KARA ZA BRAK HOMOLOGACJI W MOTOCYKLU
Posty: 10
• Strona 1 z 1
KARA ZA BRAK HOMOLOGACJI W MOTOCYKLU
Witam mam takie pytanie bo wszystko mi się już myli, mam dowód rejestracyjny karte pojazdu ubezp motocykla enduro ,narazie nie mam podbitej pieczątki nie mam przegląda ale mam zamiar się udac i mam pyania czy termin ,,posiadac homologacje,, to znaczy miec podbitą pieczątke w dowodzie po przeglądzie czy na przeglądzie dostaje jakis swistek ze ten motór posiada homologacje? bo przeciez po samym założeniu lamp na moto nie mozna stwierdzic chyba ze sie ma homologacje(np motor bez papierów z lampami -łapie policja dostaje kare za brak homologacji) i sytuacja mam przegląd pieczątke wbitą karte pojazdu,ubezpieczenie a nie mam założonych lamp ,łapie mnie policja i co dostaje kare za brak homologacji?
- hondacr1989
- Świeżak
- Posty: 182
- Dołączył(a): 30/10/2011, 21:43
mieszasz różne sprawy
1. homologacja jest swoistym poświadczeniem, że dany pojazd spełnia normy do użytkowania oraz stanowi swoiste zezwolenie do wprowadzenia do sprzedaży, przy czym masz homologację ogólnounijna jak i poszczególne krajowe, które po zgłoszeniu stają się obowiązujące dla innych krajów unii (z wycofaniem jest analogicznie)
2. rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów i ich niezbędnego wyposażenia określa co mam mieć zamontowane oraz jakie są normy hałasu/spalin dla pojazdó użytkowanych w ruchu drogowym - nie jest to tozsame z homologacją
dlaczego: nie wszystko co jest w sprzedaży na rynku i można jeździć tym po drogach ma homologację - mam tu na myśli pojazdy klasyfikowane przez Prwo o ruchu drogowym jako "SAM", czyli w naszym przypadku wszelkiej maści motocykle customy
1. homologacja jest swoistym poświadczeniem, że dany pojazd spełnia normy do użytkowania oraz stanowi swoiste zezwolenie do wprowadzenia do sprzedaży, przy czym masz homologację ogólnounijna jak i poszczególne krajowe, które po zgłoszeniu stają się obowiązujące dla innych krajów unii (z wycofaniem jest analogicznie)
2. rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów i ich niezbędnego wyposażenia określa co mam mieć zamontowane oraz jakie są normy hałasu/spalin dla pojazdó użytkowanych w ruchu drogowym - nie jest to tozsame z homologacją
dlaczego: nie wszystko co jest w sprzedaży na rynku i można jeździć tym po drogach ma homologację - mam tu na myśli pojazdy klasyfikowane przez Prwo o ruchu drogowym jako "SAM", czyli w naszym przypadku wszelkiej maści motocykle customy
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
-
madcap - Administrator
- Posty: 5894
- Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
- Lokalizacja: wieje wiatr?
mało zrozumiałem z tej odpowiedzi,moze inaczej zapytam mam podbity przegląd ale nie mam załozonych swiateł i łapie mnie policja więc jaką kare moge maksymalnie dostac za to ze tych swiateł nie mam? i czy ta kara byłaby taka sama jakbym w ogóle dowodu rejestracyjnego nie miał?
- hondacr1989
- Świeżak
- Posty: 182
- Dołączył(a): 30/10/2011, 21:43
to za co są duże kary bo czytałem na jakims forum ze za brak ubezpieczenia po 3tys zł mozna dostac potem wyczytałem w jakies notce prawnej ze na auta 2000zł a na motocykl 500zł i dodali na forum ze pół biedy za ubezpieczenie ale za brak homologacji są mega kary [/code]
- hondacr1989
- Świeżak
- Posty: 182
- Dołączył(a): 30/10/2011, 21:43
za każdy brakujący dokument przy sobie po 50 zł (rozporządzenie w sprawie mandatów zał. 1 i 2 - jeden to punkty, drugi kasa)
to o czym przeczytałeś, to brak opłaconego ubezpieczenia
co do brakującego wyposażenia, to tak jak napisał pan_wiewiórka
w rozszerzeniu tego co napisałem
może być problem z wyposażeniem, ponieważ w przypadku importowanych moto różne kraje mają różne wymagania w stosunku do wyposażenia wymaganego do poruszania się po drogach publicznych
to o czym przeczytałeś, to brak opłaconego ubezpieczenia
co do brakującego wyposażenia, to tak jak napisał pan_wiewiórka
w rozszerzeniu tego co napisałem
może być problem z wyposażeniem, ponieważ w przypadku importowanych moto różne kraje mają różne wymagania w stosunku do wyposażenia wymaganego do poruszania się po drogach publicznych
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
-
madcap - Administrator
- Posty: 5894
- Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
- Lokalizacja: wieje wiatr?
hondacr1989 napisał(a):to za co są duże kary bo czytałem na jakims forum ze za brak ubezpieczenia po 3tys zł mozna dostac potem wyczytałem w jakies notce prawnej ze na auta 2000zł a na motocykl 500zł
O ile dobrze rozumiem to mówisz o moto w teren, które nie ma homologacji.
Nie ma homologacji to nie jest zarejestrowane, nie jest zarejestrowane to nie masz OC, nie masz OC to w przypadku kontroli masz na głowie fundusz gwarancyjny ubezpieczyciela, który faktycznie nakłada kary liczone w tysiącach (na motocykle dużo mniejsze niż na puszki, ale dalej to duży hajs).
-
Vergon - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 3302
- Dołączył(a): 24/2/2010, 10:11
- Lokalizacja: Warszawa
mam tak zwane hard enduro (wyczynówka z papierami) mam karte pojazdu ubezpieczenie,dowod rejestracyjny nie mam podbitego przeglądu ,i nie mam założonych lamp i poprostu ciekawi mnie ile dostane kary jeżeli będe po przeglądzie pojade np motocyklem na pobliski tor bez swiatel i przykładowo złapie mnie policja
- hondacr1989
- Świeżak
- Posty: 182
- Dołączył(a): 30/10/2011, 21:43
Posty: 10
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości