Wyciek oleju ZX9R prosze o porady.... FOTO.
Posty: 32
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Wyciek oleju ZX9R prosze o porady.... FOTO.
Witam od jakiegos czasu obeserwuje ubytek oleju co skutkowalo zabrudzeniem przedniej czesc silnika ( miski olejowej, cylindrow, skrzyni korbowej..)
Po rozebraniu lotek i wyczyszczeniu wszystkiego odpalilem moto zagrzalem i okazalo sie ze jest lekki wyciek spod dekla po lewej stronie silnika (jak siedze) spod dekla....
Na czerwono jest zaznaczony wyciek
Na zielono poprzednie kombinowanie przez poprzedniego wlasciciela...
I tu kilka pytan:
-wystarczy to polozyc na silikon wyskotemperaturowy??? czy moze olejoodporny???
- czy to przepuszcze na jakims kanaliku czy tam jest ta tulejka zeby kapa rowno sie ulozyła???
-co jest pod tas kapa???
- spuszczenie oleju konieczne?? (podejrzewam ze tak)
Pozdro podziekowania wszystkim zainteresowanym tematem!!!
Po rozebraniu lotek i wyczyszczeniu wszystkiego odpalilem moto zagrzalem i okazalo sie ze jest lekki wyciek spod dekla po lewej stronie silnika (jak siedze) spod dekla....
Na czerwono jest zaznaczony wyciek
Na zielono poprzednie kombinowanie przez poprzedniego wlasciciela...
I tu kilka pytan:
-wystarczy to polozyc na silikon wyskotemperaturowy??? czy moze olejoodporny???
- czy to przepuszcze na jakims kanaliku czy tam jest ta tulejka zeby kapa rowno sie ulozyła???
-co jest pod tas kapa???
- spuszczenie oleju konieczne?? (podejrzewam ze tak)
Pozdro podziekowania wszystkim zainteresowanym tematem!!!
Motorynka Pony
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
-
hugo2003 - Mieszkaniec forum
- Posty: 1588
- Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
- Lokalizacja: Poznań
Przepraszam ale dodac foto nie moge bo wystepuje blad mimo ze foto zmniejszylem do minimum ... jednoczesnie ten post jest do myslenia dla adminow!!!!
Motorynka Pony
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
-
hugo2003 - Mieszkaniec forum
- Posty: 1588
- Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
- Lokalizacja: Poznań
Strzała olej musisz spuścić wyczyścić najlepiej benzyną ekstrakcyjną (żeby było odtłuszczone i oczyszczone do gołego)
I kładziesz zimny spaw taki preparat
http://moto.allegro.pl/klej-j-b-weld-sp ... 70561.html
osobiście miałem inny ale nie pamiętam jak się nazywa i nie mogę go znaleźć.Kleiłem nim blok silnika i bojler (taki na wodę zbiornik ) nawet wody nie spuszczałem hehehehehe i trzyma już z pół roku natomiast blok około 2lat i nic się nie dzieje.
I kładziesz zimny spaw taki preparat
http://moto.allegro.pl/klej-j-b-weld-sp ... 70561.html
osobiście miałem inny ale nie pamiętam jak się nazywa i nie mogę go znaleźć.Kleiłem nim blok silnika i bojler (taki na wodę zbiornik ) nawet wody nie spuszczałem hehehehehe i trzyma już z pół roku natomiast blok około 2lat i nic się nie dzieje.
Śmierć jeździ szybko wiec musisz być szybszy!!!
- XyX
- Świeżak
- Posty: 35
- Dołączył(a): 7/3/2008, 22:20
- Lokalizacja: Mazowsz
No to sprawa stala sie powazniejsza... Wczoraj wyczyscilem zabrudzony silnik a dzis po zajechaniu do pracy okazalo sie ze blok silnika jest pokryty cienka warstwa oleju.. po czym wywnioskowalem ze klekla uszczelka pod glowica
Ehhhh jak sie nic nie dzieje to nie dzieje a jak zacznie to juz z grubej rury!!!!
Jakies sugestie co do wymiany UPG??? bo juz sie dowiadywalem ale moze jeszcze ktos ma jakies sugestie???

Ehhhh jak sie nic nie dzieje to nie dzieje a jak zacznie to juz z grubej rury!!!!
Jakies sugestie co do wymiany UPG??? bo juz sie dowiadywalem ale moze jeszcze ktos ma jakies sugestie???
Motorynka Pony
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
-
hugo2003 - Mieszkaniec forum
- Posty: 1588
- Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
- Lokalizacja: Poznań
Wiem tyle ze taja robocizna to 300zł chyba ze sam zrobisz. Uszczelka oryginalna okolo 200-240 chyba ze bedziesz bral Larsona ale to twoja sprawa. Chyba cenowo co do uszcelki sie nie myle ale moge
.

-
Seba_ER5 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 5222
- Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58
-
Seba_ER5 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 5222
- Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58
zxer wiem ze olej sie rozlazi po cieplym silniku bardzo latwo i czesto nawet w gore od wiatru ale poprostu widac ze od postawy glowicy w dol jest cieniutka wartawka oleju jak bym palcem przesmarowal... ogolnie wyczyscilem raz jeszcze to miejsce i profilaktycznie zaklajstrowalem silikonem z zewnatrz... wiec zobacze co sie bedzie dzialo narazie nie mam okazji jezdzic ale moze jutro lub w sobote odpale sprzeta jak pogoda bedzie ok to pojezdze a jak nie to go nagrzeje i pogarazu chociaz polatam i zobacze czy cos sie pokaze...
Ps
Czy wartosc 54Nm dobrze odczytalem wartosc docisniecia glowicy???
Ps
Czy wartosc 54Nm dobrze odczytalem wartosc docisniecia glowicy???
Motorynka Pony
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
-
hugo2003 - Mieszkaniec forum
- Posty: 1588
- Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
- Lokalizacja: Poznań
na 100% zspod łączenia głowicy leci a nie spod cylindrów do karterów?
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
Przemo_rene napisał(a):na 100% zspod łączenia głowicy leci a nie spod cylindrów do karterów?
Narazie "zalepilem" to profilaktycznie silokonem wysokotemperaturowym i narazie nie leci nic (rozgrzewanie moto na postoju bo do jazdy warunkow nie bylo jeszcze i narazie nic nie leci...
no spod glowicy( miedzy blokiem a glowica)czyli pol biedy co innego jak by lecialo spod cylkow to juz remont by sie szykowal..........;/ !!! ;/
Motorynka Pony
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
-
hugo2003 - Mieszkaniec forum
- Posty: 1588
- Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
- Lokalizacja: Poznań
zxer napisał(a):a jaki to rocznik tej kawy to ci wyczytam z jakim momentem ma byc docisnieta glowica
2001r
Z gory dzieki!!!
powyżej napisałeś dwa swoje posty jeden pod drugim


na razie upominam

senekkorzenna
Motorynka Pony
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
-
hugo2003 - Mieszkaniec forum
- Posty: 1588
- Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
- Lokalizacja: Poznań
muszę Cię zmartwić ale zalepienie wycieku z zewnątrz nic nie da. Szykuje się podniesienie głowicy i najlepiej jej planowanie i nowa UPG
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
Witam,może ktoś wie jaka jest przyczyna gotującego się płynu chłodniczego - zzr600-.Miałem stan pod kreską i było normalnie z moto,dolałem płynu przelewając trochę ponad stan ,w czasie jazdy w korku wszystko mi wypluło ,dolałem do połowy stanu i na postoju na wolnych obrotach wskazówka podchodu prawie do czerwonego a po zgaszeniu silnika słychać buzowanie płynu w zbiorniczku,czy jest to normalne?podobno jest jakiś wentylator przy chłodnicy,tego nie wiem może on nie działa ? mam moto kilka dni i nie za bardzo się jeszcze znam na tych sprawach,proszę doradźcie mi coś
pozdrawiam
pozdrawiam
- baranski320
- Świeżak
- Posty: 15
- Dołączył(a): 8/10/2011, 19:47
- Lokalizacja: dolnośląskie
to lepiej wstaw motocykl do serwisu zanim świeżo kupionego sprzęta bedzie trzeba remontować. Jeżeli nawet wyjdzie u mechanik, że masz poważne problemy to wtedy chociażby będziesz mógł od sprzedającego oczekiwać zwrotów kosztów naprawy.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
Przemo_rene napisał(a):muszę Cię zmartwić ale zalepienie wycieku z zewnątrz nic nie da. Szykuje się podniesienie głowicy i najlepiej jej planowanie i nowa UPG
no ale skoro nie wycieka na zewnatrz silnika to chyba nie bedzie az tak zle... wiem ze to w sumie chwilowe..... i sam mam wyrzuty sumienia..... ale narazie tak zostawia to w sumie nie jezdze juz .... ale jak cos to zwale glowice....
po yciwku olju tez tzeba planowac???
Przemo 54Nm docik jest odpowiedni cxzy zle przeczytalem???
Motorynka Pony
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
-
hugo2003 - Mieszkaniec forum
- Posty: 1588
- Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
- Lokalizacja: Poznań
dla mnie to normalne jak na postoju sie dobrze zagrzeje to slychac przelewajacy sie plyn w zbiorniczku czyli to bulgotanie nie mozesz go katowac tak na postoju ja mam w zbiorniczku na minimum jak doleje tez wypluje jak dojdzie do 108stopni wentylator nie nadaza chlodzic na postoju, przejezdzilem tak teraz caly sezon bez dolewania i jest dobrze, wentylator jest z przodu przy chlodnicy musisz go widziec sprawdz na krotko czy chodzi w ogole, powyzej 100 stopni powinien chodzic w czasie jazdy powinna spasc temperatura wtedy nie bedzie ci bulgotalo w zbiorniczku przynajmniej tak jest u mniebaranski320 napisał(a):Witam,może ktoś wie jaka jest przyczyna gotującego się płynu chłodniczego - zzr600-.Miałem stan pod kreską i było normalnie z moto,dolałem płynu przelewając trochę ponad stan ,w czasie jazdy w korku wszystko mi wypluło ,dolałem do połowy stanu i na postoju na wolnych obrotach wskazówka podchodu prawie do czerwonego a po zgaszeniu silnika słychać buzowanie płynu w zbiorniczku,czy jest to normalne?podobno jest jakiś wentylator przy chłodnicy,tego nie wiem może on nie działa ? mam moto kilka dni i nie za bardzo się jeszcze znam na tych sprawach,proszę doradźcie mi coś
pozdrawiam
-
sonycbr77 - Bywalec
- Posty: 853
- Dołączył(a): 2/12/2010, 13:28
- Lokalizacja: Turek
wreszcie coś konkretnego ! no właśnie,przed tym przelewaniem też miałem poziom na minimum i było wszystko ok,dopiero po dolaniu płynu na full zaczęły się problemy.Może to też moja wina bo dolałem koncentratu samochodowego a z tego co się teraz dowiaduję w moto jest inny płyn o innej temp.wrzenia.Spuściłem ze zbiorniczka ten koncentrat i dolałem "Petrygo" ,podobno poprzedni właściciel dolewał "petrygo".Jeśli to nic nie da będę musiał spróbować z zalecanym płynem do motocykli.Sonychr77,jaki płyn Ty wlewasz ?
- baranski320
- Świeżak
- Posty: 15
- Dołączył(a): 8/10/2011, 19:47
- Lokalizacja: dolnośląskie
Ja do zygzaka wlewałem Prestona gotowego już do użytku. 40zł za 4litry i najwyższa temperatura wżenia bo prawie 130stopni. A płyn w wyrównawczym trzymajcie na poziomie LOW. To tylko wyrównawczy i gdy chłodnica nie jest zapowietrzona to nie bedzie z niego pobierał a jedynie oddawał do niego gdy się nagrzeje. Stąd musi mieć sporo miejsca.
U mnie też potrafi przy 107 stopniach po wyłaczeniu pieca podnieść się stan ponad FULL a trzymam na niskie LOW. Jakbym miał na FULL na zimno to by przelewało na 100% bo też już to przerabiałem.
Hugo - 54 Nm są dla nowych śrub. Ty masz dokręcić na 49 Nm.
mostki wałków rozrządu 12Nm.
U mnie też potrafi przy 107 stopniach po wyłaczeniu pieca podnieść się stan ponad FULL a trzymam na niskie LOW. Jakbym miał na FULL na zimno to by przelewało na 100% bo też już to przerabiałem.
Hugo - 54 Nm są dla nowych śrub. Ty masz dokręcić na 49 Nm.
mostki wałków rozrządu 12Nm.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
Posty: 32
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości