PIERWSZY MOTOR - FZ6n vs GSR 600 vs Hornet - pomoc w wyborze
Posty: 32
• Strona 1 z 2 • 1, 2
PIERWSZY MOTOR - FZ6n vs GSR 600 vs Hornet - pomoc w wyborze
Witam i z góry dziękuje za pomoc, zdaje sobie sprawę że temat mało oryginalny, wraz ze wzrostem doświadczenia na forum, postaram się zaskakiwać, a teraz do rzeczy :
1. Poszukuję pierwszego motocyklu z zakresu 10 000 +/- 2 000zł.
2. Przekopałem już dużo testów, forów etc. proszę mimo to o opinie użytkowników, zwłaszcza bardziej doświadczonych i wskazanie sugerowanego zwycięzcy, bo z mojego punktu widzenia charakterystyka i przeznaczenie motocykli jest niemal tożsame.
3. Nie jeździłem żadnych z tych motocykli więc nie mam pojęcia który najlepiej zachowuje się na drodze, stąd szukam porady.
4. Przeznaczenie, głównie jako środek relaksu na podwarszawskich trasach, po intensywnym dniu na uczelni, weekendowy wypad do domu 300-400km, pewnie niezbyt często i w miarę możliwości coś większego latem, jednak chodzi głównie o przyjemność codziennego użytkowania, zdaję sobię sprawę że naked'y na dalszą turystykę nie muszą być najwygodniejsze, a ze stosem kufrów i owiewek, to już nie to samo
5. Chętnych proszę o pomoc i ograniczenie krytycznych komentarzy, podsyłam kilka linków jakie obserwowałem:
http://otomoto.pl/suzuki-gsr-2006r-gsr- ... 57742.html
http://otomoto.pl/honda-cb-hornet-600-M2827818.html
http://otomoto.pl/yamaha-fz-6-n-M2961375.html
1. Poszukuję pierwszego motocyklu z zakresu 10 000 +/- 2 000zł.
2. Przekopałem już dużo testów, forów etc. proszę mimo to o opinie użytkowników, zwłaszcza bardziej doświadczonych i wskazanie sugerowanego zwycięzcy, bo z mojego punktu widzenia charakterystyka i przeznaczenie motocykli jest niemal tożsame.
3. Nie jeździłem żadnych z tych motocykli więc nie mam pojęcia który najlepiej zachowuje się na drodze, stąd szukam porady.
4. Przeznaczenie, głównie jako środek relaksu na podwarszawskich trasach, po intensywnym dniu na uczelni, weekendowy wypad do domu 300-400km, pewnie niezbyt często i w miarę możliwości coś większego latem, jednak chodzi głównie o przyjemność codziennego użytkowania, zdaję sobię sprawę że naked'y na dalszą turystykę nie muszą być najwygodniejsze, a ze stosem kufrów i owiewek, to już nie to samo

5. Chętnych proszę o pomoc i ograniczenie krytycznych komentarzy, podsyłam kilka linków jakie obserwowałem:
http://otomoto.pl/suzuki-gsr-2006r-gsr- ... 57742.html
http://otomoto.pl/honda-cb-hornet-600-M2827818.html
http://otomoto.pl/yamaha-fz-6-n-M2961375.html
- stirlitz
- Świeżak
- Posty: 22
- Dołączył(a): 19/11/2011, 22:44
Jak chcesz bardziej ambitnie to polecam coś lekko "endurowatego" - Transalp (łatwiejsza opcja) lub TDM (trudniejsza). Przynajmniej nie będziesz się nudzić.
Jak ogarniesz te sprzęty to droga do litrowego sporta będzie stała otworem. Wiem z praktyki
Jak ogarniesz te sprzęty to droga do litrowego sporta będzie stała otworem. Wiem z praktyki

- Aimar
- Świeżak
- Posty: 109
- Dołączył(a): 5/11/2010, 09:29
- Lokalizacja: Warszawa
Aimar napisał(a):Jak chcesz bardziej ambitnie to polecam coś lekko "endurowatego" - Transalp (łatwiejsza opcja) lub TDM (trudniejsza). Przynajmniej nie będziesz się nudzić.
Jak ogarniesz te sprzęty to droga do litrowego sporta będzie stała otworem. Wiem z praktyki
Ciekawa teoria. Do sportowego litra bliżej właśnie tym sprzętom które autor tematu wymienił czyli gsr, hornet i fz6 a nie transalpowi czy tdm. Nie bardzo rozumiem też określenie "bardziej ambitnie". Co jest w nich bardziej ambitnego? Mniejsza moc? Węższe laczki? Czy może dwucylindrowe silniki?
Nie mówię że to złe sprzęty, bo są bardzo fajne. Nie rozumiem tylko Twojego toku myślenia i poproszę o jego rozwinięcie

-
tomek_gda - Świeżak
- Posty: 361
- Dołączył(a): 20/9/2010, 18:25
- Lokalizacja: Gdańsk
wszystkie co podałes to jedna klasa
kazdy rozni sie troche pozycją zasiadania , wysokością kierownicy itp.
jaki nie wybierzesz bedziesz zadowolony
ja mialem FZ6 i był dużo wygodniejszy od horneta
kazdy rozni sie troche pozycją zasiadania , wysokością kierownicy itp.
jaki nie wybierzesz bedziesz zadowolony
ja mialem FZ6 i był dużo wygodniejszy od horneta
- stareRadio
- Świeżak
- Posty: 443
- Dołączył(a): 25/8/2011, 11:57
- Lokalizacja: Dębica
Na Twoim miejscu zastanowiłbym się nad Yamahą Fz6 ale nie "N-ką"
bo bez owiewki po 300-400km możesz być lekko "zniesmaczony". Możesz też rozejrzeć się za banditem
. Tym sprzętom już bliżej do robienia tych tras.


Riders on the strom 

-
Nepri - Świeżak
- Posty: 191
- Dołączył(a): 9/3/2011, 18:30
- Lokalizacja: Warszawa
Hejka
Przez ostatnie 3 miesiące miałem ten sam problem. Myślałem i myślałem, ogladalem, czytałem i rozmawiałem z ludźmi co mają więcej doświadczenia. Mój wybór padł na Kawasaki er-6n... I to jest to. Przynajmniej dla mnie. Jeździ sie rewelacyjnie. Ma przyspieszenie spore jak na początek przygody z moto. Wygodne i nie za ciężkie. Mam 176 cm, 79kg i więc "pasuję" do motorku. Po kupnie wracałem na kołach 180km i dałem radę bez bólu i problemów. Rok 2006 kupiłem za 9800 więc cenowo też nie jest strasznie. Moim zdaniem to doskonały motorek na początek. Pasuje mi jak ulał hehe.
Pzdr
Przez ostatnie 3 miesiące miałem ten sam problem. Myślałem i myślałem, ogladalem, czytałem i rozmawiałem z ludźmi co mają więcej doświadczenia. Mój wybór padł na Kawasaki er-6n... I to jest to. Przynajmniej dla mnie. Jeździ sie rewelacyjnie. Ma przyspieszenie spore jak na początek przygody z moto. Wygodne i nie za ciężkie. Mam 176 cm, 79kg i więc "pasuję" do motorku. Po kupnie wracałem na kołach 180km i dałem radę bez bólu i problemów. Rok 2006 kupiłem za 9800 więc cenowo też nie jest strasznie. Moim zdaniem to doskonały motorek na początek. Pasuje mi jak ulał hehe.
Pzdr
- LeMarquis
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 8/11/2011, 19:52
- Lokalizacja: Rosnowo
A czy do FZ6n owiewki zainstalować nie można - fakt to już nie to samo ale zawsze można coś przykręcić jak sie zaplanuje w weekend większą trasę. A co do Kawa, to mi się po prostu średnio podoba, efekt estetyczny
I jeszcze jedno, czy taki hornet jak wskazany przeze mnie w linku nie jest już w porównaniu do yamahy i suzuki nieco "cofnięty" technologicznie ?! No ale wygladu mu odmówic nie można - tyle tylko że jest chyba zdecydowanie poważniejszy, jak na 1 motocykl ?!

- stirlitz
- Świeżak
- Posty: 22
- Dołączył(a): 19/11/2011, 22:44
stirlitz napisał(a):A czy do FZ6n owiewki zainstalować nie można - fakt to już nie to samo ale zawsze można coś przykręcić jak sie zaplanuje w weekend większą trasę. A co do Kawa, to mi się po prostu średnio podoba, efekt estetycznyI jeszcze jedno, czy taki hornet jak wskazany przeze mnie w linku nie jest już w porównaniu do yamahy i suzuki nieco "cofnięty" technologicznie ?! No ale wygladu mu odmówic nie można - tyle tylko że jest chyba zdecydowanie poważniejszy, jak na 1 motocykl ?!
hornet na pierwszy motocykl jest za mocny. Może nie od razu zaliczysz glebę, ale dużo dłużej będziesz się uczył podstaw, bo moc horneta będzie Cię sprowadzać do poziomu za każdym razem kiedy się zapomnisz. Pamiętaj, że hornet ma dokładnie ten sam silnik co cbr600, jest tylko trochę bardziej odprężony. Skoro chcesz trasek rzędu 300-400km, pomyśl może jeszcze o cbf600. Łagodniejszy sprzęt, fajna pozycja, silnik nie do zajechania.
GSX1400
-
maciejka69 - Stały bywalec
- Posty: 1091
- Dołączył(a): 4/8/2011, 12:50
- Lokalizacja: Okolice Krakowa
stirlitz napisał(a):te 300 - 400km to raczej odświętnie, głównie do jazdy "wokół komina" stąd pewnie zajawka na naked'ya ta cbf'ka całkiem ładny motocykl, hornet jest dużo mocniejszy od gsr'a czy fz6 ?
hornet jest porównywalny do gsr'a (oba około 100km i 65Nm) a mocniejszy od fz6 i cbf600 (oba około 80km i 60Nm)
Ostatnio edytowano 21/11/2011, 00:24 przez maciejka69, łącznie edytowano 1 raz
GSX1400
-
maciejka69 - Stały bywalec
- Posty: 1091
- Dołączył(a): 4/8/2011, 12:50
- Lokalizacja: Okolice Krakowa
maciejka69 napisał(a):hornet jest porównywalny do gsr'a (oba około 100km i 65Nm) a mocniejszy od fz6 i cbf600 (oba około 80km i 60Nm)
coś nie halo...
@autor - Jak uważasz, że dasz radę stu kucom, to bierz to, co Ci się bardziej podoba i co znajdziesz w lepszym stanie.
Kawasaki ZR-7S
Yamaha FZ6 FAZER
Yamaha FZ6 FAZER
- kowal_71
- Bywalec
- Posty: 885
- Dołączył(a): 12/4/2010, 13:46
- Lokalizacja: Wrocław
Nepri napisał(a):Na Twoim miejscu zastanowiłbym się nad Yamahą Fz6 ale nie "N-ką".
Yamaha FZ6 to właśnie "N"ka... Z owiewką jest FZ6 Fazer.
Nepri napisał(a):bo bez owiewki po 300-400km możesz być lekko "zniesmaczony".
Bzdury.
-
tomek_gda - Świeżak
- Posty: 361
- Dołączył(a): 20/9/2010, 18:25
- Lokalizacja: Gdańsk
kowal_71 napisał(a):maciejka69 napisał(a):hornet jest porównywalny do gsr'a (oba około 100km i 65Nm) a mocniejszy od fz6 i cbf600 (oba około 80km i 60Nm)
coś nie halo...
rzeczywiście, że z tym fazerem 600 to coś mi się popiętroliło, sorry za wprowadzenie nieumyślne w błąd. Można go jak najbardziej do horneta i gsr'a porównać, cbf 600 jest słabszy od wszystkich trzech
GSX1400
-
maciejka69 - Stały bywalec
- Posty: 1091
- Dołączył(a): 4/8/2011, 12:50
- Lokalizacja: Okolice Krakowa
maciejka69 napisał(a):kowal_71 napisał(a):maciejka69 napisał(a):hornet jest porównywalny do gsr'a (oba około 100km i 65Nm) a mocniejszy od fz6 i cbf600 (oba około 80km i 60Nm)
coś nie halo...
rzeczywiście, że z tym fazerem 600 to coś mi się popiętroliło, sorry za wprowadzenie nieumyślne w błąd. Można go jak najbardziej do horneta i gsr'a porównać, cbf 600 jest słabszy od wszystkich trzech
chyba nie pokrecilo az tak bardzo,
fazer 600 (fzs600 produkowany do 2003) mial koni 95
potem 2004 wprowadzili fz6 z silnikiem bazujacym na r6 i do 2007 byly tylko z moca 72kw/98 koni
od 2007 byly 2 wersje - standard 57kW/77koni i S2 72kw/98 koni
przynajmniej tyle mozna potwierdzic w roznych tabelkach
czyli jest sytuacja podobna jak w przypadku CB600F(Hornet) i CBF600 , podobna baza rozne moce, tylko w Hondzie roznice miedzy modelami sa wieksze
- regis440
- Świeżak
- Posty: 220
- Dołączył(a): 9/9/2010, 14:22
A jak zasadniczo na tle gsr'a i fz6n wypada hornet ?! Bedą z nim większe problemy jeśli chodzi o naukę jazdy ?? no i zasadnicze pytanie czy w tej kwocie nie lepiej zostawić horneta, bo pozostałe dwa motocykle, jak mi się wydaje są nieco świeższe technologicznie - czy nie ? wyprowadźcie mnie z błędu ? Wie ktoś może co z ABSem - jeśli chodzi o fz6n czy gsr - celuję w kwotę 10 000 - 12 000 wiec pewnie wchodza w gre modele 2004 - 2006
- stirlitz
- Świeżak
- Posty: 22
- Dołączył(a): 19/11/2011, 22:44
Z ABS-em może być ciężko w tym przedziale cenowym.
Dla twojego dobra najpierw zrób jazde próbną i odpowiedz sobie na pytanie czy mocy nie ma zadużo.
Wiadomo, po pewnym nawet r1 ma mało mocy, ale by to wykorzystać jest problem.
Skoto jesteś młody napewno odwiniesz i można się bardzo uszkodzić a wiadomo czym mocniejszy motocykl tym prawdopodobnie będziesz miał wyższe prędkości.
Co do moto
kolega ma horneta, trasy 200km raczej bezproblemu da się. Zawias ma bardzo dobry mimo braku regulacji.
Spalanie chyba najmniejsze ma gsr
Z tą cbf i banditem nie jest głupi pomysł, ale jeśli podobają ci się nakedy zacznij szukać już dziś
Dla twojego dobra najpierw zrób jazde próbną i odpowiedz sobie na pytanie czy mocy nie ma zadużo.
Wiadomo, po pewnym nawet r1 ma mało mocy, ale by to wykorzystać jest problem.
Skoto jesteś młody napewno odwiniesz i można się bardzo uszkodzić a wiadomo czym mocniejszy motocykl tym prawdopodobnie będziesz miał wyższe prędkości.
Co do moto
kolega ma horneta, trasy 200km raczej bezproblemu da się. Zawias ma bardzo dobry mimo braku regulacji.
Spalanie chyba najmniejsze ma gsr
Z tą cbf i banditem nie jest głupi pomysł, ale jeśli podobają ci się nakedy zacznij szukać już dziś

- hubi199
- Bywalec
- Posty: 581
- Dołączył(a): 24/8/2011, 12:56
- Lokalizacja: J-no
A co sądzicie o tym ?? http://otomoto.pl/yamaha-fz-fz6-fz-M2971478.html tylko o ile mnie nie myli pamięć to ta maszyna jest jeszcze bardziej "dzika" niż wymienione wcześniej. Mam ostatnio dylemat, nie chciałbym wydać kupy pieniędzy na sprzęt który za sezon trzeba bedzie wymienić, bo okaże sie stary i zużyty, albo pojemność 500 czy mniejsza się znudzi - jak wiadomo to kumuluje koszty ... powiedzcie mi tylko czy nie zrobie sobie i motocyklowi krzywdy kupując jedną z tych 600tek ?! Wiadomo dużo w tym losowości a to czy ktoś ma coś pod kopułą jak wyczytałem na forum przestaje mieć zanaczenie po kilkuset kilometrach gdy człowiek się zapomina i wierzy w swoje umiejętności ... f*ck
- stirlitz
- Świeżak
- Posty: 22
- Dołączył(a): 19/11/2011, 22:44
stirlitz napisał(a):A co sądzicie o tym ?? http://otomoto.pl/yamaha-fz-fz6-fz-M2971478.html tylko o ile mnie nie myli pamięć to ta maszyna jest jeszcze bardziej "dzika" niż wymienione wcześniej. Mam ostatnio dylemat, nie chciałbym wydać kupy pieniędzy na sprzęt który za sezon trzeba bedzie wymienić, bo okaże sie stary i zużyty, albo pojemność 500 czy mniejsza się znudzi - jak wiadomo to kumuluje koszty ... powiedzcie mi tylko czy nie zrobie sobie i motocyklowi krzywdy kupując jedną z tych 600tek ?! Wiadomo dużo w tym losowości a to czy ktoś ma coś pod kopułą jak wyczytałem na forum przestaje mieć zanaczenie po kilkuset kilometrach gdy człowiek się zapomina i wierzy w swoje umiejętności ... f*ck
wygląda bardzo fajnie, ale na pierwsze moto za mocne. Pisałem Ci już wcześniej dlaczego. Zrobisz jak chcesz
GSX1400
-
maciejka69 - Stały bywalec
- Posty: 1091
- Dołączył(a): 4/8/2011, 12:50
- Lokalizacja: Okolice Krakowa
Posty: 32
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Oceny ofert sprzedaży.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości