Zobacz wątek - wybór motocykla w teren po 125tce

wybór motocykla w teren po 125tce

Enduro, Cross
_________

Moderatorzy: Walenty, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, Bostorn, Miczab, henio12323, Beavis

wybór motocykla w teren po 125tce

Postprzez sobek19883 » 5/10/2011, 20:37

witam. katuje rm 125 2lata . głównie las i cięrzki teren. tory mi już przeszły. pytanie moje takie ktos kto miał 125 i sie przesiad na 250 i jaka jest rurznica w spalaniu drstyczna czy lajtowa. wiem ze to wiele czynników. pytam bo daleko jerzdze i rm 125. przy ostrej jezdzie po polach piaskach itp mi spala 6-7l na jakies 3-4h jak ktos sie przesiad to wie czy pali w pieron wiecej czy jakos z sensem. i druga sprawa czy 250 4t mnie tak samo sponiewiera jak muj rm? pytam bo chce zmienic i niewiem co wybrac a niehce wozic pliwa w plecaku bo wkacu spłone :cry: i niewiem na co sie przesiaśc 250 2t 250 4t 450 4t a spalenie dlamnie jest warzne, niehodzi o koszty, tylko zasieg i dlugosc jazdy
sobek19883
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 5/10/2011, 20:06


Postprzez Bostorn » 5/10/2011, 20:47

Otóż jeśli chodzi o lasy,przeprawy, tory, polecał bym cos z hard enduro typu wr exc, crf X jeśli chcesz coś takiego, jeśli natomiast zwykle lasy polecam dr 350 :)

spalanie małe jeśli chodzi o 4t, 2x dłużej smigasz niż na 2t, no i na pewno lepiej się bd jeździło, maszyna ciągnie od dołu, jedyny minus to drogie remonty, tak więc polecał bym raczej cos z hard enduro a najlepiej, dr 350 albo inną maszynę tego pokroju.

i nie łudź się że za 6k z allegro kupisz coś porządnego z fulli albo hardów

minimum 9 10 tysi ale to różnie z tym bywa
Ostatnio edytowano 5/10/2011, 21:04 przez Bostorn, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez henio12323 » 5/10/2011, 20:58

ortografie to masz na wysokim poziomie :D ja nie pisze poprawnie ;P ale jak Ciebie czytałem to mnie bolało.

spalanie w 250 jest podobne, czasem mniej sie piłuje wiec pali nawet mniej. wychodzi maxymalnie pół litra na godzine wiecej. co do jazdy po lasach to poroniony pomysł. RM czy zaden inny wyczynowy full nie nadaje sie na lasy, jest po prostu wolny. do takich "sportów" kupuje sie jak kolega wyzej napisał hard enduro. tylko że za dobrego trzeba minimum 10 tysi dać. chyba że kupisz cos typu ktm lc4, na lasy idealne. a co do mocy. to 125 i 250 to jest róznica, ale dla miszcza prostej takiego jak ty pewnie nie do wyczucia :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26015
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez sobek19883 » 5/10/2011, 21:02

stan silnika jest obojetny (bardzo dobrze wyposarzony warsztat profesionalny) mahanika to pikus. hodzi o jazde tez mam czuba w głowie tylko z toru zrezygnowalem bo mam dziecko rozumiecie. jezdzilem na kumpla rmz 450 i to bestia kturej mocy sie tak naprawde nie wykorzystuje , i typowy cros lubie to poprostu. tylko to paliwko mnie wkuza strasznie hce kupic 2t lubie dwusuwy tylko boje sie ze kupie 250 2t i pojerzdze max 2h na baku. no niewiem dlatego pytam .olbo jakas 300 4t gluwnie hodzi pod wybur moc powyrzej 40km i spalanie przy orce w polach


poprawiłem temat, na przyszłość zwracaj uwagę na orty, masz od tego podkreślenia na czerwono :)

pozdro
sobek19883
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 5/10/2011, 20:06

Postprzez henio12323 » 5/10/2011, 21:09

pisz człowieku po polsku!! jak masz problemy z ortografią, to włącz sobie podkreślanie błędów.
mechanika to pikuś oczywiscie, te silniczki sę mega proste. ale koszt częsci juz tak ciekawy nie jest ;)
jak chcesz smigac po lasach polach itp nie patrz w strone crossówek. bo to nie są motocykle pod ten teren. kup sobie enduro/hard enduro. mało pala, mniej sie zuzywają. taniej cie wyniesie kupno harda niz kupno fulla taniej i wsadzanie kasy w remonty i benzyne. kwestia tylko co bedzie dla ciebie odpowiednio z moca. suzi DR 350 ma odejscie podobne do 125 w 2T. ale jest mniej narwany. masz jeszcze suzuki DR-Z 400 w sportowej wersji to odpowiedni przeskok ze 125 w 2T. potem masz klase 450 tutaj też powinienes dac rade, chociaz to bedzie kreciło podobnie do tej RMZty
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26015
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez sobek19883 » 5/10/2011, 21:13

moge byc mistrzem prostej juz mi to ryba. nie jezdze rok ani dwa. to co mialem wyskakac wyskakalem i nierajcuje mnie juz jazda po 5 tyh samyh torah jestes miszczem toryw i gites skacz jak najwyrzej. pola polami rm jest spoko do skakania na wałach itp własnie tak jerzdze głuwnie daleko gzies jedziemy a jak znajdziemy jakas fajna miejscuwke to ogien,
sobek19883 napisał(a):sory panowie niepotrafie pisac jestem po poli budzie mehanice, jeszcze raz sory



edytuj posty
pozdro
sobek19883
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 5/10/2011, 20:06

Postprzez henio12323 » 5/10/2011, 21:23

w temacie to wszystko :) sam musisz sobie wybrac. ile masz kasy na moto, ile na utrzymanie. a czy kupisz hard enduro, soft enduro czy wyczyna to twoja decyzja.
tez studiuje na polubudzie na mechanice i jakoś nie przeszkadza mi to uzywac w miare poprawnej polszczyzny :) pozatym mam podkreslenia ;P

a tak jeszcze od siebie, polecał bym kupic ktma lc4 620 ( albo nowszego ) najlepiej w wersji SC
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26015
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez sobek19883 » 5/10/2011, 21:30

tzn, utrzymania sie nieboje bo dobrz stoje, ale enduro to dobry pomysł widze. poprostu cos tam człowiek już wyjezdził wsumie od dziecinstwa i szalenstwo przechodzoi dziki za porade henio12323 przynajmniej nie fifokujesz tylko piszesz jak jest, i jeszcze raz sory sa błedy
sobek19883
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 5/10/2011, 20:06

Postprzez lapfactor » 5/10/2011, 21:31

jak koledzy wyżej XR 400 DRZ 400 i ew. KTM lc4 ale z tych trzech to moim skromnym zdaniem najgorsza maszyna :wink:
Yamaha Dt80MXS 7/10
KX80 r 99 8/10
Fantic rc80 99/10
Avatar użytkownika
lapfactor
Świeżak
 
Posty: 121
Dołączył(a): 25/7/2011, 19:16
Lokalizacja: Poznań

Postprzez henio12323 » 5/10/2011, 21:35

czemu rozwin sie ? :) jest mocniejsza od DR a wazy tyle samo, ma lepsze zawieszenie. i sie mniej psuje, bo tam przy spokojnym lataniu tłoczka nigdy sie nie wymienia. a do XR brak częsci i w ogóle brak motocykli 7 sztuk na allegro.... nawet nie ma w czym wybierać.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26015
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez lapfactor » 6/10/2011, 17:53

1.jest najcięższy z tych trzech motocykli (waży 35kg więcej niż Xr i 16kg więcej niż DRZ)
2.w porównaniu do XR oddaje moc dużo gorzej (nie wiem jak z drz) bo ktm ma tylko dół średnich ma trochę a wysokich (jak na tego typu moto) nie ma wcale a XR jest dobra w każdej z tych prędkości
3.Odpalanie KTM to są jakieś kpiny nie wiem kto zaprojektował system do odpalania kopką ale wiem jedno pomyślunku to on nie miał wiedzy matematyczno-logicznej również :wink:
4.jego moment obrotowy jest dokładnie taki sam jak XR (55nm) choć ma 10km i 200cm więcej
5.Xr jest mały wybór ale można dorwać ładną za całkiem dobra kasę a części można kupować nawet na allegro :)
6.XR wytzryma 5-7 sezonów tylko z regulacją zaworów i ze zmianą oleju i filtrów (nie wiem jak ktm)
7.Serwis XR to banał i może to zrobić byle idiota w 20min a sewis ktm jest bardziej skomplikowany
8.Ilość tuningowych części do Xr jest oszałamiający można zrobić z niej 105kg potwora z mocą ok.65km
9.I to już jest tylko moja osobista opinia i prosze się nie zrażać ale: Moim zadaniem KTM LC4 w porównaniu do np.EXC wygląda jak kupa, jak wielka walnięta na środku trawy pomarańczowa sraka.Dopiero te najnowsze modele są ładne :0
Porównuje głównie do XR bo o DRZ mam słabą wiedzę jest to moja osobista opinia nie zaprzeczam że KTM jest dobry i że może się komuś spodobać :wink:
Yamaha Dt80MXS 7/10
KX80 r 99 8/10
Fantic rc80 99/10
Avatar użytkownika
lapfactor
Świeżak
 
Posty: 121
Dołączył(a): 25/7/2011, 19:16
Lokalizacja: Poznań

Postprzez henio12323 » 6/10/2011, 18:32

1) czy ty widziałes kiedykolwiek ktma SC z bliska ? nie ma wysokich obrotów ? on na nich jest najmocniejszy... co z tego że jest ciezszy jak jest połowe wiekszy silnik ;P mówimy o 620stce. nie 400stce.
3) jak masz problemy z odpalaniem to twój problem, zadbany ktm pali z dotyku, jedynie wersje na delorciaku ( z racji czasu i zuzycia) są kaprysne
6) ktm jak pisałem tłoczek wytrzymuje dozywotnio :) regulacja zaworów raz na sezon.
na przyszłosc miej wiedze własna, nie wyczytaną na afrykańskim forum, i nie z filmików na YT.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26015
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez lapfactor » 6/10/2011, 19:03

Dobra dobra już... każdy ma inne zdanie.Ja uważam go za chyba najgorszy motocykl jaki zrobił KTM ty uważasz inaczej i jest OK :)
Yamaha Dt80MXS 7/10
KX80 r 99 8/10
Fantic rc80 99/10
Avatar użytkownika
lapfactor
Świeżak
 
Posty: 121
Dołączył(a): 25/7/2011, 19:16
Lokalizacja: Poznań

Postprzez henio12323 » 6/10/2011, 19:05

haha akurat każdy mówi o lc4 jako najlepszy sprzęt. najbardziej niezawodny. moze ty mylisz ktma lc4 zwykłego cywilnego. z wersją SC. ja mówie o SC czyli wersji sportowej :) DRZ nawet slabiej przy niej wypada. wiem bo u nas oba te moto sa. i DRZ jest krowiasta w stosunku do 5 lat starszego ktma ;P mysle że dalsze rozwijanie nie ma sensu ;)
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26015
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez lapfactor » 6/10/2011, 19:31

OK ty mówisz swoje ja swoje i koniec pokój i już przecież każdy ma inne wymagania :wink: a o DRZ tylko czytałem więc nie mam o niej zdania a KTM był moment kiedy się nim faktycznie zachwyciłem (idealny motor dla ojca :) lubi takie) a potem dowiedziałem się o XR i oczarowanie ktm minęło :)
Yamaha Dt80MXS 7/10
KX80 r 99 8/10
Fantic rc80 99/10
Avatar użytkownika
lapfactor
Świeżak
 
Posty: 121
Dołączył(a): 25/7/2011, 19:16
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Bostorn » 7/10/2011, 15:05

w związku z kłótnia jaka tutaj powstała, autor tematu dostał odpowiedź na swoje pytanie oraz podpowiedzi i wskazówki , aby nie zaśmiecać dalej zamykam temat
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin



Powrót do Offroad



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na gr