Zobacz wątek - Kupno Suzuki Sv 650 jako pierwszy motocykl

Kupno Suzuki Sv 650 jako pierwszy motocykl

Tutaj tylko zadajemy pytania o ocenę oferty motocykla, którą sobie upatrzyłeś. Dotyczy motocykli o pojemności większej niż 125 ccm.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, rosiboj, lagiboy, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, suhy-19, Bostorn, Boshi, Black-Ghost, leff

Kupno Suzuki Sv 650 jako pierwszy motocykl

Postprzez Wojtas23m » 1/11/2011, 13:18

Witam
Jestem nowy na forum oraz jestem w trakcie robienia prawa jazdy na kat A, już 5 listopada czeka mnie egzamin. Bakcyla na motocykle złapałem prawie rok temu kiedy to znajomy przewiózł mnie na Kawasaki Versys. Od tamtego momentu pokochałem motocykle. Nie znam się na motocyklach w ogóle i nie miałem z nimi do czynienia, więc gdy wybierałem motocykl patrzyłem aby nie miał zbyt dużej mocy oraz pojemności z racji tego że będzie on pierwszym moim motocyklem w życiu. Przeglądałem allegro i wpadł mi w oko Suzuki Sv 650 S. Liczyłem na wygląd i własnie Sv mi się spodobało najbardziej. Co sądzicie o takim motocyklu, na co zwracać uwagę przy kupnie, ewentualnie kiedy najlepiej kupić oraz czy nie opłacało by się sprowadzić z Anglii(mam tam siostrę dlatego było by łatwiej)?
Z góry przepraszam że się tak rozpisałem ale jednocześnie chciałem się przywitać
Pozdrawiam i dzięki za ewentualne odpowiedzi
Wojtas23m
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 1/11/2011, 13:10
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna


Postprzez blondynka96 » 1/11/2011, 13:41

Siema!
Nie wydaje mi się żeby SV był dobrym wyborem na początek. Silnik w układzie V może zaskoczyć. Może kucy nie ma za wiele ale moment obrotowy ma wyższy niz np. stu konny fazer.. A ty nie masz żądnego doświadczenia. Proponuje poszukać czegoś o pojemnościach 125-500ccm.
Avatar użytkownika
blondynka96
Świeżak
 
Posty: 313
Dołączył(a): 1/11/2010, 16:31
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Postprzez C-bool » 1/11/2011, 16:43

Ja mam SV 650 na drugie moto. Wziąć takie moto jako pierwsze bym się nie odważył.
Tak więc i tobie tego nie polecam, tym bardziej, że doświadczenia i wiedzy żadnej nie masz.
GS500F --> SV650S --> Bandit 600N --> XV535 Virago
Avatar użytkownika
C-bool
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2915
Dołączył(a): 23/8/2007, 21:26
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Wojtas23m » 1/11/2011, 16:54

Dzięki za odpowiedzi, dodam że mniej więcej mam do dyspozycji 5000 zł, jaki motocykl mi radzicie na ten pierwszy? Dobrze by było jak by motocykl był w miarę ekonomiczny i tani w utrzymaniu
Wojtas23m
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 1/11/2011, 13:10
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Postprzez blondynka96 » 1/11/2011, 17:58

GS 500. Nie za mocny, ekonomiczny, części masa i jeśli masz głowę na karku to sobie krzywdy nie zrobisz.
No i w tej kwocie na pewno coś znajdziesz.
Avatar użytkownika
blondynka96
Świeżak
 
Posty: 313
Dołączył(a): 1/11/2010, 16:31
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Postprzez Atlantis » 1/11/2011, 22:14

Wojtas23m napisał(a):Dzięki za odpowiedzi, dodam że mniej więcej mam do dyspozycji 5000 zł, jaki motocykl mi radzicie na ten pierwszy? Dobrze by było jak by motocykl był w miarę ekonomiczny i tani w utrzymaniu


Za 5000 zł to nie dostałbyś ŻADNEJ 600-tki w stanie innym niż trup. Nawet 500-tkę trudno będzie ogarnąć. Na ciuchy masz osobny budżet?
Avatar użytkownika
Atlantis
Świeżak
 
Posty: 381
Dołączył(a): 5/6/2011, 19:19
Lokalizacja: Poznań

Postprzez shiver » 2/11/2011, 18:00

Myśle iż Yamaha xj600 spełni Twoje oczekiwania. Jest ekonomiczna, mało awaryjna, a przy tym polecana na 1 moto. Jest to napewno lepszy wybór niż 500 ze względu już na sam fakt posiadania 4 cylindrów ( większa moc, elastycznośc). I do 5000 myślę iż możesz już znaleźć niezajechany egazemplarz. Występuje ona również w wersji Diversion ( z owiewka).
Avatar użytkownika
shiver
Świeżak
 
Posty: 188
Dołączył(a): 31/1/2011, 14:20
Lokalizacja: sie biorą TROLLE?!?!?!?!

Postprzez kowal_71 » 2/11/2011, 18:11

shiver napisał(a):Myśle iż Yamaha xj600 spełni Twoje oczekiwania. Jest ekonomiczna, mało awaryjna, a przy tym polecana na 1 moto. Jest to napewno lepszy wybór niż 500 ze względu już na sam fakt posiadania 4 cylindrów ( większa moc, elastycznośc). I do 5000 myślę iż możesz już znaleźć niezajechany egazemplarz. Występuje ona również w wersji Diversion ( z owiewka).

XJ występuje przede wszystkim jako Diversion, nakedów jest strasznie mało. 5000 to trochę mało na zadbaną XJ600, a fakt posiadania 4 garów łączy się z dużo większymi wydatkami przy serwisie + większe spalanie. Pałera, w porównianiu z GPZtką na przykład, czy CeBulą nie ma dużo więcej, a już na pewno nie tyle, żeby było to jakoś bardzo odczuwalne. Do tego jest cięższa od półlitrówek, więc łatwiej o parkingówkę. Co nie oznacza, że to zły motocykl :P
Kawasaki ZR-7S
Yamaha FZ6 FAZER
kowal_71
Bywalec
 
Posty: 885
Dołączył(a): 12/4/2010, 13:46
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez shiver » 3/11/2011, 18:05

kowal_71 napisał(a):XJ występuje przede wszystkim jako Diversion, nakedów jest strasznie mało. 5000 to trochę mało na zadbaną XJ600, a fakt posiadania 4 garów łączy się z dużo większymi wydatkami przy serwisie + większe spalanie. Pałera, w porównianiu z GPZtką na przykład, czy CeBulą nie ma dużo więcej, a już na pewno nie tyle, żeby było to jakoś bardzo odczuwalne. Do tego jest cięższa od półlitrówek, więc łatwiej o parkingówkę. Co nie oznacza, że to zły motocykl :P


Tutaj Xjta w budżecie (coprawda sprzedana ale tylko dla przykładu ją pokazuje) http://allegro.pl/yamaha-xj600-kufry-do ... 12842.html a więc można znalęźć nieznajgorszy egzemplarz w tej kasie.
Co do kosztów serwisowania to nie przesadzajmy.. koszty są jedynie nieznacznie wyższe niż w przypadku r2'jek. A przecież cochwile tego nie robimy.. Spalanie zależy jak kto jeździ ale zrególy 4,5-6 litrów także nieznacznie więcej niż 500.
A sprawa silnika i mocy wygląda tak iż xj 600 jest elastyczniejsze niż wymienione 500tki.
Co do wagi to i owszem jest cięzsza, ale jest to i wada i zaleta: łatwiej o parkingówkę, ale w trasie motocykl jest stabilniejszy.
I ja równiez nie twierdze iż 500tki są złe, powiem więcej na 1 moto są b.dobre
Autor tematu nie powienien nastawiać się na 1 model, bo w tej cenie moze być cięzko o zadbany egzemlarz, powienien brać pod uwagę klasę 500 (gs, cb, er5 itp) oraz Xj 600 z lekkim naciskiem i przewagą Xj 600.
Avatar użytkownika
shiver
Świeżak
 
Posty: 188
Dołączył(a): 31/1/2011, 14:20
Lokalizacja: sie biorą TROLLE?!?!?!?!

Postprzez vache » 3/11/2011, 20:00

Mój kolega ma na 1 moto Sv i jest bardzo z niego zadowolony. Skończył już 2 sezon na nim. Kwestia umiejętności wyniesionych z mniejszych pojemności + głowa. Zamierza dalej go zatrzymywać i nie sprzedawać. Reasumując, zgadzam się z innymi użytkownikami i odradzam.
vache
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 3/11/2011, 15:48
Lokalizacja: Warsau

Postprzez kowal_71 » 3/11/2011, 20:02

To jakie on ma umiejętności wyniesione z mniejszych pojemności, skoro to jego 1. moto? :?
Kawasaki ZR-7S
Yamaha FZ6 FAZER
kowal_71
Bywalec
 
Posty: 885
Dołączył(a): 12/4/2010, 13:46
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez vache » 3/11/2011, 20:05

Mam na myśli kolegę, nie autora. Przeczytałem jego post.
vache
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 3/11/2011, 15:48
Lokalizacja: Warsau

Postprzez kowal_71 » 3/11/2011, 20:06

No ja też mam na myśli Twojego szanownego kolegę. Napisałeś, że SV to jego pierwsza maszyna...
Kawasaki ZR-7S
Yamaha FZ6 FAZER
kowal_71
Bywalec
 
Posty: 885
Dołączył(a): 12/4/2010, 13:46
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez vache » 3/11/2011, 20:19

Nie wziąłem pod uwagę 50-125. Pierwszy motocykl traktuję jako 250 cm w górę.

P.S Jako "pierwsze" RS,później TZR
vache
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 3/11/2011, 15:48
Lokalizacja: Warsau



Powrót do Oceny ofert sprzedaży.



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości




na gr