[Motocykle egzotyczne - spostrzeżenia] Elektryczne Su
Posty: 59
• Strona 2 z 3 • 1, 2, 3
Bez szybszego rozwoju ogniw nie ma szans na pojazdy elektryczne.
Inną kwestią jest brak źródeł czystej energii, to że coś nie dymi nie znaczy że jest ekologiczne, po prostu elektrownia dymi
<br><hr>emisarius
Inną kwestią jest brak źródeł czystej energii, to że coś nie dymi nie znaczy że jest ekologiczne, po prostu elektrownia dymi

- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Ale szpanowanie jest równocześnie przyjemneKomentatorzy napisał(a):Ciekawe czy krytykujacy pojmą kiedykolwiek jak bardzo są ograniczeniCi co gadaja ze motocykl musi byc slychac to zwykli szpanerzy. Jezdzicie dla przyjemnosci czy dla szpanu? Dla przyjemnosci? A pomyslales jakie mozliwosci ma silnik elektryczny? Hm... no wlasnie. ŚWIETNA SPRAWA, GRATULUJE!<br><hr>tadek<br>

- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
brawo za chęć zrobienia czegoś mądrego, za udowodnienie że można inaczej a nie jak przez ponad 100 lat na jednym i tym samym "benzynie". Jak myślicie czemu tak jest że ciągle jeździmy na benzynie zamiast np. na prąd, wodór, sprężone powietrze, paliwo ze zwykłych śmieci ... ? A już dawno mogło być tak pięknie gdyby nie chciwość i motoryzacyjno-naftownicza gospodarka.<br><hr>johny
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Możliwości, 60 km zasięgu pyrkając z prędkością rowerzysty potem ładowanie przez 4 godziny. Wypad poza miasto może okazać się takim elektrycznym pojazdem wyprawą na parę dni... jak by jeszcze było gdzie to ładować LOL<br><hr>StefanKomentatorzy napisał(a):Ciekawe czy krytykujacy pojmą kiedykolwiek jak bardzo są ograniczeniCi co gadaja ze motocykl musi byc slychac to zwykli szpanerzy. Jezdzicie dla przyjemnosci czy dla szpanu? Dla przyjemnosci? A pomyslales jakie mozliwosci ma silnik elektryczny? Hm... no wlasnie. ŚWIETNA SPRAWA, GRATULUJE!<br><hr>tadek<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Ewentualnie jakiś silnik do którego paliwo można uzupełnić tak samo szybko jak w saplinowym, oczywiście bez pierdół w stylu wymiana baterii...<br><hr>trololKomentatorzy napisał(a):Nic nigdy nie zastąpi silnika spalinowego! Koniec.<br><hr>Świniak<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Elementarna chemia i fizyka odpowiada: kaloryczność benzyny jest bardzo duża, w stosunku do kosztów jej pozyskania.Komentatorzy napisał(a):brawo za chęć zrobienia czegoś mądrego, za udowodnienie że można inaczej a nie jak przez ponad 100 lat na jednym i tym samym "benzynie". Jak myślicie czemu tak jest że ciągle jeździmy na benzynie zamiast np. na prąd, wodór, sprężone powietrze, paliwo ze zwykłych śmieci ... ? A już dawno mogło być tak pięknie gdyby nie chciwość i motoryzacyjno-naftownicza gospodarka.<br><hr>johny<br>
Wodór: nie ma sposobu na jego efektywne uzyskanie, prąd - tutaj czekamy na lepsze źródła energii (dalszy rozwój energii atomowej). Czym sprężysz powietrze, nogami? Śmieci są bardzo mało kaloryczne w stosunku do paliwa.<br><hr>emisarius
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Chciałem zauważyć, że prąd nie bierze się z niczego, tylko z surowców nieodnawialnych - w Polsce to jakieś 95%!!! Podobnie jak paliwo w baku! Więc nie widzę w tym niczego ekologicznego. Marketing - ot co. Tak samo jak żarówki energooszczędne czy halogeny ledowe. Jednak jak widać, wielu już się na to nabrało.<br><hr>elektryk
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
W zasadzie tak, chociaż sprawa jest trochę bardziej zagmatwana. Z generatorami elektrycznymi jest tak, że tym większy, tym większa jego sprawność, i duże elektrownie uzyskują sprawności bliskie jedności (jakieś 0,95). Fakt, akumulatory nie są super wydajne (0,70-0,75), i psują trochę efekt. Jest to jednak więcej niż sprawność w przypadku silników spalinowych, ale do tego dochodzi to, że zużyte aku są dość brutalne dla środowiska. Więc, przynajmniej ja, napędów elektrycznych NIE nazywam ekologicznymi (chyba, ze ładowane w Norwegii), jeżeli chodzi o ekonomię wspomniane 4-5 zł na 100km wydaje się być całkiem możliwe (i sami widzicie, że nawet się opłaca). Co do żarówek energooszczędnych to się zgadzam (syf i marketing), to z tymi led-ami to się trochę zagalopowałeś.Komentatorzy napisał(a):Chciałem zauważyć, że prąd nie bierze się z niczego, tylko z surowców nieodnawialnych - w Polsce to jakieś 95%!!! Podobnie jak paliwo w baku! Więc nie widzę w tym niczego ekologicznego. Marketing - ot co. Tak samo jak żarówki energooszczędne czy halogeny ledowe. Jednak jak widać, wielu już się na to nabrało.<br><hr>elektryk<br>
Tak, czy siak, brawa dla pana Marka, za zrobienie ze złomu praktycznego wozidełka, do poruszania się po mieście w sam raz, każdy który lubi przeszkadzać w spaniu, lub czymkolwiek, powinien taki dostać, w zamian za swoją litrową kawę z przelotowym tłumikiem.<br><hr>z
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Ciekawe jak to ma się w prawie. Jak milicja złapie i zobaczy w dowodzie rodzaj paliwa: benzyna, a tu elektryczny...<br><hr>ryszart
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Pewnie prądu brakło ;p hehe nie no naprawde SZACUN ... i to pokazuje ze można. Pozdrawiam<br><hr>BartekKomentatorzy napisał(a):Mandacik za jazdę bez świateł !<br><hr>Polycja<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Gratulacje dla konstruktora jako sprzęt na dojazdy do pracy super
Jeśli chodzi o zarzuty pod adresem koncernów, kosztów produkcji to trochę przesada, tu mamy części używane co sporo obniża koszty jakby policzyć koszt nowego GS-a , nowego silnika cena pewnie potroiła by się, dodajmy do tego homologacje certyfikaty i inne pierdoły.
Co do dyskusji o sensie produkowania pojazdów elektrycznych to powiem tylko, że to nieuniknione. za kilkanaście lat większość produkowanych aut to będą hybrydy a i one zostanę po kolejnych kilku latach wypierane przez pełne elektryki. Polacy opracowali technologię produkcji jakiegoś kwasu do zasilania aut elektrycznych. <br><hr>Patryk MB
Jeśli chodzi o zarzuty pod adresem koncernów, kosztów produkcji to trochę przesada, tu mamy części używane co sporo obniża koszty jakby policzyć koszt nowego GS-a , nowego silnika cena pewnie potroiła by się, dodajmy do tego homologacje certyfikaty i inne pierdoły.
Co do dyskusji o sensie produkowania pojazdów elektrycznych to powiem tylko, że to nieuniknione. za kilkanaście lat większość produkowanych aut to będą hybrydy a i one zostanę po kolejnych kilku latach wypierane przez pełne elektryki. Polacy opracowali technologię produkcji jakiegoś kwasu do zasilania aut elektrycznych. <br><hr>Patryk MB
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Suzuki w sprzedaży już na allegro <a href="http://allegro.pl/motocykl-elektryczny-suzuki-gs500-i1906712509.html" target="blank" class="link" rel="nofollow">http://allegro.pl/motocykl-elektryczny-suzuki-gs500-i1906712509.html</a><br><hr>Motomaniak
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
jednak jest chyba pewna różnica stojąc za kimś i wąchać z jego wydechu smród , albo go nie wciągać stojąc za elektrykiem , elektrownie wytwarzające prąd na ogól sa za miastami i większośc szkodliwych dla dla ludzi wyziewów pochlaniaja tereny zielone<br><hr>MAREK LASZKIEWICZKomentatorzy napisał(a):Chciałem zauważyć, że prąd nie bierze się z niczego, tylko z surowców nieodnawialnych - w Polsce to jakieś 95%!!! Podobnie jak paliwo w baku! Więc nie widzę w tym niczego ekologicznego. Marketing - ot co. Tak samo jak żarówki energooszczędne czy halogeny ledowe. Jednak jak widać, wielu już się na to nabrało.<br><hr>elektryk<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
NIEDLUGO WSZYSTKIE SPALINOWE ZASTĄPIĄ ELEKTRYCZNE PROBLEM NIE W TYM ŻE NIEMA JESZCZE TECHNOLOGI KTORA POZWOLI NA SZYBKIE LADOWANIE BO TAKA JUŻ JEST , NAPRZYKLAD BATERIE KTÓRE MOZNA NALADOWAĆ W 85% W 9MIN A W 100%20MIN NA DZIŚ 530$ SZTUKA WAGA 4KG, PROBLEM W W KONCERNACH PALIWOWYCH KTÓRE ZAMIAST INWESTOWAĆ W NOWA TECHNOLOGIE DALEJ RYJA W ZIEMII W POSZUKIWANIU ROPY I W NASZYCH ŻĄDZĄCYCH KTÓRZY TYLKO DUZO MÓWIĄ O EKOLOGI ALE TAK NAPRAWDE KOMPLETNIE NIEZALEŻY IM ABY SAMOCHODY NAPRZYKLAD PALILY MNIE LUB BYLY NAPĘDZANE INNĄ ENERGIĄ , WYOBRAŻCIE SOBIE TERAZ JAKBY MILIONY SAMOCHODOW ZACZELY PALIC TYLKO 1-2 LITROW MNIEJ , TO JUZ KATASTROFA BIORĄC POD UWAGE AKCYZE KTÓRA ŚCIAGANA JEST Z KAZDEGO LITRA PALIWA , ALE TO TYLKO KWESTIA CZASU A WSZYSCY PRZESIĄDZIEMY SIĘ NA ELEKTRYCZNE SAMOCHODY I MOTOCYKLE O TAKICH OSIĄGACH JAK SPALINOWE<br><hr>MAREK LASZKIEWICZKomentatorzy napisał(a):Nic nigdy nie zastąpi silnika spalinowego! Koniec.<br><hr>Świniak<br>Komentatorzy napisał(a):Ewentualnie jakiś silnik do którego paliwo można uzupełnić tak samo szybko jak w saplinowym, oczywiście bez pierdół w stylu wymiana baterii...<br><hr>trolol<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
KOSZTY POZYSKANIA BENZYNY CZY ROPY SA NIEWIELKIE PRZY OBECNEJ TECHNOLOGI JEJ POZYSKIWANIA PROBLEM W CHCIWOŚCI TYCH CO JA WYTWARZAJA I W NASZYM RZADZIE KTÓRY NAKLADA NANIA TAK DUŻA AKCYZĘ , JESLI CHODZI O KALORYCZNOŚC BENZYNY TO JEST FAKTYCZNIE DUŻE ALE SILNIKI KTÓRE ZOSTALY DO JEJ SPALANIA WYTWORZONE MAJA NIESTETY TYLKO OKOLO30%SPRAWNOŚCI , RESZTA IDZIE Z DYMEM I CIEPLEM W ATMOSFERĘ <br><hr>MAREK LASZKIEWICZKomentatorzy napisał(a):brawo za chęć zrobienia czegoś mądrego, za udowodnienie że można inaczej a nie jak przez ponad 100 lat na jednym i tym samym "benzynie". Jak myślicie czemu tak jest że ciągle jeździmy na benzynie zamiast np. na prąd, wodór, sprężone powietrze, paliwo ze zwykłych śmieci ... ? A już dawno mogło być tak pięknie gdyby nie chciwość i motoryzacyjno-naftownicza gospodarka.<br><hr>johny<br>Komentatorzy napisał(a):Elementarna chemia i fizyka odpowiada: kaloryczność benzyny jest bardzo duża, w stosunku do kosztów jej pozyskania.
Wodór: nie ma sposobu na jego efektywne uzyskanie, prąd - tutaj czekamy na lepsze źródła energii (dalszy rozwój energii atomowej). Czym sprężysz powietrze, nogami? Śmieci są bardzo mało kaloryczne w stosunku do paliwa.<br><hr>emisarius<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
TO JEST MĄDRE CO PISZESZ ALE MOJE ZAMIERZENIE ZROBIENIA TAKIEGO MOTOCYKLA BYLY NIECO INNE , CHODZILO GLÓWNIE O TO ABY ZROBIĆ TEN MOTOCYKL DLA CZLOWIEKA KTORY NIECHCE STAC W KORKU I NIECHCE TEŻ PLACIC CHARACZU ZA PALIWO , ORAZ ABY SAME KOMPONETY DO TEJ PRZERÓBKI ZWRÓCILY SIE NAJSZYBCIEJ JAK TYLKO TO MOZLIWE W CZASIE .POPROSTU NA DZIŚ TYLKO TAKI TYP MOTOCYKLA NA TAKICH CIĘZKICH AKUMULATORACH ALE TANICH I TAKIM TANIM SILNIKU ALE CIĘŻKIM SIĘ ZWRACA BARDZO SZYBKO .NATOMIAST JAK KTOS JESZCZE CHCE MIEĆ Z TEGO PRZYJEMNOŚC TO NIESTETY ALE TRZEBA ZAPLACIC DUZO WIEKSZE PIENIĄDZE NAPRZYKLAD NA SPRZĘT TYPU VECTRICS LUB MASZYNY TYPU ZERO KTORE AZ TAK BARDZO NIE ODCHODZA PARAMETRAMI OD MOJEGO MOTOCYKLA , ALE JESLI CHODZI O EKONOMIE TO NIGDY SIE NIE ZWRÓCĄ BO GDY DOJDA DO POLOWY GRANICY ZWRACALNOŚCI TO SIE OKAŻE ŻE TRZEBA JUŻ WYMIENIĆ AKUMULATORY NA NOWE KUPUJĄC TAKIE LEKKIE AKUMULATORY TO TAK JAK BYŚ ZAPLACIL NA 10 LAT DO PRZODU RACHUNKI ZA ELEKTRYCZNOŚC<br><hr>LASZKIEWICZ MAREKKomentatorzy napisał(a):Świetny pomysł, tylko nie chodzi o to żeby do motocykla dorzucić kilkadziesiąt kilogramów. Koncerny motoryzacyjne wydają na to tyle pieniędzy, ponieważ często muszą same opracować jakieś rewolucyjne rozwiązanie w technologii akumlatorowej aby zredukować ich masę do minimum. Chyba żaden z nas nie chciałby jeździć motocyklem lub samochodem o wadze "czołgu", to się mija z celem. Mimo to uważam, że za chęci i pracę włożoną w budowę tego motocykla należą się Panu Markowi wielkie brawa.<br><hr>swr<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Święte słowa, nic dodać, nic ująć.<br><hr>SRKomentatorzy napisał(a):Nic nigdy nie zastąpi silnika spalinowego! Koniec.<br><hr>Świniak<br>Komentatorzy napisał(a):Ewentualnie jakiś silnik do którego paliwo można uzupełnić tak samo szybko jak w saplinowym, oczywiście bez pierdół w stylu wymiana baterii...<br><hr>trolol<br>Komentatorzy napisał(a):NIEDLUGO WSZYSTKIE SPALINOWE ZASTĄPIĄ ELEKTRYCZNE PROBLEM NIE W TYM ŻE NIEMA JESZCZE TECHNOLOGI KTORA POZWOLI NA SZYBKIE LADOWANIE BO TAKA JUŻ JEST , NAPRZYKLAD BATERIE KTÓRE MOZNA NALADOWAĆ W 85% W 9MIN A W 100%20MIN NA DZIŚ 530$ SZTUKA WAGA 4KG, PROBLEM W W KONCERNACH PALIWOWYCH KTÓRE ZAMIAST INWESTOWAĆ W NOWA TECHNOLOGIE DALEJ RYJA W ZIEMII W POSZUKIWANIU ROPY I W NASZYCH ŻĄDZĄCYCH KTÓRZY TYLKO DUZO MÓWIĄ O EKOLOGI ALE TAK NAPRAWDE KOMPLETNIE NIEZALEŻY IM ABY SAMOCHODY NAPRZYKLAD PALILY MNIE LUB BYLY NAPĘDZANE INNĄ ENERGIĄ , WYOBRAŻCIE SOBIE TERAZ JAKBY MILIONY SAMOCHODOW ZACZELY PALIC TYLKO 1-2 LITROW MNIEJ , TO JUZ KATASTROFA BIORĄC POD UWAGE AKCYZE KTÓRA ŚCIAGANA JEST Z KAZDEGO LITRA PALIWA , ALE TO TYLKO KWESTIA CZASU A WSZYSCY PRZESIĄDZIEMY SIĘ NA ELEKTRYCZNE SAMOCHODY I MOTOCYKLE O TAKICH OSIĄGACH JAK SPALINOWE<br><hr>MAREK LASZKIEWICZ<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Prawda zarówno z podatkami jak i sprawnością silników. Ogólnie potrzebujemy taniej energii i dobrego sposobu jej magazynowania. Jak na tę chwilę to tylko atom (oprotestowywany przez mafię "ekologów") i przyspieszenie rozwoju ogniw jest jakąś drogą. Co do kaloryczności chodziło mi o porównanie do śmieci, niektórzy nie rozumieją dlaczego nie można napchać do baku odpadków.<br><hr>emisariusKomentatorzy napisał(a):brawo za chęć zrobienia czegoś mądrego, za udowodnienie że można inaczej a nie jak przez ponad 100 lat na jednym i tym samym "benzynie". Jak myślicie czemu tak jest że ciągle jeździmy na benzynie zamiast np. na prąd, wodór, sprężone powietrze, paliwo ze zwykłych śmieci ... ? A już dawno mogło być tak pięknie gdyby nie chciwość i motoryzacyjno-naftownicza gospodarka.<br><hr>johny<br>Komentatorzy napisał(a):Elementarna chemia i fizyka odpowiada: kaloryczność benzyny jest bardzo duża, w stosunku do kosztów jej pozyskania.
Wodór: nie ma sposobu na jego efektywne uzyskanie, prąd - tutaj czekamy na lepsze źródła energii (dalszy rozwój energii atomowej). Czym sprężysz powietrze, nogami? Śmieci są bardzo mało kaloryczne w stosunku do paliwa.<br><hr>emisarius<br>Komentatorzy napisał(a):KOSZTY POZYSKANIA BENZYNY CZY ROPY SA NIEWIELKIE PRZY OBECNEJ TECHNOLOGI JEJ POZYSKIWANIA PROBLEM W CHCIWOŚCI TYCH CO JA WYTWARZAJA I W NASZYM RZADZIE KTÓRY NAKLADA NANIA TAK DUŻA AKCYZĘ , JESLI CHODZI O KALORYCZNOŚC BENZYNY TO JEST FAKTYCZNIE DUŻE ALE SILNIKI KTÓRE ZOSTALY DO JEJ SPALANIA WYTWORZONE MAJA NIESTETY TYLKO OKOLO30%SPRAWNOŚCI , RESZTA IDZIE Z DYMEM I CIEPLEM W ATMOSFERĘ <br><hr>MAREK LASZKIEWICZ<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Posty: 59
• Strona 2 z 3 • 1, 2, 3
Powrót do Komentarze do artykułów na Ścigacz.pl
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości