Husaberg FE 450 - regulacja zaworow
Posty: 9
• Strona 1 z 1
Husaberg FE 450 - regulacja zaworow
Witam. Od 3miesiecy jestem posiadaczem Husaberga FE450 z 2004r. Moto spisuje sie zajebiscie, jestem max zadowolony. Nadszedl czas na regulacje zaworów, bylem u mechanika i podał kowotę 250 za zregulacje, 50 za okrsowe sprawdzanie. Dajcie znac czy to rozsądne kwoty?
Zamierzam nauczyć się to robić sam i może ma ktoś jakiegoś manuala z instrukcją regulacji?
Wiecie może czy w bergu występują płytki czy to standardowa regulacja?
Jaki szczelinomierz powinienem kupić ( wiem, ze motocyklowy - czy standardowy z allegro za 30 zł sprawdzi się?)
Może ktoś podpowie na co zwracać szególna uwagę by sprzęt posłużył jak najdłuzej..?
Na dzień dzisiejszy (jazda enduro po lesie i łąkach) wymieniam olej i filtr co 20mth, co kilka wyjazdów piorę i nasączam filtr powietrza (co 2-3 wyjazdy).
Może ktoś z was ma taki sprzęt - jakiego przebiegu/ilu mth mogę się doczekać przy odrobinie szczęscia i zachowaniu podstawowych czynności serwisowych? Co jaki czas należałoby wymienić podzespoły eksploatacyjne silnika/remoncik?
Zamierzam nauczyć się to robić sam i może ma ktoś jakiegoś manuala z instrukcją regulacji?
Wiecie może czy w bergu występują płytki czy to standardowa regulacja?
Jaki szczelinomierz powinienem kupić ( wiem, ze motocyklowy - czy standardowy z allegro za 30 zł sprawdzi się?)
Może ktoś podpowie na co zwracać szególna uwagę by sprzęt posłużył jak najdłuzej..?
Na dzień dzisiejszy (jazda enduro po lesie i łąkach) wymieniam olej i filtr co 20mth, co kilka wyjazdów piorę i nasączam filtr powietrza (co 2-3 wyjazdy).
Może ktoś z was ma taki sprzęt - jakiego przebiegu/ilu mth mogę się doczekać przy odrobinie szczęscia i zachowaniu podstawowych czynności serwisowych? Co jaki czas należałoby wymienić podzespoły eksploatacyjne silnika/remoncik?
- us07
- Świeżak
- Posty: 19
- Dołączył(a): 1/10/2011, 21:06
skąd kolego jesteś? jak z okolic lublina to pomożemy, coś ogarnąc ew dogadali bysmy się co do takich pierdół, i cena jest stanowczo zbyt wysoka
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
-
Bostorn - Moderator
- Posty: 5511
- Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
- Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
Jestem z Leszna miedzy Poznaniem a Wroclawiem wiec niestety Lublin to dla mnie drugi koniec Polski. Chetnie "przyjąblym" kilka lekcji gararzowego grzebania przy swoim sprzęcie a przy grubszych tematach oddałbym sprzęt do kogoś kto grzebie nie tylko dla kasy ale i dla przyjemności (robiąc to dobrze a nie tylko szybko,szybko, siano i nastepny prosze...). Na dzien dzisiejszy zostają mi ubogie dot. Husabega instrukcje w necie i porownywanie ich z instrukcjami KTM-a - częsć tematów jest dość podobna.
- us07
- Świeżak
- Posty: 19
- Dołączył(a): 1/10/2011, 21:06
ok w serwisówce jest napisane co ile km/mth wymiana którego podzespołu - i tu moje pytanie czy faktycznie trzymać się tego co tam napisane... Jazdz amatorska różni się od wyczynowej, jazda po torze od jazdy po lasach...Olej i filtry spoko ale czy wymianę tłoka i pozostałych części silnika należy wykonywać faktycznie w podawanych czasookresach? Czy bledem jest podejście: wymina oleju, filtrów i regulacja zaworów jak serwisówka każe a tematy wymainy podzespołów silnkia wtedy jak zużycie będzie już widoczne/słyszalne czy też jak silnik nie będzie już domagał..?
- us07
- Świeżak
- Posty: 19
- Dołączył(a): 1/10/2011, 21:06
http://chomikuj.pl/godzillaaaa/Motoryzacja tutaj powinieneś znaleźć.
Z mojego doświadczenie wiem że lepiej jak byś kupił bardziej rozbudowany a mianowicie wszystkie standardowe listki + dodatkowo 0.01mm , 0.02mm ,0.03mm , 0,04mm i powinno być git. nigdy nie oddawałem do mechanika sam niedawno po raz pierwszy regulowałem płytkowo (jest trochę trudniej niż w standardowej regulacji)
z tego co widzÄ™ jest tam standardowa regulacja
Z mojego doświadczenie wiem że lepiej jak byś kupił bardziej rozbudowany a mianowicie wszystkie standardowe listki + dodatkowo 0.01mm , 0.02mm ,0.03mm , 0,04mm i powinno być git. nigdy nie oddawałem do mechanika sam niedawno po raz pierwszy regulowałem płytkowo (jest trochę trudniej niż w standardowej regulacji)
z tego co widzÄ™ jest tam standardowa regulacja
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
-
kris514 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2411
- Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
- Lokalizacja: Kielce
druga sprawa to zaleznosc jakie są czesci. bo serwisówka mówi o oryginalnych, jak miałes zmieniane to czasy moga sie zmienic. trzymaj sie serwisówki, a na pewno nie bedzie źle. z kolei podczas kazdej kontroli sprawdzasz czy luzy duzo odstajączy nie. jak co miesiąc np wychodzi ci spora róznica to rób serwis co niecały miesiac
a jak po miesiącu róznicy nie ma to przedłuż czas bo bez sensu rozbierac moto 


KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Posty: 9
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości