Zobacz wątek - Jaki motocykl szosowy do 12 tys zł?

Jaki motocykl szosowy do 12 tys zł?

Tutaj tylko zadajemy pytania o ocenę oferty motocykla, którą sobie upatrzyłeś. Dotyczy motocykli o pojemności większej niż 125 ccm.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, rosiboj, lagiboy, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, suhy-19, Bostorn, Boshi, Black-Ghost, leff

Jaki motocykl szosowy do 12 tys zł?

Postprzez Papierek93 » 9/11/2011, 08:36

Chce kupić swój pierwszy motocykl ale nie wiem jaki wybrać. Będę kupował gdzieś w zimie zeby już na wiosnę jeździć. Wcześniej jeździlem 3 lata na 80cc i teraz chcialbym jakiś z klasy 600. Tylko nie wiem jaki wybrać bo mało o nich wiem. Jestem dość niski(176cm) i lekki(65). W sumie to możecie mi powiedzieć coś o tych motorkach?- Bandit600, GSR600, Hornet600, Er6. W sumie wszystkie są dość fajne i obojętne mi czy wydam na motor 6 tysiecy czy 12. Tylko nie wiem czy opłaca sie kupować na pierwszy raz takie drogie moto. Wie ktoś może ile palą te motocykle?
Papierek93
Świeżak
 
Posty: 22
Dołączył(a): 13/10/2008, 16:11


Postprzez tomek_gda » 9/11/2011, 09:04

Opcja rozsądna:
- Kawa ER6 + ewentualnie Bandyta

Opcja mniej rozsądna:
- Honda Hornet + suzuki gsr

Czy się opłaca czy nie to już indywidualna sprawa. Jeżeli interesujesz się motocyklami i masz zamiar jeździć nimi dłużej i nie jest to tylko chwilowa zajawka to jak najbardziej się opłaca. Gorzej jeżeli zgruzujesz sprzęta po 2 tygodniach, wtedy można powątpiewać w opłacalność zakupu, ale tego nikt nie przewidzi. Za 12K kupisz już coś fajnego np. Horneta z lat od 2004 w dół.
Jeżeli zdecydujesz się na opcję rozsądną to zarówno kawa jak i bandyta będą ok, chociaż bandit jest o kilkadziesiąt kilogramów cięższy, no i jakoś silnik kawy wydaje mi się ciekawszy pomimo tego że to 2 cylindry.
W przypadku opcji mniej rozsądnej to celuj raczej w horneta, jest na rynku zdecydowanie dłużej od GSR i dał się poznać jako maszyna niezawodna, mało awaryjna i dobrze dopracowana. Niektórzy mówią że największą zaletą horneta jest to że nie ma wad i coś w tym jest.

Edit:
Jeszcze apropo spalania. Jeżeli zależy Ci na niskim spalaniu to tutaj wygrywa kawa ER6. Spala najmniej co nie znaczy że jest najbardziej zamulona, do 150 zbiera się bardzo sprawnie. Hornet spala od 5,8l w górę. Jaka będzie górna granica zależy od stylu jazdy ale przy dynamicznej jeździe (bo ciężko tym jeździć powoli i osiągnąć te 5,l) spali koło 7-7,5 litra. GSR ma pewnie podobnie z racji takiej samej mocy, natomiast jeśli chodzi o bandyte to nie wiem, ale można się domyślać że porównywalnie z Hornetem lub nieco mniej.
Avatar użytkownika
tomek_gda
Świeżak
 
Posty: 361
Dołączył(a): 20/9/2010, 18:25
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez Czester » 10/11/2011, 00:03

Bandit koło 6 łyka średnio.
Wypadki chodzą po ludziach, ludzie po wypadkach nie zawsze.
Avatar użytkownika
Czester
Administrator
 
Posty: 4649
Dołączył(a): 23/5/2009, 05:14
Lokalizacja: Suwałki

Postprzez methanex » 11/11/2011, 21:32

nie ma opcji żeby bandit łykał koło 6 :) od 6 w górę ... Po miesiącu obcowania z tą maszyną to 7 litrów , ale i tak przeważnie 8-8.5. Ten motocykl aż sie prosi o 10k rpm obrotów ;)
Avatar użytkownika
methanex
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 11/11/2011, 21:24
Lokalizacja: Siedlce

Postprzez motoluka » 11/11/2011, 21:34

methanex napisał(a):nie ma opcji żeby bandit łykał koło 6 :) od 6 w górę ... Po miesiącu obcowania z tą maszyną to 7 litrów , ale i tak przeważnie 8-8.5. Ten motocykl aż sie prosi o 10k rpm obrotów ;)


Średnio łyka 6-6.5L koniec kropka ;-)
Avatar użytkownika
motoluka
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 17/5/2011, 18:53
Lokalizacja: Europe

Postprzez methanex » 11/11/2011, 21:43

hehe, przy spalaniu rzędu 6-6.5l ten motocykl w ogóle nie jedzie :) takie spalanie uzyskuję się nie przekraczając 6-7 tysiąca obrotów :)
Avatar użytkownika
methanex
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 11/11/2011, 21:24
Lokalizacja: Siedlce

Postprzez motoluka » 11/11/2011, 21:52

Bo ten motocykl ogólnie słabo jeździ. To ciężka krowa, ale zważ na to, że kolega jest początkujący dla niego to realne spalanie. Żeby palił 8-8.5L to trzeba go męczyć na maksa.
Avatar użytkownika
motoluka
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 17/5/2011, 18:53
Lokalizacja: Europe

Postprzez methanex » 11/11/2011, 21:59

ooo , kolego nie zgodzę się z Tobą . "ciężka krowa" ?? Chyba na bandycie nie jeździłeś. hornet jeden z lepszych 600tek w tej klasie , lekki 176kg i dosyć niezła moc 98km. w mieście nie ma sobie równych. kawa, bandit czy fz6 nie mają szans ;) i nie polecam dla początkujących bo może zaskoczyć ;)
Avatar użytkownika
methanex
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 11/11/2011, 21:24
Lokalizacja: Siedlce

Postprzez C-bool » 11/11/2011, 22:11

methanex napisał(a):hornet jeden z lepszych 600tek w tej klasie , lekki 176kg i dosyć niezła moc 98km. w mieście nie ma sobie równych. kawa, bandit czy fz6 nie mają szans ;)

Przebijam. SV 650, 169 kg 72 KM ale w V2. W mieście kiedy horneta trzeba męczyć ponad 10k rpm. SV już przy połowie z tego zdrowo idzie.

PS: Sory, że ja znowu o SV :roll:
GS500F --> SV650S --> Bandit 600N --> XV535 Virago
Avatar użytkownika
C-bool
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2915
Dołączył(a): 23/8/2007, 21:26
Lokalizacja: Poznań

Postprzez motoluka » 11/11/2011, 22:15

methanex napisał(a):ooo , kolego nie zgodzę się z Tobą . "ciężka krowa" ?? Chyba na bandycie nie jeździłeś. hornet jeden z lepszych 600tek w tej klasie , lekki 176kg i dosyć niezła moc 98km. w mieście nie ma sobie równych. kawa, bandit czy fz6 nie mają szans ;) i nie polecam dla początkujących bo może zaskoczyć ;)


Owszem jeździłem i to nie dwie godziny. Bandyta to jak na swoją klasę i silnik, ociężała krowa moim zdaniem. Mówimy oczywiście o Suzuki Bandit.
Avatar użytkownika
motoluka
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 17/5/2011, 18:53
Lokalizacja: Europe

Postprzez methanex » 11/11/2011, 22:19

C-bool napisał(a):
methanex napisał(a):hornet jeden z lepszych 600tek w tej klasie , lekki 176kg i dosyć niezła moc 98km. w mieście nie ma sobie równych. kawa, bandit czy fz6 nie mają szans ;)

Przebijam. SV 650, 169 kg 72 KM ale w V2. W mieście kiedy horneta trzeba męczyć ponad 10k rpm. SV już przy połowie z tego zdrowo idzie.

PS: Sory, że ja znowu o SV :roll:


zgadza się , vka idzie z dołu , co w mieście jest bardzo przydatne . Tylko wiadomo jak to jest z opinią o Sv i jej awaryjnością (silnik v2).

@motoluka, myślałem , że wypowiadasz sie o hornecie ;) sry
Avatar użytkownika
methanex
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 11/11/2011, 21:24
Lokalizacja: Siedlce

Postprzez motoluka » 11/11/2011, 22:21

Nie nie no skąd Hornet to bardzo sprytny, że tak powiem motocykl ;-) A V-ka w mieście jak dla mnie rządzi.
Avatar użytkownika
motoluka
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 17/5/2011, 18:53
Lokalizacja: Europe

Postprzez sunspire13 » 13/11/2011, 09:56

methanex napisał(a):
C-bool napisał(a):
methanex napisał(a):hornet jeden z lepszych 600tek w tej klasie , lekki 176kg i dosyć niezła moc 98km. w mieście nie ma sobie równych. kawa, bandit czy fz6 nie mają szans ;)

Przebijam. SV 650, 169 kg 72 KM ale w V2. W mieście kiedy horneta trzeba męczyć ponad 10k rpm. SV już przy połowie z tego zdrowo idzie.

PS: Sory, że ja znowu o SV :roll:


zgadza się , vka idzie z dołu , co w mieście jest bardzo przydatne . Tylko wiadomo jak to jest z opinią o Sv i jej awaryjnością (silnik v2).

@motoluka, myślałem , że wypowiadasz sie o hornecie ;) sry


mozesz napisac cos wiecej o awaryjnosci Sv-ek?
sunspire13
Świeżak
 
Posty: 26
Dołączył(a): 2/10/2011, 09:36

Postprzez Papierek93 » 13/11/2011, 11:18

o czyli widzę że V2 na początek nie brać na pewno .
Czyli że albo bandit albo hornet. Ale chyba wybiore horneta bo bandit troche staro wygląda. I wgl honda to honda. Może dużo nie będize spalał.
Papierek93
Świeżak
 
Posty: 22
Dołączył(a): 13/10/2008, 16:11

Postprzez C-bool » 13/11/2011, 12:08

methanex napisał(a):Tylko wiadomo jak to jest z opinią o Sv i jej awaryjnością (silnik v2).

Pomijając już to, że jak kto dba tak ma, to "awaryjne" to mogą być SV przed 2003 rokiem, więc proszę nie wprowadzać w błąd.

Papierek93 napisał(a):Ale chyba wybiore horneta bo bandit troche staro wygląda.

Nie staro, ale klasycznie :P

Papierek93 napisał(a):I wgl honda to honda.

Jak słysze ten tekst... :roll:
Chąda to chąda. Psuje się jak każdy inny motocykl.

Papierek93 napisał(a):Może dużo nie będize spalał.

Może :lol:
GS500F --> SV650S --> Bandit 600N --> XV535 Virago
Avatar użytkownika
C-bool
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2915
Dołączył(a): 23/8/2007, 21:26
Lokalizacja: Poznań

Postprzez fincher » 13/11/2011, 12:38

O spalaniu to musisz pogadać z prawą ręką.
Jak twoja prawa ręka jest szalona i lubi odkręcać to twój portfel nie będzie żył z nią w zgodzie :)
DragStar125>CBR125>FZS600>FZ6n
Avatar użytkownika
fincher
Bywalec
 
Posty: 822
Dołączył(a): 20/6/2011, 21:45

Postprzez tomek_gda » 13/11/2011, 14:10

To bierz Horneta i ciesz się jazdą a na paliwo nie patrz bo spali tyle ile wlejesz, czasami szybciej czasami wolniej ale zawsze w granicach 6,5-7,5 litra. Może nieco więcej ale kto by się tym przejmował :lol:
Avatar użytkownika
tomek_gda
Świeżak
 
Posty: 361
Dołączył(a): 20/9/2010, 18:25
Lokalizacja: Gdańsk



Powrót do Oceny ofert sprzedaży.



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości




na gr