SUZUKI GSX-R 600 2000r - Kilka problemów zegary, silnik itp.
Posty: 6
• Strona 1 z 1
SUZUKI GSX-R 600 2000r - Kilka problemów zegary, silnik itp.
Witam Szanowne koleżanki i kolegów!
Posiadam SUZUKI GSX-R 600 SRAD 2000r na wtrysku
Piszę do Was, gdyż mojego GIXXA na koniec sezonu dopadły następujące choroby.
1.Od jakiegoś czasu zaczęły mi się przycinać zegary w motocyklu. Na początku zegar obrotomierza zaczął oszukiwać w dół. Tzn np przy jałowym biegu zamiast wskazywać ok 1.2 tys obrotów wskazywał zero a podczas późniejszej jazdy w miarę zwiększania obrotów rosły również wskazania na liczniku, jednakże sporo zaniżone. Czasami obrotomierz zaskoczył i wskazywał prawidłowe pomiary ale też zdarzało mu się całkowite wyłączenie.
Jeżeli chodzi o prędkościomierz to raczej działa prawidłowo, czasami lekko przycina się przy około 140-160km/h - ale tak było od początku więc nie ma zaskoczenia.
2. Motocykl był ciągle użytkowany, ale pewnego razu byłem zmuszony odstawić go na jakiś miesiąc w spokoju. Po tym miesiącu zabrałem się do odpalenia maszyny - po którymś razie zamruczał jak dawniej. Jednakże kontrolka od temperatury/oleju znajdująca się obok zegarów nie zgasła po odpaleniu. Wyprzedzam pytania: stan oleju prawidłowy, wcześniej kontrolka się nie paliła, temperatura wskazywana na wyświetlaczu prawidłowa. Kontrolka po jakimś czasie zgasła, jednak kilkukrotnie jeszcze zapalała się i gasła. Gdy wyruszyłem w trasę było podobnie, mrugała ona co jakiś czas.
3. Od jakiegoś czasu (zazwyczaj podczas jazdy po mieście) motocykl 'łapie muła' i przez jakiś czas jakby nie palił na wszystkie świece i chwilowo zamula. Odkręcam manetkę a motocykl praktycznie pozostaje bez reakcji. Po chwili niby zaskakuje i znów idzie prawidłowo. Zdarzyło też się kilka razy, że dojeżdżając np do świateł z wciśniętym sprzęgłem motocykl zgasł. (Filtr powietrza czysty, wymieniony)
4. Motocykl na zimnym silniku odpala bezproblemowo, jednak gdy jest on rozgrzany i przez dłuższą chwilę nie chodzi a następnie ponownie chcę go uruchomić wymaga to dłuższego kręcenia rozrusznikiem (z lekkim dodaniem gazu) aniżeli na zimno.
Moje pytanie brzmi co może być przyczyną powyższych dolegliwości? W jaki sposób mogę sprawdzić/zdiagnozować/naprawić w/w podzespoły? Czy zapalająca się kontrolka temperatury/oleju może być wynikiem popsutych zegarów ew co jeszcze może być przyczyną?
Pozdrawiam!
Tomek
Posiadam SUZUKI GSX-R 600 SRAD 2000r na wtrysku
Piszę do Was, gdyż mojego GIXXA na koniec sezonu dopadły następujące choroby.
1.Od jakiegoś czasu zaczęły mi się przycinać zegary w motocyklu. Na początku zegar obrotomierza zaczął oszukiwać w dół. Tzn np przy jałowym biegu zamiast wskazywać ok 1.2 tys obrotów wskazywał zero a podczas późniejszej jazdy w miarę zwiększania obrotów rosły również wskazania na liczniku, jednakże sporo zaniżone. Czasami obrotomierz zaskoczył i wskazywał prawidłowe pomiary ale też zdarzało mu się całkowite wyłączenie.
Jeżeli chodzi o prędkościomierz to raczej działa prawidłowo, czasami lekko przycina się przy około 140-160km/h - ale tak było od początku więc nie ma zaskoczenia.
2. Motocykl był ciągle użytkowany, ale pewnego razu byłem zmuszony odstawić go na jakiś miesiąc w spokoju. Po tym miesiącu zabrałem się do odpalenia maszyny - po którymś razie zamruczał jak dawniej. Jednakże kontrolka od temperatury/oleju znajdująca się obok zegarów nie zgasła po odpaleniu. Wyprzedzam pytania: stan oleju prawidłowy, wcześniej kontrolka się nie paliła, temperatura wskazywana na wyświetlaczu prawidłowa. Kontrolka po jakimś czasie zgasła, jednak kilkukrotnie jeszcze zapalała się i gasła. Gdy wyruszyłem w trasę było podobnie, mrugała ona co jakiś czas.
3. Od jakiegoś czasu (zazwyczaj podczas jazdy po mieście) motocykl 'łapie muła' i przez jakiś czas jakby nie palił na wszystkie świece i chwilowo zamula. Odkręcam manetkę a motocykl praktycznie pozostaje bez reakcji. Po chwili niby zaskakuje i znów idzie prawidłowo. Zdarzyło też się kilka razy, że dojeżdżając np do świateł z wciśniętym sprzęgłem motocykl zgasł. (Filtr powietrza czysty, wymieniony)
4. Motocykl na zimnym silniku odpala bezproblemowo, jednak gdy jest on rozgrzany i przez dłuższą chwilę nie chodzi a następnie ponownie chcę go uruchomić wymaga to dłuższego kręcenia rozrusznikiem (z lekkim dodaniem gazu) aniżeli na zimno.
Moje pytanie brzmi co może być przyczyną powyższych dolegliwości? W jaki sposób mogę sprawdzić/zdiagnozować/naprawić w/w podzespoły? Czy zapalająca się kontrolka temperatury/oleju może być wynikiem popsutych zegarów ew co jeszcze może być przyczyną?
Pozdrawiam!
Tomek
Suzuki SRAD GSX-R 600! ;-D
- Umbar
- Świeżak
- Posty: 84
- Dołączył(a): 13/1/2010, 23:18
- Lokalizacja: Szczecinek
Wyżej opisane problemy łączy jedno - elektronika.
Zegary sÄ… sterowane elektronicznie (przynajmniej obrotomierz).
Jeżeli chodzi o muła, to tak: Zasyfione/uszkodzone/popsute wtryski lub coś z sondą lambda w wydechu (jak przekazuje złe dane do komputera to i wtryski zaczynają głupieć). Może być też tak, że wtryski są uszkodzone. Jakby nie było, to wszystko ma już prawie 12 lat.
Ja bym oddał to do jakiegoś sprawdzonego fachowca, żeby Ci to zdiagnozował, bo tak to ciężko cokolwiek powiedzieć (przynajmniej mi).
Zegary sÄ… sterowane elektronicznie (przynajmniej obrotomierz).
Jeżeli chodzi o muła, to tak: Zasyfione/uszkodzone/popsute wtryski lub coś z sondą lambda w wydechu (jak przekazuje złe dane do komputera to i wtryski zaczynają głupieć). Może być też tak, że wtryski są uszkodzone. Jakby nie było, to wszystko ma już prawie 12 lat.
Ja bym oddał to do jakiegoś sprawdzonego fachowca, żeby Ci to zdiagnozował, bo tak to ciężko cokolwiek powiedzieć (przynajmniej mi).
Kawasaki ER-5, 98r.
- jackal_pl
- Świeżak
- Posty: 299
- Dołączył(a): 9/3/2009, 19:55
- Lokalizacja: Okolice Gliwic
Dziękuję.
Jednak widzisz, z tymi fachowcami (bynajmniej w mojej okolicy) to kiepsko. Określił bym ich raczej mianem "znachorów" a nie mechaników. Bo co rozmawiałem z kilkoma to wymyślali co rusz to nowe teorie np. wtryski, panewki (?!), rozrząd, zegary, złe paliwo, komputer i na koniec mój ulubiony "ten typ tak ma".
Widać więc, że co mechanik to nowa teoria, dlatego też póki co wstrzymam się z oddaniem motocykla do "znachorów" i postaram się zasięgnąć informacji w świecie (czyt. tu). Może akurat ktoś się spotkał już z podobnym problemem i/lub zna jakiegoś dobrego, taniego mechanika z okolic Szczecinka, Słupska lub ewentualnie Gdańska.
Pozdrawiam!
Tomek
Jednak widzisz, z tymi fachowcami (bynajmniej w mojej okolicy) to kiepsko. Określił bym ich raczej mianem "znachorów" a nie mechaników. Bo co rozmawiałem z kilkoma to wymyślali co rusz to nowe teorie np. wtryski, panewki (?!), rozrząd, zegary, złe paliwo, komputer i na koniec mój ulubiony "ten typ tak ma".
Widać więc, że co mechanik to nowa teoria, dlatego też póki co wstrzymam się z oddaniem motocykla do "znachorów" i postaram się zasięgnąć informacji w świecie (czyt. tu). Może akurat ktoś się spotkał już z podobnym problemem i/lub zna jakiegoś dobrego, taniego mechanika z okolic Szczecinka, Słupska lub ewentualnie Gdańska.
Pozdrawiam!
Tomek
Suzuki SRAD GSX-R 600! ;-D
- Umbar
- Świeżak
- Posty: 84
- Dołączył(a): 13/1/2010, 23:18
- Lokalizacja: Szczecinek
Objawy ktore opisujesz zastanawiajaco przypominaja rozlegulowane gazniki.Moj kolego w Hornecie mial identyczne objawy i po regulacji jak reka odjal. Sam posiadam gsxr K3 i w mojej maszynie lampka pokazywala akurat blad pompy paliwa( po miesiacu w garazu) pomoglo usuniecie bledu.Wiec problem jak na moje oko jest w ukladzie paliwowym. Spruboj jeszcze zewrzec klemy na 10s i moze blad zniknie:)
- tomekk0303
- Świeżak
- Posty: 47
- Dołączył(a): 4/9/2011, 08:40
- Lokalizacja: Białystok
Czytaj uwaznie:P ale niech bedzie, wytlumacze. Odlaczasz klemu od aku i na 10s stykasz je. dzieki temu resteujesz kapa.Sposob ogolnie znany i pomaga na dziwnie bledy.
- tomekk0303
- Świeżak
- Posty: 47
- Dołączył(a): 4/9/2011, 08:40
- Lokalizacja: Białystok
Posty: 6
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości