Zobacz wątek - DR650SE-Wymiana oleju

DR650SE-Wymiana oleju

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, Bostorn, Miczab, leff, henio12323, rosa, cycu_rsko

DR650SE-Wymiana oleju

Postprzez max650 » 4/12/2011, 19:26

Hej
Zmieniałem dziś olej w motocyklu i popełniłem lamerski błąd :oops: - przy spuszczaniu starego oleju nie odkręciłem korka wlewu, czyli nie było odpowietrzenia, pomroczność po prostu. Nie wiem czy to miało związek, ale potem po odkręceniu dekla filtra oleju, wypłynęło go całkiem sporo i upieprzyło trochę maszynę. Czy poza tym mogą być jeszcze jakieś skutki tego działania, tzn olej mógł nie spłynąć z jakichś zakamarków, gdzie przy odpowietrzonym normalnie by spłynął?

Pozdrawiam
max650
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 4/12/2011, 19:13
Lokalizacja: Warszawa


Postprzez KAPELA911 » 4/12/2011, 19:50

Jest coś takiego jak odma, wiec nie wystapił efekt ,,nieodpowietrzenia" więc olej spłyną. nie a czym sie martwić wszystko ok.:)
Avatar użytkownika
KAPELA911
Bywalec
 
Posty: 868
Dołączył(a): 18/7/2008, 13:47
Lokalizacja: Z rajskiej benzyniarni

Postprzez henio12323 » 4/12/2011, 20:24

nie no wszystko jest ok. spłynie zawsze ale nie zawsze tak szybko jak w przypadku odkręcenia korka :P co do tego że olej pociekł z pod filtrów. gdybys uwaznie prześledził serwisówke zapewne była by tam informacja że w przypadku zalania oleju normalnie idzie ( na przykład bo nie wiem ile idzie do DR) 1.3 litra. z kolei w przypadku zmiany filtrów 1.4 litra a w przypadku całkiem suchego silnika 1.5 litra. zawsze olej zostanie w zakamarkach, w łozyskach itp. a w filterku zawsze prawie setka moze sie nazbierać i to jest norma :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 25960
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez KAPELA911 » 4/12/2011, 20:35

do henio12323, odma ma swobodny przepływ ciśnienia powietrza, nie jest wstanie się wytworzyć mniejsze cisnienie w skrzyni korbowej niż ciśnienie atmosferyczne z fizycznego punktu widzenia nie masz racj co do wolniejszego spływania oleju.
Avatar użytkownika
KAPELA911
Bywalec
 
Posty: 868
Dołączył(a): 18/7/2008, 13:47
Lokalizacja: Z rajskiej benzyniarni

Postprzez max650 » 4/12/2011, 20:46

Dzięki za pomoc:)
Ten olej z filtra mnie zaciekawił, bo przy poprzedniej wymianie było tylko kilka kropli, a teraz poleciało go sporo i sączył się jeszcze przez jakiś czas po zdjęciu filtra.
Pozdrawiam.
max650
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 4/12/2011, 19:13
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez henio12323 » 4/12/2011, 21:26

nie no wiadomo odma wyrównuje cisnienie :D ja troche źle to ująłem bo pisałem tak że gdyby nawet nie było odmy :P to by olej zleciał ale wolniej :P jak sie ma odme to czy sie odkręci korek czy nie to leci praktycznie tak samo.

co do sączenia sie - no włąsnie olej pomału spływa, olej szybciej spłynie jak jest nagrzany - dlatego niektórzy zalecają rozgrzać silnik przed spuszczaniem oleju. z kolei jak stoi w zimnym garazu bez odpalania olej jest gęsty i cieknie dłuzej :D stąd róznica :P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 25960
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez komarcc » 4/12/2011, 23:26

To są tacy, którzy wymieniają olej gdy silnik jest zimny? Ja sobie nie wyobrażam, by przed wymianą silnika nie rozgrzać, gdzieś nawet usłyszałem, że gdy olej jest gorący to ten cały syf wypłynie z silnika razem z olejem, a na zimnym też wypłynie, ale nie tyle co na rozgrzanym.
Avatar użytkownika
komarcc
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
Lokalizacja: Wieluń

Postprzez max650 » 10/12/2011, 12:24

Olej zmieniałem na ciepłym silniku:)

Mam jeszcze jedno pytanie. Na pewno wyda Wam się lamerskie, ale to moje pierwsze kroki z mechaniką i mam o tym jeszcze blade pojęcie.
Moto już odstawiłem na zimę, czytałem, że warto wlać łyżeczkę oleju do tłoka i spowodować, żeby wykonał przynajmniej 1 suw, żeby się olej rozprowadził po pierścieniach....

Czy kiedy zakręcę kołem na piątym biegu, to wtedy się coś w rozrządzie może przestawić, czy nie ma to znaczenia? I czy ro robić z wkręconą świecą?
max650
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 4/12/2011, 19:13
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez KAPELA911 » 10/12/2011, 15:26

tak można tak zrobić zalać troche oleju ale naprawde kapke dosłownie i zakręcić kołem objętnie czy z wkręconą świecą czy bez, ale bez bedzie łatwiej Ci zakręcić. rozrząd się nie poprzestawia.
Avatar użytkownika
KAPELA911
Bywalec
 
Posty: 868
Dołączył(a): 18/7/2008, 13:47
Lokalizacja: Z rajskiej benzyniarni

Postprzez max650 » 10/12/2011, 20:59

Dzięki, udało się.
Kołem dało się kręcić już na 4-ce.
Pozdrawiam.
Max
max650
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 4/12/2011, 19:13
Lokalizacja: Warszawa



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na gr