok 70kg co odejdą ścinki itp wiec będzie lżejsza. Sorki mój błąd o grubości ok 1,2cm (tak taki gruby) i z tego chce zrobić takie jak by główne centrum ramy czyli mocowanie silnika, wahacza, dospawać do tego ogon no i ramę do główki...
Może dla lepiej znających się ode mnie ;/
http://img10.allegroimg.pl/photos/orygi ... 83640127_4
co to jest za motocykl z linku ? Tzn bardziej chodzi mi o bak.
O i o takie połączenie mi chodzi lagi up side down, płaska kierownica, bak jak na zdjęciu (w miarę krągły ale nie za wysoki), i zgrabny tyłeczek

Planuje pomalować go na biało, a wszelkie elementy metalowe jak lagi, wahacz, ramę dać do chromowania.
oraz owiewkę dorobić podobiznę Guy'a Fawkes czyli pospolitą maskę V JAK VENDETTA...
dodatkowo jeździć w kasku retro czyli w hełmie chromowym bądź czarnym macie.
Co wy na to?

- agentmariusz
- Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 4/2/2012, 09:58
- Lokalizacja: WKZ
- piotrek7714
- Świeżak
- Posty: 155
- Dołączył(a): 21/4/2011, 13:05
- Lokalizacja: ELW
Posty: 6
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości