Zobacz wątek - pierwszy motor, co wybrać

pierwszy motor, co wybrać

Tutaj tylko zadajemy pytania o ocenę oferty motocykla, którą sobie upatrzyłeś. Dotyczy motocykli o pojemności większej niż 125 ccm.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, rosiboj, lagiboy, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, suhy-19, Bostorn, Boshi, Black-Ghost, leff

pierwszy motor, co wybrać

Postprzez axid » 25/10/2011, 22:16

Witam, pytanie zadaję w zasadzie standardowe...
Mam nadzieję, że jako użytkownicy, poradzicie coś i podacie powody...

Jakie masz doświadczenie (ile km na jakim sprzęcie) -
żadnego

- Wiek, waga, wzrost -
28, 62 kg, 187 cm

- Do jakich celów chcesz używać motocykla -
głównie po mieście/między miastami, głównie sam. jeśli trasa to maks. 200 km.

- Ile kilometrów chcesz przelatać w sezonie? -
jak najwięcej.

- Ile gotówki masz na sam motocykl i czy pomyślałeś o ciuchach?-
do 10 tys., budżet na ciuchy liczę osobno

- Jaki budżet możesz przeznaczyć na jego utrzymanie w sezonie? -
Ile będzie trzeba - wiadomo, że im mniej, tym lepiej ;)

- Jakie motocykle Ci się podobają - sportowe, nakedy, turystyki, enduro itp. -
Nakedy/Enduro - w zasadzie Nakedy, ALE zależy mi na w miarę uniwersalnym motorze - żeby był w miarę wysoki, żeby można nim było wjechać w bardzo delikatny teren w razie potrzeby (w większości nakedów przeraża mnie idący pod spodem wydech, który wydaje się być bardzo podatny na uszkodzenia w terenie innym niż płaski asfalt). niemal idealna z wyglądu jest Yamaha MT 03, ale nie wiem, czy nie za mała na mój wzrost, no i ten jeden cylinder mnie lekko przeraża - blokowanie koła, jakieś gaśnięcie, tak to opisują w necie, a to nie wygląda zachęcająco dla kogoś, kto chce rozpocząć przygodę z motocyklem.

- Które modele na tą chwilę przyciągnęły Twoją uwagę? -
Hornet, Bandit, fz6 s2 (wszystkie z okrągłymi reflektorami), Yamaha MT 03, Yamaha Bulldog, ten deseń.

dzięki za pomoc.

salut
ax.
axid
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 25/10/2011, 12:21
Lokalizacja: centrum


Postprzez Sykopson » 26/10/2011, 08:00

A jakieś supermoto np. drz 400. Świetne do miasta, i w teren.
http://allegro.pl/suzuki-drz-400-sm-dr- ... 93312.html - przykładowo.
Suzuki Bandit 400 był

Suzuki SV650 S jest
Avatar użytkownika
Sykopson
Stały bywalec
 
Posty: 1097
Dołączył(a): 22/8/2010, 18:14
Lokalizacja: Kraków (Zielonki)

Postprzez pan_wiewiorka » 26/10/2011, 08:07

Sykopson napisał(a):A jakieś supermoto np. drz 400. Świetne do miasta, i w teren.
http://allegro.pl/suzuki-drz-400-sm-dr- ... 93312.html - przykładowo.

No ale na trasę 200 km, to już może być lypa.
pan_wiewiorka
 

Postprzez Grzesku » 26/10/2011, 08:53

fz6 fajne moto i dobry wybór, tylko nawet w lekki teren to średnio, ja tam w sumie sportem wjeżdżałem w las i w piach, ale jazdą tego nazwać raczej nie można ;p hornet też okej, przejedz się na każdym z nich i sam zdecyduj który najbardziej Ci pasuje :)
560 SMR
Grzesku
Świeżak
 
Posty: 391
Dołączył(a): 23/11/2010, 10:53
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez axid » 26/10/2011, 17:32

być może źle to opisałem - nie chcę wyjeżdżać w teren i nie po to kupuję motocykl. jednak tak już mam, że w życiu wszystko, co kupuję, musi być tak uniwersalne jak to tylko możliwe. dlatego chciałbym, żeby motocykl był w stanie przemieścić się kilkaset metrów / kilka kilometrów po nierównej drodze gruntowej, nie tracąc przy tym wydechu (ani niczego innego ;) ).
axid
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 25/10/2011, 12:21
Lokalizacja: centrum

Postprzez skidmarks » 26/10/2011, 18:34

Może nie jest urodziwy ale DL 650 V-Strom taki chyba uniwersalny. Jeszcze Honda Transalp.
Yamaha YZF 1000
Avatar użytkownika
skidmarks
Stały bywalec
 
Posty: 1401
Dołączył(a): 18/6/2009, 18:26
Lokalizacja: zachód Polski

Postprzez axid » 26/10/2011, 21:35

skidmarks, zapomniałem dopisać, że jednak wygląd ma kluczowe znaczenie ;)
a co możecie powiedzieć o Yamaszce XJ 600N...? np. http://otomoto.pl/yamaha-xj-600n-M2845097.html
axid
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 25/10/2011, 12:21
Lokalizacja: centrum

Postprzez skidmarks » 27/10/2011, 14:54

Fajny motocykl na początek. Do 150 idzie później mu się zaczyna wężykowanie. Koleś mój próbował z tym walczyć zakładał opony szersze ale nie poprawił za dużo.
Yamaha YZF 1000
Avatar użytkownika
skidmarks
Stały bywalec
 
Posty: 1401
Dołączył(a): 18/6/2009, 18:26
Lokalizacja: zachód Polski

Postprzez luboński » 29/10/2011, 20:21

Na twoim miejscu patrzyłbym na wagę motocykla. Jak mam twój wzrost i jeszcze rok temu ważyłem 75kg i byłem bardzo szczuplutki.. Ty masz 62kg więc może być sytuacja, że motocykl przechylając się po prostu cię złamie. Absolutnie nie chce być złośliwy ani niemiły. Ale musisz brać to pod uwagę :wink:
Bandziorek 600N 1998r
luboński
Świeżak
 
Posty: 89
Dołączył(a): 15/5/2011, 11:37

Postprzez motoftw » 30/10/2011, 08:54

luboński napisał(a):Na twoim miejscu patrzyłbym na wagę motocykla. Jak mam twój wzrost i jeszcze rok temu ważyłem 75kg i byłem bardzo szczuplutki.. Ty masz 62kg więc może być sytuacja, że motocykl przechylając się po prostu cię złamie. Absolutnie nie chce być złośliwy ani niemiły. Ale musisz brać to pod uwagę :wink:


Naprawdę tak uważasz? Znam gościa, który ma 170cm wzrostu i waży lekko ponad 50kg i lata banditem 1200, jakoś nigdy nie widziałem, żeby się przewracał na postoju albo miał jakiekolwiek problemy.
Honda CB 500 ----> Honda NX 650
Avatar użytkownika
motoftw
Stały bywalec
 
Posty: 1180
Dołączył(a): 5/8/2009, 19:25

Postprzez motoluka » 30/10/2011, 10:39

motoftw napisał(a):
luboński napisał(a):Na twoim miejscu patrzyłbym na wagę motocykla. Jak mam twój wzrost i jeszcze rok temu ważyłem 75kg i byłem bardzo szczuplutki.. Ty masz 62kg więc może być sytuacja, że motocykl przechylając się po prostu cię złamie. Absolutnie nie chce być złośliwy ani niemiły. Ale musisz brać to pod uwagę :wink:


Naprawdę tak uważasz? Znam gościa, który ma 170cm wzrostu i waży lekko ponad 50kg i lata banditem 1200, jakoś nigdy nie widziałem, żeby się przewracał na postoju albo miał jakiekolwiek problemy.


Ale założę się, że ten gościu ma jakieś doświadczenie, a kolega nie ma żadnego ;-) Nie mówię, że od razu będzie się przewracał jak "wacek" bez viagry, ale po co utrudniać sobie początki.
Avatar użytkownika
motoluka
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 17/5/2011, 18:53
Lokalizacja: Europe

Postprzez senekkorzenna » 30/10/2011, 10:47

Szlif parkingowy to tylko brak koncentracji i nie ma nic wspólnego siłami działającymi podczas jazdy.
Jechać można najcięższym i najmocniejszym motocyklem jeżeli się już ruszy a ogarnięcie pozostałych niebezpieczeństw to tylko rozum i ostrożność.
senekkorzenna
 

Postprzez motoluka » 30/10/2011, 11:56

senekkorzenna napisał(a):Szlif parkingowy to tylko brak koncentracji i nie ma nic wspólnego siłami działającymi podczas jazdy.
Jechać można najcięższym i najmocniejszym motocyklem jeżeli się już ruszy a ogarnięcie pozostałych niebezpieczeństw to tylko rozum i ostrożność.


Jak zabraknie początkującemu uwagi i przechyli zbytnio motocykl ważący 250kg to czy będzie mu tak samo łatwo utrzymać go jak motocykl ważący 180kg?
Avatar użytkownika
motoluka
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 17/5/2011, 18:53
Lokalizacja: Europe

Postprzez senekkorzenna » 30/10/2011, 12:00

motoluka to jest właśnie brak koncentracji przy parkowaniu lub zatrzymaniu się! myślę że i jeden i drugi motocykl przy przechyleniu będzie leżał i w zasadzie nie ma siły aby go utrzymać.
senekkorzenna
 

Postprzez motoluka » 30/10/2011, 12:02

Poniekąd masz rację, wiem że to brak uwagi, napisałem to w swoim poście. Patrząc na to z drugiej strony, prawdopodobieństwo wywrotki początkującego jest większe na cięższym sprzęcie. Nie demonizuje absolutnie, bo jak jest w miarę rozgarnięty i uważny to może dać radę, ale trzeba powiedzieć mu o minusach jazdy taką maszyną, minusach dla początkującego.
Avatar użytkownika
motoluka
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 17/5/2011, 18:53
Lokalizacja: Europe

Postprzez senekkorzenna » 30/10/2011, 12:08

Jest ta święta prawda że motocykl powinno się dobierać do swoich gabarytów i fizycznych możliwości a przede wszystkim do doświadczenia jakie się posiada.
Przygodę z motocyklem powinno się zaczynać od małych pojemności.
senekkorzenna
 

Postprzez skidmarks » 30/10/2011, 13:34

Zdrowy mężczyzna który wazy +,- 60 kg powinien mieć siłę utrzymać motocykl 250kg nogą bez problemu. Jak nie to jest z nim naprawdę słabo. Ja jestem silnym facetem ale jak mi motocykl idzie ku dołowi to na ogół już spada.
Yamaha YZF 1000
Avatar użytkownika
skidmarks
Stały bywalec
 
Posty: 1401
Dołączył(a): 18/6/2009, 18:26
Lokalizacja: zachód Polski

Postprzez C-bool » 30/10/2011, 15:43

skidmarks napisał(a):Zdrowy mężczyzna który wazy +,- 60 kg powinien mieć siłę utrzymać motocykl 250kg nogą bez problemu. Jak nie to jest z nim naprawdę słabo.

Osobiście ważę +- 60 kg przy 182 cm i z takim moto jak np. nowsza Kawa Z750 sobie radziłem. Mały problem był, gdy musiałem cofnąć pod górkę. Ale gdybym był niższy to by raczej było dużo gorzej.
Jak się wyrobi technikę to masa nie jest już aż tak ważna.
GS500F --> SV650S --> Bandit 600N --> XV535 Virago
Avatar użytkownika
C-bool
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2915
Dołączył(a): 23/8/2007, 21:26
Lokalizacja: Poznań

Postprzez pan_wiewiorka » 30/10/2011, 16:47

Sporo zależy od tego gdzie jest umieszczony środek ciężkości. Z kruzerami, ważącymi 250-300 kg i mającymi środek ciężkości na wysokości kostek, radzą sobie nawet drobne kobiety. Gorzej sprawa się ma kiedy wsiadamy na sprzęt ważący ćwierć tony i środek ciężkości mający na wysokości jajek. Tutaj Święty Boże nie pomoże, lekki przechył i masz kłopot.
pan_wiewiorka
 

Postprzez robertold » 30/10/2011, 19:11

Ja zaproponuję swojego sprzęta,

a ja proponuję Ci umieścić to ogłoszenie we właściwym miejscu i aby zmusić Cię do ponownego przeczytania regulaminu daję Ci ostrzeżenie

senekkorzenna
rower
robertold
Świeżak
 
Posty: 99
Dołączył(a): 10/5/2010, 13:39

Następna strona


Powrót do Oceny ofert sprzedaży.



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na gr