Jakie są różnice w lampach w moto z Anglii a europejczykiem.
Posty: 12
• Strona 1 z 1
Jakie są różnice w lampach w moto z Anglii a europejczykiem.
Kto orientuje się jakie przeróbki należy wykonać w lampach przednich aby można było zrobić u nas przegląd.
Jak jest w waszych moto? Czy światło mijania jest z prawej czy lewej strony. Napiszcie jak to u Was wygląda.
Z tego co doczytałem się są żarówki jedno i dwuwłóknowe.
Kiedy świecą się, które? Czy mijania tylko z jednej strony, a w momencie przełaczenia na długie świecą obie strony?
Dzięki z pomoc i odpowiedzi!!!
PS. Kupiłem Bandita i mam mały zgryz z przeglądem.
Jak jest w waszych moto? Czy światło mijania jest z prawej czy lewej strony. Napiszcie jak to u Was wygląda.
Z tego co doczytałem się są żarówki jedno i dwuwłóknowe.
Kiedy świecą się, które? Czy mijania tylko z jednej strony, a w momencie przełaczenia na długie świecą obie strony?
Dzięki z pomoc i odpowiedzi!!!

PS. Kupiłem Bandita i mam mały zgryz z przeglądem.
Ostatnio edytowano 10/5/2007, 22:33 przez lupi, łącznie edytowano 1 raz
- lupi
- Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 10/5/2007, 13:50
- Lokalizacja: Wa-wa
to jest świetne pytanie
Pewnie mało kto się nad tym wcześniej zastanawiał, ale... ogólnie jest tak ze zawsze lampa świeci z lewej strony niżej a z prawej wyżej (w krajach o ruchu prawostronnym) z wiadomych przyczyn. W sumie nie zwrócilem uwagi czy u mnie w moto też ma to miejsce, ale w sumie powinno. Natomiast w angli napewno będzie to na odwrót, czyli w sumie motocykle/auta z takimi lampami będą oślepiały kierowców jadących z naprzeciwka.

<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R
, jest V-Strom 650 AK8 
było gsx600f, było ZX12R


-
mar111cin - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6941
- Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
- Lokalizacja: FSW (lubuskie)
tylko ma inny kształt odbłysnika tak ze bardziej oswieca lewa strone model angielski vcxyli w polsce bedzie oslepiac kierowcow z na przeciwka.
i pozatym roznia sie włac znikiem swiatel
i pozatym roznia sie włac znikiem swiatel
- fandzoilisz
- Bywalec
- Posty: 889
- Dołączył(a): 7/3/2007, 18:07
ja zostalem tylko pouczony na stacji diagnotycznej jak robilem pierwszy przeglad w polsce ZX-7R ze mam zrobic cos ze swiatlami ale i tak teraz siedze w angli wiec narazie o tym nie mysle ( gostek na stacji nie robil mi z tego powodu problemu ,powiedzial tylko ze mam zmieniec albo uwazac na policje )
ZX-7R
- vegaamen
- Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 22/4/2007, 17:13
- Lokalizacja: Bytom obecnie Doncaster
jedz na stacje diagnostyczna połozona na uboczu miast, maja mniejszy ruch i bez problemu zarejstruja. uwazaj na okregowe stacje tam najbardziej sie czepiaja (przynajmniej u mnie)
- fandzoilisz
- Bywalec
- Posty: 889
- Dołączył(a): 7/3/2007, 18:07
ja mam Fz6 fazer i po ostatnim szlifie lampe zmienialem kupilem gdzies na allegro nowke tanio i jak mi ja przyslali okazala sie wersja angielska ,
ja w jednej lampie mam mijania a w drugiej lampie dwuzarnikowa zarowe mijania i drogowe i w lampie angielskiej byly te zarowki na odwrot zalozone i gdzies wyczytalem ze jesli motor ma dwie lampy to drogowe musza byc zawsze z prawej strony i to jest glowny argument dla stacji diagnostycznej ze w wersji angielskiej jest na odwrot i wogole lustra w lampie sa tak ulozone zeby doswietlac lewa strone drogi wiecej niz prawa co w polskich warunkach bedzie powodowac oslepianie kierowcow z przeciwka
ja w jednej lampie mam mijania a w drugiej lampie dwuzarnikowa zarowe mijania i drogowe i w lampie angielskiej byly te zarowki na odwrot zalozone i gdzies wyczytalem ze jesli motor ma dwie lampy to drogowe musza byc zawsze z prawej strony i to jest glowny argument dla stacji diagnostycznej ze w wersji angielskiej jest na odwrot i wogole lustra w lampie sa tak ulozone zeby doswietlac lewa strone drogi wiecej niz prawa co w polskich warunkach bedzie powodowac oslepianie kierowcow z przeciwka
Proces ewolucji by lukas... najpierw rowerek z kolkami bocznymi pozniej normalny rowerek a dalej fz6 fazerek
-
lukas00 - Świeżak
- Posty: 156
- Dołączył(a): 23/5/2006, 00:32
- Lokalizacja: Gdynia
niewiem czy do konca macie racje z tymi swiatlami moze zalezy od modelu ja mam kawe zx7r i swiatlo mijania mam z lewej strony w sumie jest to swiatło soczewkowe, tak wiec pewnie bardziej zalezy to od modelu moto poza tym zarówno reflektor mijania jak i od swiateł drogowych mozna krecic w góre i w dól oraz w prawo i lewo przynajmniej u mnie tak jest mam moto z fracnji
zx-7r, zzr 1200, zx10r
-
sperti - Świeżak
- Posty: 53
- Dołączył(a): 30/4/2007, 21:25
- Lokalizacja: Kalisz
zależy tez od rocznika, te nowsze podobnie jak puszki swięcą nieco na prawe pobocze... więc różnica będzie
-
dawid 89 - Moderator
- Posty: 436
- Dołączył(a): 29/5/2007, 19:39
- Lokalizacja: Poznań/Połajewo/Piła
Od czasu kiedy napisałem pierwszego posta, trochę się dowiedziałem na temat budowy lampy w wersji angielskiej (Bandit600s '01).
Otóż: jak już pisaliście światło mijania zdecydowanie jest przystosowane na drogi angielskie! Wewnątrz, przed soczewką jest przesłona, która powoduje, że nasza lampa oświetls jak na rys1
Aby osiągnąć efekt jak narysunku nastepnym
należy przemieścić przesłonę, ale to już nie jast takie proste! Należałoby zdjąć przednie szkło, ale tu pojawia się problem. Całość (szkło + reszta korpusu) poza zatrzaskami sklejona jest pewnego radzaju kitem czy uszczelniaczem. I tego nie wiem jak pozbyć się.
Swiatło drogowe(długie) również posiada przesłonę tyle że zupełnie poziomo "ułożoną" i znajduje się w lampie z prawej strony.
żarówki są jednowłóknowe i raczej ze względu na przesłony i soczewki przeróbki w stylu świecą obie strony (np światło mijania), są trudne do osiągnięcia. Oczywiście tak aby nikt z narzeciwka nie obrzucał nas mięsem.
Z przykrością muszę stwierdzić, że na chwilę obecna lampa ma nieprawidłowy kąt i tak jeżdżę. W dzień nie ma to żadnego znaczenia, natomiast w nocy..., hmm Tak czy siak, będę w wolnej chwili kombinował gdyż sporo jeżdżę i wiem jak to jest dostać swiatłem po oczach.
Z przeglądem jest trochę kłopotu ale jak ktoś pisał różnie do tego podchodzą więc może komuś się poszczęści.
No, to chyba tyle...
Jeśli ktoś ma jakąś ciekawą uwagę lub pomysł odnośnie pozbycia się tego kleju pomiędzy przednim szkłem a resztą, zapraszam serdecznie do wątku.
Otóż: jak już pisaliście światło mijania zdecydowanie jest przystosowane na drogi angielskie! Wewnątrz, przed soczewką jest przesłona, która powoduje, że nasza lampa oświetls jak na rys1

Aby osiągnąć efekt jak narysunku nastepnym

Swiatło drogowe(długie) również posiada przesłonę tyle że zupełnie poziomo "ułożoną" i znajduje się w lampie z prawej strony.
żarówki są jednowłóknowe i raczej ze względu na przesłony i soczewki przeróbki w stylu świecą obie strony (np światło mijania), są trudne do osiągnięcia. Oczywiście tak aby nikt z narzeciwka nie obrzucał nas mięsem.
Z przykrością muszę stwierdzić, że na chwilę obecna lampa ma nieprawidłowy kąt i tak jeżdżę. W dzień nie ma to żadnego znaczenia, natomiast w nocy..., hmm Tak czy siak, będę w wolnej chwili kombinował gdyż sporo jeżdżę i wiem jak to jest dostać swiatłem po oczach.

Z przeglądem jest trochę kłopotu ale jak ktoś pisał różnie do tego podchodzą więc może komuś się poszczęści.

No, to chyba tyle...
Jeśli ktoś ma jakąś ciekawą uwagę lub pomysł odnośnie pozbycia się tego kleju pomiędzy przednim szkłem a resztą, zapraszam serdecznie do wątku.
Bandit 600S.
- lupi
- Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 10/5/2007, 13:50
- Lokalizacja: Wa-wa
Posty: 12
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości