Zobacz wÄ…tek - Filtr powietrza. Rmz 250
NAS Analytics TAG

Filtr powietrza. Rmz 250

Enduro, Cross
_________

Filtr powietrza. Rmz 250

Postprzez matthew #3 » 14/11/2011, 18:25

Stanie siÄ™ cos jezeli wysmaruje filtr powietrza zwyklym olejem ?
Slyszalem od paru osob ze cos tam sie moze stac z silnikiem, cos mi sie zdaje ze nie mieli racji. :D
Avatar użytkownika
matthew #3
Świeżak
 
Posty: 122
Dołączył(a): 25/7/2011, 19:35


Postprzez barek253 » 14/11/2011, 18:41

zwykły olej ci nie zaschnie tak jak te specjalne i może się odstać do gaźnika
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39


Postprzez henio12323 » 14/11/2011, 18:42

cos mi sie zdaje ze mogą miec racje :) teoretycznie niektóre serwisówki zezwalają nasaczac gąbkowe filtry powietrza gęstym olejem przekładniowym SAE 80/90. ale w wyczynowych warunkach duuuuuuuuuuuużo lepszą metodą jest nasaczanie filtrów specjalnymi płynami. po 1 zaden syf sie nie przedostanie ( w przypadku zwykłego oleju bywa róznie) po 2 zrób test - nasacz jeden filtr olejem zwykłym drugi płynem. i napuść do srodka wody :D zobacz przez który woda przeleci szybciej :D i logicznie przenieś to na jazde w trudnym terenie np gdzie jest duzo kurzu
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez henio12323 » 14/11/2011, 20:36

jak przejdzie woda - to z łatwoscią przejdzie i syf :) pozatym to nie chinczyk którego uzywa sie do jazdy do kosciola tylko wyczynówka. często sprzęt ma kontakt z wodą :) a zassanie przez filtr wody to moze byc koniec dla silnika. taki płyn nie przepuszcza wody wiec ochrona jest zapewniona. na przyszłosc miej wiedze o czyms o czym piszesz ;) to dział cross/ enduro. nie chinczyki i skuterki
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez henio12323 » 14/11/2011, 20:42

słuchaj nie wiem o co ci chodzi :) w crossówkach siedze od dawna. wiem mniej wiecej co i jak. takie rzeczy jak filtry powietrza to w crossówkach norma, to sie robi co wyjazd. widziałem nie raz filtry nie nasączane, albo nasączane zwykłymi olejami. w przypadku szosówek zwykły olej sie sprawdza, bo niektóre płyny z biegiem czasu sie tak jakby wysuszają i filtry aż sie twarde robią i wtedy blokuje dopływ powietrza, nawet jak filtre jest czysty. ale crossówka smigająca w terenie powinna mieć nasączony filtr płynem. serwisówki do crossówek tylko takie polecają, do mojego np ( hard enduro, jest podany zwykły olej na asfalt, płyn do filtrów w teren) oczywiscie dla mnie mozesz nie nasączac niczym - ba! mało tego mozesz smigac bez filtra :D ale o skutki niemiłe jest łatwo :D ja tylko radze bo tak jest najlepiej :D niczego złego nie pisze :)
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Re: Filtr powietrza. Rmz 250

Postprzez MJR128 » 14/11/2011, 21:20

matthew #3 napisał(a):Stanie się cos jezeli wysmaruje filtr powietrza zwyklym olejem ?
:D


Lepiej nasączyć filtr olejem silnikowym niż pozostawić suchy.
Lepiej nasączyć filtr olejem do tego przeznaczonym, niż nasączyć olejem silnikowym.
Remonty i tuning silników, zawieszeń, tulejowanie, szlify, wymiany korbowodów, naprawa wałów. Honowanie Nicasilu. Części i akcesoria. tel. 607198003 http://WWW.MOTO-KORN.PL (otwórz link)
Avatar użytkownika
MJR128
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 847
Dołączył(a): 10/12/2006, 20:39
Lokalizacja: Ladzin/Kraków

Postprzez Bostorn » 14/11/2011, 23:15

taka prosta rada, lepiej kup tanszy w spreju płyn do nasączania niż masz nasączac zwyklym olejem, spreje są przeważnie do enduro polecane na szybko czy tam jakieś lżejsze traski, w las, a na tor motocrossowy, kurz, ciężki teren nie żałuj grosza, kup za 30 50 zł litr płynu i starczy Ci go na bardzo długi czas.

Czym lepiej zadbasz o filtr powietrza, czym rzadziej będziesz się zastanawiał dla czego motor chodzi bądź nie chodzi tak jak powinien.

zaraz po oleju w silniku w 4t bądź mieszance paliwowej w 2t najważniejszym czynnikiem chroniącym sam silnik jest filtr powietrza, dbajmy o niego a będzie się nam o wiele przyjemniej i dłużej jeździło. Zakup sobie zapasowy, miej go na wszelki wypadek, zabrudzony do prania, nasączony zakladasz i lecisz dalej.

kto nad to oszczędza ten 2x wydaje :)
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez Duriv » 15/11/2011, 08:26

senekkorzenna napisał(a):Napisałeś o sprawdzaniu filtra przepuszczając wodę przez niego,to bzdura i jakieś twoje wydumanie.
To że filtr ma być nasączony i nie tylko w crossie to każdy wie.
Największym zagrożeniem przy przejeździe przez wodę jest odpuszczenie gazu i dostanie się wody do wydechu .

Piasek w czasie, gdy jest nadany pęd, przykładowo przy 30 km/h ma podobną fizykę do wody. Jeżeli woda przechodzi, to źle. Logiczne jest, że po chwili przejdzie, ale w jakim stopniu - sprawdź sobie. Poza tym naprawiając chińczyki czy gsx'ry nie łapiesz doświadczenia praktycznego w offroadzie.. I zanim się wypowiesz, pomyśl czy mówisz logicznie i masz ku temu podstawy, bo póki co sie ośmieszasz Panie Moderatorze ;)

Pozdrawiam.
Czarny 300cc 2T.
Avatar użytkownika
Duriv
Bywalec
 
Posty: 958
Dołączył(a): 16/5/2007, 16:57
Lokalizacja: Lublin

Postprzez matthew #3 » 16/11/2011, 08:41

dlugo nie zagladalem do tematu, dzieki za wszystkie info. w Tym roku juz nie mam zamiaru jezdzic na nowy sezon na zawody wszystko sie zrobi :D
Suzuki RMZ 250
Avatar użytkownika
matthew #3
Świeżak
 
Posty: 122
Dołączył(a): 25/7/2011, 19:35

Postprzez Bostorn » 16/11/2011, 12:47

jeżeli masz śmigac w zawodach to tym bardziej nie oszczędzaj kasy na srodki tego typu.
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez Duriv » 16/11/2011, 14:39

senekkorzenna napisał(a):Duriv jak nie rozumiesz znaczenia słów to nie pisz ! co to znaczy "piasek ma taką samą fizykę jak woda?"
Może myślałeś o konsystencji? a to też bzdura.
Piasek zostanie zatrzymany na filtrze powietrza a woda spokojnie przesiÄ…knie.
Jeżeli płyn nie będzie przesiąkał przez filtr powietrza to powstanie efekt jazdy na ssaniu i to zgasi silnik.
Oczywiście zdanie w którym napisałeś że pisze głupoty traktuję jaklo osobista wycieczkę :x i właśnie to że naprawiam i serwisuje motocykle pozwala mi ocenić fachowość wypowiedzi .
Gimnazjum to za mało aby rozumieć mechanikę i fizykę o której wspomniałeś :lol: :lol: :lol:


hahaha dobre ^_^ :lol: :lol: :lol: :twisted: :twisted:Bostorn :D


Ludziom z gimnazjum to ja odpłatnie udzielam korepetycji. Zanim cokolwiek powiesz, poczytaj o fizyce materiałowej, czego w GIMNAZJUM nie ma. Polecam książkę Begg'a. Co mam na myśli : nawet j*ny filtr powietrza nie zatrzyma piasku, jeśli nie jest dobrze nasmarowany. To miał na myśli Heniek.
Nie wymądrzaj się ponad swój poziom, proszę ;). To, że jesteś mechanikiem z zawodu nie oznacza że inni nie mogą mieć racji w tym co mówią. Nie zrozum mnie źle, zaleciało mi trollingiem i poczułem głęboką potrzebę zgaszenia Cię :lol:
Pozdrawiam!
Ostatnio edytowano 16/11/2011, 14:43 przez Duriv, łącznie edytowano 2 razy
Czarny 300cc 2T.
Avatar użytkownika
Duriv
Bywalec
 
Posty: 958
Dołączył(a): 16/5/2007, 16:57
Lokalizacja: Lublin

Postprzez matthew #3 » 16/11/2011, 14:39

wiesz, mam ta rmz miesiac, filtr raz czyscilem, bo rzadko jezdze, na zime sie we wszystko zaopatrze, ale narazie to juz tak sobie odpuszcze, bo koniec sezonu, cala zime czekac ; / jakos trzeba :D
Suzuki RMZ 250
Avatar użytkownika
matthew #3
Świeżak
 
Posty: 122
Dołączył(a): 25/7/2011, 19:35

Postprzez Bostorn » 16/11/2011, 16:44

Zima jest idealnym czasem na jakieś remonty, przeglądy, zakupy części i przygotowywanie się do nowego sezonu, jeśli nie bd już jeździł to sprawdź poziom oleju w skrzyni, jego stan, jak mocno zasyfioiny to wymien na jakis tani, nawet za 15 20zł, bo i tak nie bd jeździł, a potrzebny jest tylko do zakonserwowania skrzyni, sprzęgła no i lekkiego przepalania maszyny zimą, dodatkowo wypierz filtr powietrza, nasącz porządnie i załóż i niech tak czeka do wiosny, lancuch nasmaruj, umyj dokladnie motorek, dobrej mieszanki zrób, zalej z 2 3 literki aby było na odpalanie, możesz dac troszkę więcej oleju, aby pod czas przepalania dobrze cylek przesmarowało


zimą się konserwuje, naprawia i przygotowuje maszyny do wiosny+ trening ciała, biegi, silownia itp itd :)
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez domin195 » 16/11/2011, 17:59

moim zdaniem głupotę heniek napisałeś z tym sprawdzaniem filtra przepuszczając przez niego wodę. woda przeleci przez niego tak samo jak powietrze. oczywiście nie chodzi tu o pochlapanie nasączonego filtra wodą bo wtedy to oczywiście zatrzyma tę wodę ale o np. podstawienie filtra pod kran nawet przy małym strumieniu. woda po chwili przeleci. filtr ma zatrzymywać brud, kurz itd. a nie wodę. jak by nie przepuszczał wody to nie przepuszczał by również powietrza i silnik by nie chodził, proste. jak chcesz uszczelnić przed wodą to sobie dorób snorkle jak w quadzie i jeździj.

filtr powietrza trzeba nasączać specjalnym olejem ponieważ ma on inną konsystencję i brud się do niego przykleja.
SUZUKI DR 350se => na 3 z gazu idzie na koło
domin195
Świeżak
 
Posty: 420
Dołączył(a): 13/3/2011, 21:14

Postprzez Duriv » 16/11/2011, 18:13

domin195 napisał(a):moim zdaniem głupotę heniek napisałeś z tym sprawdzaniem filtra przepuszczając przez niego wodę. woda przeleci przez niego tak samo jak powietrze. oczywiście nie chodzi tu o pochlapanie nasączonego filtra wodą bo wtedy to oczywiście zatrzyma tę wodę ale o np. podstawienie filtra pod kran nawet przy małym strumieniu. woda po chwili przeleci. filtr ma zatrzymywać brud, kurz itd. a nie wodę. jak by nie przepuszczał wody to nie przepuszczał by również powietrza i silnik by nie chodził, proste. jak chcesz uszczelnić przed wodą to sobie dorób snorkle jak w quadzie i jeździj.

filtr powietrza trzeba nasączać specjalnym olejem ponieważ ma on inną konsystencję i brud się do niego przykleja.


Woda ma większą gęstość od powietrza. Przejść przejdzie, ale jeśli jest olej - w mniejszym stopniu, wolniej. Tu chodzilo o doswiadczenie czy olej cos daje czy nie, a kilka osob zle to zinterpretowalo ;p
Czarny 300cc 2T.
Avatar użytkownika
Duriv
Bywalec
 
Posty: 958
Dołączył(a): 16/5/2007, 16:57
Lokalizacja: Lublin

Postprzez domin195 » 16/11/2011, 21:49

ok, rozumiem, ale

jak przejdzie woda - to z łatwoscią przejdzie i syf


heniek tak to napisał jak by woda w ogóle nie mogła przejść. wiadomo że jak filtr nie nasączony to jak polejesz wodą z kranu to przeleci wszystko a jak nasączony to część wody spłynie z niego a część przesiąknie przez filtr jednak przepuści wodę i nie będzie tak jak napisał heniek że woda nie przeleci.

mam nadzieję że autor zrozumiał. do nasączania filtrów używa się specjalnych środków i koniec. nie ma co dalej ciągnąć tego tematu.
SUZUKI DR 350se => na 3 z gazu idzie na koło
domin195
Świeżak
 
Posty: 420
Dołączył(a): 13/3/2011, 21:14

Postprzez matthew #3 » 16/11/2011, 22:37

bostorn mam wlasnie taki sam zamiar jak opisales wyzej :D
@up tak zrozumialem, dzieki za rady :D jutro mycie i pucowanie na zime.
siema :D
Suzuki RMZ 250
Avatar użytkownika
matthew #3
Świeżak
 
Posty: 122
Dołączył(a): 25/7/2011, 19:35

Postprzez Duriv » 16/11/2011, 22:44

Czyli zarówno ja jak i on mieliśmy rację.
Poza tym nie zasłużyłem na warna PANIE MODERATORZE. Mścij się, ale nie na mnie ;)
Jedyna osoba ktora spamowala byles Ty senek, przykra prawda. Przyznaj sie ;) Podbudowywujesz sie tym.
Apropo filtra : Chyba temat już możemy uważać za zamknięty, i prosze BOSTORNA o zamknięcie go.

i myślisz że się Ciebie posłucham?^_^ autor tematu sam napisał że wszystko zrozumiał, znowu nabijasz posty na siłe :0 Bostorn
PS: ostrzegam,piszesz nie na temat, a to prowadzi do warna, więc uważaj, i nie podniecaj się tak :)
Czarny 300cc 2T.
Avatar użytkownika
Duriv
Bywalec
 
Posty: 958
Dołączył(a): 16/5/2007, 16:57
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Bostorn » 17/11/2011, 00:14

wszystko jasne, więc zamykamy :)
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Następna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości




na górê