Problem z rozrusznikiem w GPZ 500
Posty: 5
• Strona 1 z 1
Problem z rozrusznikiem w GPZ 500
Witam. W mojej gpzecie nie działa rozrusznik, kręci jak wiertarka. Po otwarciu pokrywy magneta zauważyłem że zębatka rozrusznika jest luźna, a po naciśnięciu przycisku rozrusznik kręci nią bez oporu. Zdiagnozowano mi uszkodzone sprzęgiełko rozrusznika. Po zdjęciu magneta i pobieżnej inspekcji stwierdziłem że sprzęgiełko jest w porządku ( wszystko całe ). Co jeszcze może być problemem?
Złożyłem wszystko z powrotem do kupy, i nadal zębatka mająca za zadanie obrót wałem ma duże luzy wzdłużne. Być może brakuje jakiegoś elementu? Po zdjęciu magneta mam następujące elementy na osi wału ( w kolejności)
- klin
- podkładka 1mm
- gruba tuleja wchodząca w sprzęgło rozrusznika
- zębatka rozrusznika
Co może być przyczyną tej awari?
Złożyłem wszystko z powrotem do kupy, i nadal zębatka mająca za zadanie obrót wałem ma duże luzy wzdłużne. Być może brakuje jakiegoś elementu? Po zdjęciu magneta mam następujące elementy na osi wału ( w kolejności)
- klin
- podkładka 1mm
- gruba tuleja wchodząca w sprzęgło rozrusznika
- zębatka rozrusznika
Co może być przyczyną tej awari?
- Sante
- Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 18/12/2011, 12:14
Ja tam sie nie znam ale w samochodach zawsze jak sie rozrusznik krecil a nie przenosil rozruchu na silnik to winny byl Bendiks. Wtedy nie wbijalo rozrusznik w zebadki i nie krecil silnikiem tylko sam sie krecil.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Bendiks
"Bendiks – część rozrusznika silnika spalinowego. Bendiks to potoczna, trochÄ™ przestarzaÅ‚a nazwa "zespoÅ‚u sprzÄ™gajÄ…cego".
Składa się ze sprzęgła jednokierunkowego z zębnikiem i sprężyną. Rolą bendiksu jest połączenie rozrusznika z silnikiem spalinowym, poprzez zębate koło zamachowe, tak aby rozrusznik mógł obracać wałem korbowym silnika. Kiedy silnik spalinowy rozpocznie samodzielną pracę, bendiks uniemożliwia przeniesienie napędu z silnika na rozrusznik, co groziłoby uszkodzeniem rozrusznika."
http://pl.wikipedia.org/wiki/Bendiks
"Bendiks – część rozrusznika silnika spalinowego. Bendiks to potoczna, trochÄ™ przestarzaÅ‚a nazwa "zespoÅ‚u sprzÄ™gajÄ…cego".
Składa się ze sprzęgła jednokierunkowego z zębnikiem i sprężyną. Rolą bendiksu jest połączenie rozrusznika z silnikiem spalinowym, poprzez zębate koło zamachowe, tak aby rozrusznik mógł obracać wałem korbowym silnika. Kiedy silnik spalinowy rozpocznie samodzielną pracę, bendiks uniemożliwia przeniesienie napędu z silnika na rozrusznik, co groziłoby uszkodzeniem rozrusznika."
-
Leonneon - Świeżak
- Posty: 103
- Dołączył(a): 13/6/2010, 00:35
- Lokalizacja: Dębica
Przebicie na kablach raczej nie będzie powodem luźnej zębatki
Rozrusznik kręci wszystko pięknie tylko że wał stoi w miejscu. Sprzęgło rozrusznika jest w porządku ale zębatka cała lata nawet po dokręceniu magneta i obraca się bez oporu.

- Sante
- Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 18/12/2011, 12:14
Posty: 5
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości