gsx600f,xj 600n,zephyr 550? Ktory wybrac?
Posty: 15
• Strona 1 z 1
gsx600f,xj 600n,zephyr 550? Ktory wybrac?
Witam.Czy ktos doradzi mi co z tej trojki jest najlepsze? Kwota jaka dysponuje to ok 6,5 tys.Prawo jazdy mam od 2 lat i przez ten czas jezdzilem gn125,wczesniej simsony,motorynki i inne WSK-i
.Przyszedl czas na cos wiekszego,caly czas myslalem nad xj ale zawrocil mi w glowie gsx,nie wiem co robic. GS,CB,GPZ odpada.Prosze o o jakies wskazowki bo sezon rozpoczety a ja siedze i przegladam allegro
,p.s jak sprawuje sie zephyr 550 bo nigdzie nie moge znalezc testu tego moto.......


-
mlody - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1350
- Dołączył(a): 10/5/2006, 20:55
- Lokalizacja: opo
Czy glupi.... nie widze w nim nic glupiego,mam pytanie wiec pisze,jesli nie masz nic do powiedzenia na dany temat to po co sie odzywasz? Chce kupic motor,nie mam fortuny wiec wole poradzic sie kogos kto ma o tym jakies pojecie, a nie kupic i plakac ze chu........owe.Rozumiem ze Ty miales kazde moto,wiesz wszystko i jestes "evil wszechmogacy" ale nie kazdy moze byc taki doskonaly-tylko zebys sie kiedys na tej pewnosci siebie nie przejechal.Tyle odemnie do Ciebie.Jesli ktos ma jakies opinie na temat xj,zephyra badz gsx'f to prosze o podzielenie sie ze mna 

-
mlody - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1350
- Dołączył(a): 10/5/2006, 20:55
- Lokalizacja: opo
Owszem bylo cos o Xj ze... "jest wieksza od gs i wolniejsza od bandita" o zepchyrze 550 nie znalazlem nic,gsx ok-bylo.Tyle ze mi chodzilo o niezawodnosc,wrazenia z jazdy i czy warto sie "bawic w te modele",sorry jesli kogos urazilem.
-
mlody - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1350
- Dołączył(a): 10/5/2006, 20:55
- Lokalizacja: opo
Dołącze się z prośbą, bo nie uważam, żeby temat był głupi! Rzeczywiście, ja też nie znalazłem wiele o Zephyrze 550, a na taki motocykl się przymierzam. Myślę też o XJ. To ma być mój pierwszy własny motor, a dzisiaj już jednym Zephirem jeździłem i muszę powiedzieć, że wydaje mi się w sam raz, może gabarytowo ciut mały (mam 194 cm), ale mimo swojej wagi bardzo przyjemnie się prowadzi i wydaje się dosyć łagodny;) Mam na myśli właściwości trakcyjne, oddawanie mocy i wyczuwalność hamulców. Co prawda nie mam za dużego porównania.
Jestem też nowy tutaj na forum i widzę, że niestety większość "wyjadaczy" nie pomoże, a tylko zbluzgają
Nazwy tematów wydają mi się bardzo czytelne, więc jak ktoś nie ma zamiaru napisać czegoś mądrego to po co wchodzi? Poprostu przykro się robi i mimo, że wkółko jest wałkowane to samo nie znam tego forum od początku tak jak i pewnie wielu innch... Mam nadzieje, że teraz nikt mnie nie pojedzie i jakoś w miłej atmosferze będzie można dołączyć do braci motocyklowej 
Jestem też nowy tutaj na forum i widzę, że niestety większość "wyjadaczy" nie pomoże, a tylko zbluzgają


- ogi
- Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 26/5/2006, 20:57
ja moge powiedzieć conieco o suzuki gsx600f, mam takie maleństwo od 1,5 miesiąca i przejechałem na nim już 2 tys km. Coprawda nie będę mógł tego porównać do żadnego innego motocykla, bo wole nie mówić czym jeździłem wcześniej. Od razu byście powiedzieli że wariat i samobójca..
Wydaje mi się że to jest najmocniejszy motocykl z tej trójki, chociaż ma tylko 86 koników. Silnik szybko wkręca się na obroty, jednak z chropotliwym charakterystycznym dla suzi dźwiękiem. Max obrotów to 13tys, czyli też chyba największe obroty z całej trójki. Silnik według mnie na początku był dość narowisty, jednak już się do niego przyzwyczaiłem i moge powiedzieć że dość spokojnie oddaje moc na koło. Nie raz przy mocnym odkręceniu na wyjściu z zakrętu koło zerwało przyczepność i był delikatny uślizg, ale idzie nad tym spokojnie zapanować, co może zrobić troche frajdy (opona o szerokośći 140 standartowa). Motocykl wybaczył mi już wiele błędów. Nie jest to narowista sportowa 600setka lecąca w góre przy dodaniu gazu.
Co do pozycji i zawieszenia, mimo że nie jest to czysty ścigacz, podciągnął bym go raczej pod miano turystyka. TO jednak pozaycja za kierownicą jest czysto sportowa (da się to odczuć :/ dodatkowo znalazłem takie opinie o nim na innych forach) kierownica jest osadzona bardzo nisko (nawet w modelu 750 jest podniesiona sporo wyżej) , i ma też krótką owiewkę, co przy moim zwroście 192 cm troche mi przeszkadza. żeby dobrze nim wymanewrować np przy wyprzedzaniu musze pochylić sie owiewke, bo inaczej jest mało sterowny (słabo skręca). Podnóżki są dość daleko z tyłu. Trzeba zwrócić też uwage na jego mase, bo mimo to że jest to tylko 600setka, to jednak waży bardzo dużo (w dowodzie mam 222kg, w różnych opisach znajduję dane od 225kg do 230kg ) czyli trzeba mieć do tego motoru podejście. to nie jest lekka sportówka. Zawieszenie natomiast jest dość twarde (posiada regulacje zarówno z przodu jak i z tyłu, jednak mimo to przód jest twardy) jak się przejechałem dwa razy na takiej drodze kocie łby/ dziury w asfalcie odcinki 5km , to rąk nie czułem. Hamulce w nim są świetne, z przodu dwie tarcze każda ma 4 tłoczkowy zacisk. Mam założone nowe klocki hamulcowe i już pare razy przy sporej prędkośći zblokowałem przednie koło używając dwóch palców (troche mocno starta przednia opona:/ ). O tyle nie wspominam, bo już mnie pare razy majtło przy hamowaniu i wole go nie używać)
Na miejscu pasażera jakoś nie śpieszy mi się żeby się tam przejechać. Jednak zauważyłem że tłumiki są dość nisko poprowadzone, a kanapa jest dużo powyżej miejsca kierowcy (dla mnie wygląda to strasznie:|) czyli nogi są w pozycji w miare wyprostowanej. Jedynie na co moge narzekać, to to że jak pasażer nie umie jeździć na motorze to przyjmuje pozycje leżącą na Tobie, i odczuwasz to na nadgarstach (nisko położona kierownica). Za to nie powinien narzekać na miejsce bo kanapa z tyłu jest dośc spora i troche nawet zagięta do góry na końcu (na szczęście
) Za to powiem że w motorze nie ma praktycznie wogle schowka(w przeciwieństwie do wersji 750, która ma dość spory), jedyne co uda sie w nim upchać to siatke na bagaż, sam zastanawiam sie jak wsadzić do niego choćby pianke do napełniania kół.
Osobiście średnio mi się w nim podoba jego owiewka, jedynie co u mnie ją ratuje to to że jest w kolorze czarnym i nie widać zbytnio jej kształtów. Natomiast jest dość dobrze skonstruowana bo w połączeniu z ciepłem silnika ogrzewa troche kolana, nie marzne już tak jak na innych wynalazkach. Przy moim wzroście 192 cm, spokojnie mieszczą mi się kolana za owiewką, musze jednak ponarzekać na zbyt krótkie lusterka, troche mało w nich widać, i na przednią owiewke która jak na mój wzrost jest troche za mała (o pasażerce już nawet nie wspominam)
Na allegro widziałem dośc dużo części do tych motorków, więc z tym raczej nie powinno być problemów. Ile to pali? przejechałem już troche kilometrów i wyszło mi niepełne 7 litrów. Kolega który ma wersje 750 mówi że to dośc dużo, bo nie powinien spalić więcej niż 6 litrów. Jednak w mojej miejscowości są dość krótkie uliczki i gaźniki przydało by się dać do regulacji. Może i te 7 litrów to więcej niż pozostałe 2 motorki, ale jednak ma troche więcej koni i jest sporo cięższy. Jestem bardzo zadowolony z jego świateł, bardzo dobrze oświetlają droge w nocy, tutaj nie ma co narzekać, wątpię żeby tamte małe okrągłe reflektory lepiej dawały sobie rade. Prowadzi się go bardzo stabilnie. Sam jak do tej pory dociągnełem go "tylko" do 180km/h, wtedy jednak dostał już troche drgań na kierownicy (na 3biegu pójdzie 170km/h , nie jest źle). Sam nie wiem ile pójdzie, ale jeden gośc z mojej miejscowość miał takiego samego i jak z nim gadałem to mówił że niecałe 240 poleci (producent podaje jakieś 220km/h). Lekko ponad 4 sekundy do setki też robią swoje i to jest sporo lepiej od pozostałych dwóch motorów.
Podsumowując, nie jest to czysty ścigacz (wersa F a nie R) jednak ma troche mocy. Trzeba uważać na jego dużą mase (jakieś 225kg) bo do tego naprawde trzeba się przyzwyczaić szczególnie przy wolnym zawracaniu (plusem jest centralna podstawka:) można nasmarować łancuch) chociaż ja w sumie jestem chucherko mam 192 cm waże jakieś 72kg, to jednak już nie sprawia mi wielkich trudności i bez problemu stawiam go na centralnej podstawce. 192cm i motor wcale nie jest na mnie za mały, to też jego plus. Stalowa rama powoduje to że dość ciężko będzie kupić model z krzywą ramą, jednak jest wytrzymalsza od aluminiowej. Minusem jest napewno mały schowek, mała przednia owiewka, i krótkie lusterka. Spalanie jakieś 7 litrów to nie jest tak tragicznie jak na olejaka.
ja nie żałuję zakupu tego motorku
po 2 tys km moc już nie jest taka straszna, a przynajmniej nauczyłem się jeździć na naprawde ciężkim motorze. (nowe kawasaki zx12r jest lżejsze)
Wydaje mi się że to jest najmocniejszy motocykl z tej trójki, chociaż ma tylko 86 koników. Silnik szybko wkręca się na obroty, jednak z chropotliwym charakterystycznym dla suzi dźwiękiem. Max obrotów to 13tys, czyli też chyba największe obroty z całej trójki. Silnik według mnie na początku był dość narowisty, jednak już się do niego przyzwyczaiłem i moge powiedzieć że dość spokojnie oddaje moc na koło. Nie raz przy mocnym odkręceniu na wyjściu z zakrętu koło zerwało przyczepność i był delikatny uślizg, ale idzie nad tym spokojnie zapanować, co może zrobić troche frajdy (opona o szerokośći 140 standartowa). Motocykl wybaczył mi już wiele błędów. Nie jest to narowista sportowa 600setka lecąca w góre przy dodaniu gazu.
Co do pozycji i zawieszenia, mimo że nie jest to czysty ścigacz, podciągnął bym go raczej pod miano turystyka. TO jednak pozaycja za kierownicą jest czysto sportowa (da się to odczuć :/ dodatkowo znalazłem takie opinie o nim na innych forach) kierownica jest osadzona bardzo nisko (nawet w modelu 750 jest podniesiona sporo wyżej) , i ma też krótką owiewkę, co przy moim zwroście 192 cm troche mi przeszkadza. żeby dobrze nim wymanewrować np przy wyprzedzaniu musze pochylić sie owiewke, bo inaczej jest mało sterowny (słabo skręca). Podnóżki są dość daleko z tyłu. Trzeba zwrócić też uwage na jego mase, bo mimo to że jest to tylko 600setka, to jednak waży bardzo dużo (w dowodzie mam 222kg, w różnych opisach znajduję dane od 225kg do 230kg ) czyli trzeba mieć do tego motoru podejście. to nie jest lekka sportówka. Zawieszenie natomiast jest dość twarde (posiada regulacje zarówno z przodu jak i z tyłu, jednak mimo to przód jest twardy) jak się przejechałem dwa razy na takiej drodze kocie łby/ dziury w asfalcie odcinki 5km , to rąk nie czułem. Hamulce w nim są świetne, z przodu dwie tarcze każda ma 4 tłoczkowy zacisk. Mam założone nowe klocki hamulcowe i już pare razy przy sporej prędkośći zblokowałem przednie koło używając dwóch palców (troche mocno starta przednia opona:/ ). O tyle nie wspominam, bo już mnie pare razy majtło przy hamowaniu i wole go nie używać)
Na miejscu pasażera jakoś nie śpieszy mi się żeby się tam przejechać. Jednak zauważyłem że tłumiki są dość nisko poprowadzone, a kanapa jest dużo powyżej miejsca kierowcy (dla mnie wygląda to strasznie:|) czyli nogi są w pozycji w miare wyprostowanej. Jedynie na co moge narzekać, to to że jak pasażer nie umie jeździć na motorze to przyjmuje pozycje leżącą na Tobie, i odczuwasz to na nadgarstach (nisko położona kierownica). Za to nie powinien narzekać na miejsce bo kanapa z tyłu jest dośc spora i troche nawet zagięta do góry na końcu (na szczęście

Osobiście średnio mi się w nim podoba jego owiewka, jedynie co u mnie ją ratuje to to że jest w kolorze czarnym i nie widać zbytnio jej kształtów. Natomiast jest dość dobrze skonstruowana bo w połączeniu z ciepłem silnika ogrzewa troche kolana, nie marzne już tak jak na innych wynalazkach. Przy moim wzroście 192 cm, spokojnie mieszczą mi się kolana za owiewką, musze jednak ponarzekać na zbyt krótkie lusterka, troche mało w nich widać, i na przednią owiewke która jak na mój wzrost jest troche za mała (o pasażerce już nawet nie wspominam)
Na allegro widziałem dośc dużo części do tych motorków, więc z tym raczej nie powinno być problemów. Ile to pali? przejechałem już troche kilometrów i wyszło mi niepełne 7 litrów. Kolega który ma wersje 750 mówi że to dośc dużo, bo nie powinien spalić więcej niż 6 litrów. Jednak w mojej miejscowości są dość krótkie uliczki i gaźniki przydało by się dać do regulacji. Może i te 7 litrów to więcej niż pozostałe 2 motorki, ale jednak ma troche więcej koni i jest sporo cięższy. Jestem bardzo zadowolony z jego świateł, bardzo dobrze oświetlają droge w nocy, tutaj nie ma co narzekać, wątpię żeby tamte małe okrągłe reflektory lepiej dawały sobie rade. Prowadzi się go bardzo stabilnie. Sam jak do tej pory dociągnełem go "tylko" do 180km/h, wtedy jednak dostał już troche drgań na kierownicy (na 3biegu pójdzie 170km/h , nie jest źle). Sam nie wiem ile pójdzie, ale jeden gośc z mojej miejscowość miał takiego samego i jak z nim gadałem to mówił że niecałe 240 poleci (producent podaje jakieś 220km/h). Lekko ponad 4 sekundy do setki też robią swoje i to jest sporo lepiej od pozostałych dwóch motorów.
Podsumowując, nie jest to czysty ścigacz (wersa F a nie R) jednak ma troche mocy. Trzeba uważać na jego dużą mase (jakieś 225kg) bo do tego naprawde trzeba się przyzwyczaić szczególnie przy wolnym zawracaniu (plusem jest centralna podstawka:) można nasmarować łancuch) chociaż ja w sumie jestem chucherko mam 192 cm waże jakieś 72kg, to jednak już nie sprawia mi wielkich trudności i bez problemu stawiam go na centralnej podstawce. 192cm i motor wcale nie jest na mnie za mały, to też jego plus. Stalowa rama powoduje to że dość ciężko będzie kupić model z krzywą ramą, jednak jest wytrzymalsza od aluminiowej. Minusem jest napewno mały schowek, mała przednia owiewka, i krótkie lusterka. Spalanie jakieś 7 litrów to nie jest tak tragicznie jak na olejaka.
ja nie żałuję zakupu tego motorku

Ostatnio edytowano 21/6/2006, 10:38 przez mar111cin, łącznie edytowano 1 raz
-
mar111cin - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6941
- Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
- Lokalizacja: FSW (lubuskie)
Heh Kaja, mam nadzieję że Ciebie nie przeraziłem
. ja zawsze w sumie tak odpowiadam, długimi frazesami, a tutaj chciałem w miare dokładnie wszystko opisać.
Jakby były jeszcze jakieś pytania dokłądnie o coś w tym motorze, to w miare możliwości postaram sie odpowiedzieć

Jakby były jeszcze jakieś pytania dokłądnie o coś w tym motorze, to w miare możliwości postaram sie odpowiedzieć

-
mar111cin - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6941
- Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
- Lokalizacja: FSW (lubuskie)





-
mlody - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1350
- Dołączył(a): 10/5/2006, 20:55
- Lokalizacja: opo
nie miałem okazji na żadnym z w/w sprzętów jeździć, ale wizualnie najbardziej mi się podoba właśnie zephir
może dlatego, że nie lubie przecinaków i plastiku... a GSX i XJ troche tego plastiku mają 



-
Bunny - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1103
- Dołączył(a): 25/1/2006, 19:31
- Lokalizacja: siÄ™: biorÄ…: dzieci: ?
Posty: 15
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości