Zobacz wątek - Jaki płyn do układu chłodzacego???
NAS Analytics TAG

Jaki płyn do układu chłodzacego???

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Jaki płyn do układu chłodzacego???

Postprzez jakubek375 » 9/5/2007, 14:41

Witam
Ostatnio wymieniłem cały płyn chłodniczy czy ma znaczenie że to jest płyn samochodowy czy też nie? a i czy musze teraz odpowietrzyć układ chlodniczy ? 8)
"warzne to co sie ma na serca dnie"
jakubek375
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 2/5/2007, 14:11
Lokalizacja: LUBLIN


Postprzez cichy » 9/5/2007, 15:54

A jaki motocykl?
Płyn lejesz zgodnie z tym co podaje serwisówka.
Powinien być przeznaczony do chłodnic aluminiowych, jeżeli taką masz.
Najczęściej miesza się w stosunku 50/50 z wodą destylowaną.
Avatar użytkownika
cichy
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1550
Dołączył(a): 8/9/2005, 16:17
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Postprzez x_miki_x » 9/5/2007, 17:22

ja nalałem borygo, taki niebieski ;] i dobrze działa
"żyj tak, że kiedy umrzesz twoim znajomym zrobi sie przykro" | www.201.photobucket.com/albums/aa296/lu ... sterko.jpg
x_miki_x
Świeżak
 
Posty: 448
Dołączył(a): 29/10/2006, 12:38
Lokalizacja: z nienacka

Postprzez jakubek375 » 9/5/2007, 20:41

Mam Kawe GPZ 500 a czy musze w jakiś sposób odpowietrzać?
"warzne to co sie ma na serca dnie"
jakubek375
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 2/5/2007, 14:11
Lokalizacja: LUBLIN

Postprzez Wombat » 10/5/2007, 16:27

płyn nie rozróznia czy to samochod czy motocykl - zrób tak jak mowi Cichy - płyn do chłodnic alu - ja zalałem nierozcienczony przy wymianie.
Take this life I'm right here, stay a while and breath me in....... ZRXs
Avatar użytkownika
Wombat
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 951
Dołączył(a): 24/9/2006, 22:18
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Simeone » 14/5/2007, 16:08

ja kupiłem Castrola z przeznaczeniem do motocykli(ma napewno inne wlasciwosci niz samochodowy) po 12 zł za litr a samochodowy jest w podobnej cenie wiec chyba lepiej kupic płyn przeznaczony do motocykli!(skoro nie ma znacznej różnicy w cenie! I się nie martwić!
GSXR 600K5anniversary a obecnie Suzuki GSXR K6
Avatar użytkownika
Simeone
Świeżak
 
Posty: 39
Dołączył(a): 12/3/2007, 11:22

Postprzez Wombat » 15/5/2007, 06:11

Simeone napisał(a):ja kupiłem Castrola z przeznaczeniem do motocykli(ma napewno inne wlasciwosci niz samochodowy) po 12 zł za litr a samochodowy jest w podobnej cenie wiec chyba lepiej kupic płyn przeznaczony do motocykli!(skoro nie ma znacznej różnicy w cenie! I się nie martwić!



Tia ... napewno..... tylko cena taka sama hahaha....
tak sie sklada ze poza kilkoma rozwiazaniami konstrukcyjnymi typu sprzegło, skrzynia biegów... itp.... ze silnik motocyklowy to dokladnie to samo co w samochodzie.... ale gloryfikujmy dalej.... napewno :lol: ma inne właściwosci - dodaje mocy :D
Take this life I'm right here, stay a while and breath me in....... ZRXs
Avatar użytkownika
Wombat
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 951
Dołączył(a): 24/9/2006, 22:18
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Simeone » 15/5/2007, 08:28

nie twierdze że dodaje mocy tylko jeśli są płyny z przeznaczeniem do samochodów i do motocykli to wydaje mi się że coś je różni.
A ceny nie sątakie same tylko podobne!(trzeba czytać uważniej).
GSXR 600K5anniversary a obecnie Suzuki GSXR K6
Avatar użytkownika
Simeone
Świeżak
 
Posty: 39
Dołączył(a): 12/3/2007, 11:22

Postprzez MATZ » 15/5/2007, 11:36

Nie rozumiem czym miałby różnić się płyn chłodniczy do samochodu i motoru. Przecież sam płyn to tylko czynnik odprowadzający ciepło od silnika do wymiennika ciepła (chłodnicy) gdzie zostaje ochłodzony przez powietrze i tak w kółko. (monotonia układu zamkniętego ;)) Patrząc z perspektywy płynu chłodniczego, układ nie różni się absolutnie niczym od samochodowego.
MATZ
Świeżak
 
Posty: 21
Dołączył(a): 20/4/2007, 10:51

Postprzez Wombat » 15/5/2007, 17:09

Simeone napisał(a):nie twierdze że dodaje mocy tylko jeśli są płyny z przeznaczeniem do samochodów i do motocykli to wydaje mi się że coś je różni.
A ceny nie sątakie same tylko podobne!(trzeba czytać uważniej).


Tak...... rózni je nazwa... a przez to prawdopodobienstwo wyrwania okreslonego typu odbiorcy. Najczesciej nie majacego pojecia o elementranej mechanice...
Take this life I'm right here, stay a while and breath me in....... ZRXs
Avatar użytkownika
Wombat
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 951
Dołączył(a): 24/9/2006, 22:18
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Traperoso » 15/5/2007, 19:51

MATZ napisał(a):Przecież sam płyn to tylko czynnik odprowadzający ciepło od silnika do wymiennika ciepła (chłodnicy) gdzie zostaje ochłodzony przez powietrze i tak w kółko.


Nie tylko:
http://www.scigacz.pl/Obowiazki,motocyk ... a,279.html
"Nie chodzi tylko o to, aby w zimie woda nie zamarzła w chłodnicy, powodując jej rozsadzenie, lecz również o właściwości smarujące płynu chłodniczego, który smaruje występujące w wielu motocyklach pompy wodne w układzie chłodzenia. Płyn myje również silnik od środka, zapobiegając odkładaniu się nadmiaru kamienia kotłowego i innych osadów[...]"
Avatar użytkownika
Traperoso
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1645
Dołączył(a): 29/7/2006, 19:47
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Wombat » 15/5/2007, 20:52

Traperoso napisał(a):"Nie chodzi tylko o to, aby w zimie woda nie zamarzła w chłodnicy, powodując jej rozsadzenie, lecz również o właściwości smarujące płynu chłodniczego, który smaruje występujące w wielu motocyklach pompy wodne w układzie chłodzenia.


Tia... smarujace :lol: zwłaszcza....... hehehe moj nauczyciel od silników ze średniaka padł by na twarz ze smiechu...... hehehe podaj mi model i rodzaj silnika - chetnie zobacze ten z elementami smarowanymi woda...
a tak powaznie; rozbiez pompe wodna i zobacz jak jest zbudowana.... co jest na wałku po drugiej stronie simmeringa i z czym ma kontakt płyn chłodzacy a z czym nie ma... co wymaga w niej smarowania a co nie....

Traperoso napisał(a):Płyn myje również silnik od środka, zapobiegając odkładaniu się nadmiaru kamienia kotłowego i innych osadów[...]"


Nie wiem czy wiesz ale kamień kotłowy świetnie rozpuszcza nawet woda destylowana.... a jesli masz płyn do chłodnic lub nawet sama wode destylowana, to skad szanowny kolego, ci sie wezmie kamien kotłowy w silniku? chyba musiałbys zalac tam kranowki albo innej zmineralizowanej wody...... aby miało sie co tam wytrącić w postaci rzeczonego kamienia...
Owszem dopuszczam mozliwosc powstania osadów po słabych jakosciowo płynach... ale to juz naprawde dno jakies musi byc.


Traperoso... wiecej krytycyzmu - artykuły na scigaczu od strony merytorycznej... w wielu przypadkach to dno.... przykro mi to stwierdzic... ale to nie moje zdanie a przynajmniej nie tylko...
Take this life I'm right here, stay a while and breath me in....... ZRXs
Avatar użytkownika
Wombat
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 951
Dołączył(a): 24/9/2006, 22:18
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Traperoso » 15/5/2007, 22:28

Ehhh to ja juz nie wiem, skad tu czerpac takie informacje, chyba pozostaja duzo lepsze angielskie strony, albo wypowiedzi tych co sie znaja. :D:D:D Respect
Kawasaki ER5 2005
Avatar użytkownika
Traperoso
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1645
Dołączył(a): 29/7/2006, 19:47
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Wojtasmexyk » 30/8/2015, 10:19

Różnica pomiędzy samochodowym a motocyklowym jest duża! Płyn samochodowy ma temperature wrzenia 107 stopni a motocyklowy 130 stopni, wez pod uwage to ze wentylator w moto włcza sie przy 103stopniach wlewasz słąby płyn i zasyfi Ci całą chlodnice.. jakby CI sie zacia wentylator to juz całkiem lipa :) pozdrawiam :)
Wojtasmexyk
Świeżak
 
Posty: 1
Dołączył(a): 30/8/2015, 09:53

Postprzez Katje » 30/8/2015, 14:01

Śmieszne jest to, że tyle ile czytałam o płynach chłodniczych, nikt nigdy nie pisał o temperaturze wrzenia, a jedynie o temperaturze zamarzania. A może komuś się tu myli płyn chłodniczy z hamulcowym? A jeśli nie to niech kolega rozwinie temat od czego to zależy jak wysoka jest temp. wrzenia płynu chłodniczego. W instrukcji jest napisane, że układ trzeba zalać mieszanką glikolu i wody 50/50 i wsio.
Avatar użytkownika
Katje
Świeżak
 
Posty: 63
Dołączył(a): 8/7/2014, 13:21
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Glenroy » 30/8/2015, 18:39

Wojtasmexyk napisał(a):Różnica pomiędzy samochodowym a motocyklowym jest duża! Płyn samochodowy ma temperature wrzenia 107 stopni a motocyklowy 130 stopni, wez pod uwage to ze wentylator w moto włcza sie przy 103stopniach wlewasz słąby płyn i zasyfi Ci całą chlodnice.. jakby CI sie zacia wentylator to juz całkiem lipa :) pozdrawiam :)


Primo. Zgłoś się do administratora, po odbiór odznaki złotego górnika :).
Secundo. Pier...dzielisz głupoty, od 4 lat używam w motocyklu płynu Dynagel, kolega jeździ na Prestone, obydwa mają temp. wrzenia 130*C, zamarzają przy -37*C, płyn G12 jaki stosuję w samochodzie, też wrze przy 130*C, w zasadzie wszystkie obecnie stosowane płyny chłodnicze, są na bazie glikolu monoetylowego i w zasadzie wszystkie mają taką samą temp. wrzenia, nawet borygo z orlenu wrze przy 130*C, tylko nie ma dodatków konserwujących układ chłodniczy, tak więc nie pierdziel głupot i nie siej fermentu.
Pewnie nie uwierzysz też, że płyny chłodnicze można ze sobą mieszać, o olejach silnikowych nie wspominając ;).
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
Avatar użytkownika
Glenroy
Moderator
 
Posty: 2833
Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
Lokalizacja: LPU

Postprzez miki1406 » 31/8/2015, 07:52

Jak miałem wodniaki to lałem G11 niebieski zwykły płyn...
Byle wody nie lać... Niektóre sprzęty mają termostat/wentylator załączany przy 105stopniach... Woda wtedy już dawno wywala...
Imbrola faza - "Detailing" ;)
Avatar użytkownika
miki1406
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2846
Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
Lokalizacja: Skierniewice



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na gr