Zobacz wątek - jakie sa objawy uszkodzonego 2 biegu w r1 ?
NAS Analytics TAG

jakie sa objawy uszkodzonego 2 biegu w r1 ?

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

jakie sa objawy uszkodzonego 2 biegu w r1 ?

Postprzez miszcz215 » 23/10/2011, 23:33

witam

chcialem zapytac jakie sa objawy uszkodzonego drugiego biegu w r1 (2001rok), u mnie jests tak jakby chcwilowa przerwa mocy, slychac jakis zgrzyt i dalej ciagnie, dodam tylko ze mam dosc slaba przednia zebatke byc moze to ona przepuszcza ? dodam ze na innych biegach tego nie zaobserwowalem, zebatka juz zamowiona i wymienie jak tylko dojdzie...
r1 01 :D
miszcz215
Świeżak
 
Posty: 112
Dołączył(a): 1/5/2009, 09:34
Lokalizacja: bp


Postprzez toper-utl » 24/10/2011, 11:15

niestety, sa to objawy uszkodzonego drugiego biegu.
toper-utl
Świeżak
 
Posty: 98
Dołączył(a): 23/10/2008, 15:25

Postprzez pan_wiewiorka » 24/10/2011, 11:54

Napęd wymienia się w całości. Nowa zębatka doprowadzi do szybszego zużycia łańcucha.
pan_wiewiorka
 

Postprzez miszcz215 » 24/10/2011, 12:47

pan_wiewiorka napisał(a):Napęd wymienia się w całości. Nowa zębatka doprowadzi do szybszego zużycia łańcucha.


zdaje sobie z tego sprawe, tyle ze lancuch i tylna zebatka sa jeszcze w niezlej kondycji i szkoda mi ich wyrzucac, wymienie najwyzej calosc z nastepnym sezonie a te pieniadze na nowy naped przeznacze teraz na reanimacje 2 biegu, ehh....
r1 01 :D
miszcz215
Świeżak
 
Posty: 112
Dołączył(a): 1/5/2009, 09:34
Lokalizacja: bp

Postprzez adamRS » 24/10/2011, 18:25

Jeśli na pierwszym biegu nie szarpie, to nie wina zębatki tylko drugiego biegu.
Avatar użytkownika
adamRS
Świeżak
 
Posty: 486
Dołączył(a): 6/2/2010, 17:12
Lokalizacja: Wieluń/Poznań

Postprzez PrimoGhost » 24/10/2011, 19:37

Poroniony pomysł z wymianą samej zębatki. Nawet napęd w dobrym stanie po wymianie samego łańcucha zużyje się dużo szybciej, niż po wymianie całego zestawu. "Najlepsze" rezultaty osiąga się wymieniając same zębatki i zostawiając stary łańcuch. Crash zestawu w kilkaset kilometrów, jeśli ma się "szczęście" ;] To wina biegu. Nie zębatki. nie zakładaj jej, dokup resztę napędu, do skrzyni zerknij i oceń stan dwójki.
Obrazek
<b>ZxR 636 2006</b>
Avatar użytkownika
PrimoGhost
Stały bywalec
 
Posty: 1148
Dołączył(a): 21/11/2010, 20:07
Lokalizacja: z DW-957

Postprzez henio12323 » 24/10/2011, 19:50

nie zawsze... czasem mozna szybko zuzyc jedną zębatke. i na pewno wymieniając sam przód przyspieszy sie zuzycie całego zestawu napędowego - to fakt. ale przednia zebatka kosztuje grosze ( w stosunku do całego zestawu) i mozna przynajmniej do konca sezonu polatac :D mi kiedys padła tylna zębatka ( zęby sie pokrzywiły) akurat miałem jakas w zapasie wsadziłem i pół sezonu nalatałem na tym zestawie :D nie był najswiezszy ale jeździło :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez adamRS » 24/10/2011, 20:33

Jeździło, ale pomyśl sobie jakie mogą być skutki pękniętego łańcucha w sporcie. Na takich rzeczach nie ma co oszczędzać, wszystko powinno być w jak najlepszym stanie.
Avatar użytkownika
adamRS
Świeżak
 
Posty: 486
Dołączył(a): 6/2/2010, 17:12
Lokalizacja: Wieluń/Poznań

Postprzez Repsol » 24/10/2011, 20:49

miszcz215 napisał(a):u mnie jests tak jakby chcwilowa przerwa mocy, slychac jakis zgrzyt i dalej ciagnie


Siadają Ci powoli kły drugiego biegu, objaw będzie się nasilał.


adamRS napisał(a):Jeździło, ale pomyśl sobie jakie mogą być skutki pękniętego łańcucha w sporcie.


Bieg jałowy na każdym biegu i koniec wycieczki :roll: lub w gorszym przypadku wyrwany/rozerwany karter silnika lub skrzynia. Nie ma co dramatyzować, są gorsze zagrożenia :twisted:
2 x ZX6R
Avatar użytkownika
Repsol
Świeżak
 
Posty: 275
Dołączył(a): 7/4/2008, 10:19

Postprzez miszcz215 » 24/10/2011, 22:56

Repsol napisał(a):
miszcz215 napisał(a):u mnie jests tak jakby chcwilowa przerwa mocy, slychac jakis zgrzyt i dalej ciagnie


Siadają Ci powoli kły drugiego biegu, objaw będzie się nasilał.


adamRS napisał(a):Jeździło, ale pomyśl sobie jakie mogą być skutki pękniętego łańcucha w sporcie.


Bieg jałowy na każdym biegu i koniec wycieczki :roll: lub w gorszym przypadku wyrwany/rozerwany karter silnika lub skrzynia. Nie ma co dramatyzować, są gorsze zagrożenia :twisted:


ile moze kosztowac naprawa tej skrzyni ? im szybciej tym lepiej ? czytalem ze jezeli to dopiero "poczatek" to wystarczy zmienic tryb 2 biegu, jezeli gorzej to rowniez wspolpracujacy z nim tryb 5 lub 6 ( nie pamietam juz dokladnie ktory)
r1 01 :D
miszcz215
Świeżak
 
Posty: 112
Dołączył(a): 1/5/2009, 09:34
Lokalizacja: bp

Postprzez Repsol » 25/10/2011, 07:21

Najpierw trzeba zajrzeć do tej skrzyni i zobaczyć co za diabeł tam siedzi ;) Dopiero po takim zabiegu można mówić o konkretnej wycenie. Ogólnie też wszystko zalezy od tego kto Ci to będzie robił (ASO/Zwykły mechanik/po znajomości) i na jakich częsciach (nowe/używane/naprawa). Poza częściami i robocizną powinieneś doliczyć koszt uszczelek oraz olej + filtr. Nie mniej jednak można przyjać, że za przeskakujacą dwójkę powinieneś się zmiescić w kwocie od 500 do 2000zł.

Nie zawsze trzeba wymieniać tryby. Mozna je naprawić jeśli zużycie nie jest duże (napawanie plazmowe, nawęglanie i drążenie gniazd). Znam zakład w Krk, który robił takie rzeczy. Tryby po ich naprawię spokojnie wytrzymują ostre katowania. Jakbys był zainteresowany to mogę dać Ci dokładny namiar.
2 x ZX6R
Avatar użytkownika
Repsol
Świeżak
 
Posty: 275
Dołączył(a): 7/4/2008, 10:19

Postprzez miszcz215 » 25/10/2011, 18:46

Repsol napisał(a):Najpierw trzeba zajrzeć do tej skrzyni i zobaczyć co za diabeł tam siedzi ;) Dopiero po takim zabiegu można mówić o konkretnej wycenie. Ogólnie też wszystko zalezy od tego kto Ci to będzie robił (ASO/Zwykły mechanik/po znajomości) i na jakich częsciach (nowe/używane/naprawa). Poza częściami i robocizną powinieneś doliczyć koszt uszczelek oraz olej + filtr. Nie mniej jednak można przyjać, że za przeskakujacą dwójkę powinieneś się zmiescić w kwocie od 500 do 2000zł.

Nie zawsze trzeba wymieniać tryby. Mozna je naprawić jeśli zużycie nie jest duże (napawanie plazmowe, nawęglanie i drążenie gniazd). Znam zakład w Krk, który robił takie rzeczy. Tryby po ich naprawię spokojnie wytrzymują ostre katowania. Jakbys był zainteresowany to mogę dać Ci dokładny namiar.


no musze sie zorientowac u znajomego czy robil juz cos takiego zeby miec pewnosc ze zrobi to dobrze, tak czy inaczej prosze o namiary na te firme, aha wyslalem Ci wiadomosc na priv
r1 01 :D
miszcz215
Świeżak
 
Posty: 112
Dołączył(a): 1/5/2009, 09:34
Lokalizacja: bp

Postprzez PrimoGhost » 25/10/2011, 21:16

Henio... nie żebym coś sugerował, ale to 150 Konna R1... zapewne szybciej poradzi sobie z napędem niż KTM.
Obrazek
<b>ZxR 636 2006</b>
Avatar użytkownika
PrimoGhost
Stały bywalec
 
Posty: 1148
Dołączył(a): 21/11/2010, 20:07
Lokalizacja: z DW-957

Postprzez RUTRA.RD » 28/10/2011, 12:01

rece opadaja

a ile zebow ma przednia a ile tylnia zebatka?

czy zadal sobie kiedys ktos z was trud wymiany zebatki przedniej co 10.000km i zaobserwował jak to wplywa na zuzycie lancucha? ja smiem twierdzic ze przedluza to życie lancuch sporo
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4151
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez pan_wiewiorka » 28/10/2011, 12:15

RUTRA.RD, możesz wyjaśnić?
pan_wiewiorka
 

Postprzez RUTRA.RD » 28/10/2011, 12:31

przednia zebatka 16 zebow tylnia 40 zebow ile obrotow zrobia obie po 10.000km ? przednia ponad dwa razy wiecej wiec wiadomo ze zeby troche juz sie wyrabiaja ja wtedy ja wywalam wstawiam nowa i smigam dalej. 2-3 przody na caly zestaw nowy napedowy zuzywam. co tu wyjasniac? jeden na zestawie zrobi 30tys po czym jak wymienia zestaw to zebatka z przody wyglada jak tarcza do pily i jak taka zebatka miala nie przyspieszyc zuzycia zestawu? a jak by po 15 tys wstawic nowa przednia to moze 35 tys by sie dalo zrobic ????

niech kazdy robi jak chce. i uwazam ze tylnie zebatki tez nie zawsze trzeba wymieniac problem tylko taki ze zawsze kazdy lancuch do konca zurzywa a wtedy i tylnia zebatka sie sypie
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4151
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez pan_wiewiorka » 28/10/2011, 12:35

W nowym sezonie zweryfikuję Twoją teorię :)
pan_wiewiorka
 

Postprzez regis440 » 28/10/2011, 12:42

obie sie wyuzywaja mniej wiecej w takim samym tepie

z jednej strony np mala ma 15 zebow a duza 45 wiec zeby malej stykaja sie 3 razy czesciej z lancuchem(na 1 obrot kola przypadaja 3 obroty malej zebatki) wiec powinny sie 3x szybciej zuzyc, z drugiej strony sila dzialajaca na zab, dziala na niego przez 1/3 czasu co kompensuje zuzycie

tak samo jest z panewkami w silniku o dziwo dla wiekszosci szybiciej siezuzywaja na niskich obrotach niz na wysokich, bo duza sila dziala jednorazowo przez krotszy czas


wniosek: jak wymienisz tylko mala zebatke to na wiosne mozesz nie miec problemu z 2 biegiem, jak lancuch spadnie i sie zakleszczy to 150 japonskich koni rozerwie silnik
regis440
Świeżak
 
Posty: 220
Dołączył(a): 9/9/2010, 14:22

Postprzez RUTRA.RD » 28/10/2011, 13:43

na ilu zebach rozklada sie ta sila na przedniej zebatce a na ilu na tylnej?


kup nowy zestaw zrob 20 tys km i wrzuc foty zebatek

zebym tylko raz tak z przednia zebatka zrobil ale juz ich kilka wymienilem i kumpel i lancuchy nie strzelily

a czemu lancuch sie nie rowno wyciaga ? bo go za mocno naciagacie
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4151
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez numberuno » 28/10/2011, 15:32

Repsol napisał(a):
miszcz215 napisał(a):u mnie jests tak jakby chcwilowa przerwa mocy, slychac jakis zgrzyt i dalej ciagnie


Siadają Ci powoli kły drugiego biegu, objaw będzie się nasilał.


adamRS napisał(a):Jeździło, ale pomyśl sobie jakie mogą być skutki pękniętego łańcucha w sporcie.


Bieg jałowy na każdym biegu i koniec wycieczki :roll: lub w gorszym przypadku wyrwany/rozerwany karter silnika lub skrzynia. Nie ma co dramatyzować, są gorsze zagrożenia :twisted:


Tak, są gorsze. Koledze zerwany łańcuch zablokował tylne koło, przepinał akurat na 3 bieg kiedy 2-gi się skończył. nie wiem jak on to wyprowadził, ale opona była tak przetarta w jednym miejscu, że zjadło ok połowy drutów.
http://bikepics.com/members/numberuno/ | | www.diety-treningi.pl Jakby ktoś potrzebował, zapraszam.
numberuno
Świeżak
 
Posty: 306
Dołączył(a): 25/1/2007, 09:49



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na gr