Zobacz wątek - Jakie są różnice w lampach w moto z Anglii a europejczykiem.
NAS Analytics TAG

Jakie są różnice w lampach w moto z Anglii a europejczykiem.

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Jakie są różnice w lampach w moto z Anglii a europejczykiem.

Postprzez lupi » 10/5/2007, 14:09

Kto orientuje się jakie przeróbki należy wykonać w lampach przednich aby można było zrobić u nas przegląd.

Jak jest w waszych moto? Czy światło mijania jest z prawej czy lewej strony. Napiszcie jak to u Was wygląda.

Z tego co doczytałem się są żarówki jedno i dwuwłóknowe.

Kiedy świecą się, które? Czy mijania tylko z jednej strony, a w momencie przełaczenia na długie świecą obie strony?

Dzięki z pomoc i odpowiedzi!!!
:?

PS. Kupiłem Bandita i mam mały zgryz z przeglądem.
Ostatnio edytowano 10/5/2007, 22:33 przez lupi, łącznie edytowano 1 raz
lupi
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 10/5/2007, 13:50
Lokalizacja: Wa-wa


Postprzez mar111cin » 10/5/2007, 17:42

to jest świetne pytanie :D Pewnie mało kto się nad tym wcześniej zastanawiał, ale... ogólnie jest tak ze zawsze lampa świeci z lewej strony niżej a z prawej wyżej (w krajach o ruchu prawostronnym) z wiadomych przyczyn. W sumie nie zwrócilem uwagi czy u mnie w moto też ma to miejsce, ale w sumie powinno. Natomiast w angli napewno będzie to na odwrót, czyli w sumie motocykle/auta z takimi lampami będą oślepiały kierowców jadących z naprzeciwka.
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)


Postprzez lupi » 11/5/2007, 01:05

Widzę, że moje pytania zostały uznane za banalne i w odpowiedzi oczywiste.
Czy naprawdę nikt nie spotkał się z takim problemem?
Chociaż napiszcie jak sprawa wygląda w Waszych pomykaczach.

thx. :(
Bandit 600S.
lupi
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 10/5/2007, 13:50
Lokalizacja: Wa-wa

Postprzez exuprad » 12/5/2007, 12:25

Mialem okazje reperować dwa gsxr 750 06. Jeden z manchesteru drugi kupiony w salonie w polsce. Wszstko to samo, nawet numer seryjny był prawie bliźniaczy ;-)
YZF+Highway To Hell
Avatar użytkownika
exuprad
Świeżak
 
Posty: 86
Dołączył(a): 28/7/2006, 17:45
Lokalizacja: Koszalin

Postprzez fandzoilisz » 12/5/2007, 12:31

tylko ma inny kształt odbłysnika tak ze bardziej oswieca lewa strone model angielski vcxyli w polsce bedzie oslepiac kierowcow z na przeciwka.
i pozatym roznia sie włac znikiem swiatel
fandzoilisz
Bywalec
 
Posty: 889
Dołączył(a): 7/3/2007, 18:07

Postprzez vegaamen » 13/5/2007, 11:15

ja zostalem tylko pouczony na stacji diagnotycznej jak robilem pierwszy przeglad w polsce ZX-7R ze mam zrobic cos ze swiatlami ale i tak teraz siedze w angli wiec narazie o tym nie mysle ( gostek na stacji nie robil mi z tego powodu problemu ,powiedzial tylko ze mam zmieniec albo uwazac na policje )
ZX-7R
vegaamen
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 22/4/2007, 17:13
Lokalizacja: Bytom obecnie Doncaster

Postprzez fandzoilisz » 13/5/2007, 16:45

jedz na stacje diagnostyczna połozona na uboczu miast, maja mniejszy ruch i bez problemu zarejstruja. uwazaj na okregowe stacje tam najbardziej sie czepiaja (przynajmniej u mnie)
fandzoilisz
Bywalec
 
Posty: 889
Dołączył(a): 7/3/2007, 18:07

Postprzez lukas00 » 14/5/2007, 00:19

ja mam Fz6 fazer i po ostatnim szlifie lampe zmienialem kupilem gdzies na allegro nowke tanio i jak mi ja przyslali okazala sie wersja angielska ,
ja w jednej lampie mam mijania a w drugiej lampie dwuzarnikowa zarowe mijania i drogowe i w lampie angielskiej byly te zarowki na odwrot zalozone i gdzies wyczytalem ze jesli motor ma dwie lampy to drogowe musza byc zawsze z prawej strony i to jest glowny argument dla stacji diagnostycznej ze w wersji angielskiej jest na odwrot i wogole lustra w lampie sa tak ulozone zeby doswietlac lewa strone drogi wiecej niz prawa co w polskich warunkach bedzie powodowac oslepianie kierowcow z przeciwka
Proces ewolucji by lukas... najpierw rowerek z kolkami bocznymi pozniej normalny rowerek a dalej fz6 fazerek
Avatar użytkownika
lukas00
Świeżak
 
Posty: 156
Dołączył(a): 23/5/2006, 00:32
Lokalizacja: Gdynia

Postprzez sperti » 22/5/2007, 16:10

niewiem czy do konca macie racje z tymi swiatlami moze zalezy od modelu ja mam kawe zx7r i swiatlo mijania mam z lewej strony w sumie jest to swiatło soczewkowe, tak wiec pewnie bardziej zalezy to od modelu moto poza tym zarówno reflektor mijania jak i od swiateł drogowych mozna krecic w góre i w dól oraz w prawo i lewo przynajmniej u mnie tak jest mam moto z fracnji
zx-7r, zzr 1200, zx10r
Avatar użytkownika
sperti
Świeżak
 
Posty: 53
Dołączył(a): 30/4/2007, 21:25
Lokalizacja: Kalisz

Postprzez dawid 89 » 1/6/2007, 15:22

zależy tez od rocznika, te nowsze podobnie jak puszki swięcą nieco na prawe pobocze... więc różnica będzie
Avatar użytkownika
dawid 89
Moderator
 
Posty: 436
Dołączył(a): 29/5/2007, 19:39
Lokalizacja: Poznań/Połajewo/Piła

Postprzez lupi » 7/6/2007, 00:29

Od czasu kiedy napisałem pierwszego posta, trochę się dowiedziałem na temat budowy lampy w wersji angielskiej (Bandit600s '01).
Otóż: jak już pisaliście światło mijania zdecydowanie jest przystosowane na drogi angielskie! Wewnątrz, przed soczewką jest przesłona, która powoduje, że nasza lampa oświetls jak na rys1Obrazek
Aby osiągnąć efekt jak narysunku nastepnymObrazek należy przemieścić przesłonę, ale to już nie jast takie proste! Należałoby zdjąć przednie szkło, ale tu pojawia się problem. Całość (szkło + reszta korpusu) poza zatrzaskami sklejona jest pewnego radzaju kitem czy uszczelniaczem. I tego nie wiem jak pozbyć się.

Swiatło drogowe(długie) również posiada przesłonę tyle że zupełnie poziomo "ułożoną" i znajduje się w lampie z prawej strony.

żarówki są jednowłóknowe i raczej ze względu na przesłony i soczewki przeróbki w stylu świecą obie strony (np światło mijania), są trudne do osiągnięcia. Oczywiście tak aby nikt z narzeciwka nie obrzucał nas mięsem.

Z przykrością muszę stwierdzić, że na chwilę obecna lampa ma nieprawidłowy kąt i tak jeżdżę. W dzień nie ma to żadnego znaczenia, natomiast w nocy..., hmm Tak czy siak, będę w wolnej chwili kombinował gdyż sporo jeżdżę i wiem jak to jest dostać swiatłem po oczach.:(

Z przeglądem jest trochę kłopotu ale jak ktoś pisał różnie do tego podchodzą więc może komuś się poszczęści.:)

No, to chyba tyle...

Jeśli ktoś ma jakąś ciekawą uwagę lub pomysł odnośnie pozbycia się tego kleju pomiędzy przednim szkłem a resztą, zapraszam serdecznie do wątku.
Bandit 600S.
lupi
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 10/5/2007, 13:50
Lokalizacja: Wa-wa



Powrót do Motocykle



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości




na górê