Zobacz wątek - wlozenie calego lancucha do nafty

wlozenie calego lancucha do nafty

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, Bostorn, Miczab, leff, henio12323, rosa, cycu_rsko

wlozenie calego lancucha do nafty

Postprzez fyyy » 9/1/2012, 18:23

witam
mozna wlozyc caly lancuch do pojemnika z nafta ?
fyyy
Świeżak
 
Posty: 43
Dołączył(a): 22/4/2011, 18:21


Postprzez grunder » 9/1/2012, 18:42

Tak można do nafty jak i również do benzyny ekstrakcyjnej. To penetruje i odtłuszcza łańcuch, benzyne schnie szybciej od nafty. Zdejmij łańcuch z o2o, wsadź do butelki, wstrząsnąć do chwili aż będzie czysty-to do nafty. A jak z benzynką to miska pędzelek i heja.
Avatar użytkownika
grunder
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2969
Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
Lokalizacja: LBN/Włodawa

Postprzez henio12323 » 9/1/2012, 19:15

a głupoty gadasz jak nie wiem :D

po 1 jaki masz łancuch. jezeli zwykły to smiało możesz, jeżeli o x i inne ringi ja bym nie ryzykował. czyscic mozna, ale czy jak dłuzej polezy czy nie bedzie miało to negatywnego wpływu na gume - nie wiem i wolał bym nie sprawdzać na dobrym łancuchu. a juz tym bardziej nie mozna wsadzac x o z - ringa do benzyny extrakcyjnej
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 25960
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez jackal_pl » 9/1/2012, 19:54

Henio, nafta czy benzyna na pewno nie ma złego wpływu na gumę, przecież wszystkie przewody paliwowe są z gumy ;)
Ale zgadzam się - są specjalne preparaty dla specjalnych łańcuchów, a jeżeli zwykły, to wsadź. Ja wkładam co kilka miesięcy od kilku lat i żaden jeszcze nie odmówił posłuszeństwa.
Kawasaki ER-5, 98r.
jackal_pl
Świeżak
 
Posty: 299
Dołączył(a): 9/3/2009, 19:55
Lokalizacja: Okolice Gliwic

Postprzez grunder » 9/1/2012, 20:04

Nie głupoty żadne, łodczep się Pan ode mnie.

wikipedia mówi to samo :D. Zresztą tak jak opisałem tak właśnie potraktowałem swój łańcuch w o2o. Temu łańcuchowi się nic stało, a tym bardziej łańcuchowi autorowi tematu się nic nei stanie
Avatar użytkownika
grunder
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2969
Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
Lokalizacja: LBN/Włodawa

Postprzez henio12323 » 9/1/2012, 20:52

a czy ty masz łancuch oring ? skąd wiesz jaki łancuch ma autor ? :P

tak to prawda że przewody są z gumy. ale przecież rodzajów gum jest setki. wsadź sobie przewód od spryskiwaczy do paliwa :D zobacz co sie z nim stanie
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 25960
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez hugo2003 » 9/1/2012, 21:01

grunder napisał(a):Nie głupoty żadne, łodczep się Pan ode mnie.

wikipedia mówi to samo :D. Zresztą tak jak opisałem tak właśnie potraktowałem swój łańcuch w o2o. Temu łańcuchowi się nic stało, a tym bardziej łańcuchowi autorowi tematu się nic nei stanie


Pytanie 1:
Jaki typ łancuchasz masz Ty???????

Pytanie 2:
Jaka dajesz gawrancje ze ze łancuch ten byc moze po krotkotrwalej kapieli w benzynie nie wykaze natychmiastowego uszkodzenia ... ale czy nie skroci dramatycznie zywotnosci i zadan gumowych o-x itp ringów????????????

jak henio pisze ja bym nie ryzykowal owszem nafta na motocyklu czyscilem ale po co skoro łancuch sam sie czysci? chyba ze chcesz wypic browarka przy swej niuni. :)
Motorynka Pony

WSK 125 (1983r)

MZ ETZ 251

GSX 600F

ZX 9 R (moje oczko w głowie)
Avatar użytkownika
hugo2003
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1588
Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
Lokalizacja: Poznań

Postprzez fyyy » 9/1/2012, 21:18

lańcuch jest x-ringowy, mnie sie wydaje ze skoro mozna czyscic nafta no niby dlaczego nie mozna byloby go wykapac no ale ja sie nie znam..
fyyy
Świeżak
 
Posty: 43
Dołączył(a): 22/4/2011, 18:21

Postprzez komarcc » 9/1/2012, 22:00

Heniek dobrze wam radzi. Przewody paliwowe są ze specjalnej gumy, bardzo drogiej zresztą, która nie staje się twarda jak skała po kontakcie z benzyną.

W nafcie możesz moczyć, ale nie w żadnej benzynie, rozpuszczalnikach itp.
Avatar użytkownika
komarcc
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
Lokalizacja: Wieluń

Postprzez grunder » 9/1/2012, 22:06

My tu się nie dogadujemy...
Bez ringa pewnie mam, skuty na stałe jest i tu benzyna czy nafta nie uszkodzi. A X Ring i O ring, to do czyszczenia raczej, i tylko preferowane są specjalne środki do czyszczenia. Gdzieś słyszałem że gotuje się łańcuch z smarem grafitowym, ale przy jakich łańcuchach to preferowane-nie wiem.
A jaki ma łańcuch to teraz już wiem X ring- także nafta na bok :).

Hugo2003 wystarczy jeden zapytajnik :).
Avatar użytkownika
grunder
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2969
Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
Lokalizacja: LBN/Włodawa

Postprzez Leonneon » 10/1/2012, 00:40

grunder napisał(a):My tu się nie dogadujemy...
Bez ringa pewnie mam, skuty na stałe jest i tu benzyna czy nafta nie uszkodzi. A X Ring i O ring, to do czyszczenia raczej, i tylko preferowane są specjalne środki do czyszczenia. Gdzieś słyszałem że gotuje się łańcuch z smarem grafitowym, ale przy jakich łańcuchach to preferowane-nie wiem.
A jaki ma łańcuch to teraz już wiem X ring- także nafta na bok :).

Hugo2003 wystarczy jeden zapytajnik :).


Czytałem serwisówke do mojej sv i zalecają czyszczenie mojego łańcucha naftą świetlną (oring). Wiec nie wiem dlaczego nafta na bok? Powiedział bym ze nafta śmiało można czyścić a benzyna na zwykle łańcuchy
Avatar użytkownika
Leonneon
Świeżak
 
Posty: 103
Dołączył(a): 13/6/2010, 00:35
Lokalizacja: Dębica

Postprzez grunder » 10/1/2012, 11:52

No i właśnie tujest roche sprzeczna sprawa. Bo jak nawet wejdziesz na wikipedie to masz tak samo napisane. Prawda jest inna łańcuch X ring i O ring posiada gumki które mogą ulec lekkiemu uszkodzeniu i skrócić żywotność.

Wujka Google przeszukałem i opinie są podzielone.
Avatar użytkownika
grunder
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2969
Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
Lokalizacja: LBN/Włodawa

Postprzez fyyy » 10/1/2012, 18:08

chyba nie rozstrzygniemy tej sprawy, trzeba sprawdzic i sie przekonac
fyyy
Świeżak
 
Posty: 43
Dołączył(a): 22/4/2011, 18:21

Postprzez hugo2003 » 10/1/2012, 18:17

fyyy podjedz do sklepy motoryzacyjnego i popros cos do mycia lancucha x-ringowego tam Ci doradza srodek ktory nie zaszkodzi łancuchowi na 100% !
Motorynka Pony

WSK 125 (1983r)

MZ ETZ 251

GSX 600F

ZX 9 R (moje oczko w głowie)
Avatar użytkownika
hugo2003
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1588
Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Leonneon » 10/1/2012, 19:48

grunder napisał(a):No i właśnie tujest roche sprzeczna sprawa. Bo jak nawet wejdziesz na wikipedie to masz tak samo napisane. Prawda jest inna łańcuch X ring i O ring posiada gumki które mogą ulec lekkiemu uszkodzeniu i skrócić żywotność.

Wujka Google przeszukałem i opinie są podzielone.




Powiem tak, edytowac wikipedie każdy moze a servisówke piszą inżynierowie.

Moim zdaniel lepiej nie wkładac łańcucha do nafty bo nafta zostanie zatrzymana przez uszczelniacze wewnątrz łańcucha. A naszym celem jest zatrzymanie przez oringi srodka smarującego a nie nafty wewnątrz łańcucha. PODKRESLAM ZE TO JEST MOJA OPINIA
Avatar użytkownika
Leonneon
Świeżak
 
Posty: 103
Dołączył(a): 13/6/2010, 00:35
Lokalizacja: Dębica

Postprzez grunder » 10/1/2012, 22:56

Uważam iż aczkolwiek jak będę miał wykład z PEM-u to się spytam prof. :D zobaczymy co on powie :)
Avatar użytkownika
grunder
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2969
Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
Lokalizacja: LBN/Włodawa

Postprzez pamoz » 11/1/2012, 08:01

Demonizujecie z tym płukaniem w nafcie i benzynie.Moim skromnym zdaniem nic złego się nie stanie.Przecież smary ,oleje którymi pokrywa się łańcuch też są na bazie ropy naftowej.Gdyby oringi były zrobione ze zwykłej gumy nie przetrwały by nawet tygodnia.A np. uszczelka korka baku paliwa to co?Też jest przecież z jakiejś " gumy" a nie widać żeby się jej działa jakaś krzywda.
biegacz
Avatar użytkownika
pamoz
Świeżak
 
Posty: 136
Dołączył(a): 2/10/2010, 19:54
Lokalizacja: Tarnów

Postprzez henio12323 » 11/1/2012, 13:16

no tak, ale rodzajów gum jest pełno. przyuważ że smary do oringów są specjalnie zrobione pod oringi. ma zwykłych smarach jest często opis żeby nie stosować do łancuchów ringowych :P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 25960
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez RUTRA.RD » 14/1/2012, 16:37

gume nafta je nawet slychac jak to robi :) po 6 miesiacach w nafcie oringi sie calkowicie nie rozpuszcza jeszcze troche ich zostanie powiedzmy 50%.
wiec tak 6 miesiecy to powiedzmy 4200 godzin co powoduje ubytek gumy 50%
teraz sobie wylicz ile 5 minut spowoduje ubytku % 0,001 ?? wplyw taki ze jezus maria chyba ze co tydzien bedziesz go tak czyscil ja swoj do tej pory dwa razy w ropie mylem smaruje jak mi sie zachce i zrobilem na nim 20 tys km a byl juz z motocyklem
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4151
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na gr