2t 125 a 2t 250 jak to jest z tym spalaniem ....
Posty: 23
• Strona 1 z 2 • 1, 2
2t 125 a 2t 250 jak to jest z tym spalaniem ....
Witam . Planuje kupić yz , cr 125 lub ich odpowiedniki 250 ... jestem doświadczonym endurowcem (wcześniej tylko 4t ) , a motocykl będzie 60% las 40 % tor . Dlatego mam pytanie jak będzie wyglądało spalanie w tych motocyklach przy raczej rekreacyjnej jeździe po lesie bez żadnych przepraw i umiarkowanej jeździe (4 fun) po torze ...
Słyszałem różne opinie na ten temat i głownie chodzi mi tu o to żeby przejechać chociaż te 50 km na jednym baku i nie stanąć gdzieś w lesie z braku paliwa ... czy przy 250 spalanie 2-3 litry na moto h przy umiarkowanej jeździe po lesie to osiągalny wynik ?? czy może 125 będzie tutaj bardziej oszczędna ... bardzo proszę o opinie bo szukam 2 dzień i trudno mi znaleźć jakieś konkretne wypowiedzi tylko jakieś wzmianki bez żadnej ciekawszej argumentacji
Pozdrawiam serdecznie
Słyszałem różne opinie na ten temat i głownie chodzi mi tu o to żeby przejechać chociaż te 50 km na jednym baku i nie stanąć gdzieś w lesie z braku paliwa ... czy przy 250 spalanie 2-3 litry na moto h przy umiarkowanej jeździe po lesie to osiągalny wynik ?? czy może 125 będzie tutaj bardziej oszczędna ... bardzo proszę o opinie bo szukam 2 dzień i trudno mi znaleźć jakieś konkretne wypowiedzi tylko jakieś wzmianki bez żadnej ciekawszej argumentacji
Pozdrawiam serdecznie
- Lapkos
- Świeżak
- Posty: 74
- Dołączył(a): 6/10/2011, 21:04
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Nie ma fizycznej możliwości, abyś na jedną motogodzinę wypalił 2-3 litry.
Biorąc pod uwagę tylko motocykle enduro zawsze 125 spali więcej niż 250 w jednakowych warunkach eksploatacyjnych.
250 enduro są silnikami elastycznymi i przyjemnymi w jeździe. Czasem zaskakują mocą przy wysokich obrotach. Celem pośrednim mógłby być ktm 200. Nie zaskakuje tak, ale utrzymują swą elastyczność i stosunkowo mocny dół.
Dodatkowo zawieszenie enduro nie nadaje się do dobrej jazdy po torze, a cross nie nadaje się w las. Także musisz wybrać pomiędzy jednym a drugim, lub przerobić zawieszenie na takie, które będzie Ci odpowiadać w obydwu przypadkach.
Biorąc pod uwagę tylko motocykle enduro zawsze 125 spali więcej niż 250 w jednakowych warunkach eksploatacyjnych.
250 enduro są silnikami elastycznymi i przyjemnymi w jeździe. Czasem zaskakują mocą przy wysokich obrotach. Celem pośrednim mógłby być ktm 200. Nie zaskakuje tak, ale utrzymują swą elastyczność i stosunkowo mocny dół.
Dodatkowo zawieszenie enduro nie nadaje się do dobrej jazdy po torze, a cross nie nadaje się w las. Także musisz wybrać pomiędzy jednym a drugim, lub przerobić zawieszenie na takie, które będzie Ci odpowiadać w obydwu przypadkach.
-
MJR128 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 847
- Dołączył(a): 10/12/2006, 20:39
- Lokalizacja: Ladzin/Kraków
powiem tak mnie osobiście bardziej kręci tor a po lesię będę jeździł tylko dlatego że koledzy nie jeżdżą po torze tylko po lesie , dlatego muszę w tym wypadku wybrać twardsze zawieszenie żeby w przyszłości nie żałować
Dzięki za odpowiedzi i pozdrawiam
Dzięki za odpowiedzi i pozdrawiam
- Lapkos
- Świeżak
- Posty: 74
- Dołączył(a): 6/10/2011, 21:04
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
tak przy okazji co sądzisz o tym bo widzę że jesteś obeznany w temacie :]...
http://moto.allegro.pl/honda-cr-250-cr2 ... 41628.html
http://moto.allegro.pl/honda-cr-250-cr2 ... 41628.html
- Lapkos
- Świeżak
- Posty: 74
- Dołączył(a): 6/10/2011, 21:04
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
i co najwazniejsze ;P jak masz ganiac glowniej w lesie to odpusc sobie crossówki, to nie są pojazdy do katowania po lesie, meczą sie momentalnie ;P duzo lepiej sprawdzi sie tu hard enduro crossówki za to są stworzone na tor MX
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
jak pisze heniek, lasy i czasami tor to nic innego jak enduro i minimum 450 typu exc 450 wrf 450 crf X 450 itp
za 12 15k mozna już Świerze maszyny kupic i takich szukaj, hard enduraków
za 12 15k mozna już Świerze maszyny kupic i takich szukaj, hard enduraków
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
-
Bostorn - Moderator
- Posty: 5511
- Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
- Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
i co najwazniejsze ;P jak masz ganiac glowniej w lesie to odpusc sobie crossówki, to nie są pojazdy do katowania po lesie, meczą sie momentalnie ;P duzo lepiej sprawdzi sie tu hard enduro Very Happy crossówki za to są stworzone na tor MX
Nie męczą się, ale męczą Cię, czyli kierowce. Mam nadzieję Lapkos, że znasz różnicę miedzy tymi zawieszeniami, a jeśli nie to porozmawiaj ze znajomymi.
Odnośnie aukcji. Motor stary. Trzeba mocno zwracać uwagę na stan techniczny. Jeśli wymienił to co pisze, to chwała mu za to, ale po takich wymianach motoru się od tak sobie nie sprzedaje.
Jak chcesz jedź zobacz, sprawdź. Niech pokaże Ci stare części i te zdjęcia z remontu. Spróbuj wyciągnać z niego realną przyczynę sprzedaży. Odnośnie ceny się nie wypowiadam. To twoja kwestia.
Podam Ci link do mojego postu, który może Ci się przydać, ale bezwarunkowo musisz się dostosować do podpisu na czerwono pod wpisem.
http://www.forum.eterrymanow.pl/viewtopic.php?t=154 (otwórz link)
-
MJR128 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 847
- Dołączył(a): 10/12/2006, 20:39
- Lokalizacja: Ladzin/Kraków
ta honda z aukcji to max 93r a ta cena ? ja kupiłem yz 125 z 2004 r za 4500
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
-
kris514 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2411
- Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
- Lokalizacja: Kielce
Lapkos napisał(a):Panowie ja was nie prosiłem o poradę co kupić tylko o spostrzeżenia dot. spalania :]
czy kupując sportowe auto ktoś kiedyś zwracał uwagę na spalanie? czy crossami robi się 100km każdorazowo?
nigdy nikt jeszcze nie obliczył ile jaki cross, motocykl terenowy spala.. i było wiele tematów które o tym mówiły, gdybyś poszukał wiedział byś o czym mówię, ile wlejesz tyle spali, a spalanie zalezy od terenu po jakim jeździsz, czasu jazdy oraz obrotów na których jeździsz
nie zablokowałem tematu gdyż każdy stara się tu tobie pomóc, wyżej było już pisane że to pali tyle ile wlejesz, nikt nie powie tobie ile czego idzie na 1godz 30 min czy 5, bo to zależy od czynników które tobie podałem+ dysze w gaźniku, wydech, i inne pierdoły, stan silnika... i tak dalej
ps: jak masz bacznie zwracac uwagę na spalanie enduraka, crossa, to lepiej sobie odpusc i kup sobie scooter, bo tu moze palic 2l a może dojsc do 10 i więcej
pozdro
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
-
Bostorn - Moderator
- Posty: 5511
- Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
- Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
barek253 napisał(a):nie chce porady to nie
chesz fula kup sobie ale wg mnie ta cr z aukcji za drogo jak za ten rok i remonty w takim roczniku beda czeste
Co znaczy częste? Trzeba byłoby dokonywać ich częściej niż gdyby motor był 6 lat młodszy?
Niby z jakiej racji?
Bostorn napisał(a):czy kupując sportowe auto ktoś kiedyś zwracał uwagę na spalanie? czy crossami robi się 100km każdorazowo?
Nie doczytałeś, że autor tematu jeździ też w terenie, a tam nie ma stacji benzynowej co 5km, a jazda z bańką paliwa na plecach jest mało przyjemna i niebezpieczna.
Bostorn napisał(a):nigdy nikt jeszcze nie obliczył ile jaki cross, motocykl terenowy spala..
Właśnie zrobiłem to kilka postów wyżej. Jeśli nie wierzysz, zapraszam na tor, sprawdzimy.
-
MJR128 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 847
- Dołączył(a): 10/12/2006, 20:39
- Lokalizacja: Ladzin/Kraków
czestsze bo jest juz starszy i elementy silnikowe sa bardziej zuzyte
jesli lozyska w silniku dawno nie byly wymieniana zaraz moga pasc zrobi i znowu padna bo cos innego nie bd zmienione itd
ogolnie im starsze moto to czestszy remont bo jest bardziej dotachany i nie mow mi ze to nie prawda
boi sie ze braknie wahy sa powiekszane baki ale ogolnie to moto jest na tor a nie las wiec nic sie na to nie poradzi a jak nie to niech sobie kupi 4t
jesli lozyska w silniku dawno nie byly wymieniana zaraz moga pasc zrobi i znowu padna bo cos innego nie bd zmienione itd
ogolnie im starsze moto to czestszy remont bo jest bardziej dotachany i nie mow mi ze to nie prawda
boi sie ze braknie wahy sa powiekszane baki ale ogolnie to moto jest na tor a nie las wiec nic sie na to nie poradzi a jak nie to niech sobie kupi 4t
- barek253
- Mieszkaniec forum
- Posty: 1999
- Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39
Ty wiesz co to znaczy remont silnika?
Twierdzisz, że od jednego remontu czyli: wymiany tłoka, korby, łożysk, uszczelniaczy itp. do drugiego remontu minie mniej czasu niż gdyby silnik był młodszy.
Gadasz totalne głupoty. Remont to remont, a czas eksploatacji po naprawie głównej nie zmienia się z wiekiem silnika.
Jeśli autor tematu byłby na tyle majętny to pewnie kupiłby sobie jeden motor na tor, a drugi w teren. Ale nie zawsze tak można... i trzeba wypośrodkować. Dlatego autor tematu chce dostać porady, bo do pierona, chyba do tego to forum służy. Chcesz gościowi pomóc?
Twierdzisz, że od jednego remontu czyli: wymiany tłoka, korby, łożysk, uszczelniaczy itp. do drugiego remontu minie mniej czasu niż gdyby silnik był młodszy.
Gadasz totalne głupoty. Remont to remont, a czas eksploatacji po naprawie głównej nie zmienia się z wiekiem silnika.
Jeśli autor tematu byłby na tyle majętny to pewnie kupiłby sobie jeden motor na tor, a drugi w teren. Ale nie zawsze tak można... i trzeba wypośrodkować. Dlatego autor tematu chce dostać porady, bo do pierona, chyba do tego to forum służy. Chcesz gościowi pomóc?
-
MJR128 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 847
- Dołączył(a): 10/12/2006, 20:39
- Lokalizacja: Ladzin/Kraków
Posty: 23
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości