POTRZEBNA POMOC przy Jawie 250!
Posty: 4
• Strona 1 z 1
POTRZEBNA POMOC przy Jawie 250!
Witam!
Potrzebuję kogoś, kto albo mi pomoże, albo zrobi to za mnie.
Chodzi o przywrócenie do życia mojej Jawy 250 typ 353 rocznik 1958 (bo ja już nie mam siły).
Jawka jest moja od wielu wielu lat, odstała swoje na strychu z racji ujeżdżania innych sprzętów, no i ogólnie teraz trzeba zrobić 2 rzeczy:
1. Zrobić, żeby odpalała bez problemu (na razie trzeba się bardzo nastarać, żeby ruszyła).
2. Zrobić ładowanie! (bo nie ma!). Regulator jest nowy, elektroniczny, Jawa ma + na masie, prawdopodobnie trzeba by prądnicę dać do przewinięcia, ale najpierw chciałbym, żeby ktoś, kto ma w tym doświadczenie, zerknął i sprawdził, może ja coś źle robię.
Dodatkowo:
Jako zapłatę (lub na osobną sprzedaż) mam Jawę 350 TS rocznik 1994 zarejestrowaną (aktualne OC, brak przeglądu), niestety bez akumulatora i ma zdekompletowane mocowanie tylnego koła.
Również jako zapłatę (lub do sprzedaży) oddam PZL 175 zrobiony na kros. Czyli taka nowsza WSK 4. Jest rozmontowany (silnik kompletny osobno, rama osobno, widelec osobno) i pewnie też paru pierdół w nim brakuje.
Potrzebuję kogoś, kto albo mi pomoże, albo zrobi to za mnie.
Chodzi o przywrócenie do życia mojej Jawy 250 typ 353 rocznik 1958 (bo ja już nie mam siły).
Jawka jest moja od wielu wielu lat, odstała swoje na strychu z racji ujeżdżania innych sprzętów, no i ogólnie teraz trzeba zrobić 2 rzeczy:
1. Zrobić, żeby odpalała bez problemu (na razie trzeba się bardzo nastarać, żeby ruszyła).
2. Zrobić ładowanie! (bo nie ma!). Regulator jest nowy, elektroniczny, Jawa ma + na masie, prawdopodobnie trzeba by prądnicę dać do przewinięcia, ale najpierw chciałbym, żeby ktoś, kto ma w tym doświadczenie, zerknął i sprawdził, może ja coś źle robię.
Dodatkowo:
Jako zapłatę (lub na osobną sprzedaż) mam Jawę 350 TS rocznik 1994 zarejestrowaną (aktualne OC, brak przeglądu), niestety bez akumulatora i ma zdekompletowane mocowanie tylnego koła.
Również jako zapłatę (lub do sprzedaży) oddam PZL 175 zrobiony na kros. Czyli taka nowsza WSK 4. Jest rozmontowany (silnik kompletny osobno, rama osobno, widelec osobno) i pewnie też paru pierdół w nim brakuje.
-
ChaoticBiker - Stary Wyjadacz
- Posty: 706
- Dołączył(a): 16/11/2007, 18:05
- Lokalizacja: Edinburgh
regulator oryginalny mechaniczny, który znajdował się NA PRĄDNICY mam niekompletny, tam pewien element był zastąpiony przez ręczny psztyczek i to tak jeździło i miało się dobrze.
Obecnie mam regulator elektroniczny produkcji czeskiej(wchodzący w to samo miejsce co oryginalny - na prądnicę), ale nie wiem chyba nie umiem go podłączyć.
prądnica podłączona "na krótko" zdaje się dawała prąd - żaróweczka kontrolna "pulsowała" wraz z obrotami silnika, po zwiększeniu obrotów przepaliła się ;] z braku regulatora. Aczkolwiek schemat podłączenia nowego regulatora jest mało szczegółowy i tak naprawdę nieco braknie mi pomysłów. Może ktoś podłączał coś takowego u siebie :
http://jawaczesci.pl/566,regulator-napiecia-masa.html
Przede wszystkim nie wiem, jak mają być podłączone dwa cienkie kabelki wychodzące z prądnicy (jeden chyba od opornika wzbudzenia drugi od końca uzwojenia?)
Obecnie mam regulator elektroniczny produkcji czeskiej(wchodzący w to samo miejsce co oryginalny - na prądnicę), ale nie wiem chyba nie umiem go podłączyć.
prądnica podłączona "na krótko" zdaje się dawała prąd - żaróweczka kontrolna "pulsowała" wraz z obrotami silnika, po zwiększeniu obrotów przepaliła się ;] z braku regulatora. Aczkolwiek schemat podłączenia nowego regulatora jest mało szczegółowy i tak naprawdę nieco braknie mi pomysłów. Może ktoś podłączał coś takowego u siebie :
http://jawaczesci.pl/566,regulator-napiecia-masa.html
Przede wszystkim nie wiem, jak mają być podłączone dwa cienkie kabelki wychodzące z prądnicy (jeden chyba od opornika wzbudzenia drugi od końca uzwojenia?)
-
ChaoticBiker - Stary Wyjadacz
- Posty: 706
- Dołączył(a): 16/11/2007, 18:05
- Lokalizacja: Edinburgh
ja zajrze do ksiażek starszych jak bede miał chwile wolnego i spróbuje dać odpowiedx.
Edit z regulatorem tak jak mówiłeś bo jak jest za duże napiecie to zmniejsza on wtedy prad wzbudzenia i prądnica produkuje mniej prądu.
Edit z regulatorem tak jak mówiłeś bo jak jest za duże napiecie to zmniejsza on wtedy prad wzbudzenia i prądnica produkuje mniej prądu.
-
KAPELA911 - Bywalec
- Posty: 868
- Dołączył(a): 18/7/2008, 13:47
- Lokalizacja: Z rajskiej benzyniarni
Posty: 4
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości