Zobacz wątek - Wyciek oleju ZX9R prosze o porady.... FOTO.
NAS Analytics TAG

Wyciek oleju ZX9R prosze o porady.... FOTO.

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Wyciek oleju ZX9R prosze o porady.... FOTO.

Postprzez hugo2003 » 3/10/2011, 19:22

Witam od jakiegos czasu obeserwuje ubytek oleju co skutkowalo zabrudzeniem przedniej czesc silnika ( miski olejowej, cylindrow, skrzyni korbowej..)
Po rozebraniu lotek i wyczyszczeniu wszystkiego odpalilem moto zagrzalem i okazalo sie ze jest lekki wyciek spod dekla po lewej stronie silnika (jak siedze) spod dekla....
Na czerwono jest zaznaczony wyciek
Na zielono poprzednie kombinowanie przez poprzedniego wlasciciela...
I tu kilka pytan:
-wystarczy to polozyc na silikon wyskotemperaturowy??? czy moze olejoodporny???
- czy to przepuszcze na jakims kanaliku czy tam jest ta tulejka zeby kapa rowno sie ulozyła???
-co jest pod tas kapa???
- spuszczenie oleju konieczne?? (podejrzewam ze tak)

Pozdro podziekowania wszystkim zainteresowanym tematem!!!
Motorynka Pony

WSK 125 (1983r)

MZ ETZ 251

GSX 600F

ZX 9 R (moje oczko w głowie)
Avatar użytkownika
hugo2003
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1588
Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
Lokalizacja: Poznań


Postprzez hugo2003 » 3/10/2011, 19:38

Przepraszam ale dodac foto nie moge bo wystepuje blad mimo ze foto zmniejszylem do minimum ... jednoczesnie ten post jest do myslenia dla adminow!!!!
Motorynka Pony

WSK 125 (1983r)

MZ ETZ 251

GSX 600F

ZX 9 R (moje oczko w głowie)
Avatar użytkownika
hugo2003
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1588
Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
Lokalizacja: Poznań


Postprzez XyX » 3/10/2011, 20:33

Strzała olej musisz spuścić wyczyścić najlepiej benzyną ekstrakcyjną (żeby było odtłuszczone i oczyszczone do gołego)
I kładziesz zimny spaw taki preparat
http://moto.allegro.pl/klej-j-b-weld-sp ... 70561.html
osobiście miałem inny ale nie pamiętam jak się nazywa i nie mogę go znaleźć.Kleiłem nim blok silnika i bojler (taki na wodę zbiornik ) nawet wody nie spuszczałem hehehehehe i trzyma już z pół roku natomiast blok około 2lat i nic się nie dzieje.
Śmierć jeździ szybko wiec musisz być szybszy!!!
XyX
Świeżak
 
Posty: 35
Dołączył(a): 7/3/2008, 22:20
Lokalizacja: Mazowsz

Postprzez hugo2003 » 4/10/2011, 16:50

No to sprawa stala sie powazniejsza... Wczoraj wyczyscilem zabrudzony silnik a dzis po zajechaniu do pracy okazalo sie ze blok silnika jest pokryty cienka warstwa oleju.. po czym wywnioskowalem ze klekla uszczelka pod glowica :(

Ehhhh jak sie nic nie dzieje to nie dzieje a jak zacznie to juz z grubej rury!!!!
Jakies sugestie co do wymiany UPG??? bo juz sie dowiadywalem ale moze jeszcze ktos ma jakies sugestie???
Motorynka Pony

WSK 125 (1983r)

MZ ETZ 251

GSX 600F

ZX 9 R (moje oczko w głowie)
Avatar użytkownika
hugo2003
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1588
Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Seba_ER5 » 4/10/2011, 23:09

Wiem tyle ze taja robocizna to 300zł chyba ze sam zrobisz. Uszczelka oryginalna okolo 200-240 chyba ze bedziesz bral Larsona ale to twoja sprawa. Chyba cenowo co do uszcelki sie nie myle ale moge :D.
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 5222
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez zxer » 5/10/2011, 00:51

skad wiesz ze pod glowica ? moze spod pokrywy zaworow cos sie leje ? Olej ma to do siebie ze czasami mozna blednie zlokalizowac wciek.
tea who you yea bunny
Avatar użytkownika
zxer
Stały bywalec
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 9/10/2010, 11:53
Lokalizacja: Londyn / inowroclaw

Postprzez Seba_ER5 » 5/10/2011, 01:34

zgadza sie :) w sumie chlopak ma racje.
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 5222
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez hugo2003 » 6/10/2011, 15:44

zxer wiem ze olej sie rozlazi po cieplym silniku bardzo latwo i czesto nawet w gore od wiatru ale poprostu widac ze od postawy glowicy w dol jest cieniutka wartawka oleju jak bym palcem przesmarowal... ogolnie wyczyscilem raz jeszcze to miejsce i profilaktycznie zaklajstrowalem silikonem z zewnatrz... wiec zobacze co sie bedzie dzialo narazie nie mam okazji jezdzic ale moze jutro lub w sobote odpale sprzeta jak pogoda bedzie ok to pojezdze a jak nie to go nagrzeje i pogarazu chociaz polatam i zobacze czy cos sie pokaze...

Ps
Czy wartosc 54Nm dobrze odczytalem wartosc docisniecia glowicy???
Motorynka Pony

WSK 125 (1983r)

MZ ETZ 251

GSX 600F

ZX 9 R (moje oczko w głowie)
Avatar użytkownika
hugo2003
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1588
Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Przemo_rene » 9/10/2011, 21:56

na 100% zspod łączenia głowicy leci a nie spod cylindrów do karterów?
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez hugo2003 » 10/10/2011, 16:49

Przemo_rene napisał(a):na 100% zspod łączenia głowicy leci a nie spod cylindrów do karterów?


Narazie "zalepilem" to profilaktycznie silokonem wysokotemperaturowym i narazie nie leci nic (rozgrzewanie moto na postoju bo do jazdy warunkow nie bylo jeszcze i narazie nic nie leci...
no spod glowicy( miedzy blokiem a glowica)czyli pol biedy co innego jak by lecialo spod cylkow to juz remont by sie szykowal..........;/ !!! ;/
Motorynka Pony

WSK 125 (1983r)

MZ ETZ 251

GSX 600F

ZX 9 R (moje oczko w głowie)
Avatar użytkownika
hugo2003
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1588
Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
Lokalizacja: Poznań

Postprzez zxer » 10/10/2011, 17:13

a jaki to rocznik tej kawy to ci wyczytam z jakim momentem ma byc docisnieta glowica
tea who you yea bunny
Avatar użytkownika
zxer
Stały bywalec
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 9/10/2010, 11:53
Lokalizacja: Londyn / inowroclaw

Postprzez hugo2003 » 10/10/2011, 17:48

zxer napisał(a):a jaki to rocznik tej kawy to ci wyczytam z jakim momentem ma byc docisnieta glowica


2001r


Z gory dzieki!!!

powyżej napisałeś dwa swoje posty jeden pod drugim :x jesteś dość długo na forum aby pamiętać o zasadach panujących tutaj :x

na razie upominam :?

senekkorzenna
Motorynka Pony

WSK 125 (1983r)

MZ ETZ 251

GSX 600F

ZX 9 R (moje oczko w głowie)
Avatar użytkownika
hugo2003
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1588
Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Przemo_rene » 11/10/2011, 08:25

muszę Cię zmartwić ale zalepienie wycieku z zewnątrz nic nie da. Szykuje się podniesienie głowicy i najlepiej jej planowanie i nowa UPG
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez baranski320 » 13/10/2011, 17:39

Witam,może ktoś wie jaka jest przyczyna gotującego się płynu chłodniczego - zzr600-.Miałem stan pod kreską i było normalnie z moto,dolałem płynu przelewając trochę ponad stan ,w czasie jazdy w korku wszystko mi wypluło ,dolałem do połowy stanu i na postoju na wolnych obrotach wskazówka podchodu prawie do czerwonego a po zgaszeniu silnika słychać buzowanie płynu w zbiorniczku,czy jest to normalne?podobno jest jakiś wentylator przy chłodnicy,tego nie wiem może on nie działa ? mam moto kilka dni i nie za bardzo się jeszcze znam na tych sprawach,proszę doradźcie mi coś
pozdrawiam
baranski320
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 8/10/2011, 19:47
Lokalizacja: dolnośląskie

Postprzez Przemo_rene » 13/10/2011, 18:19

to lepiej wstaw motocykl do serwisu zanim świeżo kupionego sprzęta bedzie trzeba remontować. Jeżeli nawet wyjdzie u mechanik, że masz poważne problemy to wtedy chociażby będziesz mógł od sprzedającego oczekiwać zwrotów kosztów naprawy.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez hugo2003 » 13/10/2011, 18:29

Przemo_rene napisał(a):muszę Cię zmartwić ale zalepienie wycieku z zewnątrz nic nie da. Szykuje się podniesienie głowicy i najlepiej jej planowanie i nowa UPG


no ale skoro nie wycieka na zewnatrz silnika to chyba nie bedzie az tak zle... wiem ze to w sumie chwilowe..... i sam mam wyrzuty sumienia..... ale narazie tak zostawia to w sumie nie jezdze juz .... ale jak cos to zwale glowice....
po yciwku olju tez tzeba planowac???

Przemo 54Nm docik jest odpowiedni cxzy zle przeczytalem???
Motorynka Pony

WSK 125 (1983r)

MZ ETZ 251

GSX 600F

ZX 9 R (moje oczko w głowie)
Avatar użytkownika
hugo2003
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1588
Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
Lokalizacja: Poznań

Postprzez sonycbr77 » 13/10/2011, 19:38

baranski320 napisał(a):Witam,może ktoś wie jaka jest przyczyna gotującego się płynu chłodniczego - zzr600-.Miałem stan pod kreską i było normalnie z moto,dolałem płynu przelewając trochę ponad stan ,w czasie jazdy w korku wszystko mi wypluło ,dolałem do połowy stanu i na postoju na wolnych obrotach wskazówka podchodu prawie do czerwonego a po zgaszeniu silnika słychać buzowanie płynu w zbiorniczku,czy jest to normalne?podobno jest jakiś wentylator przy chłodnicy,tego nie wiem może on nie działa ? mam moto kilka dni i nie za bardzo się jeszcze znam na tych sprawach,proszę doradźcie mi coś
pozdrawiam
dla mnie to normalne jak na postoju sie dobrze zagrzeje to slychac przelewajacy sie plyn w zbiorniczku czyli to bulgotanie nie mozesz go katowac tak na postoju ja mam w zbiorniczku na minimum jak doleje tez wypluje jak dojdzie do 108stopni wentylator nie nadaza chlodzic na postoju, przejezdzilem tak teraz caly sezon bez dolewania i jest dobrze, wentylator jest z przodu przy chlodnicy musisz go widziec sprawdz na krotko czy chodzi w ogole, powyzej 100 stopni powinien chodzic w czasie jazdy powinna spasc temperatura wtedy nie bedzie ci bulgotalo w zbiorniczku przynajmniej tak jest u mnie
Avatar użytkownika
sonycbr77
Bywalec
 
Posty: 853
Dołączył(a): 2/12/2010, 13:28
Lokalizacja: Turek

Postprzez baranski320 » 13/10/2011, 19:56

wreszcie coś konkretnego ! no właśnie,przed tym przelewaniem też miałem poziom na minimum i było wszystko ok,dopiero po dolaniu płynu na full zaczęły się problemy.Może to też moja wina bo dolałem koncentratu samochodowego a z tego co się teraz dowiaduję w moto jest inny płyn o innej temp.wrzenia.Spuściłem ze zbiorniczka ten koncentrat i dolałem "Petrygo" ,podobno poprzedni właściciel dolewał "petrygo".Jeśli to nic nie da będę musiał spróbować z zalecanym płynem do motocykli.Sonychr77,jaki płyn Ty wlewasz ?
baranski320
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 8/10/2011, 19:47
Lokalizacja: dolnośląskie

Postprzez Przemo_rene » 14/10/2011, 09:23

Ja do zygzaka wlewałem Prestona gotowego już do użytku. 40zł za 4litry i najwyższa temperatura wżenia bo prawie 130stopni. A płyn w wyrównawczym trzymajcie na poziomie LOW. To tylko wyrównawczy i gdy chłodnica nie jest zapowietrzona to nie bedzie z niego pobierał a jedynie oddawał do niego gdy się nagrzeje. Stąd musi mieć sporo miejsca.
U mnie też potrafi przy 107 stopniach po wyłaczeniu pieca podnieść się stan ponad FULL a trzymam na niskie LOW. Jakbym miał na FULL na zimno to by przelewało na 100% bo też już to przerabiałem.


Hugo - 54 Nm są dla nowych śrub. Ty masz dokręcić na 49 Nm.

mostki wałków rozrządu 12Nm.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez sonycbr77 » 14/10/2011, 13:39

plyn mam shella taki jaskrawo zielony kupilem w noralnym sklepie motoryzacyjnym nic sie nie gotuje
Avatar użytkownika
sonycbr77
Bywalec
 
Posty: 853
Dołączył(a): 2/12/2010, 13:28
Lokalizacja: Turek

Następna strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na g�r�