KTM EXC 450, Honda CRF 450 X
Posty: 4
• Strona 1 z 1
KTM EXC 450, Honda CRF 450 X
Witam wszystkich bardzo serdecznie.
Jestem nowy na forum. Sezon powoli się kończy, zbliża się dla mnie czas zmiany motocykla.
Sprzedaje swoją Huse i no właśnie, jak widzicie w tytule, upatrzyłem sobie te dwa motorki i mam do Was kilka pytań
. Honda CRF 450 X, wersja Enduro - właśnie taki motocykl potrzebuje, żebym mógł go zarejestrować i poruszać się nim również po mieście. Jednak jak zwykle jest i problem, jest ich bardzo mało na rynku wtórnym. Tak więc drugi wybór to KTM EXC 450, jednak o nim wiem zdecydowanie mniej niż o CRFce. Jak już ustaliłem jest ich znacznie więcej na rynku. Ale nie wiem czy:
można go zarejestrować?
ma z tyłu światło stopu czy nie?
jak z awaryjnością?
i czy koszty utrzymania EXC 450 sÄ… takie chore jak w tym artykule http://www.scigacz.pl/KTM,EXC,250,vs,EX ... 12627.html
"EXC 450:
- wymiana oleju w silniku z filtrem oleju, co 15 mh,
- kontrola luzów zaworowych i ewentualna regulacja, 15 mh,
- kontrola stanu zaworów, sprężyn zaworowych i uszczelniaczy, 45 mh,
- wymiana ww. kompletu, 90 mh,
- wymiana tłoka, 90 mh,
- wymiana korbowodu, łożyska wału i uszczelniaczy, 90 mh,
- wymiana łańcuszka rozrządu, 90 mh,
- wata w wydechu, 60mh,
- olej w zawieszeniu, 30 mh przód / 45 mh tył,
Cena podstawowego przeglądu (co 15 mh) to około 350 zł za usługę. Przegląd obejmuje:
- regulacja zaworów,
- przegląd stanu motocykla, regeneracja filtra powietrza, naciąg łańcucha,
- wymiana oleju i filtra,
- sprawdzenie ciśnienia w oponach,
- sprawdzenie luzów i wycieków, napięcie szprych, smarowanie linek
- koszt części i materiałów eksploatacyjnych, około 100-150 zł,
Serwis silnika 450 4T (po około 90 mh) to między 800 - 1500zl, w zależności od zaawansowania prac."
nie sądzę żeby normalny użytkownik ładował tyle kasy po 100 mh...
Ile tak naprawdÄ™ wyniesie mnie utrzymanie KTM'a?
I ile to jest motogodzina, jest to jedna godzina pracy silnika?
Pozdrawiam.
Jestem nowy na forum. Sezon powoli się kończy, zbliża się dla mnie czas zmiany motocykla.
Sprzedaje swoją Huse i no właśnie, jak widzicie w tytule, upatrzyłem sobie te dwa motorki i mam do Was kilka pytań

można go zarejestrować?
ma z tyłu światło stopu czy nie?
jak z awaryjnością?
i czy koszty utrzymania EXC 450 sÄ… takie chore jak w tym artykule http://www.scigacz.pl/KTM,EXC,250,vs,EX ... 12627.html
"EXC 450:
- wymiana oleju w silniku z filtrem oleju, co 15 mh,
- kontrola luzów zaworowych i ewentualna regulacja, 15 mh,
- kontrola stanu zaworów, sprężyn zaworowych i uszczelniaczy, 45 mh,
- wymiana ww. kompletu, 90 mh,
- wymiana tłoka, 90 mh,
- wymiana korbowodu, łożyska wału i uszczelniaczy, 90 mh,
- wymiana łańcuszka rozrządu, 90 mh,
- wata w wydechu, 60mh,
- olej w zawieszeniu, 30 mh przód / 45 mh tył,
Cena podstawowego przeglądu (co 15 mh) to około 350 zł za usługę. Przegląd obejmuje:
- regulacja zaworów,
- przegląd stanu motocykla, regeneracja filtra powietrza, naciąg łańcucha,
- wymiana oleju i filtra,
- sprawdzenie ciśnienia w oponach,
- sprawdzenie luzów i wycieków, napięcie szprych, smarowanie linek
- koszt części i materiałów eksploatacyjnych, około 100-150 zł,
Serwis silnika 450 4T (po około 90 mh) to między 800 - 1500zl, w zależności od zaawansowania prac."
nie sądzę żeby normalny użytkownik ładował tyle kasy po 100 mh...
Ile tak naprawdÄ™ wyniesie mnie utrzymanie KTM'a?
I ile to jest motogodzina, jest to jedna godzina pracy silnika?
Pozdrawiam.
- Zabro
- Świeżak
- Posty: 61
- Dołączył(a): 20/9/2011, 19:54
ja bym polecał EXC, z racji duzo wiekszej dostepnosci zamienników. choc CRF w wiekszosci częsci mozesz brac ze zwykłej CRFy. oba moto seryjnie są dopuszczone do ruchu ulicznego. wiec maja zestaw niezbędnych swiatełek i dupereli
ale bardzo często ludzie szybko sie tego pozbywają. nie raz widziałem exc czy crf czy WRke która miała jedynie cos z przodu lub nie miała nic ;P
co do kosztów utrzymania to bywa róznie, zalezy co kupisz i jak jeździsz. koszta z artykułu tyczą sie wyczynowej jazdy, przez zawodnika. amatorska jazda to co innego. ja mam ktma 525 wiec on troszke wiecej przesmiga. ale powiem ci że jest z 2005 roku i zeszłej zimy dopiero miał 1 remont silnika ( wymiana tłoka plus 2 zaworów ) ma nabite blisko 500 mth przed remontem. wiec 90 mth to dane serwisowe ( jak zresztą podkresla autor artykułu ) jezeli nei latasz wyczynowo to mozesz przedłuzyc czas smigania na częsciach. na prawde trzeba sie namęczyc żeby ten silnik zarżnąć. remont zrobiłem bo chciałem miec moto pewne. w zasadzie dalej mogłem na tym smigac ;P choc juz tłok był troche wysmigany, a zaworki juz zaczynały wpadac.
przez rok wydałem na ktma blisko 5000 zł z tym że spora częsc kasy poszla w hmm przywrócenie mu stanu fabrycznego
robiłem praktycznie wszystko, od zawieszenia, poprzez łozyska wszelakie, po niepełny remont silnika. 5000 zł moze wydawac sie sporo ;P ale to raczej było cos w stylu grosz do grosza ;P bo raz wydałem 50 zł drugi raz 100 zł i sie tak na zbierało. teraz planuje moze wymienic korbe na zime.. i bez praktycznie zadnego wkładu moto przelata mi 2 sezony ;P ( z moją jazdą
)
co do mth to mniej wiecej jedna godzina jazdy, wydaje sie mało. ale zrób w lesie 2 mth
to jest na prawde sporo jazdy. zresztą wzór dokładnej mth masz na wikipedii 

co do kosztów utrzymania to bywa róznie, zalezy co kupisz i jak jeździsz. koszta z artykułu tyczą sie wyczynowej jazdy, przez zawodnika. amatorska jazda to co innego. ja mam ktma 525 wiec on troszke wiecej przesmiga. ale powiem ci że jest z 2005 roku i zeszłej zimy dopiero miał 1 remont silnika ( wymiana tłoka plus 2 zaworów ) ma nabite blisko 500 mth przed remontem. wiec 90 mth to dane serwisowe ( jak zresztą podkresla autor artykułu ) jezeli nei latasz wyczynowo to mozesz przedłuzyc czas smigania na częsciach. na prawde trzeba sie namęczyc żeby ten silnik zarżnąć. remont zrobiłem bo chciałem miec moto pewne. w zasadzie dalej mogłem na tym smigac ;P choc juz tłok był troche wysmigany, a zaworki juz zaczynały wpadac.
przez rok wydałem na ktma blisko 5000 zł z tym że spora częsc kasy poszla w hmm przywrócenie mu stanu fabrycznego


co do mth to mniej wiecej jedna godzina jazdy, wydaje sie mało. ale zrób w lesie 2 mth


KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
- mateusz993
- Świeżak
- Posty: 89
- Dołączył(a): 5/9/2009, 12:20
- Lokalizacja: Załuzie
Posty: 4
• Strona 1 z 1
Powrót do Oceny ofert sprzedaży.
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości