Zobacz wątek - Większa dysza paliwowa?
NAS Analytics TAG

Większa dysza paliwowa?

i inne małe pojemności
_________

Większa dysza paliwowa?

Postprzez prostezeja » 1/11/2011, 22:40

Witam! Mam Honde XR 125, i wpadł mi do głowy pomysł zmiany dyszy paliwowej na większą. Oryginalna jest #95. Czy warto się w to bawić? Odczuje jakaś różnice poza większym spalaniem? Koszt takiej modyfikacji jest nieduży wiec korci mnie by spróbować. Zastanawiam się nad wielkością nowej. Poradzicie coś?
prostezeja
Świeżak
 
Posty: 35
Dołączył(a): 27/7/2010, 23:12


Postprzez henio12323 » 1/11/2011, 22:45

mozesz wsadzic większą tylko czy bedziesz miał odpowiednie warunki do przepalenia większej ilosci paliwa ? mysle ze najpierw opłacało by sie zainwestowac w wydech, poprawic dolot ( bo z tego co wiem te małe 4T maja bardzo słaby dolot ze względów takich że potem filtry sie nie syfią :D ) potem mozna kombinowac nad poprawieniem dawki paliwka.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN


Postprzez prostezeja » 1/11/2011, 23:04

Myślałem o wymianie tłumika na przelotowy, bylem w tej sprawie u znajomego mechanika który polecił mi najpierw zdjąć całkowicie (zostawiając tylko kolanko) i sprawdzić czy będzie różnica. Okazało się że niestety nie ma żadnej oprócz oczywiście dźwięku:P Na forach piszą również o blokadzie w kolanku (której nie było) i filtrze powietrza (zapchana jedna dziurka). Zmieniłem mu nawet zębatkę z przodu na mniejszą o 2 zęby. Ostatnią rzeczą jaka mogę zrobić to właśnie zmiana dyszy paliwowej. Mam nadzieję że to coś da.
prostezeja
Świeżak
 
Posty: 35
Dołączył(a): 27/7/2010, 23:12

Postprzez henio12323 » 2/11/2011, 08:04

zawsze mozna spróbowac :D jak pisałem to nie kosztuje duzo :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez prostezeja » 2/11/2011, 10:00

A jaki rozmiar brać?
prostezeja
Świeżak
 
Posty: 35
Dołączył(a): 27/7/2010, 23:12

Postprzez henio12323 » 2/11/2011, 10:04

bez tuningu nie bierz duzo większej bo na 99% bedzie ci prędzej zalewał niz przepalał wszystko. mysle że 105 to max
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez prostezeja » 2/11/2011, 22:46

Co masz na myśli pisząc "tuning" ??
prostezeja
Świeżak
 
Posty: 35
Dołączył(a): 27/7/2010, 23:12

Postprzez komarcc » 3/11/2011, 22:08

Tuning są to modyfikacje silnika, układu napędowego, paliwowego i podwozia pojazdu, dzięki którym osiąga się polepszenie parametrów technicznych i właściwości jezdnych.

Skąd się kolega urwał? :D
Avatar użytkownika
komarcc
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
Lokalizacja: Wieluń

Postprzez prostezeja » 3/11/2011, 22:39

znam definicje słowa "tuning", chodziło mi o konkrety dla XR`ki:)
prostezeja
Świeżak
 
Posty: 35
Dołączył(a): 27/7/2010, 23:12

Postprzez tnts » 4/11/2011, 17:04

czy to nie jest bez sensu? Zwiększenie dyszy zmieni proporcje mieszanki. Proporcje powinny pozostać bez zmiany, więc należałoby wyregulować gaźnik po tej zmianie, dostosować dolot powietrza i pewnie zwiększyć przekrój kolektora (?)
tnts
Świeżak
 
Posty: 151
Dołączył(a): 27/6/2011, 19:05

Postprzez prostezeja » 20/11/2011, 15:57

Zdecydowałem się na dyszę 102,5. Motorek odpalił, ale wymagał regulacji gaźnika. Prędkość max nie zmieniła się za to dynamika uległa poprawie. Na razie nie wiem jak wygląda sprawa spalania ale jestem dobrej myśli:)
prostezeja
Świeżak
 
Posty: 35
Dołączył(a): 27/7/2010, 23:12

Postprzez prostezeja » 27/12/2011, 15:58

Zmiana dyszy spowodowała dużo większe spalanie (około 7l, wcześniej max 4), naszły mnie wątpliwości czy faktycznie znacząco polepszyły się osiągi moto. Przetestowałem moto na górkach, i na trasie, pamiętałem wyniki. Wsadziłem starą dysze (#95) i okazało się ze tak naprawdę nie ma różnicy między nimi, mało tego myślę nawet że na 95 moto szybciej się zbiera! Podsumowując dysza paliwowa #102,5 nie jest odpowiednia do Hondy Xr 125.
prostezeja
Świeżak
 
Posty: 35
Dołączył(a): 27/7/2010, 23:12

Postprzez tomera » 27/12/2011, 22:20

heh,
wkoncu ktos w hondzie wyliczyl ze ma byc 95 a nie wieksza czy mniejsza
tomera
Stały bywalec
 
Posty: 1053
Dołączył(a): 23/9/2008, 15:13



Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości




na górê