Zobacz wątek - am6
NAS Analytics TAG

am6

i inne małe pojemności
_________

am6

Postprzez Paulo_JWRZ » 6/10/2011, 18:35

jakie są wasze opinie na temat cylindra 80 ccm w am6
Paulo_JWRZ
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 30/8/2011, 19:46


Postprzez henio12323 » 6/10/2011, 18:47

zalezy jaki cylek. zreszta jakie maja byc opinie ? wiekszy cylek wieksza moc, mniejsza wytrzymałosc. norma i logika ;D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN


Postprzez tomera » 6/10/2011, 20:44

wiecej mocy = wieksze spalanie paliwa = mniejsza wytrzymałosc bo wieksze siły itd
tomera
Stały bywalec
 
Posty: 1053
Dołączył(a): 23/9/2008, 15:13

Postprzez Marshal » 6/10/2011, 20:57

Ja po zmianie cylindra zwiększenia spalania nie odczułem, moc owszem, wytrzymałość? Na korbowodzie nie ma śladu, jedynie tłok przypieczony od braku oleju, który to wyniknął z "żółtkowej winy". No i ząbki na skrzyni zjechane ale to też "żółtkowa wina materiału".
Marshal
Świeżak
 
Posty: 71
Dołączył(a): 25/8/2010, 10:40
Lokalizacja: Mikoszewo

Postprzez henio12323 » 6/10/2011, 21:26

co do spalania. celowo tego nie napisałem, ponieważ to zalezy od zestawu. czasami motocykl na seryjnym cylku ma po prostu cięzko z napędzanie całej masy :P wiekszaa moc sprawia że silnik sie mniej męczy i nie musi tyle palic ;P podam przykład auta. kumpel miał golfa IV 110 koni palił mu pewną ilosc ( wg kompa pokładowego) zrobił boshowski chip tuning, ma koło 130 koni ( moc wyraźnie odczuwana na lepsza ) a spalanie spadło. i to dosyc znacząco. co do korby, ona jest na tyle wytrzymała że spoko zniesie wieksze obciązenia. ale prędzej padnie niz przy seryjnym cylku. sprzegło, skrzynia itp tez wytrzymaja
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez hiroshima » 6/10/2011, 21:55

Pod 80ccm na pewno już trochę gratów musisz wymienić, m.in. gaźnik, króciec, odblokować membranę, dyfuzor, sprzęgło od biedy też może nie wytrzymywać. Wał to zależy, czy do sporta, czy racinga, ale pod 80 już raczej bym dał sportowy, co do łożysk i uszczelniaczy to chyba mówić nic nie trzeba ;). Generalnie im więcej mocy tym bardziej zjada inne części, bo te silniki nie są przystosowane do takich mocy - dobra 80 na odpowiednim setupie może mieć już coś koło 20km=ponad dwa razy tyle co seria. IMO najlepszym rozwiązaniem jest sportowa 70, taki kompromis między osiągami a wysileniem. Sam jutro składam silnik na takim cylindrze, obadałem dobrze temat i wiem co mówię ;).
Avatar użytkownika
hiroshima
Świeżak
 
Posty: 31
Dołączył(a): 25/9/2011, 17:12

Postprzez Marshal » 7/10/2011, 08:31

hiroshima napisał(a):Pod 80ccm na pewno już trochę gratów musisz wymienić, m.in. gaźnik, króciec, odblokować membranę, dyfuzor, sprzęgło od biedy też może nie wytrzymywać. Wał to zależy, czy do sporta, czy racinga, ale pod 80 już raczej bym dał sportowy, co do łożysk i uszczelniaczy to chyba mówić nic nie trzeba ;). Generalnie im więcej mocy tym bardziej zjada inne części, bo te silniki nie są przystosowane do takich mocy - dobra 80 na odpowiednim setupie może mieć już coś koło 20km=ponad dwa razy tyle co seria. IMO najlepszym rozwiązaniem jest sportowa 70, taki kompromis między osiągami a wysileniem. Sam jutro składam silnik na takim cylindrze, obadałem dobrze temat i wiem co mówię ;).


No już tak z tymi wymianami nie przesadzaj;)
U mnie jedyne co zostało "zmienione" to usunięty katalizator, wycięta zwężka w kolanku, zatkany "przepalacz spalin". Gaźnik oryginalnie z 19mm jest zwężony do 16mm i na takim jeżdżę, króciec również oryginał, jedynie membranki delikatnie poszerzone (o jakiś 1-2mm).
Łożyska oryginalne, ogólnie w silniku poza wymianą cylindra na Racing Part EVO 80ccm, głowicy i świecy nic nie było robione.
Motorek ma dużo większą moc niż mogłoby się wydawać. Gdyby chcieć uzyskać pełnie mocy w moim wypadku, musiałbym zainwestować w gaźnik min. 19mm, i wydech od Apki MX. Aktualnie moc oscyluje w granicach 5km, a spalanie mniejsze niż przy 50-tce i 1+km. Czyli to co napisał henio jest prawdą!:D
Jedyna na co narzekam u siebie to, jest to że "mejd in Tajwan" >..<
Marshal
Świeżak
 
Posty: 71
Dołączył(a): 25/8/2010, 10:40
Lokalizacja: Mikoszewo

Postprzez Paulo_JWRZ » 7/10/2011, 17:03

bo kolega ma cylek 80 cm gaznik 17 odblokowaną membrane i sie mu zabardzo na obroty nie chce wkrecac tzn jak jedzie pod niewielka gorke to ma pelny gaz a moze 5 tys i silnik nie chce sie wyzej wkrecic
Paulo_JWRZ
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 30/8/2011, 19:46

Postprzez Marshal » 7/10/2011, 20:40

Moduł. U mnie jedyna blokada obrotów wywołuje tłok swoją charakterystyką, dlatego jest najlepszym wyjściem przy braku "modułowego" odcięcia.
Marshal
Świeżak
 
Posty: 71
Dołączył(a): 25/8/2010, 10:40
Lokalizacja: Mikoszewo



Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości




na gr
cron