Zobacz wątek - Produkcja motocykli (coś podobnego do OCC)

Produkcja motocykli (coś podobnego do OCC)

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, rosiboj, Lovtza, Terror, lagiboy, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, andy7, suhy-19, Bostorn, Miczab, Boshi

Produkcja motocykli (coś podobnego do OCC)

Postprzez PolandCustomChopper » 1/10/2011, 20:40

Witam, interesuje się motocyklami jeżdże nimi i wogule mnie to kręci, dużo oglądam Amerykańskiego Choppera i sam próbuje coś żeźbić, ale chodzi mi po głowie myśl, żeby otworzyć firmę produkującą motocykle nie muszą być to odrazu chopery, ale np. małe motorki ale nie takie jak chińczyki tylko coś w rodzaju Rometa,WSK czy Junak np. produkować pojemności 50, 125 i np 250 na zasadzie dawnych 2 suwowych silników. Czy to wogule jest dla zwykłego człowieka realne żeby produkował motocykle od podstaw i sprzedawał i zarabiał na tym. Realne to jest ale czy np. w Polsce takie coś by wypaliło. Są takie katalogi gdzie można kupić ramy, silniki i wszystko co jest potrzebne do wyprodukowania choppera.Wiem że to ogromne pieniądze by kosztowało, ale wypowiedźcie się sami. Pozdrawiam
Avatar użytkownika
PolandCustomChopper
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 1/10/2011, 20:31
Lokalizacja: Jelenia Góra


Postprzez fincher » 1/10/2011, 20:46

Jeżeli masz kapitał początkowy i kilku znajomych mechaników którzy by się z tobą na początku zabrali za coś takiego to czemu nie.
Swoją drogą dobrze by było odrodzić polską motoryzacje która przecież nie byłą wcale zła.

Do odważnych świat należy
Chciałbym aby za parę lat Polskie motocykle osiągneły taką samą sławę jak japońskie/niemieckie/włoskie.
DragStar125>CBR125>FZS600>FZ6n
Avatar użytkownika
fincher
Bywalec
 
Posty: 822
Dołączył(a): 20/6/2011, 21:45

Postprzez henio12323 » 1/10/2011, 20:55

byłem kiedys na zlocie i gość miał customa. opowiadał co i jak. robił wszystko sam. rame kupił, ale kompletnie przerobił. to samo inne podzespoły. mysle że baaardzo trudne to nie jest bo nie ma duzo elementów i choppery nie musza idealnie skręcac, trzymac balans, ani mieć idealnych kątów. maja wygladac i brzmiec ;P z drugiej strony zaczał opowiadac o kosztach. bez kapitału porządnego nawet nie ma co zaczynać ;P same narzędzia dobre kosztują sporo. a częsci.... :P jak zaczniesz robic jakies wynalazki z rometów i WSeK nie sprzedasz tego. zobacz na allegro w dziale motocykle i ustawiajac najnizsza cene ;P ile jest wynalazków wska chopper, motorynka z silnkiem od WSKi itp itd. wartosc sprzętu max 500 zl :P a pracy na pewno ktos musiał troche wsadzic w niektóre wynalazki. także nie opłaca sie w PL robic takich małokalibrowych moto. od razu musiał bys sie rzucić na prawdziwe pojazdy
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 25979
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez PolandCustomChopper » 1/10/2011, 21:01

Wiesz nie chodzi mi o to żeby z wsk czy rometa zrobić choppera ale żeby produkować motocykle wyglądem zbliżonym do właśnie takich, ja kiedyś tak w katalogu sobie wyceniłem takiego choppera to mi wyszło żeby takiego już dobrego złożyć z malowanie ze wszystkim ok 50tyś złotych może mi wyszło za dużo może za mało ale i tak to duże pieniądze a sprzęt swoją drogą to też nie tanie pieniądze kosztuje.

20 tyś złotych oczywiście chyba one z usa sciągane są Smile

zrobiłem edycję za Ciebie ale pamiętaj że nie wolno pisać post pod swoim postem

senekkorzenna
Avatar użytkownika
PolandCustomChopper
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 1/10/2011, 20:31
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez henio12323 » 1/10/2011, 21:09

no tak :) gosc zrobił takie moto że nawet ja jak nei jestem zwolennikiem customów, to nie przeszedłem obojetnie ;P i dal blisko 100 tysiecy... za częsci, i robił wiekszosc sam / ewentualnie zlecał cos wiadomo innym firmom. także żeby cokolwiek sprzedawac i miec z tego kase to musiał bys kilkanascie tysiecy mieć na same częsci, a co do silnika, to tez bym proponował cos ze stanów sciagac czy cos. bo na zdrowy rozsądek kto Ci kupi nie znany moto z niewiadomo jakich częsci, w pojemnosci 125 albo 50 ccm ;P sama rejestracja kosztuje tyle ile młody człowiek moze dac na pojazd ;P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 25979
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez PolandCustomChopper » 1/10/2011, 21:14

no masz racje bo już mało kto by chciał jeździć jakimś komarkiem choć myślę że jakby był złożony np. na nowych podzespołach z silnikiem po kapitalce to może by ktoś to kupił ale właśnie czy jest sens robić takie coś , chyba dla samego siebie albo dla zabawy fajne jest też odrestaurowywanie starych motocykli nie tanie ale na pewno tańsze od składania chopperów, a silniki to człowieku żeby cię nie skłamać to taki dwu cylindrowy już podobny jak w occ wkładają to z 20 tyś chyba kosztuje ale ze skrzynią sprzęgłem i wogule.
Avatar użytkownika
PolandCustomChopper
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 1/10/2011, 20:31
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez maciejka69 » 1/10/2011, 21:16

fajna inicjatywa, ale trudna sprawa. Musiałbyś zacząć od tego jaki dokładnie rodzaj moto chcesz produkować. 50 tys. to nie jest mało. Za tyle dostaniesz już nowego Harley'a, a Ty nie masz jeszcze tej marki. Na rynku masz całą masę taniej chińszczyzny, np. jakieś Victory, Junaka.. Każda duża szanująca się firma jak Suzuki, Yamaha czy inne, też mają w swojej ofercie choppery. Przejrzyj wszystko co dostępne, a potem zastanów się dlaczego ludzie mieliby wybrać właśnie Twój moto. Jeśli będzie on dużo tańszy, masz szansę o ile będzie to w dobrej jakości. Jeśli ceną nie powalisz, musisz zaoferować jakąś inną marchewkę.
GSX1400
Avatar użytkownika
maciejka69
Stały bywalec
 
Posty: 1091
Dołączył(a): 4/8/2011, 12:50
Lokalizacja: Okolice Krakowa

Postprzez PolandCustomChopper » 1/10/2011, 21:24

jeden jest plus taki że w polce jest już taka firma i fajne motorki produkują i sprzedają jeżeli im taki biznes zdaje egzamin to myślę że z czasem coś może wypali ale to pewnie jest cholernie ciężko się sprzedać, chociaż jak maszyna wyjdzie na miarę HD lub chociaż nowego Junaka to myślę że ktoś to kupi.
Avatar użytkownika
PolandCustomChopper
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 1/10/2011, 20:31
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez henio12323 » 1/10/2011, 21:34

nowego junaka i sie sprzeda? nowy junak to chinski syf ;P co do HD nie ma co porównywać. custom to nie moto na codzien. to ma sie rzucac w oczy. prawda jest taka że na same częsci musisz miec te 30 tysiecy, dolicz sobie częsci robocizny, chromowanie, malowanie itp itddddd. no i sam nie bedziesz kluczami z tesco tego skręcał. sam warsztat kosztuje ze 100 tys zł. wiec jak nie masz zaplecza technicznego i $$ na rozkręcenie ja bym sie nie pchał ;P
choc dobrze zaczałes mówic o renowacji. to jest tansze i łatwiej zacząc. mam znajomego zaczynał od naprawiania WSEk rometów itp. potem zaczał robic jakies dniepry, i inne wieksze moto. teraz specjalizuje sie w 3 modelach motocykli wojennych ( nie pamietam nazwy ) kupuje szrot, dorabia częsci a wiekszosc ma juz gotowych, składa i ma kilka nascie tysiecy od pojazdu.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 25979
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez fincher » 2/10/2011, 13:37

Jak byś chciał brać się za produkcje castom chopperów to silnik musisz tam wkładać conajmniej 1l i na starcie zrobić pare maszyn które były by wizytówką firmy. O tym że taki chopper musi wyglądem łeb urywać i być unikalny i wyjątkowy nie muszę wspominać.
Jeżeli masz w banku 0.5 DUŻEGO klocka to mógłbyś próbować rozkręcać biznes.


W nowej seri "Occ ojciec kontra syn" było powiedziane ile "junior" musiał włożyć kasy i wysiłku w otwarcie nowej firmy a do tego znalezienie klientów to też nie jest łatwa sprawa.

To o profesjonalnej firmie.

Ale jest też inna opcja.

W swoim garażu, kupujesz ramę i silnik od jakiegoś sprawdzonego motocykla.
Ramę przerabiasz i potem "ubierasz" go. Zmieniasz bak, tniesz błotniki i inne przeróbki by zrobić castoma. Jeżeli sprzedało by się kilka tak przerobionych motocykli wtedy miał byś już jakieś rozeznanie w temacie.
Avatar użytkownika
fincher
Bywalec
 
Posty: 822
Dołączył(a): 20/6/2011, 21:45

Postprzez sebekmelior » 6/10/2011, 08:45

Mechanik, blacharz, lakiernik, ktos do biora... kaski troszke wydasz na dobrych ludzi do tego sprzet itp. Sprobuj sie gdzies dostac nawet za granica na rok dwa by zobaczyc jak to sie dzieje jak itp :) wtedy zdecyduj bo poki co to tylko zostanie na poziomie zachcianki i wspanialego pomyslu na :D Zycze oczywiscie powodzenia z tym wszystkim ale jesli nie masz pojecia nie bierz sie za to, sprobuj podzwonic po takich firmach moze ktos Ci da rade pomoc jakos to ogarnac kto siedzi w tym juz troche. Proponuje niemcy tam slyszalem o kilku firmach ktore produkuje customy lub przerabiaja na zamowienie. Mysle ze przerabianie motocykli juz bardziej realne by bylo sam myslalem nad takim czyms. Poki co mysle nad komisami w PL u uk ale funt teraz skoczyl i juz zarobek nie ten. Ale moze jeszcze sie zastanowie nad tym wiec i ja cos pokombinuje w tej branzy :) Jeszcze raz powodzenia.
Bo maszyna to nie wszystko, najwazniejsza jest pasja!!
sebekmelior
Świeżak
 
Posty: 368
Dołączył(a): 5/6/2008, 16:31

Postprzez pan_wiewiorka » 6/10/2011, 09:03

Nie przesadzajmy. Pałerczopers (otwórz link) z Iławy, to dwóch braci.
pan_wiewiorka
 



Powrót do Motocykle



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości




na gr