Yamaha YZ 125 kosz i sprzęgło nie działa jak trzeba...pomocy
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Yamaha YZ 125 kosz i sprzęgło nie działa jak trzeba...pomocy
Witam wszystkich .
Jestem początkujący w mechanice motocykli krosowych ... niedawno kupiłem motocykl , więc postanowiłem posprawdzać chociaż powieszchownie co i jak tam w środku ... chciałem wymienić olej bo na luzie na wciśniętym sprzęgle minimalnie jechał... ale najpierw postanowiłem przeczyścić kosz i sprawdzić "werżnięcia" na koszu od tarczek ...werżnięcia troszkę podpiłowałem pilnikiem, kosza nie rozbierałem wyciągnąłem tylko tarczki i je przczyściłem... układałem je w kolejności tak żeby się potem nie pomylić ... po złożeniu wszystkiego i zalaniu nowego oleju (motul transoil 10/40) sytuacja jest taka że gdy motor stoi na podstawce i tylne koło jest w powietrzu , przy zapięciu czy to jedynki czy 2ujki czy 3ujki i wciśnięciu na biegu sprzęgła koło dalej jedzie , nie ma nawet minimalnej reakcji na sprzęgło... to samo gdy motor stoi na kołach i jest na biegu ,a sprzęgło jest wciśnięte ... koło stoi jak zamurowane , nie idzie ani trochę lżej ...
Długość sprężynek 42mm a powinny mieć między 38 a 40.1 ... postanowiłem trochę zrobić tak żeby sprężynki nie musiały tak mocno pracować i dałem na te śruby co wchodzą w sprężynki dodatkową podkładkę około 1.5-2 mm ale nic to nie zmieniło ... zauważyłem że jak śrubki i sprężynki są odkręcone to praca kosza jest właściwa, mianowicie gdy klapkę tą na zdjęciu
(otwórz link)
zamiast śrub i sprężynek dociskam lekko rękom, to reakcja koszy jest chyba dobra czyli jak docisne mocno kręcą się oba kosze , jak dociskam lekko to kręci się tylko wewnętrzny...
Wszystko zmienia się gdy skręcę wszystko do kupy... po prostu nie ma w ogóle pracy sprzegła (na biegu i wcisnietym sprzęgle koło stoi jak zamurowane), czyli jakby ta tarczka ze zdjęcia nie odsuwa się w ogóle i nie uwalnia tego kosza ??