Zobacz wątek - REMONt GŁOWICY KAWASAKI KLR 250 JAKIE ZAWORY
NAS Analytics TAG

REMONt GŁOWICY KAWASAKI KLR 250 JAKIE ZAWORY

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

REMONt GŁOWICY KAWASAKI KLR 250 JAKIE ZAWORY

Postprzez oldmotorsss » 2/2/2012, 12:31

Witam jestem posiadaczem Kawasaki KLR 250 1987r. (model chłodzony cieczą). W zeszłym sezonie moto jeździło świetnie paliło na 2 kopy i rwało jak glupie, lecz przyszedł czas, że jak go chciałem kopnąć to ręką się to dało robić bez większych problemów. Męczyłem się i myślałem co to jest aż w końcu postanowiłem zdjąć głowicę. Jak już ją miałem w rękach nalałem paliwa do krućca gaźnika i do wydechu i zawory się "sączyły" co sądzę, że jest powodem braku kompresji. Orientowałem się jaki jest koszt regeneracji głowicy (nie jest drogi około 120-150zł) lecz problem w zaworach... W Kawasaki zawołali (oczywiście oryginały) około 220za 1 ssący i około 130 za 1 wydechowy lub na odwrót nie pamiętam lecz 4 zawory = 700zł(!!!!!), w sklepie motocyklowym zawołali (tu juz zamienniki) około 300zł za wszystkie więc nie ma co mówić te są o wiele tańsze.
Moje pytania:
1. Czy te zamienniki "podziałają" i czy pojeżdżę na nich ewentualnie jakie firmy tychże zamienników polecacie, ponieważ nie chce mi się robić remontu niepotrzebnie.
2. Podczas remontu wymienię jeszcze: uszczelka pod głowicę, rozrząd, zestaw naprawczy pompy wody. A CO DO GŁOWICY ZAWORY(4), USZCZELNIACZE ZAWORÓW I CO JESZCZE MOGĘ WYMIENIĆ W GŁOWICY PODCZAS REMONTU??? SŁYSZAŁEM, ŻE SPRĘŻYNY LECZ NIE WIEM CZY JEST Z NIMI TAKŻE TAKI CYRK JAK Z ZAWORAMI (ZAMIENNIK ORYGINAŁ) I CZY TEŻ PODZIAŁAJĄ? I EW. JAKIE KUPIĆ? I CO JESZCZE?

Proszę o odpowiedzi i pozdrawiam
oldmotorsss
Świeżak
 
Posty: 26
Dołączył(a): 16/7/2011, 22:17


Postprzez komarcc » 2/2/2012, 13:08

Nie lepiej dać obecne zawory na docieranie? Są aż w tak złym stanie, że tylko wymiana wchodzi w grę? Po wymianie na nowe zawory i tak będziesz musiał dać to na dotarcie, by wszystko było spasowane jak należy. Sprężyny zostawiłbym w spokoju.

Co do zaworów to jeśli masz taką możliwość to pokaż oryginały oraz zamienniki, jakieś linki czy coś.
Avatar użytkownika
komarcc
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
Lokalizacja: Wieluń


Postprzez KAPELA911 » 2/2/2012, 13:45

daj do oceny maechanikowi i Ci powie czy da sie dotrzeć zawór czy do wyrzucenia. Sprężyny nie koniecznie do wymiany no chyba że się w cholere od siebie różnią wysokością . Jeśłi masz dwie sprężyny na zawór to jak jedna peknie to wymienia się oby dwie bo zaraz z drugą po wymianie beedzie to samo.
Avatar użytkownika
KAPELA911
Bywalec
 
Posty: 868
Dołączył(a): 18/7/2008, 13:47
Lokalizacja: Z rajskiej benzyniarni

Postprzez henio12323 » 2/2/2012, 15:30

dokładnie, spręzyne warto zawsze wymienic - a juz na pewno zabezpieczenia. jak cos strzeli wtedy jest niefajnie. serwisówka zapewne podaje max wysokosc spręzyny i to warto zmierzyć.

co do zamienników - mogą byc równie dobre jak oryginałki kwestia tylko co to za firma. jak jakieś chinskie podróbki to lepiej dac oryginały., ale jak to jakies proxy wiseco czy inne zaworki to te bedą ok :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez oldmotorsss » 2/2/2012, 19:13

A czy ktoś wie jaki ma byc serwisowy dopuszczalny rozmiar sprężyny w moim moto??
I ile mogą kosztowac zabezp. zaworów ??
3. Zawory np. firma VERSAH czy jakoś tak (czy są dobre)
4. Wiem jak się dociera moto niskie obroty nie przegrzac itp, ale nie wiem o co chodzi w docieraniu zaworów??? Ja (jesli dojdzie do tego) kupię te zawory daję glowice do regeneracji (tam juz maszynami robią swoje) i składam ale jakie tu ma byc docieranie???
oldmotorsss
Świeżak
 
Posty: 26
Dołączył(a): 16/7/2011, 22:17

Postprzez henio12323 » 2/2/2012, 20:42

serwisówke sciagnij z neta tam na pewno jest info o spręzynach. same zabezpieczenia kosztują grosze - do 20 zł na 4 zaworki pewnie
co do firmy costam obiło mi sie o uszy ale zadnych konkretów nie znam. ale widze że w necie robią zaworki do crossówek wyczynowych wiec moze najgorsze nie beda ;D

zawór sie dociera poprzez posmarowaniu przylgni pastą do zaworów przełozeniu zaworu przez głowice i złapaniu np wkretarką - dociskasz do głowicy i kręcisz :D tak sie zawór dociera domowym sposobem.

jak oddajesz fachowcom oni juz to dotrą
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez oldmotorsss » 2/2/2012, 22:02

mam sewisówkę ale niemiecka angielski umiem ale niemiecki ;/ co do pasty do zaworów to wiem ale na czym polega remont głowicy w profesjonalym zakładzie ??? Sądzę, że on będą się męczyć wiertarką czy czymś co mi zawory wpasuje ;d z tego co sie dowiadywałem 40 zł od gniazda biorą.

A co do tłoka jak go sprawdzić ???
Czy ktoś wie jaka jest tu granica "starcia cylindra" mam zalozony:tłok nominał

Edytuj posty
komarcc
oldmotorsss
Świeżak
 
Posty: 26
Dołączył(a): 16/7/2011, 22:17

Postprzez henio12323 » 3/2/2012, 10:29

zalezy co robia. same docieranie zaworów to własnie taki proces. oni mogą uzywac innych maszyn. dodatkowo jezeli gniazda są wytłuczone to dodatkowo je frezują a nastepnie docieraja pod zawory.

normalnie luz powinien byc 0.05 maxymalny 0.1
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości




na gr