Zobacz wÄ…tek - dylmat... pewnie nie jeden go ma/mial :)
NAS Analytics TAG

dylmat... pewnie nie jeden go ma/mial :)

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

dylmat... pewnie nie jeden go ma/mial :)

Postprzez M. » 6/5/2007, 16:14

witam
na codzien jezdze yahama dt125 i chcialbym zmienic to na jakis motorek turystuczno-sportowy... jednak nie wiem za bardzo co wybrac... zastanawiam sie pomiedzy suzuki gs 500 a kawasaki er-5 ze wzgledu na moc okolo 50KM wydaje mi sie ze beda odpowiednie... jednak... mam pare pytan:)

ktory motocykl waszym zdaniem jest leszpya na poczatek... suzuki gs 500 czy kawasaki er-5?

kolejne pytanie jest takie czy nie lepiej kupic sobie od razu cos wiekszego... cos o mocy okolo 90KM np hornet?bandit?fazer? bo czuje ze pojezdze motocyklem o mocy 50KM i szybko zamienie go na cos wiekszego...

dodam ze jezdzilem najpierw suzuki rmx 80ccm przez 2 lata a potem yamaha dt125 kolejny rok do dzisiaj:)

aa i jeszcze jedna rzecz:) zalezy mi na tym zeby motorek byl w miare zrywny... ale zeby ta moc mnie nie przerazala:) glownie bede jezdzil nim po miescie ale fajnie by bylo jakbym mogl nim pojechac tez gdzies dalej... jednak wypady powyzej 100km beda rzadkoscia...

pozdrawiam i z gory dziekuje za pomoc:)
Avatar użytkownika
M.
Świeżak
 
Posty: 336
Dołączył(a): 6/5/2007, 16:02
Lokalizacja: Warszawa


Postprzez crashyn » 6/5/2007, 17:25

przed kupnem fz6 bałem się, że 98KM to zbyt dużo na początek ... ale człowiek szybko się oswaja :) - w każdym bądź razie lepiej moc mieć niż jej nie mieć - jak chcesz to możesz skorzystać a jak nie to nikt Cię przecież do niczego nie zmusza ...

Pozdrawiam
crashyn
Świeżak
 
Posty: 19
Dołączył(a): 23/4/2007, 20:19


Postprzez M. » 6/5/2007, 17:31

a jesli mozna wiedziec to wczesniej na czym jezdziles?
YAMAHA YZ 125
Poszukiwania znowu rozpoczete...
Avatar użytkownika
M.
Świeżak
 
Posty: 336
Dołączył(a): 6/5/2007, 16:02
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez crashyn » 6/5/2007, 17:47

na niczym - to mój pierwszy motor - w październiku zeszłego roku zrobiłem dopiero prawko i od razu wsiadłem na FZ6 ... wcześniej nie miałem nawet motoroweru :)

jeżdżę głównie po mieście i uważam, że to był świetny wybór
1) wygląda bajecznie (naked lava red z dużą ilością czerni i srebra) i ludzie (czytaj laski) się oglądają
2) jest zwarty, więc można się przeciskać w korkach
3) jak spokojnie jeżdżę to mało pali - poniżej 6
4) a jak mam ochotę to spuszczam łomot każdemu katamaraniarzowi
5) jak odkręcę manetkę to robi niemiłosierny hałas (mam wydech Laser Extreme)

Pozdrawiam
crashyn
Świeżak
 
Posty: 19
Dołączył(a): 23/4/2007, 20:19

Postprzez M. » 6/5/2007, 17:55

ehhh...
najwiekszy problem z kasa:/
im wiecej mocy tym drozszy=P
a co do fz6 to ma bajecznie poprowadzony wydech:)
YAMAHA YZ 125
Poszukiwania znowu rozpoczete...
Avatar użytkownika
M.
Świeżak
 
Posty: 336
Dołączył(a): 6/5/2007, 16:02
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Cidman » 6/5/2007, 17:57

Ja tez miałem podobny dylemat czy z mz251 przesiąść sie na jakiegoś lekkiego japońca, ale kupiłem odrazu honde cbr 1000f dual czyli motor dość mocny bo ok 130koni i bardzo trudny do jazdy z racji zwrotności znikomej i masy ogromnej... i teraz wiem, że dobrze zrobiłem, bo o dziwo motor nawet w mieście sie całkiem nieźle sprawdza :wink: i zbieram kasiorke na coś nowocześniejszego typu honda "blackbird" :D
Przy zakupie kieruj sie lepiej tym ile masz oleju w głowie, ile kasy w portfelu i nie bój sie większych silników bo większymi jeżdzi sie o wiele przyjemniej nawet i w mieście z racji ich dużej elastyczności.
A tym bardziej jak mówisz o zmianie motoru za chwile na większy to może od razu warto pomyśleć o czymś już na lata.
Wkońcu jakieś doświadczenie masz juz :D
cbr 1000f dual
Cidman
Świeżak
 
Posty: 64
Dołączył(a): 14/4/2007, 16:00
Lokalizacja: Nowa Sarzyna - Rzeszów

Postprzez crashyn » 6/5/2007, 18:06

jak będziesz kupował i sprzedawał kilka razy to więcej stracisz niż jak się raz szarpniesz ...

ja ponieważ nie miałem żadnych preferencji co do marki to kierowałem się głównie wyglądem i wybrałem fz6:)

drugie kryterium to było, że nie chcę owiewek bo jako początkujący kierowca muszę mieć naturalny hamulec w postaci wiatru - inaczej kompletnie nie umiejąc jeździć jeździłbym 200 km/h po mieście a tak już przy 150 robi się ciężkawo i nie ma się ochoty na więcej :)
crashyn
Świeżak
 
Posty: 19
Dołączył(a): 23/4/2007, 20:19

Postprzez mar111cin » 6/5/2007, 18:19

Crashyn tylko nie mów że ty jeździsz 150km/h po mieście :D a tak wogle sorrka i bez urazy Crashyn ale to co napisałeś w swoim temacie to... hmm Ty jeszcze tym motorem nie umiesz jeździć.

Szerokiej drogi i pamiętaj że jak tak Ci to ściganie się wychodzi to jeszcze nie umiesz jeździć i warto się nad tym zastanowić.
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Postprzez M. » 6/5/2007, 18:25

tylko jak kupowac jakas 600 to niechcialbym calej kasy wydac na nia... zalezy mi zeby troche kasy zostalo.. a wszystkie 600 za sporo drozsze od 500 np hornet fazer itd...:/
czyli widze ze lepiej od razu kupic cos troche wiekszego...tak?
YAMAHA YZ 125
Poszukiwania znowu rozpoczete...
Avatar użytkownika
M.
Świeżak
 
Posty: 336
Dołączył(a): 6/5/2007, 16:02
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez crashyn » 6/5/2007, 18:27

no dziwne żebym umiał jeździć jeżdząc pierwszy sezon - po to się właśnie pytam, żeby się uczyć od lepszych i bardziej doświadczonych!

a ta Twoja rada to jakbym mamę usłyszał :)
crashyn
Świeżak
 
Posty: 19
Dołączył(a): 23/4/2007, 20:19

Postprzez M. » 6/5/2007, 18:29

no ja jezdze teraz na 125 i uwazam ze nakedy to zupelnie inna bajka niz enduro i cala nauke trzeba zaczynac od podstaw...
YAMAHA YZ 125
Poszukiwania znowu rozpoczete...
Avatar użytkownika
M.
Świeżak
 
Posty: 336
Dołączył(a): 6/5/2007, 16:02
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Cidman » 6/5/2007, 18:32

przecież każdy motor prowadzi sie inaczej... tzn do każdego trzeba jakby przyrosnąć, przyzwyczaić sie, pomijam jakieś podstawowe zachowania na motorze z działu "technika jazdy" :wink:
Moje zdanie jest takie że zamiast sprzedawać za chwile i tracić na nim to lepiej odrazu kupić coś czym będziesz śmigał ładnych kilka lat :D
Ale to tylko moje skromne zdanie więc nie musisz sie nim sugerować
cbr 1000f dual
Cidman
Świeżak
 
Posty: 64
Dołączył(a): 14/4/2007, 16:00
Lokalizacja: Nowa Sarzyna - Rzeszów

Postprzez crashyn » 6/5/2007, 18:44

Ja wsiadłem na FZ6 jeżdząc poprzednio tylko na kursowym CBF250 i przyznam szczerze, że było łatwo - FZ6 prowadzi się dużo lepiej i pewniej niż ta mała Honda. Też się nad tym zastanawiałem jakiś czas i postanowiłem kupić motor na conajmniej kilka lat - pojeżdżę jeszcze ze 2-3 sezony (oprócz tego) i przesiadam się na FZ1.
crashyn
Świeżak
 
Posty: 19
Dołączył(a): 23/4/2007, 20:19

Postprzez bmroczyk » 6/5/2007, 18:56

Ja też mam taki dylemat , tyle , że kupiłem 125 ccm i okazało sie za słabe i chciałbym mt03,horneta 600 , fz6, z750 ale nie mam prawka ;/ .
Life begins at 200 km/h :) | | | http://bikepics.com/members/bmroczyk | | Fz1N 08` / Ktm 525 XC SS 08` Atv
Avatar użytkownika
bmroczyk
Bywalec
 
Posty: 591
Dołączył(a): 28/2/2007, 09:28
Lokalizacja: Åšroda CITY

Postprzez M. » 6/5/2007, 19:03

u mnie prawko to nie problem:)
gorzej z kasa=/
YAMAHA YZ 125
Poszukiwania znowu rozpoczete...
Avatar użytkownika
M.
Świeżak
 
Posty: 336
Dołączył(a): 6/5/2007, 16:02
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez M. » 6/5/2007, 19:19

najtansza 600 to bandit a najladniejsza fz6:/
moze doradzicie cos?:)
najlepiej zeby moto nie kosztowalo wiecej niz 12.000 bo na dzien dzisiejszy tyle moge przeznaczyc...
YAMAHA YZ 125
Poszukiwania znowu rozpoczete...
Avatar użytkownika
M.
Świeżak
 
Posty: 336
Dołączył(a): 6/5/2007, 16:02
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez crashyn » 6/5/2007, 20:47

musisz polować na allegro - może coś po małym szlifie? na zachodzie takie motory wyrzucają na śmietnik i można je tanio kupić. nawet nie musisz tego robić bo wcześniej czy później sam go przeszlifujesz :twisted:
crashyn
Świeżak
 
Posty: 19
Dołączył(a): 23/4/2007, 20:19

Postprzez crashyn » 6/5/2007, 20:52

albo musisz czekać do października/listopada - wtedy jest wysyp posezonowy i na następny sezon już od marca jeździsz nowym sprzętem.

ja tak zrobiłem - musiałem trzymać moto w moim garażu przez zimę ale kupiłem go taniej niż kupiłbym teraz w sezonie!
crashyn
Świeżak
 
Posty: 19
Dołączył(a): 23/4/2007, 20:19

Postprzez M. » 6/5/2007, 21:02

crashyn napisał(a):musisz polować na allegro - może coś po małym szlifie? na zachodzie takie motory wyrzucają na śmietnik i można je tanio kupić. nawet nie musisz tego robić bo wcześniej czy później sam go przeszlifujesz
:twisted:

a warto wybrac sie do niemiec? duza roznica w cenie?
szczerze mowiac marzy mi sie hornet:) najlepiej 900... ale 600 by mi wystarczylo;) no niestety w polsce trzeba z 14tys dac za cos takiego... ale te spalanie:/
bandit... juz tanszy troszke...
Avatar użytkownika
M.
Świeżak
 
Posty: 336
Dołączył(a): 6/5/2007, 16:02
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez crashyn » 6/5/2007, 21:26

Przy tej wartości motoru na pewno się nie opłaca jechać do Niemiec. Po pierwsze to trzeba wiedzieć gdzie szukać bo inaczej człowiek się zjeździ jak głupi, nic nie kupi i wyda kupę kasy na podróż. A po drugie zawodowcy mają dobre układy w salonach i kupują bardzo tanio motory od ludzi, którzy przychodzą wymienić w salonie używki na nówki. Mają też ludzi na miejscu, którzy siedzą non-stop w internecie i skupują okazje jakich Ty nie trafisz albo będziesz trochę za późno.

Do Horneta się też przymierzałem ale on ma gaźniki zamiast wtrysku a to mi się kojarzy z dużym Fiatem. Te gaźniki trzeba synchronizować a jak znam życie to w Polsce nie ma jednego speca, który to potrafi porządnie zrobić. Nie ma to jak wtrysk i komputer :) Z mojego życia samochodowego wiem, że jak w Polsce ktoś się dotyka do silnika to to jest koniec. Wszystkie moje samochody działały poprawnie tylko do pierwszej wymiany rozrządu - potem się zaczynały problemy i szukanie rozwiązania miesiącami :(
crashyn
Świeżak
 
Posty: 19
Dołączył(a): 23/4/2007, 20:19

Następna strona


Powrót do Motocykle



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na górê