Kierunki
Posty: 24
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kierunki
Witam!
Temat już się przewijał chyba na wszystkich forach, ale każdy mówi co innego. Chcę kupić Hard Enduro i mam pytanie dotyczące kierunkowskazów. Ponoć są obowiązkowe chyba ,że motocykl był produkowany przed którymś rokiem. To dlaczego na serwisach aukcyjnych jest multum maszyn zarejestrowanych , ubezpieczonych , które posiadają jedynie przednie światła i stopy? Co więcej, nawet fabrycznie nowe maszyny wychodzą bez kierunków , a można je rejestrować, a na błotnikach są już gotowe miejsca na blachy. Liczę na fachową pomoc, bez komentarzy typu: ...bo oni to mają lewe te przeglądy...
Pozdrawiam!
Temat już się przewijał chyba na wszystkich forach, ale każdy mówi co innego. Chcę kupić Hard Enduro i mam pytanie dotyczące kierunkowskazów. Ponoć są obowiązkowe chyba ,że motocykl był produkowany przed którymś rokiem. To dlaczego na serwisach aukcyjnych jest multum maszyn zarejestrowanych , ubezpieczonych , które posiadają jedynie przednie światła i stopy? Co więcej, nawet fabrycznie nowe maszyny wychodzą bez kierunków , a można je rejestrować, a na błotnikach są już gotowe miejsca na blachy. Liczę na fachową pomoc, bez komentarzy typu: ...bo oni to mają lewe te przeglądy...
Pozdrawiam!
- Supertermos
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 4/1/2012, 18:23
W Polsce od 1986 kierunkowskazy są obowiązkowym wyposażeniem każdego motocykla. Jeśli motocykl był zarejestrowany przed tym rozporządzeniem i nie posiadał kierunkowskazów-jest on dopuszczony do ruchu. Jazda bez kierunkowskazów grozi odebraniem dowodu rejestarcyjnego, pokwitowanie oraz skierowanie na stacji diagnostyczną.
Np. Nowe maszyny wychodzą bez kierunkowskazów, ale za to z homologacją, ale bez kitu drogowego. Trzeba ekstra dokupić.
Tak jest właśnie w przypadku KTM-a EXC dostał on homologację właśnie z kitem dorgowym.
Np. Nowe maszyny wychodzą bez kierunkowskazów, ale za to z homologacją, ale bez kitu drogowego. Trzeba ekstra dokupić.
Tak jest właśnie w przypadku KTM-a EXC dostał on homologację właśnie z kitem dorgowym.
-
grunder - Mieszkaniec forum
- Posty: 2969
- Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
- Lokalizacja: LBN/Włodawa
To takie buty... Nie zastanawiałem się nad nową maszyną, ale teraz przynajmniej wiem ,jak się maja sprawy. Problem rozbija się o to ,że żeby dojechać do fajnej miejscówki ,to muszę przejechać przez kawał miasta, jakieś 7Km a kupowanie przyczepy ,rejestrowanie jej, oraz robienie badań nie uśmiecha mi się. Nie mówię już o benzynie do samochodu. Problem jest o tyle kłopotliwy, że trzeba będzie, albo kupować nowe kierunki co jakiś czas, albo je rozkręcać i przykręcać. To jestem w kropce. Mieliście już taką sytuację? Jeśli tak ,to co najlepiej było by począć?
Dzięki za pomoc, bo jest to pierwsze forum na którym dostałem rzeczową i konkretną pomoc!
Dzięki za pomoc, bo jest to pierwsze forum na którym dostałem rzeczową i konkretną pomoc!
- Supertermos
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 4/1/2012, 18:23
a ja się zastanawiam czy nie znalazło by sie jakichś na wsuwki że jedziesz drogą wsuwasz wjerzdrzasz na tor chowasz do plecaka pozostają jeszcze mini kierunki coś tego typu http://moto.allegro.pl/kierunkowskazy-l ... 71352.html a zaczepy coś w tym stylu http://www.siso-pol.pl/img/zaczep_lozek ... 1058337196 (wiem że niezbyt te pasuja ale to tylko sugestia i pewnie by się coś lepszego znalazło)
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
-
kris514 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2411
- Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
- Lokalizacja: Kielce
ja dobrze przykrecisz to i w teren tez bedziesz mogl z nimi wyskoczyc. ja np mam tez w swoim mtxie kierunki i odkrecaly mi sie po 1h jezdrzenia w terenie dopóki nie nakreciłem nakretek samo kontrujących 

Honda Mtx 80R :]
-
patrykmtx80 - Świeżak
- Posty: 72
- Dołączył(a): 27/10/2011, 18:50
- Lokalizacja: Tomisław
Chyba jednak kupię ten kit drogowy i będę go wkręcał i rozkręcał. Interesuje mnie KTM EXC 525. Skoro dodają takie coś to ciekawe czy można takowy kupić na stronie producenta, bo z dodatków to oni tylko tam maja breloczki i torby. :/ Ewentualnie znacie ,sklep z takim sprzętem sprawdzonym ,taki właśnie do szybkiego montażu i demontażu. Interesuje mnie rocznik 2003 motocykla, jeśli to ma znaczenie. Jestem trochę zielony, a Google na hasło KIT DROGOWY lekko głupieje.
- Supertermos
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 4/1/2012, 18:23
Tak bo to jest potoczna nazwa, ale jeśli pójdziesz do jakiegoś porządnego serwisu motocyklowego, pod pojęciem kit drogowy będą wiedzieli co to jest. Skąd jesteś? U nas w LBN na Energetyków 45 jest serwis KTM&Yamaha ( http://www.nmr.pl/ ), siedzi tam taki miły Pan za ladą pod tel. (81) 745 61 71 . Ew zadzwoń spytaj się oto i ile kosztuje
. Generalnie ten kit pasował do wielu modeli KTM oprócz chyba LC4, a 525 to EXC i myśle że z serii EXC kit będzie do każdej pojemności taki sam.
Tu masz EXC 525 z kitem KTM-a.
http://allegro.pl/ktm-525-exc-2004-stan ... 32000.html

Tu masz EXC 525 z kitem KTM-a.
http://allegro.pl/ktm-525-exc-2004-stan ... 32000.html
-
grunder - Mieszkaniec forum
- Posty: 2969
- Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
- Lokalizacja: LBN/Włodawa
Jeśli chodzi ci o miejsce na tablice to zobacz sobie jako tylne swiatło do crossa
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
-
kris514 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2411
- Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
- Lokalizacja: Kielce
Tego mi było trzeba! Ja jestem z Tychów, ale mam chrześniaka w Lublinie i bywam tam. Interesowała mnie też Yamaha WR450F, więc tym lepiej się składa. Oglądałem tą aukcję: http://allegro.pl/ktm-525-exc-2004-stan ... 32000.html ,ale czy ten kit można bez problemów ściągnąć? Czy może każdy kit drogowy można ściągać kiedy się chce? No i tablice też trzeba by było chyba w teren ściągnąć, tak dla spokoju ducha. 

- Supertermos
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 4/1/2012, 18:23
Tak blachy warto zdjąć bo to się łatwo wygina a nie problem to zniszczyć. Ten kit założe się ze jest na dole na 4 śrubkach na 10tke a instalacja to kostka. Wypinasz, izolujesz aby woda się dostała i w teren. Spójrz na tego EXC jak ładnie są z przodu schowane kierunkowskazy
WR: http://allegro.pl/yamaha-wr-450-f-zarej ... 83360.html
Jak widać jeździł i w terenie i na szosie i z tyłu nie demontując kitu połamał kierunki-głupota.
WR: http://allegro.pl/yamaha-wr-450-f-zarej ... 83360.html
Jak widać jeździł i w terenie i na szosie i z tyłu nie demontując kitu połamał kierunki-głupota.
-
grunder - Mieszkaniec forum
- Posty: 2969
- Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
- Lokalizacja: LBN/Włodawa
Nie wiem czy to było napisane bo nie czytałem wszystkiego ale powiem swoje
Razem z kumplem rejstrowalismy Yamaha WR 450F jak wiadomo to Hard Enduro ! I z zarejstrowaniem nie było problemu Tylko przy przeglądzie sie czepiali i nie chcieli podbic ze wzgledu na brak kierunkow
Ale na policji sie pytalismy potem to mowiili ze jak fabrycznie nie jest wyposażony to nie musi byc bylismy z ta informacja to potem juz podbili bez problemowo ! Teraz nie wiem moze sie juz przepisy zmieniły bo to było 2 lata temu.... Mam nadzieje ze cos wniosłem do tematu
Aha rok motoru był 2007 

Razem z kumplem rejstrowalismy Yamaha WR 450F jak wiadomo to Hard Enduro ! I z zarejstrowaniem nie było problemu Tylko przy przeglądzie sie czepiali i nie chcieli podbic ze wzgledu na brak kierunkow



Honda Cr 250 2007
- zbyho222
- Świeżak
- Posty: 462
- Dołączył(a): 11/8/2010, 18:31
No to powiem Ci że te policjanty zaliczyli niezły fail. I takich rekrutują do Policji, szok i jeszcze chcą podwyżek !!!
Dla niedowiarków:
http://www.ifp.pl/html/rd/03_32_262/03_32_262.html
12. 1, 3
Dla niedowiarków:
http://www.ifp.pl/html/rd/03_32_262/03_32_262.html
12. 1, 3
-
grunder - Mieszkaniec forum
- Posty: 2969
- Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
- Lokalizacja: LBN/Włodawa
dodam od siebie :
w powerpartsach ktm oferuje mocowania tablicy rejestracyjnej na szybki montaż/demontaż.
2 sprawa ganiałem zawsze z kierunkami i rzeczywiscie czasem wracałem z kierunkami w plecaku... ( o ile je w ogóle znalazłem ;d) w zeszłym sezonie postanowiłem wywalic kierunki i ganiam bez. wole wystawiac ręke niż wracac z niesprawnymi kierunkami.
w powerpartsach ktm oferuje mocowania tablicy rejestracyjnej na szybki montaż/demontaż.
2 sprawa ganiałem zawsze z kierunkami i rzeczywiscie czasem wracałem z kierunkami w plecaku... ( o ile je w ogóle znalazłem ;d) w zeszłym sezonie postanowiłem wywalic kierunki i ganiam bez. wole wystawiac ręke niż wracac z niesprawnymi kierunkami.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Hej! Ja chyba jednak kupie te kierunki, bo ile może trwać ich montaż? 5 min? No, bo chyba nie dłużej. Ja jestem strasznym magnesem na kontrole policyjne, bo przez 2 lata miałem już 6 kontroli... Zbyt duże ryzyko jest w moim przypadku, tym bardziej, że po mojej okolicy od jakiegoś miesiąca kręci się wóz do sprawdzania stanu technicznego pojazdów... Swoją droga to te przednie kierunki chyba są dobrze chronione, bo zwykle wali się kierownicą. Gorzej z tymi tylnymi, ale jak ktoś jest dobry to złamie palec nawet na czterech literach. 

- Supertermos
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 4/1/2012, 18:23
hmm z demontarzem moze byc trudno, juz z tym kombinowałem, porobiłem wsuwki tak żeby mozna wypiac i wykręcic, ale z kolei kabelek musiał byc nieco luźniej żeby dało sie to potem spiąć, no i czasami w koło mi sie wkręcały kabelki. z kolei jak pociągnąłem kabelki wyzej to bardzo trudno mi było je wpinać.
inna sprawa - poszukaj kierunków jak najkrótszych, kiedys widziałem kierunki chyba od firmy ufo, to było tylko takie łezki, wystawały moze na max 3 cm od punktu mocowania i wtedy praktycznie nie da sie ich uszkodzic
a jak juz chcesz takie normalne to kup jakies lepsze, bo zwykłe twarde 1 gleba i nie ma, z kolei tanie gumowe mogą podczas samej jazdy poodpadac
inna sprawa - poszukaj kierunków jak najkrótszych, kiedys widziałem kierunki chyba od firmy ufo, to było tylko takie łezki, wystawały moze na max 3 cm od punktu mocowania i wtedy praktycznie nie da sie ich uszkodzic
a jak juz chcesz takie normalne to kup jakies lepsze, bo zwykłe twarde 1 gleba i nie ma, z kolei tanie gumowe mogą podczas samej jazdy poodpadac

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Posty: 24
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości