Zobacz wątek - Bardzo dokładna kontrola policji - co o tym sądzicie

Bardzo dokładna kontrola policji - co o tym sądzicie

O wszystkim
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, lagiboy, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, suhy-19, Bostorn, Miczab, leff

Bardzo dokładna kontrola policji - co o tym sądzicie

Postprzez Żółwik » 21/9/2011, 13:31

Od razu zaznaczam że nie jestem jakimś narwanym dzieciakiem z bluzą JP szukającym powodów nienawiści do policji...

Jestem w trakcie zdawania prawa jazdy kategorii A (B już z głowy). Przez zimę będę szukał motocykla dla siebie... Dzisiaj podczas przeglądania Youtube znalazłem filmik ukazujący zatrzymanie i kontrolę motocyklisty...

http://www.youtube.com/watch?v=ngoaREV8 ... re=related

Rozumiem policjant miał prawo przyczepić się do opony jednak czy naprawdę jest wykroczeniem jeśli wskaźnik widać na zaledwie jednym fragmencie opony (zdaję sobie sprawę że opona taka traci właściwości i jest niebezpieczna ale jak to wygląda z prawnego punktu ? )

Druga sprawa - jak wygląda sprawa wydechu ? - Czy jeśli fabrycznie wydech został zamontowany i osiąga więcej niż 96dB to czyja to wina ? Na ulicach jeździ pełno starych golfów z przebitym tłumikiem i ich się nikt nie czepia ? Jak wygląda sprawa obrotów a typu silnika ? Przecież inaczej to chodzi w układzie V

Być może umieściłem film w złym dziale, za co przepraszam... Wiem że w Hydepark jest temat z filmikami jednak chodzi mi o wypowiedzenie się o danym filmie...
Żółwik
Świeżak
 
Posty: 50
Dołączył(a): 9/10/2010, 17:09


Postprzez zxer » 21/9/2011, 14:10

I dlatego powinno sie skonczyc z rutynowymi kontrolami.

Nie mieli sie czego czepic to sie czepili opony... Palcem to se moze glebokosc swojej d... sprawdzac a nie zdatnosc opony do jazdy. A tym kalkulatorem to niech sobie zmierzy szybkosc fal mozgowych a nie glosnosc wydechu.

Za prawdziwa policyjna robote niech sie wezma nieroby, a nie marnowac pieniadze podatnikow na takie smieszne kontrole.
tea who you yea bunny
Avatar użytkownika
zxer
Stały bywalec
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 9/10/2010, 11:53
Lokalizacja: Londyn / inowroclaw

Postprzez C-bool » 21/9/2011, 14:23

Jedyne co mi przyszło do głowy po obejrzeniu filmiku - szqrwesyny...
Co do pytań to też mnie to ciekawi. Ciekami mnie też ile u mnie by wykazało dB na przelocie.
GS500F --> SV650S --> Bandit 600N --> XV535 Virago
Avatar użytkownika
C-bool
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2915
Dołączył(a): 23/8/2007, 21:26
Lokalizacja: Poznań

Postprzez pan_wiewiorka » 21/9/2011, 14:28

Pomiar został wykonany w złych warunkach i niezgodnie z obowiązującą normą. Tutaj (otwórz link) jak powinno to się odbyć. Poza tym co z motocyklami bez obrotomierza, to raz. A dwa, każdy wydech z homologacją ma wlepkę na ramie i tam jest dokładnie opisane przy jakich obrotach ma spełniać normy. U mnie jest to na przykład 3800 rpm dla układu fabrycznego. Mandatu bym nie przyjął.
pan_wiewiorka
 

Postprzez fyszmen » 21/9/2011, 14:47

Nie każdy wie o tym że ma takowa tabliczkę na ramie a poza tym stres,kamera i w ogóle.
Aczkolwiek kontrola rzeczywiście na zasadzie "oby coś znaleźć"
R6 2003r.
Avatar użytkownika
fyszmen
Świeżak
 
Posty: 181
Dołączył(a): 13/6/2011, 09:30
Lokalizacja: Gorlice

Postprzez pan_wiewiorka » 21/9/2011, 15:46

Pytanie mam w takim razie. Zawsze kiedy zatrzymuje mnie kontrola wyłączam silnik. Co w przypadku kiedy nie mógłbym go odpalić? W jaki sposób dokonano by pomiaru? Zaznaczę, że odpalać mógłby nawet sam misiek, bo mam pewność, że sprzęta nie zagada. Laweta? Chyba nie? Włączam awaryjne, usuwam sprzęta na pobocze i czekam na pomoc, tak? No właśnie, odpala misiek, motocykl wcześniej gadał a przy jego próbie startu lyyypa. Co wówczas? Rozbrajająco krzyczę mu w pyszk, że popsuł Gienka i się żemszczę?
Ostatnio edytowano 21/9/2011, 15:53 przez pan_wiewiorka, łącznie edytowano 1 raz
pan_wiewiorka
 

Postprzez ferro » 21/9/2011, 15:49

akurat oglądałęm ten odcinek w tv i byłem równie zaskoczony, 5 decybeli rożnicy to nawet pogłos z przejeżdzających samochodow mógł byc... Oglądałem też, jak laskę zatrzymali i u niej w 250cc było 112 decybeli i też sie przyje... konkretnie, powiedziała, że założy db killery w domu ale dowodzik z tego co pamietam i tak zabrali (może inaczej by wyszło gdyby miała db kille przy sobie)




@wiewiór no bez pomiaru dowodu nie zatrzymaja ;) Wg mnie powinni jedynie patrzec czy tłumik ma homologacje i tyle, no chyba, że ewidetnie ktoś zrobił przelot i jest głosno jak za samolotem. Najgorzej, że u nich jak coś nie idzie po ich myśli to przywalą się o drugą rzecz, a jak nie o drugą to o trzecią...
Podam przykład, jadąc samochodem - zarejestrowany na mnie ale w UK, zatrzymuja mnie w PL, pierwsza sprawa szyby przyciemnione, powiedziałem, że w UK można mieć i certyfikat pokazałem, a że samochod ma tamten dowód to przepisy kraju z którego jest obowiązują. Kolejna rzecz światła, powiedziałem to samo plus miałem nakładki, żeby nie raziło i tu sie skończyły pomysły im to ostatnie pytanie było - kogo wysadziłem 150m wczesniej. To tak na poparcie powyższego ;)[/list]
Avatar użytkownika
ferro
Świeżak
 
Posty: 227
Dołączył(a): 17/1/2011, 18:13
Lokalizacja: b-100

Postprzez pan_wiewiorka » 21/9/2011, 16:09

Ja mam db killery w schowku, tak na wszelkie zaś. Natomiast trzeba mieć świadomość jednego, to są "ekologiczni". Wywodzą się z pedałów i innych wynalazków mających za priorytet chronić Matkę Ziemię energooszczędnymi żarówkami i samochodami elektrycznymi. Dotychczasowe moje kontrole kończyły się stwierdzeniem, że fajnie gada ale blacha to chyba ma złe mocowanie. Raz jeden byłem przetrzepany, włącznie ze sprawdzeniem homologacji kierunków, bieżnika i wyposażenia obowiązkowego. Ale to misiek się nudził. Tutaj musieli pokazać, że coś robią.

Co do homologacji, to u nas jest e13, ja mam e9, która jest dopuszczona w Hiszpanii. Temat kiedyś poruszyłem tutaj (otwórz link).
pan_wiewiorka
 

Postprzez Żółwik » 21/9/2011, 16:19

Dokładnie - to zużycie które jest na filmiku jest do przyjęcia - nie jest jakoś straszne...
Do tego uważam że od badania tego typu powinny być stacje kontroli pojazdów a nie ulica na której zawsze jest szum...
Co z tego że ma 6 lat ? Według statystyk w Polsce średni wiek samochodów to 14 lat...
Żółwik
Świeżak
 
Posty: 50
Dołączył(a): 9/10/2010, 17:09

Postprzez ferro » 21/9/2011, 16:27

@wiewior kojarze tamten temat, przepisy unijne dotycza wszystkich krajow członkowskich i jeżeli chodzi o homologację również. Nie rozumiem jedynie tego jak coś co przeszło testy i posiada homologację może nie spełniać norm środowiska... Przecież jedno drugie wyklucza. Jedynie o co mogliby się przywalić to jeżeli jeździ się bez db killerów, bo z tego co się orientuję homologacja wydawana jest na tłumik z zamontowanym db killerem, ale niech mnie ktoś poprawi jeżeli sie myle.
Avatar użytkownika
ferro
Świeżak
 
Posty: 227
Dołączył(a): 17/1/2011, 18:13
Lokalizacja: b-100

Postprzez Żółwik » 21/9/2011, 16:45

http://dydaktyka.polsl.pl/ptp-wt/instru ... jazdow.pdf

Według tego pomiar był niedokładny
- ilość minimum 3 pomiary (chyba na wydech więc w sumie minimum 6)
- mikrofon nie był dobrze ustawiony

Przeczytałem tak na szybko ale według mnie te ich pomiary są robione od D... strony ...


Zauważcie pod koniec jak policjant jest zdziwiony że 1.7
Żółwik
Świeżak
 
Posty: 50
Dołączył(a): 9/10/2010, 17:09

Postprzez pan_wiewiorka » 21/9/2011, 17:08

ferro napisał(a):@wiewior kojarze tamten temat, przepisy unijne dotycza wszystkich krajow członkowskich i jeżeli chodzi o homologację również.

Niby tak, jednak może się okazać, że akcesoryjny tłumik z homologacją e9 może latać tylko po Hiszpanii (bo nie jest to seryjny, producenta). Tutaj kłania się przykład Twojego autka, gdyby nie było zarejestrowane w Jukejowie, to byłaby buba. Tak myślę.

Odnośnie samego pomiaru, to ciekawy jest pkt. 2.3:
Pomiary poziomu hałasu dB (A) należy wykonać za pomocą miernika poziomu dźwięku wg PN-79/T-06460 klasy 0 lub 1 na krzywej korekcyjnej A i dla stałej czasowej miernika F (fast-szybko). Miernik powinien być wycechowany wzorcowym źródłem dźwięku bezpośrednio przed i po każdej serii pomiarów. Jeżeli wskazania miernika przed pomiarem i po pomiarach różnią się więcej niż o 1 dB, pomiary należy powtórzyć. Prędkość obrotowa silnika oraz prędkość pojazdu podczas badań powinny być mierzone z dokładnością do 3%.
pan_wiewiorka
 

Postprzez ferro » 21/9/2011, 17:22

To idac dalej tym tokiem, w Polsce nie powinny być respektowane przeglądy techniczne z innych krajów UE hmm...


Do drugiego: ciekawe co mają na mysli pod zapisem 'wzorcowe źródło dzwięku'. W ogóle ten pomiar był w zły sposób wykonany, porównując do tego co Żółwik wrzucił
Avatar użytkownika
ferro
Świeżak
 
Posty: 227
Dołączył(a): 17/1/2011, 18:13
Lokalizacja: b-100

Postprzez Żółwik » 21/9/2011, 17:49

Znalazłem to w internecie jednak wygląda na rzeczowe i porządne...
Żółwik
Świeżak
 
Posty: 50
Dołączył(a): 9/10/2010, 17:09

Postprzez Yestic » 21/9/2011, 19:25

Mierzenie poziomu przy takim ruchu to dupa nie mierzenie, jak oglądam ten program i widzę jak ten siwi się przywala do takich bzdet to mnie krew zalewa... Mandatu bym nie przyjął. Jestem ciekawy ile mój ma bez db kilera
Yamaha YZF-125R '10
Avatar użytkownika
Yestic
Świeżak
 
Posty: 34
Dołączył(a): 31/8/2010, 21:34
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Invi » 21/9/2011, 19:41

He, mi zabrali dowód za wydech na podstawie urządzenia pomiarowego w postaci ucha pały.

A jakiegoś strasznie głośnego wydechu wcale nie mam.
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6272
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez fyszmen » 21/9/2011, 20:31

Jak to mogli ci zabrać bez pomiaru urządzeniem?! Ja bym za hu*a nie dał. Uchem niech sobie mierzy głośność w telewizorze a nie w moto. Ivi ty odpuściłeś?! nie wierze.
R6 2003r.
Avatar użytkownika
fyszmen
Świeżak
 
Posty: 181
Dołączył(a): 13/6/2011, 09:30
Lokalizacja: Gorlice

Postprzez eneasz » 21/9/2011, 22:38

Tylko Raz mialem kontrole na moto w uk, sprawdzili mnie I moto na kompie obejrzeli I poprosili o odpalenie I tu sie zaczely jaja bo nie mialem db killer zalozonego w 125 ale nie byli w stanie stwierdzic czy go brakuje czy nie wiec mnie zapytali a ja przypalilem gupa ze tak ma byc jak jest I mnie puscili. Gdyby sie kapneli to nie bylo by sorry dostal bym mandat lub zabrali by moto wiec nie ma jaj. Co do opony to musi ona byc wyminiona zanim zuzycie siegnie znacznika I palcem ne sprawdza sie w d.... Jak to ktos powiedzial tylko wlasnie to I jesli znacznik zrownal sie w ktoryms mijscu z czolem to opona jest zuzyta I spokojnie Moga zabrac dowod
eneasz
 

Postprzez Invi » 21/9/2011, 22:42

Nie no, mandatu mógłbym nie przyjąć, ale to? Wyszarpać mu ten dowód z łapy miałem? Inna sprawa że na kwitku obok wydechu napisał łysą oponę ;)
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6272
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez Atlantis » 21/9/2011, 23:02

Oglądałem ten odcinek też w TV. Misiek jest strasznie irytujący. Jeśli mam akcesoryjny komin i nie grzebałem w nim(ma homologację na UE etc.) to naprawdę nie rozumiem z jakiej paki w ogóle Oni to chcą sprawdzać i to w dodatku tak jak ktoś już trafnie zauważył jakimś kalkulatorem. Pomijam już fakt, że to ruchliwa 3-pasmówa i nie wiem czy kolo mierzy głośność wydechu czy sam ruch uliczny... W dodatku wiadomo, że z wiekiem wydech też się delikatnie rozszczelnia i jeśli fabryka dała 94 db to po 3-4 latach będzie koło 100-wy. Irytujące jest to tym bardziej, że na co dzień na drogach można spotkać Civic'i ze "stuningowanym" układem wydechowym sposobem domowym - wiertarką tworzymy otwór w tłumiku 8) Dzisiaj jak taki idiota koło mnie przejechał to przez chwilę myślałem, że to F16 przelatuje, a tu tylko 1.4 w benzynie. Opona jest na wykończeniu, ale też chyba nie daje prawa do zabrania dowodu.

Tak czy inaczej widać, że Misiek maruda na moto nie jeździ, pojęcia nie ma, ale w pracy nudno to zamiast złapać frajera na R1 w krótkich spodenkach i klapkach to czepia się porządnych moto-obywateli.
Avatar użytkownika
Atlantis
Świeżak
 
Posty: 381
Dołączył(a): 5/6/2011, 19:19
Lokalizacja: Poznań

Następna strona


Powrót do Hydepark



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na gr