Zobacz wątek - Motocykl dla początkującego

Motocykl dla początkującego

Tutaj tylko zadajemy pytania o ocenę oferty motocykla, którą sobie upatrzyłeś. Dotyczy motocykli o pojemności większej niż 125 ccm.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, rosiboj, lagiboy, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, suhy-19, Bostorn, Boshi, Black-Ghost, leff

Motocykl dla początkującego

Postprzez kovvalex » 27/12/2011, 22:53

Witam!
Niedługo kończe 18 lat ( na dniach ) i chciałbym sobie sprawić motor. Nigdy wcześniej nie miałem styczności z motorami tylko ze skuterami. Chciałbym sprawić sobie motor o pojemności 125 ccm nie większy. Do samochodów wogóle mnie nie ciągnie a od dawna zastanawiałem się nad motocyklem. Jaki motor polecacie ?
Na oku mam Honde NSR ( rocznik 98 ) i yamaha 80 ccm. Słyszałem także o Zipp Pro 125 ccm - nie wiem co o nim sądzić. Sporo osób twierdzi że to chińczyk i się psuje a inni że nie jest złym wyborem dla początkującego kierowcy. Warto kupić Zipp pro 125 ? Dlaczego tak lub nie ? Jaki Wy motocykl polecacie ? Z góry dziękuje za pomoc ! aaaa... limit to do max. 4500 zł. Znajde coś w tej cenie ?
kovvalex
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 27/12/2011, 17:56
Lokalizacja: Warszawa


Postprzez fincher » 27/12/2011, 23:39

Zrób na szybkości prawko A puki jeszcze możesz.

Sportowe 125 w 2t nie jest zbyt dobrym pomysłem. Motocykl o takiej pojemnośći szybko Ci się znudzi a awaryjność i spalanie takiego sprzętu też ma znaczenie. Przykłądowo powiem Ci żę 125 w2T spali prawie 2 razy tyle co wymieniony niżej GS
Rozejrzyj się za GS500
DragStar125>CBR125>FZS600>FZ6n
Avatar użytkownika
fincher
Bywalec
 
Posty: 822
Dołączył(a): 20/6/2011, 21:45

Postprzez JędrekZDW » 27/12/2011, 23:43

po 1 Prawo Jazdy kat A
po 2 Kawa er 5 , Honda cb 500 , Suzuki Gs 500
sc33 FireBlade
Avatar użytkownika
JędrekZDW
Bywalec
 
Posty: 958
Dołączył(a): 29/5/2008, 11:19
Lokalizacja: Zduńska Wola

Postprzez kovvalex » 28/12/2011, 17:41

Mówiłem że max 125 ccm :( większego nie kupie
kovvalex
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 27/12/2011, 17:56
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez henio12323 » 28/12/2011, 17:45

ale czemu ?

jedyna rzecz która jest na minus dla 500tek to waga. nie ma co porównywać lekkiej NSRki do ciezkiego GSa.
co do osiągów, nsr ma silnik 2T jak pewnie wiesz charakterystyka tego silnika na asfalt jest marna, moto jedzie tylko na wysokich partiach obrotów, pozatym silnik jest nerwowy i narwany. silnik z GS 500 generuje podobną ilość kucy, i nieco wiecej momentu, ale cała moc jest dostepna z dołu. wiec w praktyce na GS jeździ sie płynniej i wygodniej. co do osiągów dobra 125 w 2T bedzie szybsza od GS 500. choc jak bys sie wybrał na trase chociazby 100 km to odczujesz jak męczy sie silniczek w 125, a jak luzacko smiga sobie taki GS :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 25979
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez hubi199 » 28/12/2011, 18:45

Ty nie kupisz? Czy problem z rodzicami.

Patrząc z ekonomicznego punku widzenia, motocykl klasy 500 jest owiele bardziej opłacalny niż wymienione 125ccm.
Nawet z odsprzedażą nie powinno być takiego problemu 500, dodam, że części do gs jest mnóstwo.
hubi199
Bywalec
 
Posty: 581
Dołączył(a): 24/8/2011, 12:56
Lokalizacja: J-no

Postprzez kovvalex » 28/12/2011, 22:08

a nie będzie za ciężko jak dla początkującego się nauczyć ? nigdy nie miałem styczności z motorami : /
kovvalex
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 27/12/2011, 17:56
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez the-o » 29/12/2011, 13:09

Pięćsetki zostały stworzone do nauki i szlifowania umiejętności, więc nie powinieneś mieć z nimi problemu. Rób szybko prawko i się nie zastanawiaj.
Theo
Kawasaki ER5 -> KTM LC2
Avatar użytkownika
the-o
Świeżak
 
Posty: 173
Dołączył(a): 6/10/2011, 05:38
Lokalizacja: Starogard Gd.

Postprzez hubi199 » 29/12/2011, 13:17

Jeśli będziesz robił prawko kat. A zapewne będziesz uczył się na motocyklach 250ccm.
Więc bez problemu będziesz śmigał mógł zacząć na 500 jako pierwszy sprzęt
hubi199
Bywalec
 
Posty: 581
Dołączył(a): 24/8/2011, 12:56
Lokalizacja: J-no

Postprzez kovvalex » 29/12/2011, 23:04

Wielkie dzięki wszystkim za odpowiedzi! Pozdrawiam i szczęśliwego nowego roku!
kovvalex
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 27/12/2011, 17:56
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez tomek_gda » 30/12/2011, 00:12

Daruj sobie 125. Chłopaki wyrzej mają rację, bierz jakąś fajną 500 bo potem będziesz żałował. Moim zdaniem najfajniejsza to Honda CB500 ale jest też Suzuki GS500, i Kawa ER5.
Avatar użytkownika
tomek_gda
Świeżak
 
Posty: 361
Dołączył(a): 20/9/2010, 18:25
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez eneasz » 30/12/2011, 13:44

To zalezy kto co potrzebuje i lubi, jeden sie czuje dobrze na sportowym litrze w korku na polsprzegle lub depchac i podpierajac sie nogami zebykrecic miedzy autami a drugi woli 125 zeby 5km z a do b przejechac. Jesli chlopak, zdecydowal sie na 125 to moze poprostu niech kupi 125 bo po co mu 500 palaca 6 l/100 jak moze miec 125 i zamiast 100 robic 300 km za ta sama kase? Oczywiscie sprawa nie jest taka prosta , i czynnikow jest wiecej ale powiem po sobie, mam 125 i zawsze bede mial 125 bo dla mnie te motocykle maja sens.
eneasz
 

Postprzez Boshi » 30/12/2011, 13:49

Tylko sądząc po pierwszym poście autora, to jego pierwszy jednoślad, czyli prawdopodobnie będzie chciał gdzieś pojechać dalej co jakiś czas, dajmy choć by trasę 200 km, chyba logiczne że taka 500 miej się zmęczy i będzie większy komfort niż na 125. Nie wierzę, że autor będzie jeździł tylko i wyłącznie po mieście.
Zastrzeżenia na PW.
Avatar użytkownika
Boshi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2349
Dołączył(a): 22/7/2010, 16:21

Postprzez blondynka96 » 30/12/2011, 16:13

Chłopaki dobrze mówią, 500-set bedzie dobre. Sam tak zaczynałem i nie załuje :) Też myślałem nad czymś mniejszym, ale przekonali mnie na GPZ i dobrze ze tak sie stało:)
Avatar użytkownika
blondynka96
Świeżak
 
Posty: 313
Dołączył(a): 1/11/2010, 16:31
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Postprzez Wojciech_Moto » 1/1/2012, 16:47

Prawko zrobiłem , bo zachciało mi się jeździć skuterem takim 125-250. Wcześniejszy kontakt z moto bardzo okazjonalny i dotyczył pojazdów o pojemności 100-200.

Podczas jazd na nauce i oglądania różnych moto rzędu 125 wydawał mi się o wiele poręczniejszy niż to powyżej 400 (które oznaczało "wielki" motocykl). Bardziej zwracałem uwagę na szerokość moto niż np. na jego ciężar. Pojemność miała uboczne znaczenie.

Ostatecznie mam yamahę xj6, w której bardziej odczułem ciężar (ok. 210 kg) niż pojemność (600cm3), bo musiałem go ze trzy razy podnosić po parkingowym upadku lub przy nauce jazdy na maleńkich prędkościach.

Sądzę, że dasz sobie radę zarówno z 125 jak i 500. Weź pod uwagę:

125 jest lżejsza, ale ma to praktycznie tylko znaczenie w momencie gdy moto stoi (lub leży...). W ruchu nie odczujesz różnicy pomiędzy 125 a 500.

Podobnie wymiary - 125 jest mniej więcej tak samo długa jak większe moto.

szerokość kierownicy - bardziej zależy od typu moto (uniwersalne/torowe są węższe niż chopery/cruisery/enduro/adventure). To MA OGROMNE znaczenie w ruchu miejskim (przeciskanie się).

Moc - jeśli będziesz jechał poza uliczki (a będziesz) to 500 cm3 jest lepsze i bezpieczniejsze niż 125cm3. Dlaczego bezpieczniejsze? Bo możesz zdołać uciec w razie zagrożenia. Na 125 też możesz się rozpędzić do prędkości zabójczej (tak, i 125, i 1000 pozwala na osiągnięcie prędkości przy których niewiele zostaje z ciebie gdy ktoś zdecyduje się przeciąć twój tor) ale brak elastyczności silnika w przypadku małej pojemności nie zostawia ci wiele wpływu na twoje możliwości reakcji.

Nie wspominam o sytuacji gdy na moto siedzą dwie osoby, 125 w dwie osoby to już max możliwości moto chociaż o niebo lepiej niż skuter 50cm3 w pojedynkę.

Pewnie nadal masz wątpliwości więc przejdź się do salonu (raczej z nowymi moto) i weź na jazdę próbną dwa moto - 125 i 600 (pięćsetek nowych raczej nie ma). I wówczas zdecydujesz. W tym tygodniu ma trochę padać ale temp. rzędu 5 C więc kilka kilometrów zdołasz przejechać nawet bez zimowych rękawic. Ale spodnie i kurtka powinny być odpowiednie.

Daj znać i powodzenia!
Wojciech_Moto
Świeżak
 
Posty: 108
Dołączył(a): 23/6/2011, 21:18
Lokalizacja: Mazowsze

Postprzez kovvalex » 23/1/2012, 14:58

OK dzięki za pomoc.
Wybrałem sobie Aprilie 125 RS - słyszałem że jeden z lepszych w klasie. Stan wizualny i techniczny bardzo dobry - myśle że do nauku i na trochę dłużej starczy.
Przejechałem się nim i powiem że strasznie mi się spodobała rska. Miło się siedzi, wygodne połozenie pedałów itp.
Co sądzicie o Aprili rs 125 ? Jutro mam jechać wpłacić zaliczke!
kovvalex
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 27/12/2011, 17:56
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez macko3131 » 23/1/2012, 16:22

Spalanie RS czy innego wynalazku 2t to jest kosmos jak na taką pojemność.
Sam chciałem kupić 125 ale w końcu natrafiła się okazja zakupu fz6 N
Wcześniej przejechałem się paroma 125'tkami i stwierdziłem że kupie fz6 i najwyżej ją zablokuje.
Przez 100 km miałem lekkiego stracha ale później zgrałem się z moto i nawet nie potrzebowałem jej blokować.

Spokojnie kupuj 500 albo chociaż 250 w 4t, łatwiej się na tym uczyć niż na 125 2t którą cały czas trzeba kręcić jak głupią i pali po 7 l.
Ale i tak decyzja należy do Ciebie :P
macko3131
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 3/4/2010, 00:28

Postprzez henio12323 » 23/1/2012, 16:36

po 7 litrów na postoju :D

apka to dobry sprzęt nie raz było pisane o niej, wiec poczytaj istniejące wypowiedzi.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 25979
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN



Powrót do Oceny ofert sprzedaży.



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości




na gr