za wysokie obroty zzr 600
Posty: 10
• Strona 1 z 1
za wysokie obroty zzr 600
Witam wszystkich użytkowników dwóch kółek.Proszę wszystkich o pomoc,mianowicie kupiłem właśnie zzr 600,nie mam dużej wiedzy o silnikach ale wydaje mi się że nie powinno tak być jak się dzieje u mnie.W czasie jazdy po wciśnięciu sprzęgła i puszczeniu gazu silnik chodzi na ok.2000 -2200 obrotów dopiero po całkowitym zatrzymaniu obroty spadają na ok.1200.Czy tak ma być ,jeżeli nie to co trzeba zrobić żeby obroty od razu spadały na 1200 i czy na wolnych obrotach ma być 1200 czy mniej,Gość od którego kupiłem moto zapewniał mnie że była robiona synchronizacja gaźników i czyszczenie .Proszę o pomoc z góry wszystkim dziękuję



- baranski320
- Świeżak
- Posty: 15
- Dołączył(a): 8/10/2011, 19:47
- Lokalizacja: dolnośląskie
Ale po co trzymasz na sprzęgle podczas jazdy.
WG mnie nie jest to efektywna jazda i szkoda sprzęgła.
Sprzęgło całkowicie nie wysprzęgla i zawsze masz jakieś tarcie więc to powinno wywoływać podwyższone obroty.
Podobnie jak wbijesz bieg obroty powinny minimalnie się obniżyć
WG mnie nie jest to efektywna jazda i szkoda sprzęgła.
Sprzęgło całkowicie nie wysprzęgla i zawsze masz jakieś tarcie więc to powinno wywoływać podwyższone obroty.
Podobnie jak wbijesz bieg obroty powinny minimalnie się obniżyć
- hubi199
- Bywalec
- Posty: 581
- Dołączył(a): 24/8/2011, 12:56
- Lokalizacja: J-no
za wysokie obroty zzr 600
Dzięki za odpowiedz na moje pytanie.Może jest to przyczyna tego że długo nie jeździłem na moto (ok.20 lat),chyba muszę się na nowo uczyć jeździć.Moja przygoda z motorami zakończyła się dawno temu na etapie ETZ 250 ,jednak sentyment do moto pozostał i dlatego sprezentowałem sobie przechodzonego zygzaka no ale to nie jest moto z mojej młodości,ale się rozpisałem,sorry.Reasumując u mnie jest wszystko w porządku ??? i czy na wolnych obrotach powinien mieć 1200 czy mniej ?
- baranski320
- Świeżak
- Posty: 15
- Dołączył(a): 8/10/2011, 19:47
- Lokalizacja: dolnośląskie
za wysokie obroty zzr 600
kurde balans Atlantis nie strasz mnie nie mam zamiaru inwestować w ten motor,z tego co mi wiadomo to jeżeli byłoby to sprzęgło to po wrzuceniu biegu koło by się obracało (motor postawiony na stopce)a tak się nie dzieje może masz rację bo jak pisałem wcześniej nie mam dużej wiedzy z tymi motorami więc muszę brać pod uwagę wszystkie wasze uwagi.A jak z obrotami ,czy 1200 na wolnych to normalne ? ile powinno być ?
Mam jeszcze pytanie odnośnie kranika paliwa w jakiej pozycji jest rezerwa,otwarty i zamknięty i czy można zostawić otwarty kranik np. na kilka dni,czy nie zaleje ?
Mam jeszcze pytanie odnośnie kranika paliwa w jakiej pozycji jest rezerwa,otwarty i zamknięty i czy można zostawić otwarty kranik np. na kilka dni,czy nie zaleje ?
- baranski320
- Świeżak
- Posty: 15
- Dołączył(a): 8/10/2011, 19:47
- Lokalizacja: dolnośląskie
Moim zdaniem szukasz kolego dziury w calym. Obroty masz ok. W wiekszosci sprzetow jest to 1100 +-100. Sprzeglo jak sie nie slizga przy przyspieszaniu i jesli nie "ciagnie" przy wbijaniu 1 w miejscu to jest ok.
Co do obrotow jak na neutralnym po przygazowaniu obroty schodza do tych 1200 to jest ok.
Popracuj nad technika zmiany biegow- nie trzyma sie sprzegla i nie zmienia biegow jak obroty spadna do 1200...
Co do kranika w wiekszosci tych maszyn masz pozycje ON i RES czyli normalna praca i rezerwa. Jak nie ma OFF to nie masz sie co przejmowac ze Ci zaleje moto- prawdopodobnie kranik jest podcisnieniowy.
Co do obrotow jak na neutralnym po przygazowaniu obroty schodza do tych 1200 to jest ok.
Popracuj nad technika zmiany biegow- nie trzyma sie sprzegla i nie zmienia biegow jak obroty spadna do 1200...
Co do kranika w wiekszosci tych maszyn masz pozycje ON i RES czyli normalna praca i rezerwa. Jak nie ma OFF to nie masz sie co przejmowac ze Ci zaleje moto- prawdopodobnie kranik jest podcisnieniowy.
- logicsys
- Świeżak
- Posty: 37
- Dołączył(a): 17/4/2011, 19:50
- Lokalizacja: Gorzów WLKP
logiscys bardzo dziękuję za wyczerpującą dla mnie informację,wychodzi na to że z moim moto jest wszystko ok,kamień z serca mi spadł (98r 38 tys przebiegu-podobno prawdziwy ) mam go dopiero kilka dni i jak piszesz muszę na pewno jeszcze dużo popracować nad techniką jazdy jeszcze raz DUŻE DZIĘKI
pozdrawiam wszystkich
pozdrawiam wszystkich
- baranski320
- Świeżak
- Posty: 15
- Dołączył(a): 8/10/2011, 19:47
- Lokalizacja: dolnośląskie
za wysokie obroty zzr 600
logiscys mam jeszcze pytanko (na pewno nie ostatnie )czy manetka gazu musi mieć luz czy nie można zniwelować tego luzu jako dla nowicjusza jest to dla mnie trochę kłopotliwe szczególnie przy ruszaniu
- baranski320
- Świeżak
- Posty: 15
- Dołączył(a): 8/10/2011, 19:47
- Lokalizacja: dolnośląskie
.....no to ja ma za dużo bo ok 1cm. ale przy manetce nie ma regulacjimichael napisał(a):Zazwyczaj linka od otwierania przepustnic ma ok1-2mm luzu, a od zamykania nie ma luzu. Na pewno przy manetce jest regulacja i przy gaźnikach również.
- baranski320
- Świeżak
- Posty: 15
- Dołączył(a): 8/10/2011, 19:47
- Lokalizacja: dolnośląskie
Posty: 10
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości