Zobacz wątek - Prośba o ocenę GS500 oraz Yamaha XJ6N

Prośba o ocenę GS500 oraz Yamaha XJ6N

Tutaj tylko zadajemy pytania o ocenę oferty motocykla, którą sobie upatrzyłeś. Dotyczy motocykli o pojemności większej niż 125 ccm.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, rosiboj, lagiboy, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, suhy-19, Bostorn, Boshi, Black-Ghost, leff

Prośba o ocenę GS500 oraz Yamaha XJ6N

Postprzez cezary1985 » 30/1/2012, 13:11

Witam jak w temacie proszę o ocenę, z tego co sam widzę to dołożona czacha od wersji F, w tym tygodniu podjadę zobaczyć bo to w moim mieście.

http://allegro.pl/suzuki-gs500-stan-bdb-i2073172536.html#tabsAnchor (otwórz link)

Aby nie zakładać dodatkowego tematu zapytam tutaj czy motocykl Yamaha XJ6N z ABS-em nadaje się na pierwszy motocykl, taki jak ten

http://allegro.pl/yamaha-xj6n-abs-2011-xj6-xj-6-xj-igla-motoport-i2076528990.html (otwórz link)

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
cezary1985
Świeżak
 
Posty: 197
Dołączył(a): 24/11/2011, 20:48
Lokalizacja: Częstochowa/Hofheim am Taunus


Postprzez k9aro3l » 30/1/2012, 14:42

tak xj6n nadaje sie jak najbardziej na pierwsze moto.
Tutaj masz artykuł porównujące te dwa motocykle
http://www.scigacz.pl/Suzuki,GS500,czy, ... 17564.html
Avatar użytkownika
k9aro3l
Stały bywalec
 
Posty: 1013
Dołączył(a): 14/11/2010, 18:39
Lokalizacja: Bartoszyce

Postprzez KaG » 30/1/2012, 15:07

To są inne dwa motocykle..
KaG
 

Postprzez cezary1985 » 30/1/2012, 15:35

wiem zastanawiam się tylko czy jest sens wydać tyle pieniędzy na pierwsze moto, ale możliwe że przy XJ6n zostałbym dłużej, pytanie czy xj6n to to samo co xj600 bo wydaje mi się że nie, jeszcze jedno czy moto z ABS-em będzie dobre bo jakbym później chciał przesiąść się na takie bez nie będzie zabójstwem, może lepiej nauczyć się bez najpierw a najwyżej później sobie ułatwić, na kursie niestety nie używałem przedniego a z tego co słyszałem to opanowanie tego to postawa, a może wykupić jakiś dodatkowy kurs na moto jakimś lepszym.
Avatar użytkownika
cezary1985
Świeżak
 
Posty: 197
Dołączył(a): 24/11/2011, 20:48
Lokalizacja: Częstochowa/Hofheim am Taunus

Postprzez specificman » 30/1/2012, 15:54

cezary1985 napisał(a):(...)na kursie niestety nie używałem przedniego a z tego co słyszałem to opanowanie tego to postawa, a może wykupić jakiś dodatkowy kurs na moto jakimś lepszym.

Nie używałeś przedniego?
Nie wiem co napisać. Zgroza. Jedyne co mogę radzić to idź do jakiejś dobrej szkoły jazdy, wydaj trochę kasy i niech ktoś nauczy cię podstaw jazdy na motocyklu. Może ktoś ci poleci dobry ośrodek w twojej okolicy. Uwierz mi warto. Wydasz trochę pieniędzy ale zyskasz umiejętności. Bezcenne. Pewnie będziesz miał też okazję przymierzyć się do różnych sprzętów.
Kilka godzin pod dobrym okiem nie uczyni z ciebie mistrza ale da podstawy i pozwoli ci cieszyć się jazdą, dzięki czemu będziesz mógł rozwijać swoje umiejętności, zamiast zginąć na miejscu.
ER-6n 2012
Avatar użytkownika
specificman
Świeżak
 
Posty: 434
Dołączył(a): 13/9/2011, 13:11
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez cezary1985 » 30/1/2012, 16:08

Specificman, prawo jazdy zrobiłem w najlepszym ośrodku szkolenia kierowców w Częstochowie, ale nie używałem przedniego ponieważ jeździłem 125 i hamulec przedni był taka żyleta że lekko nacisnąłem i aż "tył podnosiło" także byłoby to ryzykowne przy dużej prędkości wiadomo na prawo skręcie przy ruszaniu używałem ale tylko wtedy przy wyższej prędkości uważałem że mógłbym przelecieć, rozejrzę się troszkę może znajdę jakiś kurs w okolicy aby w sumie nauczyć się jeździć.
Pier.... studia, zostań Ninją
Avatar użytkownika
cezary1985
Świeżak
 
Posty: 197
Dołączył(a): 24/11/2011, 20:48
Lokalizacja: Częstochowa/Hofheim am Taunus

Postprzez Wojciech_Moto » 30/1/2012, 16:19

Zaraz...przy jakich prędkościach "tył podnosiło"? Poza tym co oznacza to podnoszenie tyłu? Trochę zawieszenie się unosiło czy tylne koło odrywało się na wysokość 10 cm od powierzchni drogi? Z twojego opisu wynika, że przedni hebel to był pręt zbrojony fi 20 albo dyszel wsuwany prostopadle w koło przy naciśnięciu prawej klamki.

Podczas mojego kursu instruktor też przestrzegał mnie przed naciśnięciem przedniego (bo, jak mówił, to mogiła) a jak przy próbach hamowania zwykłego i awaryjnego zatrzymywałem się na kilku metrach (zamiast planowanych przez niego chyba dziesięciu albo więcej) to przeżywał to mocno i... namawiał mnie do używania tylko tylnego. To podejście zachowawcze, paradoksalnie, żeby nic złego się nie zdarzyło na kursie... zresztą nigdy gościa nie widziałem na moto;)

Dobrze ci radzą powyżej - ćwicz, ćwicz, sam i z sensowną osobą. Warto zapłacić trochę, bo dzięki temu jeździsz bezpieczniej. Bezpieczniej dla siebie i innych.
Wojciech_Moto
Świeżak
 
Posty: 108
Dołączył(a): 23/6/2011, 21:18
Lokalizacja: Mazowsze

Postprzez specificman » 30/1/2012, 18:39

cezary1985; nie ma co dyskutować. To co napisałem to tylko dla twojego dobra.
Nie będziemy bić piany czy 125 wymusza hamowanie tyłem przy dużych prędkościach a już wolę się nawet nie zastanawiać co znaczy, że używałeś hamulca przy prawoskręcie przy ruszaniu. Od samego czytania mam ciarki. Tak do niczego nie dojdziemy.
Podszkol się gdzieś pod wprawnym okiem a potem jeździć, jeździć i jeszcze raz jeździć. Ostrożnie, w różnych warunkach po różnych drogach. I wyciągać wnioski. Wszystkim nam pozostaje to samo.
ER-6n 2012
Avatar użytkownika
specificman
Świeżak
 
Posty: 434
Dołączył(a): 13/9/2011, 13:11
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez tomek_gda » 30/1/2012, 19:43

k9aro3l napisał(a):tak xj6n nadaje sie jak najbardziej na pierwsze moto.
Tutaj masz artykuł porównujące te dwa motocykle
http://www.scigacz.pl/Suzuki,GS500,czy, ... 17564.html

Autor tematu dał link do XJ6 a Ty link do porównania GS500 z XJ600. Przecież XJ6 a XJ600 to dwie różne maszyny.
Avatar użytkownika
tomek_gda
Świeżak
 
Posty: 361
Dołączył(a): 20/9/2010, 18:25
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez cezary1985 » 31/1/2012, 09:19

tak jak napisałem używałem przedniego przy prawo skręcie przy ruszaniu na przykład nie przy większych prędkościach tylko przy takich gdzie nie mogłem utrzymać równowagi z samej jazdy. Czy możecie polecić jakąś dobrą szkołę na terenie woj. Śląskiego najlepiej z motocyklem sportowym bo wtedy można poćwiczyć na czymś lepszym. jeszcze jedno proszę o ocenę podanych motocyli
Avatar użytkownika
cezary1985
Świeżak
 
Posty: 197
Dołączył(a): 24/11/2011, 20:48
Lokalizacja: Częstochowa/Hofheim am Taunus

Postprzez Wojciech_Moto » 31/1/2012, 09:35

cezary1985 napisał(a):tak jak napisałem używałem przedniego przy prawo skręcie przy ruszaniu na przykład nie przy większych prędkościach tylko przy takich gdzie nie mogłem utrzymać równowagi z samej jazdy. Czy możecie polecić jakąś dobrą szkołę na terenie woj. Śląskiego najlepiej z motocyklem sportowym bo wtedy można poćwiczyć na czymś lepszym


Przestaję rozumieć, to jakiś żart albo trollizm. Używasz hamulca przy ruszaniu oraz gdy w czasie jazdy nie możesz utrzymać równowagi? Hamulec raczej utrudnia ruszanie i pogarsza utrzymanie równowagi przy mniejszych prędkościach (im mniejsza prędkość, tym trudniej ją utrzymać). Oczywiście mówimy o "mniejszych" prędkościach, bo gdy już się mocno rozpędzisz to zwolnienie może być jedyną szansą utrzymania się nie tylko w równowadze ale i w torze jazdy.

Mam nadzieję, że gorzej wyrażasz myśli niż jeździsz, chociaż kto wie.

Tak, pomysł z moto sportowym jest dobry. Wyeliminujesz przyczynę tych problemów. Żebyś nie zrozumiał tego jako zachętę to powiem ci, że to ironia.

Pójdź po prostu do jakiejś szkoły na jazdy doszkalające, na zwykłej jamasze albo suzuki 250 albo nawet 125. Tylko, żeby instruktor jeździł na moto a nie tylko był wujkiem "dobre rady".
Wojciech_Moto
Świeżak
 
Posty: 108
Dołączył(a): 23/6/2011, 21:18
Lokalizacja: Mazowsze

Postprzez cezary1985 » 31/1/2012, 10:11

Wojciech_Moto napisał(a):
cezary1985 napisał(a):tak jak napisałem używałem przedniego przy prawo skręcie przy ruszaniu na przykład nie przy większych prędkościach tylko przy takich gdzie nie mogłem utrzymać równowagi z samej jazdy. Czy możecie polecić jakąś dobrą szkołę na terenie woj. Śląskiego najlepiej z motocyklem sportowym bo wtedy można poćwiczyć na czymś lepszym


Przestaję rozumieć, to jakiś żart albo trollizm. Używasz hamulca przy ruszaniu oraz gdy w czasie jazdy nie możesz utrzymać równowagi? Hamulec raczej utrudnia ruszanie i pogarsza utrzymanie równowagi przy mniejszych prędkościach (im mniejsza prędkość, tym trudniej ją utrzymać). Oczywiście mówimy o "mniejszych" prędkościach, bo gdy już się mocno rozpędzisz to zwolnienie może być jedyną szansą utrzymania się nie tylko w równowadze ale i w torze jazdy.

Mam nadzieję, że gorzej wyrażasz myśli niż jeździsz, chociaż kto wie.

Tak, pomysł z moto sportowym jest dobry. Wyeliminujesz przyczynę tych problemów. Żebyś nie zrozumiał tego jako zachętę to powiem ci, że to ironia.

Pójdź po prostu do jakiejś szkoły na jazdy doszkalające, na zwykłej jamasze albo suzuki 250 albo nawet 125. Tylko, żeby instruktor jeździł na moto a nie tylko był wujkiem "dobre rady".



Jak np. stawałem na światłach, strzałka w prawo ruszam w prawo powoli żeby się zatrzymać dohamowywałem przednim hamulcem w celu ustąpienia pierwszeństwa przejazdu w innych sytuacjach nie używałem, chodzi o sytuacje w których nie mogłem używać prawej nogi do podparcia napisałem tez wcześniej że proszę o ocenę gs500 i xj6n żadne z nich to typowy sport, napisałem że chciałbym iść na doszkolenie do jakiejś szkoły która posiada sporta wtedy mógłbym spróbować pod bacznym okiem, wiesz nie każdy urodził się motocyklistą a ja tym bardziej zrobiłem prawo jazdy na dość korzystnych dla mnie warunkach ponieważ pracuje w Paryżu i w Polsce bywam raz na miesiąc przez tydzień, w pierwszym poście napisałem że szukam motocykla pierwszego.
Avatar użytkownika
cezary1985
Świeżak
 
Posty: 197
Dołączył(a): 24/11/2011, 20:48
Lokalizacja: Częstochowa/Hofheim am Taunus

Postprzez Wojciech_Moto » 31/1/2012, 12:11

k9aro3l dał ci link do świeżego wątku a propos GS500 czy XJ6, tutaj naprawdę jakiegoś przełomowego wpisu nie oczekuj.
Oba się nadają na pierwsze moto, tak przynajmniej wynika z opinii tych których znam. Sam jeżdżę XJ6, po wcześniejszych epizodach na skuterach klasy 100-125 i jakimś małym moto. Chociaż ponieważ jednak głównie jeżdżę po mieście to zastanawiam się czy nie zmienić na jakieś 250 (to raczej rzadka tendencja, zwykle zmienia się z 250 na... nieskończoność). Jeśli nie czekają cię dłuższe dojazdy to rozważ 250, ale na 600 też dasz radę.

Znaczenia ABS nie demonizowałbym, bo sam w sobie nie powoduje, że staniesz w miejscu. Jeździłem samochodami z ABS i bez, a w mój kufer wjechał mi facet z ABS, ESP no i GPS itp. bo się zagadał i nie zauważył, że hamuję.

Na marginesie powiem ci, że choć pokusa jest wielka, to nogą się staraj nie podpierać dopóki się nie zatrzymasz. Dwa razy przyglebiłem przy prędkościach parkingowych, bo właśnie uznałem że noga jest wspaniała jako utrzymywacz pionu. Nie jest dopóki moto jest w ruchu.

GS z ogłoszenia ma niesamowicie mały przebieg (200km miesięcznie !?). Oba sprowadzone więc już nie pierwszy właściciel tylko pierwszy właściciel w Polsce. Niemniej jednak moto możesz sprawdzić w sensie technicznym, bo nieważne ile ma lat i km, ważne jak teraz się miewa.
Wojciech_Moto
Świeżak
 
Posty: 108
Dołączył(a): 23/6/2011, 21:18
Lokalizacja: Mazowsze

Postprzez suchy558 » 31/1/2012, 13:19

Wojciech_Moto napisał(a):k9aro3l dał ci link do świeżego wątku a propos GS500 czy XJ6, tutaj naprawdę jakiegoś przełomowego wpisu nie oczekuj.


przeciez dał porównanie GS500 i XJ600.
XJ600 to nie XJ6 przecież, więc nie rozumiem? nie otworzyłeś tego nawet?


Wojciech_Moto napisał(a): GS z ogłoszenia ma niesamowicie mały przebieg (200km miesięcznie !?). Oba sprowadzone więc już nie pierwszy właściciel tylko pierwszy właściciel w Polsce. Niemniej jednak moto możesz sprawdzić w sensie technicznym, bo nieważne ile ma lat i km, ważne jak teraz się miewa.


liczysz sezon 12miesięcy w roku? nie wiem jak Ty, ale ja jeżdzę siedem miesięcy, a wtedy to jest przebieg 300km miesięcznie i jest to całkiem realna wielkość, a ja nawet tyle nie robię.

do Autora: brałbym GS-a, bo byłoby mi mniej szkoda przy ewentualnej przewrotce, która prędzej czy później zaliczysz z powodu braku w umiejętnościach :P
Avatar użytkownika
suchy558
Bywalec
 
Posty: 676
Dołączył(a): 1/2/2011, 19:03
Lokalizacja: Sandomierz

Postprzez motoluka » 31/1/2012, 13:27

Jeśli 26 000km jest prawidze to tu mi kaktus wyrośnie. 200km miesięcznie? No błagam Was... Tyle to ja robie jak jadę do sklepu po bułki.
Avatar użytkownika
motoluka
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 17/5/2011, 18:53
Lokalizacja: Europe

Postprzez cezary1985 » 31/1/2012, 13:42

jak znajdę kogoś z częstochowy kto się zna na motocyklach to pojadę go obejrzeć
Pier.... studia, zostań Ninją
Avatar użytkownika
cezary1985
Świeżak
 
Posty: 197
Dołączył(a): 24/11/2011, 20:48
Lokalizacja: Częstochowa/Hofheim am Taunus

Postprzez specificman » 31/1/2012, 14:29

A ja bym GS'a sobie odpuścił. Stary motocykl i tyle. Wiem, że to solidne silniki ale przebieg w sumie nie wiadomo jaki. Opony pewnie zaraz do wywalenia bo bdb w opisie nic nie znaczy. W sumie to nie wiemy jaką kwotą dysponujesz bo motocykle bardzo różne i cena też.
Yamaha z pewnością jest spoko do opanowania. Rzędowa 4, równo oddaje moc.
ER-6n 2012
Avatar użytkownika
specificman
Świeżak
 
Posty: 434
Dołączył(a): 13/9/2011, 13:11
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Wojciech_Moto » 31/1/2012, 14:39

suchy558 napisał(a):
Wojciech_Moto napisał(a):k9aro3l dał ci link do świeżego wątku a propos GS500 czy XJ6, tutaj naprawdę jakiegoś przełomowego wpisu nie oczekuj.


przeciez dał porównanie GS500 i XJ600.
XJ600 to nie XJ6 przecież, więc nie rozumiem? nie otworzyłeś tego nawet?



O yaa... masz rację, w tym jest XJ600, zasugerowałem się k9arol3l'em. To jednak inne moto, choćby z racji różnicy wieku i parametrów. Ale oba nadają się na pierwsze moto.

Jeśli mówimy o jeździe 200-300 km miesięcznie, to zdecydowanie pojemność 125-300, nie więcej. Po co?
Wojciech_Moto
Świeżak
 
Posty: 108
Dołączył(a): 23/6/2011, 21:18
Lokalizacja: Mazowsze

Postprzez specificman » 31/1/2012, 14:43

Ale 300 km miesięcznie to fikcja. Moja żona, która do pracy ma 4 km robi więcej. Jak? To proste. Jak się lubi jednoślady to się jeździ przy każdej okazji :)
ER-6n 2012
Avatar użytkownika
specificman
Świeżak
 
Posty: 434
Dołączył(a): 13/9/2011, 13:11
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez cezary1985 » 31/1/2012, 16:10

właśnie ja też chciałbym jeździć jak najwięcej jużnie mogę się doczekać kwota nie sprecyzowana bo jeszcze nie wiem ile chcę wydać na początku myślałem 10k plus ciuchy a teraz już sam nie wiem czy nie lepiej dołożyć albo kupic coś tańszego
Pier.... studia, zostań Ninją
Avatar użytkownika
cezary1985
Świeżak
 
Posty: 197
Dołączył(a): 24/11/2011, 20:48
Lokalizacja: Częstochowa/Hofheim am Taunus



Powrót do Oceny ofert sprzedaży.



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na gr