Zobacz wątek - Dlaczego licznik pokazuje "tylko" 299 km/h?

Dlaczego licznik pokazuje "tylko" 299 km/h?

O wszystkim
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, lagiboy, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, suhy-19, Bostorn, Miczab, leff

Dlaczego licznik pokazuje "tylko" 299 km/h?

Postprzez Sova » 10/10/2011, 21:23

Witam,

dręczy mnie taka myśl i postanowiłem poznać wasze zdanie.

We wszystkich nowszych motocyklach prędkościomierz pokazuje Vmax 299 km/h, orientujecie się dlaczego tak jest? Przecież producenci doskonale wiedzą, że ich maszyny "idą" więcej niż magiczne 300.
Nawet jeśli zegary są analogowe np. Hayka czy ZZR1400 to licznik wyskalowany jest do 300.
Widziałem na youtubie, że starsze gixxery pokazują ponad 300.

Prędkościomierze supersamochodów pokazują taką prędkość z jaką się faktycznie jedzie (nawet ponad 400:)).

O co tu chodzi? Dlaczego tak jest, bo chyba nie dla bezpieczeństwa :shock:
Sova
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 7/6/2011, 16:08
Lokalizacja: Swarzędz


Postprzez Yestic » 10/10/2011, 21:44

są blokowane do 299 km/h
Yamaha YZF-125R '10
Avatar użytkownika
Yestic
Świeżak
 
Posty: 34
Dołączył(a): 31/8/2010, 21:34
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez mar111cin » 10/10/2011, 21:48

dla mnie to jest nawet na rękę, bo powyżej 300km/h zaczynam skupiać się na drodze. W końcu należy jeździć bezpiecznie
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Re: Dlaczego licznik pokazuje "tylko" 299 km/h?

Postprzez Invi » 10/10/2011, 21:55

Sova napisał(a):We wszystkich nowszych motocyklach prędkościomierz pokazuje Vmax 299 km/h,


Bzdura.

Sova napisał(a):Prędkościomierze supersamochodów pokazują taką prędkość z jaką się faktycznie jedzie


Bzdura.

Yestic napisał(a):są blokowane do 299 km/h


Bzdura.

Sova napisał(a):Widziałem na youtubie, że starsze gixxery pokazują ponad 300.


Tylko po wstawieniu TRE.






Jest tak bo się japońce tak zmówili, i tyle. Całkiem możliwe że miał na to wpływ jakiś eksperyment psychologiczny w których się lubują (walka z menelstwem zmieniając kolor żarówek w lampach, walka z zaśmiecaniem miasta sadząc kilka kwiatków, i co najśmieszniejsze to działa).
Ostatnio edytowano 10/10/2011, 22:00 przez Invi, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6272
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez InuYasha » 10/10/2011, 22:00

W 2001r(jak dobrze pamiętam) Kawasaki, Honda, Yamaha i Suzuki wspólnie postanowili, że nie będą produkować motocykli których prędkość maksymalna przekracza 300 km/h(względy bezpieczeństwa, troska i klienta, rozwój motocykli bod względem przyspieszenia i takie inne techniczne pierdoły), a praktycznie wygląda to tak że motocykla w zależności od modelu jest trochę przyblokowany na elektronice(albo i nie) ale żeby wszystko było politycznie poprawnie liczniki zatrzymują się na 299, aczkolwiek przy takiej prędkości trzeba też wsiąść pod uwagę przekłamania licznika. To chyba wszystko w temacie.
InuYasha
Świeżak
 
Posty: 36
Dołączył(a): 15/5/2010, 15:31

Postprzez Sova » 10/10/2011, 23:02

Invinciblee może podasz przykład moto które jest max kilku letnie i pokazuje więcej niż 299?

A jeśli chodzi o te autka to faktycznie źle to napisałem chodziło mi o to, że ich prędkościomierze pokazują więcej niż 299 bo wiadomo że liczniki przekłamują.

Ale dzięki wszystkim za odp.
Sova
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 7/6/2011, 16:08
Lokalizacja: Swarzędz

Postprzez mar111cin » 11/10/2011, 05:35

mv augusta?
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Postprzez pan_wiewiorka » 11/10/2011, 06:53

Sova napisał(a):Invinciblee może podasz przykład moto które jest max kilku letnie i pokazuje więcej niż 299?

Pierwszy rocznik Busy (tutaj (otwórz link) filmik) oraz na ZX12 (tutaj (otwórz link) filmik). Może i inne modele również. InuYasha wszystko dokładnie opisał.
pan_wiewiorka
 

Postprzez Sova » 11/10/2011, 08:11

Dzięki chłopaki wszystko jasne :) macie po piwku!

Ale teraz nasuwa się pytanie, dlaczego prędkościomierz przekłamuje? Myślę, że tutaj też chodzi głównie o bezpieczeństwo bo tak naprawdę jedziemy wolniej niż widzimy na zegarze.

Kilka lat temu dostałem zdjęcie z fotoradaru, gdy zobaczyłem błysk z lampy spojrzałem szybko na licznik i jechałem 80 km/h a na zdjęciu wyszło, że jechałem 70 km/h. Dla mnie radocha bo niższy mandat i punkty ale czy to możliwe żeby aż o 10 było przekłamanie? A może radar był zaniżony?
Rozmiary felg i opon też chyba mają na to wpływ czy się mylę?
Sova
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 7/6/2011, 16:08
Lokalizacja: Swarzędz

Postprzez deejayslonio » 11/10/2011, 08:33

Rozmiar kół ma znaczenie. Wysokość bieżnika również. Poza tym jest chyba gdzieś jakiś przepis mówiący, że licznik ma przekłamywać w dół do 7% maksymalnie ale to jest tylko zasłyszane gdzieś i nie wiem czy ma to potwierdzenie w rzeczywistości.
deejayslonio
 

Postprzez pan_wiewiorka » 11/10/2011, 09:36

Znaczenie mają również zębatki.
pan_wiewiorka
 

Postprzez falconiforme » 11/10/2011, 11:25

deejayslonio napisał(a):Rozmiar kół ma znaczenie. Wysokość bieżnika również. Poza tym jest chyba gdzieś jakiś przepis mówiący, że licznik ma przekłamywać w dół do 7% maksymalnie ale to jest tylko zasłyszane gdzieś i nie wiem czy ma to potwierdzenie w rzeczywistości.

W sumie od 300km/h licznikowych należy odjąć 20-30km/h.

Trzeba kupić sobie GPS-a i przestać podniecać się wynikami przy zwykłym liczniku.
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez Atlantis » 11/10/2011, 14:45

mar111cin napisał(a):mv augusta?


Agusta, nie Augusta.

Liczniki przekłamują głównie dlatego, że są tak ustawione przez producenta. Zarówno prędkościomierz jak i obrotomierz.
Avatar użytkownika
Atlantis
Świeżak
 
Posty: 381
Dołączył(a): 5/6/2011, 19:19
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Sova » 11/10/2011, 17:15

Ehh... chyba nie ma co drążyć dalej tego tematu bo nic to nie da, tak to już jest i koniec! Aż by się chciało przytoczyć cytat z filmu Stanisława Barei " Nie mamy pańskiego płaszcza i co nam Pan zrobisz"
Skoro na każdym kroku próbują nas wyru***ć to czemu inaczej ma być na drodze, na swoim ukochanym sprzęcie. Tak to już jest w tym popapranym świecie.

Grunt to nie pękać jak wadliwa guma!

Tak mnie coś naszło na sentymenty....

Pozdro.
Sova
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 7/6/2011, 16:08
Lokalizacja: Swarzędz

Postprzez Vergon » 11/10/2011, 18:48

pan_wiewiorka napisał(a):Znaczenie mają również zębatki.


Jak masz coś jeszcze do powiedzenia to zapraszam do mojego tematu w "mechanice" :wink:
Avatar użytkownika
Vergon
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 3302
Dołączył(a): 24/2/2010, 10:11
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez pan_wiewiorka » 12/10/2011, 08:41

Vergon napisał(a):
pan_wiewiorka napisał(a):Znaczenie mają również zębatki.


Jak masz coś jeszcze do powiedzenia to zapraszam do mojego tematu w "mechanice" :wink:

Zauważyłem. Mój błąd. Za bardzo sobie skróciłem. Nie mają wpływu na licznik czy też jego przekłamania. Mają wpływ na prędkość. Powtórzę się, kajam się i przepraszam za wprowadzenie w błąd :roll:
pan_wiewiorka
 

Postprzez radziorek15 » 12/10/2011, 11:20

Licznik przekłamuje zawsze w dół, gdyż takie są wymogi według przepisów. Spowodowane jest to tym, żeby nie było sytuacji że ktoś jedzie licznikowe 50 a jest 60 . Wpływ na pomiar ma tak już pisaliście rozmiar koła, błędy urządzeń pomiarowych i ich niedokładność.
er5 + SV650S / svforum.pl(wisznia)
radziorek15
Świeżak
 
Posty: 95
Dołączył(a): 16/3/2011, 13:12
Lokalizacja: Białystok

Postprzez mirekm71 » 13/10/2011, 21:20

pan_wiewiorka napisał(a):
Vergon napisał(a):
pan_wiewiorka napisał(a):Znaczenie mają również zębatki.


Jak masz coś jeszcze do powiedzenia to zapraszam do mojego tematu w "mechanice" :wink:

Zauważyłem. Mój błąd. Za bardzo sobie skróciłem. Nie mają wpływu na licznik czy też jego przekłamania. Mają wpływ na prędkość. Powtórzę się, kajam się i przepraszam za wprowadzenie w błąd :roll:


W jawie 350 linka predkosciomierza jest podlaczona do skrzyni biegow wiec zmiana np zebatki zdawczej a wlasciwie to kola zebatego ma wplyw na wskazania predkosciomierza :D tylko ze przy "wyzszych" predkosciach ciezko uzyskac precyzyjny pomiar bo wskazowka "troszke" skacze :twisted:
Avatar użytkownika
mirekm71
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1150
Dołączył(a): 7/6/2010, 23:55
Lokalizacja: Brzeg



Powrót do Hydepark



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na gr