błąd c41 gsx-r 1000 k3 proszę o podpowiedzi
Posty: 11
• Strona 1 z 1
błąd c41 gsx-r 1000 k3 proszę o podpowiedzi
Witam, zakupiłem niedawno gixa k3 litra... ostatnio wyskoczył mi na wyświetlaczu Fi i miga czerwona dioda sprawdziłem i to jest błąd c41 związany z pompą paliwa... tylko szkopuł w tym, że motocykl normalnie pracuje nie gaśnie, ładnie pali itp... czytając mase info w necie nie znalazłem podobnej sytuacji bo z reguły jezeli ktos ma problem z błędem C41 to motocykl nie pali bo uszkodzona jest pompa albo gaśnie... u mnie jest ok tylko nie wiem czemu od razu po przekreceniu stacyjki nie włączajac zapłonu od razu uruchamia sie pompa ... czy ktoś zna powód tego? z góry dziękuje... pozdrawiam Lolo
- zenekqa89
- Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 6/12/2011, 19:21
- Lokalizacja: lubelskie
Sprawdź najpierw przekaźnik pompy paliwa, std jest pod siedzeniem, czy go słychać, ew wymień go od razu. Zacznij od tego najprostszego. Czy jeździłeś może długo na rezerwie aż do wyczerpania paliwa? Sprawdź pompe czy działa ( na krótko) z obecnością paliwa, ew wyczyść bak.
Ostatnio edytowano 17/12/2011, 13:22 przez grunder, łącznie edytowano 3 razy
-
grunder - Mieszkaniec forum
- Posty: 2969
- Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
- Lokalizacja: LBN/Włodawa
Re: błąd c41
ok sprawdze to wszystko mam nadzieje ze dojde do problemu i go usune
- zenekqa89
- Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 6/12/2011, 19:21
- Lokalizacja: lubelskie
Re: błąd c41
grunder napisał(a):Jesteś z Lubleskiego widzę, polecam w Lublinie serwis MOTO GP, na odległość ciężko obadać, lepiej żeby ktoś to widział na realu.
tak. Nawet moto kupione w Lublinie... mam do Lublina nie całe 30km... zobacze sam to wszystko co mi proponujecie i podpowiadacie i jak nie da rady to wtedy zawioze do serwisu
- zenekqa89
- Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 6/12/2011, 19:21
- Lokalizacja: lubelskie
Re: błąd c41
cycu_rsko napisał(a):A moze po prostu pompa byla odlaczona albo cos i bleda nabilo.
pompa podłączona była... ide grzebac moze akurat cos znajde wtedy napisze co było powodem
- zenekqa89
- Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 6/12/2011, 19:21
- Lokalizacja: lubelskie
Edytuj posty, nie pisz 1 pod 2.
Kupiłeś go prywatnie czy w salonie? Można jeszcze odłączyć kleme plusową od aku, w celu zresetowania komputera, ale błąd i tak zostanie w pamięci.
Najpierw zastosuj się do moich wskazówek i daj znać czy coś pomogło
Pozdrawiam
Kupiłeś go prywatnie czy w salonie? Można jeszcze odłączyć kleme plusową od aku, w celu zresetowania komputera, ale błąd i tak zostanie w pamięci.
Najpierw zastosuj się do moich wskazówek i daj znać czy coś pomogło
Pozdrawiam
-
grunder - Mieszkaniec forum
- Posty: 2969
- Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
- Lokalizacja: LBN/Włodawa
Re: błąd c41
zbiornik wyczyszczony, pompa działa... przekaźnik ok... aku naładowany dobrze... przyczyną jest przycisk zapłonu(tak mi sie wydaje) otóż po przekreceniu stacyjki od razu włącza sie pompa tak jak bym włączył zapłon na ON i wyskakuje błąd c41 po włączeniu zapłonu cisza a jezeli najpierw włącze przycisk na On a później przekrece stacyjke wszystko ok i nie wykazuje błędu
- zenekqa89
- Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 6/12/2011, 19:21
- Lokalizacja: lubelskie
To lepiej zaprowadź do MotoGP ale najpierw ustal z nimi termin
, pewnie już im się sporo roboty narobiło na zime. Taka drobnostka to policzą mało, gorzej jak samemu będziesz naprawiał i można więcej biedy narobić niż przed.
Ale przycisk zapłonu to dla mnie usterka jest-niemożliwa.
Generalnie po przekręceniu kluczyka w stacyjce, pompa paliwa powinna a raczej musi chodzić
, bo jeśli nei słychać pompy paliwa po przekręceniu stacyjka to wina jest przekaźnika na 100%.
Swoją drogą, wymień go, dla świętego spokoju. Jak zmienisz to dopiero potem będziem myśleć co mu dolega.

Ale przycisk zapłonu to dla mnie usterka jest-niemożliwa.
Generalnie po przekręceniu kluczyka w stacyjce, pompa paliwa powinna a raczej musi chodzić

Swoją drogą, wymień go, dla świętego spokoju. Jak zmienisz to dopiero potem będziem myśleć co mu dolega.
-
grunder - Mieszkaniec forum
- Posty: 2969
- Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
- Lokalizacja: LBN/Włodawa
Wybaczcie ale musze podbić posty.
Generalnie z tym przekaźnikiem to raczej ta usterka. Zastanowiłem się również nad podciśnieniem pompy paliwa oraz membraną która w środku się znajduję. Wąż może być nieszczelny, przerwany, a membrana chodzi jak chce. Może to też być tym spowodowane że pompa paliwa non stop pracuje.
Możliwy jest również problem w sterowaniu samej pompy.
Tu przydałby się jakiś schemacik z serwisówki
Coś znalazłem ale nie jestem pewien czy to to: http://img688.imageshack.us/img688/5232/pompa1.png
Ignitor-moduł zapłonowy, na tym schemacie widać że on steruje pompą paliwa.
Jeśli przekaźnik nie zdiagnozuje usterki motocykla, można go szukać w sterowaniu pompy, bądź drobnej usterce w środku pompy paliwa.
Generalnie z tym przekaźnikiem to raczej ta usterka. Zastanowiłem się również nad podciśnieniem pompy paliwa oraz membraną która w środku się znajduję. Wąż może być nieszczelny, przerwany, a membrana chodzi jak chce. Może to też być tym spowodowane że pompa paliwa non stop pracuje.
Możliwy jest również problem w sterowaniu samej pompy.
Tu przydałby się jakiś schemacik z serwisówki
Coś znalazłem ale nie jestem pewien czy to to: http://img688.imageshack.us/img688/5232/pompa1.png
Ignitor-moduł zapłonowy, na tym schemacie widać że on steruje pompą paliwa.
Jeśli przekaźnik nie zdiagnozuje usterki motocykla, można go szukać w sterowaniu pompy, bądź drobnej usterce w środku pompy paliwa.
-
grunder - Mieszkaniec forum
- Posty: 2969
- Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
- Lokalizacja: LBN/Włodawa
Posty: 11
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości