Zobacz wÄ…tek - Zawieszenie USD
NAS Analytics TAG

Zawieszenie USD

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Zawieszenie USD

Postprzez tomera » 16/1/2012, 18:49

Witam,
jak sie zabrac do robierania zawiasu USD bo pierwszy raz sie z nim spotkałem, bo niedawno moto zmienilem i oleju w lagach nie ma ani grama,

musze wyciagnac lage i odkrecic to od góry czy od dołu, tam gdzie wchodzi oska jest sruba imbusowa, i to ja mam odkrecic czy jak?
tomera
Stały bywalec
 
Posty: 1053
Dołączył(a): 23/9/2008, 15:13


Postprzez Maniek600 » 16/1/2012, 18:59

rozbiera sie podobnie jak zwykle lagi,,,jesli zamierzasz uszczelniacze wymieniac to musisz rozczepic dol i gore,,,,ta dolna sruba imbusowa to pewnie do spuszczania oleju badz jakas regulacja dobicia/odbicia,,,,jesli rozbierales zwykle lagi to robisz podobnie, odkrecasz gore, sciagasz gume z uszczelniacza, pierscien i rozdzielasz mocnym szarpnieciem..w googlach pewnie duzo fotostory jest na ten temat.
Maniek600
Świeżak
 
Posty: 153
Dołączył(a): 25/5/2007, 12:48


Postprzez henio12323 » 16/1/2012, 19:03

rózne zawieszenie moze sie inaczej rozbierac. generalnie najpierw odkręcasz góre, wyciagasz spręzyne itp. potem odkręcasz cały dół. i wtedy zawieszenie mozesz podzielic na 2 częsci i dostac sie do uszczelniacza, tak jak kolega wyzej napisał, czasem ciezko sie rozdziela to wtedy mozesz miejsce przy uszczelniaczu podgrzac palnikiem np.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez tomera » 16/1/2012, 19:08

no, od góry tej sruby nawet nie moge ruszyc,
musze wziasc kogos co pomocy i moze pojdzie,
dzieki za info
tomera
Stały bywalec
 
Posty: 1053
Dołączył(a): 23/9/2008, 15:13

Postprzez oskaarek » 16/1/2012, 19:09

odkręcasz dół na ten imbus ,potem luzujesz górę (środka od regulacji nie ruszaj) i wychodzi ci cały środeczek wraz ze spręzyną,wtedy masz łatwy dostęp do uszczelniacza
R1 rn12 2004r+ , stunt honda+ AUDI A6 1,8T
oskaarek
Świeżak
 
Posty: 203
Dołączył(a): 25/8/2008, 08:59
Lokalizacja: Inowrocław

Postprzez tomera » 16/1/2012, 19:23

moje moto ma skromne lagi
od óry mam tylko imbusa 13 i od dolu mam imbusa 8 albo 10 i zadnej regulacji wiecej nie mam
tomera
Stały bywalec
 
Posty: 1053
Dołączył(a): 23/9/2008, 15:13

Postprzez sonycbr77 » 16/1/2012, 20:53

no to zadnej filozofii nie ma jak tylko dwie srubki :D
Avatar użytkownika
sonycbr77
Bywalec
 
Posty: 853
Dołączył(a): 2/12/2010, 13:28
Lokalizacja: Turek

Postprzez tomera » 16/1/2012, 22:25

jutro wezme kumpli i zrobimy to bo jak gadalem z poprzednim wlascicielem to nic nie bylo ruszane od 2000r
tomera
Stały bywalec
 
Posty: 1053
Dołączył(a): 23/9/2008, 15:13

Postprzez RUTRA.RD » 18/1/2012, 20:13

potrzebny ci sciskacz sprezyny jesli chcesz je cale rozebrac, jest na necie jak go zrobic ogolnie to powodzenia :) kup panewki od razu tylko uwazaj przy wymianie :)
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez tomera » 21/1/2012, 19:29

spokojnie
lagi rozebrane
uszczelniacze - jak wszystko w tym moto - od nowosci, olej smierdzi jak hipol po 20k km albo i wiecej,
uszczelniacze i zgarniacze oczywiscie maja jakies dziwne wymiary i tylko na zamowienie, ale to nie problem

jaki olej zalac do zawieszenia? 5w 10w 15w czy ile? który jest gęściejszy

dodam ze moto to 50ccm(motorower) supermoto wiec zawias raczej najmiększy nie moze byc
tomera
Stały bywalec
 
Posty: 1053
Dołączył(a): 23/9/2008, 15:13

Postprzez henio12323 » 22/1/2012, 01:30

5W rzadszy niz 15W. zajrzyj do serwisówki, nikt Tobie z głowy nie powie. a i pewnie mało kto miał doczynienia z zawiasem od 50 ccm. ja zakładam że tam idzie 10W. 5 na pewno nie. 15 moze byc za gęsty ale nie wykluczam
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez tomera » 22/1/2012, 11:25

dzieki,
servisówke mam ale nie ma tam nic napisane
wleje 10w i zobacze jak sie bedzie zachowywał :)
jak bede cos potrzebowal to bede dalej pytał :)
tomera
Stały bywalec
 
Posty: 1053
Dołączył(a): 23/9/2008, 15:13

Postprzez tomera » 26/1/2012, 18:04

sory za post pod postem ale chce podbic temat :)
czym sie rózni olej do zawieszen od oleju hydraulicznego
oznaczenia maja praktycznie te same
tomera
Stały bywalec
 
Posty: 1053
Dołączył(a): 23/9/2008, 15:13

Postprzez henio12323 » 26/1/2012, 19:42

zastosowaniem. olej hydrauliczny ma inne zastosowanie niz do zawieszen ;P ten z zawieszeń sie tak pewnie nie pieni, lepiej smaruje panewki.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez tomera » 26/1/2012, 20:51

bo jest taka róznica ze u mnie hydrauliczny 15w kosztuje 11zł a do zawieszenia 40zł a potrzebuje ledwo 370ml
tomera
Stały bywalec
 
Posty: 1053
Dołączył(a): 23/9/2008, 15:13

Postprzez sonycbr77 » 27/1/2012, 05:24

niestety chce sie jezdzic to trzeba placic :D
Avatar użytkownika
sonycbr77
Bywalec
 
Posty: 853
Dołączył(a): 2/12/2010, 13:28
Lokalizacja: Turek



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości




na górê